Hjemme

Heihei!

Nå er jeg hjemme i kalde, men også flotte Oslo. Det er utrolig deilig å være hjemme igjen, jeg er veldig sliten etter alt vi har gjort i Praha. Det har vært noe å gjøre hele tiden, mye mas og lite søvn! Men selvfølgelig en helt fantastisk tur som jeg aldri vil glemme. Klassen min er en herlig gjeng som jeg koser meg utrolig mye med ♥

Vi landet på Gardemoen klokken 16.00, og da hentet Mamma meg. Hun har vært i Australia i 2 uker, så det var lenge siden jeg hadde sett henne. Ble utrolig glad da jeg så henne vente på meg så fort jeg var kommet ut, hadde savnet mamma masse! Da jeg var hjemme dro jeg nesten med en gang til Axel, for å så se Fritt villt 3 på kino.

Den er om hva som skjedde med han gale mannen i fortiden, helt fra han var liten osv. Utrolig skummel, det var så vidt det var tid til pustepauser. På det skumleste holdt jeg Axel i armen, samtidig som jeg holdt meg for ørene og halveis knep igjen øynene. Det er sykt hvor mye stemning musikken gjør på slike filmer, den gjør det 10000 ganger skumlere. Å se skrekkfilm på kino er jo mye verre en hjemme, så dere kan tro jeg skvatt en del! Men for dere som liker veldig skrekkfilmer, så var den veldig bra. Tviler på at en person kunne klart å sovne til den!

Nå skal jeg snart legge meg, er helt utslitt. Vi sov i 4 timer i natt, skulle nemmelig døgne…. Men det orket vi ikke alikevell. Jeg shoppet ikke så veldig mye i Tsjekkia, men kan vise litt i morgen. Her er noen fler bilder fra Praha, en tur jeg vil savne:

Vårt fantastiske shoppingsenter:

5 etasjer er heeelt OK :):)

Haha, blogger in action!

Theresienstadt, en arbeidsleir under 2. verdenskrig. Utrolig spennende å ha vært der, og selvfølgelig veldig trist å se hvor forferdelig jødene og protestantene ble behandlet i Theresienstadt. Her er noen bilder jeg tok der:

Uff….

Utrolig trist! 150. 000 døde. 1200 graver, resten massegraver…

I volgraven rundt Theresienstadt fant vi plutselig to bevere, og de var ikke redde for mennesker:

Var 1 meter unna! Spiste epler, så utrolig søte ♥


Redbull parteeeey!!!!

En fantastisk skjønn liten hund på dyrebutikken, ntaaaw!!

Bjørnis, beste noen sinne ♥


Herlige!


Også tilslutt min pene bestevenn som tar pene bilder av seg selv ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

 

Forresten, hvis noen har lyst til å lage en ny header til meg i helgen hadde jeg blitt dødsglad! Bare ta hvilke som helst bilder dere finner på bloggen, miks sammen og send til meg på [email protected]. Tusetakk på forhånd, dere er herlige 🙂 Sov godt!

 

– ANDREA BADENDYCK

37 kommentarer

Siste innlegg