SAMMEN ER VI STERKE

Wow.. Hva skal jeg si? Jeg er helt overveldet av all responsen på innlegget mitt om kamelparken! At det skulle ta av såpass hadde jeg faktisk aldri trodd, og det varmer hjertet mitt herfra og til månen. Helt seriøst, jeg er SÅ rørt over hvor mange som bryr seg. Hver og en av dere dyreelskere gjør verden til et bedre sted- og vi gir dyrene stemmen de dessverre ikke har. Det er fantastisk fint og jeg blir så glad ♥ TUSEN, TUSEN TAKK!!

Så, hva har skjedd til nå? Etter at jeg skrev innlegget mitt bestemte jeg meg for å poste en liten hilsen til ving på facebooksiden deres, hvor jeg fortalte kort om opplevelsen min og oppfordret de til å lese innlegget om besøket mitt. Denne posten har fått nesten 1000 likes, blitt delt titalls ganger og en haug av fine mennesker har engasjert seg.

Ving har svart meg både på facebooksiden deres, og på mail. De forteller at fra 1. januar 2017 satte de i gang en enda strengere policy for arrangører av utflukter med dyreattraksjoner, men at de enda ikke har fått undersøkt kamelfarmen jeg snakker om. Typisk eller hva?😉 Vet ikke helt om jeg kjøper den, men uansett.. Nå skulle de i alle fall sette i gang umiddelbare tiltak for å undersøke kamelfarmen og da eventuelt (FORHÅPENTLIGVIS) gjøre noe med det. De skulle komme tilbake til meg så fort de har noe mer informasjon, og jeg kommer til å holde dere oppdatert.

💔💔💔

Men noe må dere vite: Jeg brenner virkelig for den saken her og jeg kommer ikke til å gi meg. Om Ving ikke kutter ut samarbeidet med denne kamelparken og heller forteller meg at det er satt i gang tiltak for at kamelene skal få det bedre, så kommer jeg helt seriøst til å dra tilbake. Hvis de mener det skal være bra der om 3 mnd, kommer jeg til å dukke opp på døra der om 3 mnd for å se det med mine egne øyne. Og hvis det fortsatt er det samme? Da skal jeg love dere at jeg kommer til å lage et skikkelig kaos- Ving skal IKKE få slippe unna med dette!

Å bruke uskyldige dyr som lider i fangenskap til underholdning er ikke noe annet enn hjerteløst, usmakelig og ondskapsfullt. Og det er virkelig hårreisende at Ving sender to stappfulle busser med turister ut til denne triste kamelparken to ganger i uken året rundt. Helst av alt håper jeg jo selvfølgelig at Ving kunne gått frem som et eksempel som det store selskapet de er, og kutte ut alt av utflukter og attraksjoner som involverer dyr. Gang på gang kommer sannheten frem om hva slags forferdelige forhold dyr i tusistattraksjoner lever under.. Hvor mange ganger må det frem før vi får opp øynene og innser at dette ikke er greit?!

41 kommentarer
    1. Utrolig bra at du ikke vil gi deg Andrea! Det er så viktig og ikke minst bra at du bruker den stemmen du har til å informerer oss andre om dette. Det er alt for mye tragisk og trist som skjer med dyr i verden i dag, og derfor er det viktig at vi står opp for dem. Veldig glad for at du ikke gir deg!!

    2. Fy faen! eg kom såvidt over nyhetsaken på nettavisen! Ord kan ikke beskrive hvor forbanna jeg er over å se de bildene du har lagt ut! BRA at du legger ut slike saker på bloggen din!!!! STOLT AV DEG! dette blir det en sak av!!

    3. Men hvorfor dro du dit? Kjøpte billett til denne parken og sådan støtter dette selv.
      Var du virkelig ikke klar over hva som foregår, den dyre forkjemperen du er?

    4. Det er så bra at du som når ut til så mange bruker din stemme på dette!! Utrolig viktig! Du er så flink og jeg er så stolt av deg❤️

    5. Det var kanskje ikke helt bra av Andrea i utgangspunkt at hun støttet slik virksomhet ved å betale penger for å dra dit. Men hadde hun ikke gjort det så hadde dette innlegget aldri blitt skrevet. Jeg syns det er kjempefint at hun har brukt sin plattform for å fremme noe så viktig som dyrevelferd. Nettopp det at Andrea dro dit gjør jo at Ving nå forhåpentligvis gjør noe med situasjonen. Så syns det er teit å kritisere henne for dette når hun faktisk tar tak i problemet og velger å sette ned foten og si at dette ikke er greit!
      Når det er sagt vil jeg gi deg masse skryt Andrea! Det viser at man faktisk kan gjøre en forskjell og det er så fint at du bruker stemmen din til noe viktig!

    6. Åååå sånn seriøst jeg blir så glad av at du tar opp dette og er så engasjert❤️ Du er et stort forbilde for mange, og dette er derfor vi ser opp til deg!! Stå på videre med dette og si ifra om all oppdatering du får! Elsker deg og bloggen din

    7. Så fint å se at en toppblogger bruker stemmen sin til å videreformidle saker som dette, det finnes så mange uvitende mennesker der ute! Supert at du setter ving på prøve ved å offentliggjøre slik fakta om deres verdier og holdninger i forhold til dyrevelferd. Engasjementet ditt i denne saken er såå beundringsverdig, stå på!! Dette er viktig❤️

    8. Kommenterer ikke blogger ofte, men må bare si TUSEN TAKK for at du engasjerer deg og bryr deg om dette! At dyr skal lide for å underholde ignorante mennesker synes jeg er helt forkastelig, enten det er dyreparker, sirkus eller andre ting. Du når jo ut til så mange, og er fantastisk at gjør folk oppmerksom på dette.

    9. “Å bruke uskyldige dyr som lider i fangenskap til underholdning er ikke noe annet enn hjerteløst, usmakelig og ondskapsfullt”
      Det er jo nettopp dette du støtter? Ikke bare i dette tilfellet, men også under “løve-episoden”. Dette er jo så dobbeltmoralsk som det kan få blitt.

    10. Aldri kommentert en blogg før, men nå må det faktiskt til. Du er virkelig fantaaastisk!!! det er sååå godt å se folk med tilgang til påvirkning bruke makten sin på denne måten, det rører hjertet mitt!!

    11. Henriette: Hva med å heller hylle andrea for det positive hun nå gjør? Du skjønner vel selv at hun aldri kommer til å dra til et sånt type sted igjen. Det er lov å være ung og naiv, og å lære av sine egne feil.

    12. Du må unngå å la deg bry deg om de negative sutreperene som seriøst ikke har fokus noe annet sted i denne saken for dyrene enn å lete etter feil på deg. Det sier så altfor mye om dem. Dette er VIKTIG for de stakkars kamelene, og alt skjer for en grunn. Det var 100% meningen at dere skulle dra dit den dagen, ikke tvil på det eller deg selv. Det er helt galskap det vi mennesker gjør mot planeten vår og alt det innebærer, for vi skader miljøet så alvorlig at det er blitt et verdenstruende problem, vi torturerer de stakkars dyrene vi har, så ekstremt at det er kommet til det faktum at flere mange dyrearter er blitt UTSLETTET. Tenk det. Og det er for godt altså, de dyrene kommer aldri tilbake. Ikke minst skader og dreper vi hverandre. Penger og makt har for lengst tatt fullstendig overhånd på menneskeheten, og det eksisterer så forferdelig mye ondskap og lidelser. Derfor er det så ufattelig viktig at vi engasjerer oss og er SYNLIGE med godhet og kamper for rettferdighet (uansett hva det gjelder) slik at vi kan inspirere og motivere hverandre til enda mer av det. Vi blir alle påvirket av hverandre bevisst/ubevisst for sånn er livets sirkel.
      Jeg er så utrolig takknemlig for at verden også er fulle av gode mennesker som ønsker å gjøre en forskjell, så ikke gi deg!!

    13. Hei! Du svarte ikke på spørsmål mitt sist gang. Hvordan gikk eksamene dine? Og hvilket fag skal du ta dette semesteret? 🙂

    14. Helt utrolig at det er sånn. Jeg må virkelig takke deg for at du har satt fokus på dette. Jeg har aldri tenkt over at det kunne være så ille. Får så vondt i hjertet av å se og lese om all denne elendigheten. STÅ PÅ!! Du er virkelig et forbilde og jeg takker deg for at du nå har fått meg engasjert i denne utrolig viktige saken!!❤️ Ikke gi opp!

    15. Hjertelig, hjertelig takk for at du roper ut din kjærlighet for de misbrukte og torturerte non-verbale kamelene. For meg er de non-verbale vel så mye personer som vi mennesker kanskje er. Med personer som deg, Andrea Badendyck, blir verden et varmere sted, spesielt for dem som mottar din kjærlige oppmerksomhet. TAKK!

    16. Uff da, så “sint”…
      Bra at du engasjerer deg, men nå er det vel ikke Vings personlige skyld i at parken driver som den gjør. Det er mange reiseselskaper som tilbyr tur hit. Enkelte turister besøker den også på egen hånd. Samt innbyggere av/i øya/landet. Såååå..ganske mange utenom Ving.
      Fint at Ving sier de vil sjekke opp i dette da, og vurderer situasjonen til dyra. Etterhvert trekke turen fra deres guidede program/anbefaling hvis det viser seg å være ille. Så TAKK til dem for det. Det er vel der de kan bidra best.

    17. Vi var på samme kamelturen i høst og vi sendte inn klage for vi så de stakkars kamelene ikke hadde det bra!!
      Endelig blir det hørt!! Vi hadde selvfølgelig håpet ving kunne tatt tak tidligere ettersom vi sendte en lang beskjed til de..

    18. Hei,
      Du godkjente aldri kommentaren min på ditt første innlegg om tilstanden i kamelparken. Er det fordi jeg stilte spørsmålstegn ved hvordan du tror dyrene som brukes til vinterjakken din ser ut rett før de blir flådd?

    19. Sykt bra at du engasjerer deg, det er en viktig og svært utbredt sak du tar opp. Det som er synd er at det er så utrolig mye mer som er helt forj*** for dyrene, men som igjen folk fornekter på bakgrunn av ulike ting, men jeg tror mest mangel på kunnskapen. Jeg syns helt ærlig det er utrolig rart du spiser kjøtt hvis du er så opptatt av livet til dyrene. Jeg, som er vegetarianer, blir automatisk veldig kritisk til alt du skriver om at du ønsker dyrenes “beste”.

    20. Fantastisk at dette kommer frem i lyset, men må si meg enig med flere her om at du fremstår litt dobbeltmoralsk. Du syntes det er trist at Ving ikke tar avstand fra alt av atraksjoner som innebærer dyr, men samtidig benytter du deg selv av tilbudene. Er jo pga turistene disse stedene driver i det hele tatt. Om Ving skal slutte med dette, må det vises at det ikke er en stor interesse blant de reisende heller. Når det er sagt, er det jo greit at du dro, og flott at du bruker plattformen din til å belyse dette.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg