VEGGIE TACOS

Processed with VSCO with a5 presetProcessed with VSCO with a5 presetProcessed with VSCO with a5 presetProcessed with VSCO with a5 presetProcessed with VSCO with a5 preset

På fredag lagde jeg og Julia vegetar taco! Vi byttet bare ut kjøttet med kidney bønner, enkelt og greit. Er bare å varme det opp i panna og krydre på samme måte som du ville krydret kjøttet, og det smaker minst like godt. Etter min mening er det en ukultur at man skal spise kjøtt til så og si alle måltider, og jeg anbefaler alle å prøve å bytte ut kjøtt med andre ting i blant. Eller ha kjøttfrie dager i uken! Sunt for deg, og sunt for miljøet. Ellers må dere prøve å ha Maarud tortillachips og cheese dip til tacoen, det er SÅ digg- haha.

❤️

15 kommentarer
    1. Nå skjønner jeg virkelig hva du mener med at du er flink på å redigere, haha! Tok innlegget til Julia der hun bruker dette bildet i ene fanen, også dette innlegget i andre fanen slik at jeg kunne se forskjell og WOW! Dette har du heeelt sikkert svart på før, men jeg fant ikke svar når jeg søkte opp på google.. Hvilket redigeringsprogram bruker du? Jeg bruker Lightroom men får ikke i næærheten så fine… 🙁

    2. Du har kanskje prøvd det før, men jeg synes svarte bønner sammen med en håndfull linser smaker eeenda bedre enn kidneybønner som erstatning i taco! Dødsgodt 😊

    3. Eller så har du meatish serien til rema1000, som har en «kjøttdeig» av soya. Den er sunn, og tillegg billigere enn karbonadedeig og kjøttdeig. Det smaker du virkelig ikke forskjell på! Kan brukes til alt for å erstatte kjøtt 🙂 Laget taco med det til mange venner, som ikke visste jeg tok vegetarkjøtt haha

    4. Er kjøtteter, men synes det er diggere uten kjøtt til taco! Du mååå prøve: grove lefeser, rømme, ost, mais, champignonskiver (stekt i mye smør, salt og pepper), avokado, tomat, salat, tacosaus og knust nachos. DIGG DIGG DIGG

    5. Hei! Mente jeg så på snapchat at du reagerte på at du betaler arbeidsgiveravgift? Dette er det isåfall forskjellige regler på. Hvis det utbetales en fast sum i lønn fra AS?et ditt skal det betales arbeidsgiveravgift, men om du har et enkeltmannsforetak og bare tar ut utbytte er det ikke arbeidsgiveravgift. Er ikke 100% sikker på hvordan det fungerer, men regner med en advokat med fokus på selskapsrett kan forteller mer om dette! Kjipt å betale så mye om man kan gjøre det på en annen måte.. 😊

    6. Rebecca: Jeg har betalt arbeidsgiveravgift i snart 3 år, så det er ikke noe nytt for meg.. 🙂 Men stemmer at det ikke er arbeidsgiveravgift hvis du er enkeltmannsforetak, men igjen så er det negative sider ved det også- ikke minst mye tryggere å ha AS

    7. Hei 🙂
      Så flott at du velger kjøttfrie alternativer innimellom, og at du i tillegg promoterer dette på bloggen! Tenkte jeg ville tipse deg om noen utrolig gode erstatninger for kjøtt. Som erstatning for kjøttdeig bruker jeg ofte den grønne posen fra hälsans køk. Ser ut som kjøttdeig og har nesten samme konsistensen. Har brukt det i lasagne, taco, gryter osv og servert det til venner. Etter at de har spist har jeg spurt om de har merket noe annerledes, og da har de sagt nei og blitt svært overrasket over at de ikke har spist kjøtt. Så anbefaler det på det varmeste. Ellers vil jeg anbefale Oumph som erstatning for kylling i gryter, wok osv. Du finner også denne i frysedisken på kiwi, meny eller lignende. Håper å se flere innlegg om kjøttfrie dager 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg