42.000 kr fattigere

.. Og fått meg en ny bestevenn 📸

Mange har spurt meg hvilket kamera jeg har brukt den siste tiden, så here u go! Leica Q ♥ 

Kjøpte meg denne skjønnheten for 2-3 uker siden, og her har vi virkelig perfeksjon av et kamera. En klassiker, og kalles for “rolls royce” i kameraverden! Var litt usikker på om jeg skulle legge så mye penger i et kamera, men det er jo uten tvil verdt det når nettopp det å ta bilder er jobben min. Vet at både Kenza og Janni Déler bruker dette, så dere kan tro bildene blir fine. Også er det SÅ deilig at det er såpass lite, slik at det er null stress å ta med seg over alt. Faktisk har jeg ikke brukt speilrefleksen min en eneste gang siden jeg kjøpte Leica Q! Enn så lenge er jeg i alle fall skikkelig fornøyd med den nye bestissen min, og gleder meg til alle eventyrene vi skal på sammen i fremtiden 😻😻

24 kommentarer
    1. Helt sjukt å tenke på at kjæresten min bor i australia og vi har hatt et avstandsforhold i tre år. Vi jobber med å få han til å flytte til Norge, men for å få til det må han ha 30.000 NOK på kontoen for å få visum. Og at noen er så heldige å bare «sløse» over 40k på et kamera!! Får meg til å boble innvendig. Håper du virkelig forstår hvor heldig du er.

    2. Sløse?? Dette er jo jobben hennes… og, unnskyld meg… men 30 000kr er virkelig ikke mye å spare opp? Jeg er student og sparer mer enn det hvert år. På tre år hadde han/dere bare trengt å spare 10k hvert år, som er veldig lite. Så at noen «sløser» 40k, som forøvrig «bare» er å spare opp for noen som tjener så godt som Andrea, er faktisk ikke så ille.
      Nå har ikke dette noe med meg å gjøre… men du fikk det til å høres ut som 30k var så sykt mye? Det er jo egentlig ikke det

    3. Jeg vil også spørre Tonje om noe. Du sier at han må ha 30 tusen på konto for å få visumet. Jeg og kjæresten har nettopp vært igjennom samme prosess, så jeg går utifra at han ønsker et working holiday visum (som sier at man må ha 30 000 på konto når man kommer inn i Norge). Den summen skal ikke være så vanskelig å spare på tre år. Så her er det noe som skurrer.

    4. Altså Tonje, om noen har lyst til å bruke sine egne opptjente penger på et kamera eller hva som helst annet, så burde det ikke få deg til å «boble innvendig»…
      Avstandsforhold er kjipt men skjønner ikke helt hva det har å gjøre med at Andrea har brukt sine egne penger på et kamera? Hahah
      Hvis noen vil bruke så mye penger på et kamera så må da det være lov? Er hennes penger.
      Handler heller ikke om å vite hvor «heldig man er».. Heldig har ingenting med saken å gjøre i bunn og grunn.
      Går ikke å sammenligne livssituasjoner, for den andre parten har nok en totalt annen situasjon en deg selv
      Prøv heller å være glad på andres vegne, gjør verden mye bedre!:)

    5. Bildene dine kan ikke sammenligne seg me janni deler sine da 😛 bildene dine kan godt tas me iPhone å redigeres i Facetune.

    6. Ahh, så deilig å se at alle går i forsvar mot den første kommentaren! Stå på Andrea, og bruk pengene DINE på hva du vil 😀 Bilder er viktig!

    7. Bildene dine er SÅ bra, så dette er totally worth it!! Spesielt i det siste, så det viser jo bare at det var en veldig bra investering. Folk lar seg jo provosere av alt som har med penger å gjøre, haha!

    8. Har man ikke klart å spare opp 30.000 på 3 år.. ja. Flott kamera, og stilig med matt farge! Skulle lnske du redigerte bildene dine litt mindre! Ikke skurret de til på en måte! 🙂

    9. <3 elsker stilen din og blir inspirert av instagrammen din! Hvor kjøper du bikiniene dine? Finner så skjeldent noen som er fine, men liker så godt de på instagrammen din 😍

    10. Jeg og kjæresten skal reise sammen til syden i sommer, og trenger tips til hvor vi kan dra! Noen tips? Helst ikke veeeldig dyrt..

    11. Så utrolig heldig du er! Jeg har hatt lyst på et Leica i veldig lang tid, riktig nok et analogt et, men prisene er insane. Langt over min lommebok, haha. Skulle likt å se en deltaljert tilbakemelding/anbefaling av hvordan du opplever kameraet senere 🙂

    12. Støtter og tonje ass. Ingen her kan si noe om hennes situasjon, dere vet bare andreas siden hun er såppass åpen. Hvorfor slenge dritt mot noen dere ikke kjenner, eller vet noe om? Forstår veldig godt at andrea kan bruke så mye penger på en liten og egentlig ubetydelig ting, hvis en klarer å se det store bildet. Men poenget er, ikke sleng dritt til noen dere ikke vet noe som helst om. For all del kan kjæresten være arbeidsledig og kun få småjobber, eller så kan han og tonje og forsåvidt ha mye sykehusregninger eller gjeld. La verden være et sted der ingen hkker på hverandre og vær takknemlig for det dere har. Det er hvertfall jeg. Xoxo lzm

    13. Det er vel en grunn for at Andrea har valgt å investere i dette kameraet her, og det er nettopp fordi jobben hennes består av å ta bilder og da vil hun gjerne gi oss lesere best mulig kvalitet vil jeg tro! Hun har vel heller ikke sløst med pengene, da hun jobber for pengene og setter de av til ting hun virkelig trenger og noen ting man ønsker seg som er helt normalt, og det vet vi vel alle! Så synes det blir for dumt å anklage Andrea her og sammenligne det med sløsing da det heller er en investering i jobben sin, som man ville gjort i alle typer jobber!
      Vi velger alle hva vi bruker pengene våre på, enten det koster mye eller lite, og om det vil ta lang eller kort tid å spare opp akkurat det man trenger! Håper folk klarer se hva som er meningen bak innlegget og ikke kommer med beskyldinger! 🙂

    14. Grattis! Leica koster mye, og det kan diskuteres om det er verdt prislappen, men uansett, så gir det der veldig fine bilder! Svært god optikk som står på.

    15. Det hadde vært det samme som en tannlege hadde kjøpt en ny båremaskin(?), bare at tannleger faktisk ikke kjøper utstyret som brukes i jobbhverdagen deres selv.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg