VILT

Sykt, hjertet banker fortsatt. Jeg tok MEDIA på Ullern! Var helt sikker på almenn, men pappa klarte å overbevise meg 23.55! Han var HEEELT på at jeg måtte ta media, og begynte å bestikke meg med penger.. lol! Men jeg rakk akkurat å endre, så nå skal jeg altså gå media. Jeg tror det blir veldig morsomt, og mye mer interessant enn bare vanlig skole. Jeg tror også at det at jeg går media kommer til å gjøre at jeg går ut med et bedre snitt etter vgs, enn hvis jeg hadde tatt studie. HÅPER jeg blir fornøyd med valget mitt ♥

Dette søkte jeg:

Hva søkte du?

Fler som skal starte på Ullern, eller medialinjen?

 

– ANDREA BADENDYCK

147 kommentarer
    1. 1. design & håndtverk
      2. service & samferdsel
      3. helse & sosial
      Har ALLTID hatt lyst til å gå media, men aner ikke hva som gikk av meg… Angrer i grunn litt på søket…
      <3 vaaali

    2. Åj!! wow, får håpe du ikke blir skuffet slik mange andre som valgte media ble.. har hørt at det er veldig slapt og et levendes MARERITT 3 året!! men varierer vell 🙂

    3. Har også søkt media 🙂 men du kan vel ikke si “nå skal jeg altså gå media”, er jo ikke sikkert du kommer inn? Det blir morsomt fremover, med vgs osv, gleder meg 😀

    4. Har søkt :
      1 : hs ( helse og sosial)
      2 : idrett
      3 : studie.
      Har vist fra jeg var 6 år at jeg vil jobbe med barn og ungdom. Har lyst til å bli barne og undomsarbeider. Men innenfor der er det igjen mye å velge. Men hva derifra igjen vet jeg ikke 🙂

    5. Herregud!!!! Jeg ANER ikke hva som gikk av meg… jeg var HELT innstilt på media, helt til det var fem minutter igjen liksom. Jeg har så utrolig lyst å gå historie og sosiologi og sosialantropolog at jeg til slutt valgte studiespesialisering.. Kanskje jeg angrer, men jeg holdt på å bli syk i hodet av å ikke komme meg videre med hva jeg skulle velge! Jeg er innstilt på å jobbe beinhardt alle tre årene, og komme ut med greit snitt! Ingenting lavere enn 4 her, nei! dessuten er medieskolene i trondheim utrolig sære… Kanskje er jeg fordomsfull, men jeg hadde virkelig ikke passet inn hos MK-folkene ;( Lykke til, snuppa

    6. går selv andre året media! Er ikke så toppers egentlig, er ikke baaree foto og mye “gøy” slik som folk flest tror… handler også om feks. tv, avis, film etc.

    7. satt hjemme og reiv meg selv i håret mens svetten rant i går kveld. Følte liksom at jeg avgjorde hele fremtiden min! ble helt skjelven, satt og såg på klokken hele tiden og idet den slo 12 ble jeg helt panisk! hahha, så gale. Men tror jeg gjorde et bra valg for det om. Jeg bor i Bergen så jeg søkte Tanks vgs, som er en almenn skule (:

    8. Vet ikke om denne linjen finnes i Oslo, men hvorfor ikke søke inspiro? Inspiro er en linje hvor man får generell studiokompetanse og har både media OG drama fag 🙂 4 venner av meg går denne linjen, og de elsker den! angrer litt på at jeg ikke søkte der selv. Vet ikke om de har dette i Oslo, men Drammen har det.

    9. Du som skrev for en stund siden at du alltid har hatt høye krav til deg selv, som f.eks lege, tro meg- det kan du ikke bli med media! 🙂 For å bli ting som tannlege, lege, vetrinær, og slike ting, må du ha realfag, alle realfag, noe som de ikke har på media. Du går et hardt 3. år i møte, men sikkert 2 avslappende år du må lide for det 3. Neida, skal ikke skremme deg nå. Det som er positivt er jo at da får vi sikkert mange fine bilder her på bloggen? 🙂 Men kan jeg spørre, hvorfor overtalte faren din deg til å ta medier og komunikasjon? Er det ikke alles foreldre drøm at ungene går allmennfaglig linje, og deretter utdanner seg til leger og kirurger?

    10. Jeg vil også gå media, men tror ikke karakterene mine var gode nok. Så media endte heller på 2. plass, men sånn her søkte jeg;
      1. Design & håndtverk
      2. Media & kommunikasjon.
      3. Helse & sosial.
      Linket just til bloggen din på bloggen min forresten, ikke noe big deal akkurat, men bare for å si ifra 🙂
      <3mmy.

    11. Gratulerer! Det er sikkert kjempebra skole, og jeg tror du helt sikkert kommer til å trives 😉 Men du burde tatt Hartvig Nissen med drama MYE lenger opp! :)) Det er en helt utrooolig bra skole, med masse morsomt og nesten ingen prøver. Men nå er det jo for sent. Jeg tror du kommer til å bli utrolig fornøyd uansett 😉

    12. hehe så dum du er. nå kan du ikke bli fks lege! og sisteåret er kjempehardt fordi du har masse meningsløse timer i 1 og 2, der du heller kunne lært det du bør lære om! (for deg som ikke vil bli noe innenfor media)

    13. Hørtes gøy ut.. Håper du blir fornøyd med valget, og at du kommer til å trives 😉
      – Mini

    14. jeg går bare i niende da, men jeg tror jeg skal søke på den nye Kongsgård i Stavanger som skal bli kalt Bjergsted 😉 Der vil jeg ta dans, da. Den skolen kommer til høsten, og det kommer til å være skyhøyt snitt, for det er bare 15 dansere som kommer inn 🙁

    15. Så bra og gøy at du søkte Ullern! Jeg går der i 1.klasse og skal opp i 2! Du burde gledet deg masse masse 🙂 🙂

    16. Fatter ikke helt at en foreldre kan overtale datteren sin til ikke å velge studiespesialiserende.Det er ingen jobber å få i media, spesielt om du ikke har studert. Du er klar over at hvis du vil på universitet i Norge eller utland må du ha studiespesialiserende?

    17. Jeg tror absolutt du kommer til å bli fornøyd med media! Jeg gikk på det selv (ferdig nå), og syntes det var kjempe spennende. Man lærer så mye morsomt, og får mange spennende oppgaver og holde på med. Det er en veldig fint måte å få studiekompetanse på, selvom det ikke nødvendigvis er noe du vil gjøre i fremtiden:) håper du kommer til å trives 🙂

    18. Jeg går media, og angrer ikke 1 sekund… Beste linja i hele verden! Alle er så sammenspleisa, siden det som oftest er veldig åpne og kreative folk som velger medialinjen. Vi har nesten bare mediefag, og veldig lite allmennfag. I år har vi for eksempel bare engelsk, norsk, matte og naturfag som allmennfag, og norsk og naturfag har vi bare to timer i uka(!). Neste år har vi ikke matte eller naturfag i det hele tatt, men får samfunnsfag istedenfor! ELSKER media! ♥

    19. Og forresten til hun litt over her, “Co”. Man kan godt få seg jobb via å gå medier og kommunikasjon, etter 3 år får du generell studiekompetanse og kan godt studere videre etter det. Det siste året er visst ganske krevende, siden de to første er litt “late” i forhold. Og nå vet du vel ikke hva hun vil bli når det kommer til yrkesvalg, kanskje hun bestemmer seg for å bli fotograf? Det krever 2 år MK, og så går du ut som lærling. Det gjelder også som mediegrafiker.

    20. Du kommer ikke til å angre på det! Tok media selv, og kunne ikke tatt bedre valg. Gjennom bloggen viser du at du passer til å gå medier og kommunikasjon også 🙂

    21. jeg søkte meida, idrett også service- og samferdsel!
      Til alle som skriver at du ikke kan bli lege osv : SELVFØLGELIG kan du bli lege av å gå på medier- og kommunikasjon! Du får generell studiekompetanse og da kan du studere akkurat hva du vil etter det. Du kan jobbe innen olje og studere petreoloumlogistikk så lenge du har studiekompetanse :–)
      Alt er mulig da !

    22. Jeg går på helse- og sosial 1. året – og jeg ELSKER det! Lite lekser, gøye timer og fine folk 🙂 Har mange venner som går media, du vil nok trives kjempegodt!

    23. søkte
      1. helse og sosial (ørsta vgs)
      2. allmenn (volda vgs)
      3. design og håndtverk (ørsta vgs)
      🙂
      Men hvorfor tok du 8 valg, er ikke det nokk med 3 ?

    24. Jeg klarer ikke beskrive med nok lidenskap hvor mye jeg ANGRER på å ha gått medier og kommunikasjon! Går nå i 3. klasse og jeg vil bare spy av tanken på skolen. 1. klasse var det greit, men i 2. og 3. klasse er det bare GRUSOMT! Sinnsykt kjedeligt stoff og elendige lærere. Men, om lærerne er bedre der du har søkt er du kanskje heldig og får en annen opplevelse enn meg! Lykke til!

    25. Du gjorde nok eit godt valg! 🙂
      Dette er 2 året mitt på Almenn og det er vanvittig tungt! Heilt forferdelig. Hadde eg valgt om igjen, hadde det nok vert medie det virker kjekt 🙂

    26. Jeg tror det var et veldig bra valg Andrea 🙂 håper ikke du byttet, du fulgte magefølelsen i siste liten, det kommer til å gå kjempebra 😀 lykke til! :)<3

    27. Jeg gikk media da jeg gikk på vgs 🙂 Veldig gøy, + at du får jo studiekompetanse på lik linje som de som går allmenn 🙂

    28. Du kommer helt sikkert til å trives med media, jeg går det å har ikke angret et sekund! Vi har værtfall veldig lite med lekser, og får gjøre veldig mye av det på skolen! Lykke til! 😀

    29. Det er sykt når klokka er 00:00 og søknaden ikke kan gjøres om!! jeg bor i Trondheim, jeg. Har søkt Allmenn på en skole med 4,7 i snitt .. så ønsk meg lykke til!! kommer meg garantert ikke inn på den linja1 : /

    30. Har snart hatt 2 av mine beste år på media ! Er media noe av det samme dær vil du absolutt ikke angre

    31. Jeg går i 7.klasse så jeg bør ikke tenkte på det ennå^^
      Men jeg lurte på en ting, jeg skal lage et innlegg om favorittbloggene mine.Og du er en av dem:DSå jeg lurte på om jeg kunne låne et fint bilde fra bloggen din?
      sånn at jeg kan ha det på innlegget?skal jo selfølgelig linke også:D
      Håper du svarer;)

    32. kan du vise hvordan produkter du bruker på leppene dine, og helst hvordan sminke du bruker i hele ansiktet?:-) og hvor det er fra?
      du har sykt fin glød i ansiktet synes jeg!:):):)

    33. hei andrea!jeg bare lurte på en ting! den siden du skrev på et tiligere innlegg der hvor du laste rned mukhttp://www.video2mp3.net) (, er der gratis? 😀 og hvis det er gratis er den ulovelig? :9 veldig fint hvis du kan svare!:D
      jeg digger bloggen din og er fast leser ! <33

    34. Jeg søkte Studiespesialisering på første ønsket, og der kommer jeg inn 🙂 Gleder meg mer til å søke på UWC på andreåret! Håper virkelig at jeg kommer inn 😀

    35. Hei Andrea! Ser at mange har skrevet at du har et hardt tredjeår i vente. Jeg gikk også tre år på media. Det første året var helt OK, mye å sette seg inn i, men gøy. Andre året var HELT FANTASTISK! Det er det beste skoleåret mitt noen sinne! Tredje året var også fantastisk, mye bedre enn første året faktisk. Ja, det var hardt, men så lenge en er innstilt på å gjøre det bra så klarer en å komme seg gjennom det. Jeg vil tro det er hardere å gå påbygg hvis du går to år på helse og sosial, og så må ta påbygg, enn hvis du tar to år media og ett påbygg år. Sånn er det vertfall her jeg bor, i og med at de som går helse og sosial må bytte skole, mens medielinjen fortsetter på samme skole med de samme lærerne de har hatt i alle år. Medialinjen vil gi deg mange fine minner og kunnskaper som du alltid vil ha nytte av i fremtiden. Jeg angrer ikke et sekund på at jeg valgte media. Lykke til! 🙂

    36. Oi, faen! Jeg vet ikke engang hva jeg søkte på jeg…. Tror det ble riktig, men ja…. Shit happens. Regner med at jeg kommer inn på studiespesialisering, da! 😉
      – lykke til på media 😀

    37. oi, var det ikke du som skulle bli lege? :p men sikkert morsomt på media, da 🙂 får håpe du valgte riktig

    38. til dere som lurer på hvorfor hun har 8 valg: vi har bare tre valg, men vi kan bare søke studieretninng. altså for eksempel stidiespesialiserend på 1 valg. og under studiespesialiserende kan du har tre skoler. så hvis du har flere skoler under valgene dine så blir d mer enn 3 valg 😀

    39. Artig!:) Jeg har desverre endel venninner som har gått media og ingen var spesielt fornøyde annet ann at det var slækt, men de følte at de “kastet” bort noen år med veldig lite fornuftig kunnskap. Men alle ble fornøyde etter påbyggingsåret så hvis du er innstilt på en skikkelig innsats siste året så blir helheten nok veldig bra:)

    40. Søkte handels!
      whoop whoop
      ps. du kommer til å angre når vi super awesome folkene er rett ved dere…
      haha, ullern 😛
      er det ikke litt langt til uller for deg i 3. a? :O

    41. Hvorfor har du og Aksel søkt på forskjellige skoler? Du har nevnt at han søker på drama på Nissen? 🙂 Blir sikkert bra på media 🙂

    42. Du kommer virkelig ikke til å angre på medier og kommunikasjon!
      Du får mange kjekke oppgaver med bilder, redigering, lyd, video & det er også veldig kjekt om du er litt skolelei. Fordi det er ikke jeg lenger 🙂
      Lykke til!

    43. Jeg går 1. året på ssp, på en av de “tøffeste” skolene i Bærum, vi har i alle fall et nerderykte så det holder, men jeg trives kjempegodt og noe av det beste er at alle vil motiverer andre til å oppnå enda bedre resultater. Noen venninner av med går Media, og de har ikke det mye løsere, og en treer for dem er omtrent som en femer for meg 🙂
      Pluss at hvis du tar realfag i vg2 og vg3 for du spesiell sturdiekompenanse som du må ha for å komme inn på noen legestudier og omtrent alle ingenørstudier i Norge. Dessuten får man noen ekstrapoeng for noen av fagene og fordypningene på ssp. Jeg vet ikke helt hvordan det er på Meida, og andre linjer som gir studiekompentanse.

    44. SPØRSMÅLLLLLL:
      1.Hva heter foreldrene dine?
      2.og hvormange søsken har du? 🙂
      3. Hvor høy er du?
      4. Hva heter Axel til etternavn(siden begge er AB)?

    45. ehh, bra valg da, men du vet jo ikke om du kommer inn på første valget ditt Andrea… Ikke ta gleden på forskudd vettu (;

    46. det virket som en helt veldig bra valg. Du har valgt mange bra skoler, så jeg tror du kommer til å få det fint på vgs. Og jeg tror også at du vil like media. Selv går jeg studiespes som jeg synes er helt greit, det er sånn som ungdomsskolen med mye fag og slikt. Og jeg har blitt mer og mer interresert i media, og jeg ser at det kan passe bra for deg:)

    47. skal du ta påbygning på vg3 da eller? Ellers kan du ikke studere noe videre.. :S Men påbygning er ekstremt hardt, og 50% stryker. Men jeg er enig, med deg, at det virker morsommere på media da 🙂

    48. omg, du gjorde ikke det.. ganske sikker på at du kommer inn, men det er ikke kjent for å være en veldig bra skole 😉

    49. Godt valg! Ikke hør på de tullebukkene over her som sier du ikke kan komme inn på universitetet eller bli lege etter media 🙂 Jeg gikk 3 år på Elvebakken på Media( Elvebakken er en helt fantastisk mediaskole, jeg vil påstå den er Oslos beste!) og studerer nå på Universitetet i Oslo! Måtte ikke ta noen fag opp igjen, da man får generell studiekompetanse. Det siste året er heller ikke så tøft som alle påstår! Ja det er mindre mediafag og mer allmenn, men det blir nok av prosjekter og artige oppgaver til tross for “all norsken”!
      Du har noen herlige år i vente! Gled deg!

    50. Gled deg til et jævelig år med studiespess i 3dje hvis du skal ut å studere. Det er mange mange mange timer som du må ta igjen. Nesten alle årene presset inn i et. Ikke helt, men nesten. Men det går nok fint!=)

    51. LOL LOL LOL, du tok fyrstikkaleen…. KRYDDER KRYDDER KRYDDER… selvom du vet at du ikke kommer inn der, så er det det værste jeg har sett… TAPER.

    52. Du er kjempe herlig! Jeg liker bloggend din 🙂 Forresten lurte på om du har noe forhold til sport, driver du med noe sport?

    53. hvorfor så mange valg? poenget er jo å trykke videresøk om du vil inn på en annen skole med samme fag som valg nr. 2.
      menmen. Jeg har også søkt media og kommunikasjon, og var veldig i tvil. Var som deg veldig sikker på å gå studiespesialiserin men ombestemte meg 🙂 gleder meg og håper jeg ikke angrer! 😀

    54. Hvorfor begynte du ikke på nissen, sammen md Aksel da,, uansett kjempe gøy på medie, lykke til søøtha ;))

    55. kan du skrive litt om hvordan dere søker osv ?
      vi har bare 3 søk, utenom privatskoler også har dere 8 😮
      skal ikke i år, men lurer …

    56. Jeg søkte påbygg med media. Media er kjempekjekt, gled deg! Selvfølgelig avhenger det en del av hvor mye skolen utnytter linjen. Mitt førsteår var slapt, så jeg byttet skole til andreåret og har hatt det helt fantastisk hittil, fordi de har et helt annet opplegg enn min første skole. Tredjeåret blir hardt men absolutt verdt det!

    57. heh, jeg bor da i Finnmark, men kan forsåvidt skrive hva jeg søkte på.
      Søkte musikk, dans, drama med drama på første, helse og sosial på andre og service og samferdsel på tredje.
      Jeg liker bloggen din forresten (:

    58. Så det var ei som skrev at man kan bli hva man vil etter å ha gått media. Nei, det kan man ikke. Man MÅ ha kjemi, fysikk, R1 og R2 for å bli lege, og da må man gå studiespes. Men man kan bli fint med media også, så jeg håper at du ikke angrer på valget ditt, og hvis du angrer er det ikke vanskelig å bytte!
      Selv skal jeg gå 2. året studiespes og er dritfornøyd med valget jeg tok for et år siden!

    59. Medier er kjempegøy! 🙂
      Hadde akkurat samme dillemma som deg, haha.
      Søkte samme rekkefølge på de tingene du har, bare på andre skoler da selvfølgelig.

    60. media er så chill! du kommer til å like det! kjempe lett å få gode karakterer er det å:)
      jeg går vg2 nå å er såå fornøyd, er rå digg og chill!=D gled deg!

    61. Jeg går 1. året på VG1 nå og har søkt Barne & Ungdomsarbeider til nesteår 😀
      Er bra at du har valgt media i stede for almenn, media er nesten akkurat det samme som almenn, bare med media fag 😀

    62. Det som er når du velger studie spesialiserende påbyggende i 3.vgs, betyr det at du tar 1 og 2 vgs pensum i de fagene du ikke hadde + det du skal ha i 3.vgs!
      Det er derfor det er jævlig hardt fordi du må ta igjen alt det du ikke har hatt i det siste året :S

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg