Min morgen

Heihei!

I dag våknet jeg faktisk i 6-tiden på morningen.. Sov skikkelig dårlig i natt, tror jeg hadde mareritt og jeg våknet flere ganger i løpet av natten. Da var det egentlig like greit å bare stå opp, så det gjorde jeg! Etter at kjæresten dro på jobb, lagde jeg meg deilig frokost og tilbragte morningen med vår nye venn ♥ I 11-tiden gikk jeg og Roxy ned til byen for å dra innom vetrinæren. Vi fant nemlig litt lopper på henne i går, da var det viktig å få det bort så fort som mulig. Vi fjernet alle vi fant, men fortsatt selvfølgelig lurt å gi henne kur for det. Kan ikke være gøy med lopper, uff.. Stakars lille! Vi fikk også en ormekur hos vetrinæren og en liten helsesjekk. Veide henne gjorde vi også der, hun lå nøyaktig på 13 kilo! Litt større hund enn det jeg er vant til ja, lille mollsen veier jo rundt 1,5-2 kg. Haha! :) Ellers var voffsen frisk og fin. Vi hadde tenkt til å bade henne i dag, men kunne ikke det pga loppekuren hun fikk i pelsen. Så det må ventes med til i morgen! Etter vi kom hjem har vi bare lekt og kost oss, Roxy er superskjønn. Hun har allerede lært “sitt”, “gi labb” og “dekk” (altså legge seg ned). Så smart og lærevillig! Ellers kjenner jeg meg supertrøtt, så jeg tror jeg faktisk legger meg litt nå. Sov jo ikke mer enn 3-4 timer, da kjenner man det på kroppen.. ♥ 

Deilig og sunn frokost. Hjemmelaget grønnsaksjuice og yoghurt med bananskiver og litt havregryn!

Ellers har jeg fått knipset litt fler bilder av Roxy i dag:

Elsker øynene hennes, så spesielle og fine ♥ Ellers har jeg lagt merke til at hun ser veldig annerledes ut fra bilde til bilde, og har funnet ut at det er ørene! Enten henger de ned, ellers står de bokstavlig talt rett til sidene eller helt opp. Alt etter hva hun driver med! For en skjønn og rar voffs.. Haha. Forresten, så lurer jeg på om noen av dere klarer å se hva slags blanding hun er? Jeg vet hun er en mix, men aner ikke av hvilke raser. Kan jo være mange forskjellige, men hadde vært gøy om dere kjente igjen en eller annen rase i henne :)

54 kommentarer
    1. Kan se ut som hun har litt schæfer og husky i seg, men jeg vet det ikke sikkert da 🙂 Hun er utrolig fin!! Nesten sånn at du må ta henne med deg til Norge når du skal hjem igjen 😀

    2. er molly med deg i gran canaria? jeg er ny på denne bloggen men vet om molly 🙂
      Eller er hun igjen i norge?

    3. Ser ut som det er en en blanding av schæfer vertfall. Jeg har en valp nå som er 3 og en halv mnd. Hun veier 15 kilo nå haha. Syntes det er veldig bra at du gjør dette for hunden, flott at noen er villige til å ta seg av dyr som ikke har noe hjem:)

    4. Blanding av huskey og schæfer , hundre prosent sikker. Kan være det er noe annet i henne også men er helt klart de to rasene som dominerer.

    5. Så utrolig skjønt og herlig gjort av dere å ta på dere dette ansvaret <3 heldig skjønn liten vofs!
      Hunden min er veldig stor, og han veier 50 kg, så det er absolutt mye jobb, men det er så verdt det 🙂
      Håper du nyter livet i syden! <3 Kunne du lagd en videoblogg en dag du fikk tid? føler man kommer mye tettere på deg på en måte, er veldig morsomt å se på!
      KLEM!

    6. Schæfer eller belgisk gjeterhund. Lik i fjeset:-) flott at du gjør dette:-) og når du ikke skal være fosterfamilier lenger kan du jo donere det du har kjøpt til vofsen til shelteret,:-D

    7. Jeg tenkte også Husky eller gjeterhund med en gang, men jo mer jeg ser synes jeg også at det er trekk til Schæfer. Nydelig er hun hvertfall, øynene gjør hun spesiell 🙂

    8. Så utrolig bra at dere tar vare på skjønne Roxy! Hun var bare utrolig nydelig, jeg elsker øynene hennes også. Jeg blir så inspirert av deg, Andrea<3 Jeg har også veldig lyst til å være fosterfamilie for et dyr som trenger det, men får desverre ikke lov da vi allerede har 1 hund (som også heter Molly :D) og 2 undulater. Men når jeg flytter ut skal jeg definitivt gjøre det! Jeg er kjempeglad i dyr og blir så glad av sånne personer som deg, som viser at du bryr deg om de stakkars som ikke har det bra. Eller elsker jeg bloggen din, du gir mye inspirasjon! <3

    9. Jeg hadde en gang en hund som var blanding av Belgisk fårehund (gjeterhund) og Rottweiler. Den var mørkere og litt kraftigere enn Roxy, men ellers VELDIG lik. Jeg tror derimot ikke at Roxi har Rottweiler i seg- men så absolutt Belgisk fårehund og noe annet.

    10. Det er hver fall husky mixet inn i den fine voffsen 🙂 Jeg tror også hun har litt collie og schæfer i seg.

    11. Så utrolig skjønn! Det er virkelig noe helt spesielt ved hunder! Tror du at du vil klare å la henne være igjen i Gran Canaria når du må tilbake til Norge? 🙂

    12. dere er idioter som tror hun er en husky blanding pga øyefargen, det er veldig mange hunderaser som kan få unormale fargeforskjeller på øynene. Jeg er 99% sikker på at hun er en form for blanding av schæfer og labrador.
      https://www.google.no/search?q=sch%C3%A6fer+labrador+mix&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=kKCoU931JsLmywOa6YGQAw&ved=0CAgQ_AUoAQ
      Blir irritert av at dere tror dere har peiling, ikke spør leserene dine om sånne spørsmål Andrea… du kan ikke stole på et plukk

    13. Nå vet jeg ikke om du allerede har tenkt på det, men husk å ikke lære Roxy norske kommandoer – hun får seg vel en eier som snakker spansk etter hvert 🙂 (Om du allerede har gjort det, lær henne i det minste håndsignaler sammen med kommandoene. Så trenger man ikke bruke ord!) Det er absolutt noe schæfer der, og de er lett-trente hunder! Du kan jo lese litt om å trene spor/søk, kanskje hun ville likt det.

    14. Garantert noe whippet i henne, tror også det er noe border collie (kan være derfra det blå øyet kommer) fin vovs 🙂

    15. Fantastisk bra ting dere gjør!! For en utrolig nydelig hund, og dere er like nydlige som tar vare på henne :-)) Blir så glad! Du er hærlig Andrea!

    16. Det er ihverfall schæfer og noe annet men jeg er veldig sikker på at hun er blanding av schæfer og noe annet. Hun er utrolig fin og så søt

    17. Fin tirsdagsformiddag til deg, skjønne du ❤
      Det er ikke ofte jeg legger igjen kommentarer hos folk, men jeg synes du fortjener en aldri så liten tilbakemelding! Jeg er tross alt fast leser av bloggen din, og da tenkte jeg det kunne være fint for deg å vite hvem jeg er, hehe 🙂
      Like fint hadde det derimot ikke hver om du hadde sett hvem jeg var NÅ, for jeg sitter i skrivende stund med en helt ufattelig gangsperr i hele kroppen. Er akkurat som en gammel mann her jeg vagger meg bortover gulvet, haha! Jeg la nettopp ut en film i mitt siste innlegg der du kan se hva som gjorde en slik enorm forskjell. Det er dette som virkelig er god trening! Du må gjerne sjekke det ut, fine du!
      ❤Ellers ønsker jeg deg en herlig dag videre!

    18. Så fantastisk det dere gjør! Men får du ikke dårlig samvittighet med at den må sendes tilbake til kennelen igjen når dne har blitt trygg på dere? 🙁 Ingen muligheter for at du kjøper den og selger den videre? Jeg hadde isåfall vært veldig intressert og gjerne kontakt meg på [email protected] 🙂

    19. Beina til denne hunden er enten en mynde eller fuglehund. Schæfer er det også en sjanse for at denne hunden inneholder, men dette er definitivt IKKE noe hund med belgisk fårehund i seg. Uten tvil. Selv har jeg flere tervueren og mallinois, og denne hunden er ikke slektet på dem. Kanskje den også har border collie eller collie i seg. Og også husky ser det ut som. Dette er ikke et blått øye til en border collie, men en husky. Kroppen er også husky lignende. Men dette er iallefall en god gatemiks.

    20. Hei 🙂
      Jeg hadde en lik hund han var helt lik
      Han var en blanding av husky og rasen som heter tervueren (ligner mest på den) 🙂 utrolig fin

    21. Åh, så herlig å høre at du har vært på veterinæren med Roxy idag! Får håpe dere blir kvitt loppene, men bra hun var frisk ellers! Må si at jeg også elsker øynene hennes, hun er så søt! Jeg er et veldig hundemenneske og kan mye om raser, men Roxy klarer jeg ikke helt å se åssen rase hun er, men håper du finner ut av det! 🙂

    22. Tror nok hun er en skikkelig gatemix! Men hun har definitivt både shaefer og labrador i seg. Og kanskje litt husky og tror jeg. Godt mulig hun har litt mynde i seg og, ettersom hun er ganske slankt bygget.

    23. Jeg er også ganske sikker på at hun har husky i seg, ikke bare pga det blå øye, men man ser det på hele hunden 🙂

    24. Utrolig fint gjort 🙂
      jeg er ikke så veldig inne på slike hunderaser, men jeg synes hun kanskje minner meg litt om en blanding mellom schæfer og labrador 🙂 Uansett så var hun utrolig fin!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg