Bli bedre kjent med meg: 15 spørsmål og svar

1.Har du noen kallenavn? Haha, jeg har faktisk et sykt støgt kallenavn blant alle som gikk på ungdomsskole med meg. Dette tror jeg faktisk aldri jeg har nevnt på bloggen før.. I alle år har jeg blitt kalt for “Badern” av folk i nærmiljøet mitt. Benny kaller meg det endel fortsatt, haha. Jeg har alltid haaatet det, og aner ikke hvordan det plutselig ble en greie. Har siden jeg var barn ønsket at folk kalte meg for “Andy”, men da gadd jo aldri noen 😂😂

2. Har du spart på gamle kort og brev? Eller kaster du alt? Jeg har spart på noe, spesielt en del fra venner. Det meste fra kjærester har jeg kastet, men det angrer jeg litt på nå for det hadde vært morro å se tilbake på. Spesielt å lese ungdomsskole kjærlighetsbrev <33 Haha. 

3. Hva er det rareste du trodde som barn? Jeg husker så godt første gangen jeg innså at engelske sanger faktisk var på engelsk? Husker jeg trodde utenlandsk musikk bare var tullespråk som ikke hadde noen mening, før jeg plutselig begynte å kjenne igjen noen ord. Så sykt rart, husker jeg ble helt sjokkert da jeg fant det ut- haha!! 

4. Hvilke dyr/insekter skremmer deg mest og hvorfor? Jeg er lite begeistret for alt som flyr. Fugler er jeg livredd for, og alle flyvende insekter. De på bakken bryr jeg meg ikke om, verken edderkopper eller kakkerlakker. Haha! Ellers er jeg redd for slanger, krokodiller og haier. 

5. Hvor gammel er du? 23. Tiden kan godt stoppe nå 😌

6. Hvor gammel tror du at du er når du får ditt første barn? Tidligst 28 og senest 35. Kanskje sånn 30, haha! 

7. Hvilke nettsider/apper besøker du daglig? VG, Aftenposten, Facebook, Instagram, Snapchat, Blogger, Google, streaming-sider og diverse nettbutikker. 

8. Hvem ringer du når du er sint eller lei deg? Madicken, søsteren min. Alltid! Og som regel kun henne. Jeg er ikke typen som må ringe 10 venner på en gang når jeg har det kjipt, det holder liksom med maks 1 eller 2. 

9. Har du lappen? Yeees! Tok den litt senere enn de fleste av vennene mine, men ble heldigvis lappen på meg også til slutt😎🚗

10. Skriver du uten å se på tastaturet? Haha, ja det gjør jeg faktisk. Skulle kanskje bare mangle etter 10 år med blogging? 😉

11. Hva gjør deg skikkelig sinna? Ingenting gjør meg mer sint enn mennesker som er slemme mot dyr. Jeg koooker innvendig, og blir så sinnsykt frustrert og lei meg. Pedofili og barnemishandling/barnesvikt er like ille. Dyr og barn er liksom så uskyldige, så da blir det (i alle fall for min del) 100 ganger mer sårt. 

12. Hva er din guilty pleasure? Jeg ELSKER dokumentarer. Hjernedød underholdning som Paradise Hotel er digg å se på i blant, men når det kommer til stykket er jeg mer fan av å se på programmer som faktisk gir meg noe. Jeg ser dokumentarer nesten hver eneste dag, og jeg synes det aller meste er spennende. Det kan være alt fra naturdokumentarer, missing people/drap dokumentarer, dokumentarer om mat/miljø/kjøttindustri, konspirasjonsteorier, dokumentarer om drugs/kriminalitet, dokumentarer om diverse samfunnsproblemer.. Ja, lista er lang og jeg går aldri lei, haha. Kom gjerne med tips, er garantert masse bra jeg ikke har fått sett enda!!

13. Hva gjør man hvis man vil få deg med ut på date? Hmm.. Det skal faktisk endel til for å få med meg ut på date. Sist jeg var på date var vel i høst en gang, så med andre ord er jeg ikke så ivrig på dating-fronten for tiden. Jeg trives veldig med singeltilværelsen og er på ingen måte på leting, så da må han definitivt skille seg ganske godt ut for å fange interessen min. Noe som sjarmerer meg vil nok være en som oppriktig  virker interessert i å vite mer om meg som person. En som stiller gode spørsmål, er interessant og vil bruke tid på å bli bedre kjent. No go er de som skal fortelle meg hvor digg jeg er eller som vil møte meg på byen, haha 😉

14. Gir du noen ganger penger til tiggere? Ja, jeg gjorde egentlig aldri det før- men etter å ha sett mye på Petter Uteligger liker jeg å gi penger til narkomane i ny og ne. Den serien er SÅ fantastisk, Petter gjør verden til et bedre sted OG jeg er bombesikker på at serien har fjernet manges fordommer. Og JA, jeg skjønner selvfølgelig at pengene jeg gir går til dop. Men sannheten er at den dosen hadde de fått tak i før eller siden uansett, bare at det hadde tatt lenger tid om jeg ikke ga. Narkomane tigger kun til de har fått nok penger til dagens forbruk, så ved å gi de penger gjør jeg dagen deres litt lettere. Og på vinteren føles det spesielt godt å hjelpe litt til, for fy faen så jævlig det må være å sitte på bakken og tigge i 20 minusgrader.. ♥

15. Hvis du kunne valgt deg en egenskap du ikke har- hvilken? Å være produktiv, LEEETT!! Herregud så mye jeg skulle gjort for det, haha. Jeg er seriøst så sinnsykt treig med alt jeg gjør, og får sikkert bare gjort 1/3 av alt jeg kunne gjort hvis jeg bare hadde vært mer produktiv. Jeg er også en mester i å utsette ting til siste liten, og disse to egenskapene er ikke akkurat en god kombo. Haha! 

Håper dere likte innlegget 💛💛💛

17 kommentarer
    1. Kan du lage et innlegg hvor du anbefaler ulike dokumenterer? Eller bare svare på denne kommentaren da haha😂

    2. Har du noen gode dokumentarer om kjøttindustri, vegannsk/vegetarisk kosthold osv så skrik ut! har sett alle på Netflix og Viaplay 🙂

    3. Hei Andrea 🙂 Jeg er en dyrevenn som deg og har selv en hund jeg elsker mer enn alt i hele verden.
      Det som er saken nå er at flere hunder har blitt dømt til døden på veldig lite grunnlag den siste tiden. Du har kanskje hørt om Bob, Loke, Rambo og Bamse? Alle dømt til døden på lite grunnlag og tapte i retten. Siste utvikling i saken om Bob er heldigvis at noen har vært å ”stjålet” han fra kennelen han har vært på den siste tiden (han fikk ikke lov til å bo hos familien sin) så nå er han sporløst borte. Forhåpentligvis lever han lykkelig sine siste år på landet. Jeg foreslår du sjekker ut facebook sidene til disse hundene for å sette deg mer inn i saken 🙂
      Den siste ut er hunden Quercus som ble dømt til døden etter en misforståelse. Det som skjedde var at eier hadde med hunden på tur i skogen i langline, så glapp hun linen og hunden fløy foran. Når hun fant igjen hunden hadde den vinklet seg inn med en sau så begge satt fast, og eier ser da at sauen er bitt og ringer etter hjelp. Quercus blir dømt til døden. Det er utrolig at det finnes så lite rettsvern for dyr i norge, for HVEM hund ville ikke blitt livredd og forsvart seg dersom den befant seg i en slik situasjon?!
      Nå trenger Quercus hjelp til å starte en rettsak, og en innsamling pågår her: https://www.spleis.no/project/42098
      Oppfordrer alle som leser dette til å støtte. Håper du leser dette Andrea og leser litt mer om saken. Hadde vært viktig om en stor blogger som deg kunne satt litt mer lys på saken om at hundeloven virkelig trenger å endres!
      🙂

    4. Hei<3 jeg har vært sammen med kjæresten min i 4 år (er 22), i det siste har jeg blitt litt betatt av en jeg jobber med, vi flørter litt uskyldig frem og tilbake, men ville aldri vært utro. Vet du har opplevelse med langvarig forhold, og lurte på om du hadde noen tips til meg? Er så utrolig lost og vet ikke hva jeg skal gjøre.. elsker bloggen din, har gjort det fra dag en! Stå på videre, du blogger veldig bra for tiden<333

    5. du burde se sex og singelliv i japan!! finnes på NRK. kjempetidig å se hvor forskjellige asiaterene er i forhold til det vi er kjent med.

    6. Anbefaler deg å se «planet plast» – en serie på NRK og «a plastic ocean» som du finner på Netflix. Veldig bra og veldig viktig det de snakker om!

    7. Hei!!
      Kunne du skrevet litt mer om sykepleien og planene dine i den retningen? Synes det er spennende å høre om! Skal selv studere sykepleien i Oslo til høsten, men er såå usikker på om jeg skal velge OsloMet, diakonhjemmet eller diakonova osv. Hva er meningene dine rundt studiesteder? Håper det gikk fint med de skriftlige eksamene dine!

    8. Du burde se dokumentaren “Blood Lions”! Den er sinnsykt spennende og egentlig trist. Den handler om tamme løver som er oppvokst i bur – folk betaler 2-300.000 ++ for å drepe dem og ta bilde av “trofeet” sitt. Helt sinnsykt

    9. Hvis du ikke allerede har sett det – dokumentarserien Vice på HBO. Den er heelt amaze!! Hver episode tar opp nye temaer, og er dødsinteressante. Anbefaler deg virkelig å prøve ut noen episoder 😃 jeg har sett alle episodene, for å si det slik, hehe.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg