Hvordan få den perfekte brunfargen?

Hei!

Får ofte spørsmål om brunfargen min. Ikke det at jeg er så sykt brun nå i og med at det er høst, men jeg blir veldig brun om sommeren. I mai startet jeg på betakaroten, et kosttilskudd for å bli enda brunere. Det funket faktisk sykt bra! Flere av vennene mine gikk på det og anbefalte det til meg, og i og med at det ikke er farlig i det heletatt, så jeg ikke problemet i å prøve. Gikk på betakaroten hele sommerferien også, her er et bilde fra min bruneste periode:


Spania og Frankrike i sommer.. Savn!!

Kommer helt klart til å fortsette med betakaroten, ble brunere i sommer enn noensinne 😀 Sliter med å få soleksem på brystet når jeg er i syden, men etter å ha gått på betakaroten har jeg ikke fått det. Er SÅ glad for det, for det klør noe sykt og er ikke akkurat pent. Ellers har jeg også hørt at det hjelper mot solbrenthet og at fargen varer dobbelt så lenge som ellers. Slik ser kapslene ut:

Kanskje ikke den perfekte perioden å starte på betakaroten nå, i og med at det heller mot vinter. Men det funker like bra i solaruim som i solen på sommeren, så selv går jeg på det året rundt. NB: Man blir ikke brun av å bare gå på kapslene, de bare øker bruningseffekten når du tar solarium eller soler deg ute. Jeg abonnerer på betakaroten, betaler 250 kr annenhver måned så kommer det to pakker automatisk i posten (120 kapsler). Den første måneden koster de bare 124,50 + porto, men etter det vil det være 250 kr annenhver måned. De kan kjøpes  HER

EDIT: Glemte å skrive at anbefalt dose er en kapsel om dagen, men i Usa og Sverige er dosen 4 ganger så kraftig, det er bare Norge som har senket den veldig. Men en som jobbet på helsekosten sa til meg at ikke det gjør noen ting om man tar to, det vil bare gjøre at det funker raskere 🙂 Men hvis du tar for mange er det IKKE bra, tror det kan skade leveren og føre til hjerte og kar sykdommer eller noe slikt. Så IKKE ta mer enn to i alle fall.

Fler som går på betakaroten?

 

– ANDREA BADENDYCK

78 kommentarer
    1. Jeg kjøpte det på lørdag, så har jeg nettopp begynt med det! Skal snart gå å ta sol 😀
      Ble glad når du skrev dette innlegget, fordi jeg har lest noen plasser at noen fikk veldig vondt i magen av dette.. Har du fått vondt i mage pga. betakaroten?

    2. Hva gjør du for å holde kroppen din så fin? har du noen spesielle mageøvelser osv? tusen hjertelig takk hvis du poster et innlegg om dette!

    3. Jeg tror jeg har bestilt det, men er usikker for jeg gikk inn på nettsiden du ga link til og skrev inn navn og gate osv.. Og så sto det: Takk for din bestilling, du vil nå bli sendt videre til andre produkter. (jeg tror det sto noe sånt)
      Ihvertfall, vet du om jeg har bestilt det da? 🙂 Plis, svar meg 😀

    4. Sikker på at de som har veldig blek hud, ikke blir Orange av tabelettene?? 🙂 siden du sier at “man blir brun av å bare gå på kapslene”
      PS:Elsker bloggen din <3

    5. Må innrømme at det frister litt å prøve det, men jeg er litt pysete, så er redd for at det kan komme bivirkninger.. 😛 Kanskje jeg prøver det en gang 🙂 Bra det funker for deg ihvertfall 😉

    6. Men bruker du opp alle i løpet av to måneder da? Hvis du får 120 kapsler, og tar bare en eller to daglig?:):)

    7. åfy så brun du vart i sommar, herlig da!
      har vurdert å begynne på de, men vist de så venta eg til neste år ;P

    8. Bruker det jeg også, har nettopp begynt. Skal fortsette med det, ser forskjell allerede. Tar sol også da, eller har bare tatt det to ganger før jeg begynte med betakaroten 😀
      Har du fått vondt i magen av det før? 🙂

    9. det funker kjempe bra ! jeg blir også ganske brun og har mørk hudtype, men en ting som er litt dumt er at hvis man går på det for lenge , kan det ødelegge pigmentene og gjøre slik at man ikke blir så brun som man pleier. Det har skjedd med en venn av meg og vet også om flere det har skjedd med. kanskje det ikke skjer alle, men da jeg hørte det sluttet jeg på det. Vil heller finne litt mer ut om det ! men for all del, det funker døds bra <3

    10. Ikke for og kritisere eller noe sånn 🙂 Men betakaroten er kreftfarlig , pappan min er lege og har vært nettop på et sånn norges møte der det kom ut en sånn greie med at det kan ha påvirkning til kreft. det er skjeldent, men det finns jo en risiko .. :)<33 elsker bloggen din foresten!

    11. jeg må si først at jeg har lest bloggen din en stund og har likt den ganske godt. men nå synes jeg det er VELDIG dumt at du uttaler deg om dette når det er tydlig at du ikke har noen kunnskap om betakaroten annet enn at “man blir brunere”. du har for eksempel ikke nevnt at det er mange som har opplevd å få meget uren hud etter å ha brukt det, blitt oransjegul eller blitt flekkete(det er ikke veldig få som har opplevd dette heller). men dette er de minste bivirkningene betakaroten kan ha! det er ikke bare overdoser som kan skade blæren, dette kan skje uansett.
      dette er et udrag fra doctor online; “Å ta kosttilskudd med betakaroten er likevel ikke noe jeg ville anbefale, verken for din samboer eller for andre. Selv om matvarer som er rike på betakaroten er helsefremmende, kan kosttilskudd ha stikk motsatt effekt. ATBC-studien, som kom for noen år siden, viste nettopp at betakarotentilskudd økte risikoen for lungekreft”
      og et utdrag fra klara-klok; ” Betakaroten i matvarer som f.eks. broccoli og gulrot er ikke ansett som farlig, men det er vist at inntak av betakaroten tabletter faktisk kan øke risiko for hjerte-karsykdommer. Jeg fraråder derfor at man bruker betakarotentilskudd, men anbefaler gjerne å spise mye gulrøtter og andre grønnsaker.”
      jeg kunne kommet med flere sitater, men jeg håper du har skjønt poenget. det er derfor meget provoserende at du oppfordrer unge jenter til å ta betakaroten uten noen som helt informasjon på forhånd! nå som det var snakk om å til og med skaffe 18-års grense på solarium får å minske sjansen for kreft.
      håper ikke du ser på dette som “drittslenging” men mer som konstruktiv kritikk så du kanskje ser litt mer på ting før du anbefaller det:)

    12. jeg bruker det og er utrolig fornøyd 😀 og det er absolutt ikke så farlig som en over her mener, altså det er en GRUNN for at det blir solgt på HELSEKOST butikker 😉

    13. Jeg har en søster som er sykepeler, som sier det ikke er det lureste. dessuten stod det på doktor online(maris kommentar) at det ikke var noe og annbefale. i tillegg er det jo bevist at solarium er kreftfremkallende, og maange for hudkreft. (av for mye solin også såklart, uten solkrem). og ta solarium nå og da er ikke farlig, men og ta det veldig ofte er ikke lurt. Jeg føler ikke du oppfordrer i veldig stor grad men, kansje du ikke tenkter så mye på dette ?

    14. bruker også betakaroten, men kjøper på en helsekostbutikk for jeg føler det er tryggest 🙂 tar de fordi jeg blir litt bruner, for at farger holder myye lenger og fordi jeg ikke får noe soleksem av dem 😀

    15. Har du fått uren hud og sånn etter du begynte med betalaroten? 🙂 det er jo noen som sier at man får det…

    16. Jeg har både lest og hørt at man ikke skal bruke betakaroten hvis man går på p-piller. Jeg har sykt lyst til å ta betakaroten, men det skal tydligvis gjøre deg mer fruktbar…

    17. Betakaroten er overhode ikke ufarlig. I for store mengder er det kreftfremkallende viser nyere forskning. Da er det bedre å få det i seg på de naturlige måten i form av blant annet gulrot.

    18. Jeg begynte med betakaroten noen måneder før sommeren, og fargen fra tyrkiaturen jeg var på i sommer sitter fortsatt veldig bra! Super produkt!

    19. Jeg bruker også betakaroten, men mine er som en “klassisk” tegneseriepille sånn todelt hvit og gråfarget, har også problemer med soleksem så er superfornøyd 😀

    20. herregud! veldig brun må jeg si:)
      men har du noen gang tenkt på at det ikke er fint å være fooor brun heller? jeg blir også veldig fort brun, men i det siste har jente begynt å tenke at det faktisk ikke alltid er så pent. greit å ha farge og se fresh ut, men å steke seg for å bli sinnsyktsinnsykt brun, er ikke alltid like pent. synes nå jeg..

    21. Jeg prøvde ut betakaroten for noen år tilbake! Synes det funket kjempe bra, helt til jeg fikk syke pigmentflekker. Vet også om flere som har fått det som bivirkning, og det er ikke fint!!

    22. Hei og hå<3 jeg bruker betakaroten vær sommer, pga at jeg blir fort solbrent, det hjelper veldig, og isteden for og bli rød så blir jeg nå brun!!! funker veldig bra<3!!! anbefaler det til værtfall de som blir fort solbrente!!!!!<33
      ELSKER BLOGGEN DIN ANDREA!!!<33 det er den første bloggen jeg alltid går på først når jeg kommer på pc`en<3!!!

    23. Jeg har gått på betakaroten i ca ett år nå for å ikke bli solbrent, siden jeg blir det kjempe fort! Og jeg fikk annbefalt og ta en om morgenen, en midt på dagen og to på kvelden før jeg legger meg. Må si at det funker kjempe bra:)Har fått det anbefalt av både legen min og dama på vita. Så tror ikke det er noe farlig og ta mer enn to.

    24. Jeg har også gått på betakaroten de siste somrene. Det hjelper utrolig godt på brunfargen, MEN det finnes også negative sider. Jeg har aldri reagert på betakaroten før, men i sommer har jeg fått tre nye pigmentflekker! To hvite på armen og en mørk på hofta… Ikke så veldig fint. Så det kan gi reaksjoner på noen, men selvfølgelig betakaroten gjør det den lover med brunfargen 🙂

    25. en venninne av meg gikk på det i sommer, men hun fikk en tendens til å bli litt oransj under neiler og litt i huden 😛 reagerte du sånn?

    26. å syke satan, for et skille! haha, frister å begynne, men har ingen spesielle behov for å være så veldig brun, tar bare sol en gang i blandt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg