Høstdepresjon?

Haha, herregud.. Jeg kan vel ikke ha fått høstdepresjon etter bare 2 dager hjemme? I dag har virkelig vært en dårlig dag. Var oppe kl 8 for å dra på Pt-time og egentlig fra jeg stod opp har jeg bare vært helt slapp. Fantes ikke motivert for trening, verken før jeg dro eller da jeg faktisk var der. Frøs meg i hjel på vei hjem, og har ligget død i sengen siden det. Mørkt ble det allerede ved 4 tiden, og personlig føler jeg at så fort det er mørkt så er dagen liksom over. Jeg hater virkelig hvordan jeg blir av sen høst og vinter her hjemme i Norge! Kan ikke huske at jeg slet med det så altfor mye i fjor, men året før der var jeg jo faktisk helt på bunn. Kanskje noen av dere som husker det? Håper virkelig ikke det samme skjer i år.. Problemet med denne årstiden er jo at det rett og slett er et ork å være sosial eller å i det heletatt komme seg ut, med mindre man må. Det frister jo ikke akkurat å dra til byen for å spise en lunch/middag med en venninne når det er helt svart og kaldt ute, sant? Da vil man nok heller bare bli hjemme, krype under dynen og sette på en serie. Uff, jeg hadde faktisk glemt hvor mye jeg hater disse kalde månedene vi har i vente.. Det er ikke nødvendigvis det at det er så kaldt som er det værste for min del (selvom det også suger), men det er spesielt denne mørketiden. Det eneste man vil er jo rett og slett å være sove bort hele vinteren, og våkne opp til våren. HVOR mange ganger har ikke jeg ønsket at jeg kunne gjøre akkurat dette. Om jeg faktisk klarer å holde meg hjemme til 1 januar når vi skal til Thailand, er jeg virkelig stolt av meg selv- haha! Fler som sliter med dette? Kanskje noen har noen tips for å gjøre denne tiden av året litt enklere?

61 kommentarer
    1. Jeg og havner i en vinter depresjon hvert eneste år! Nå kan ikke jeg reise vekk på denne årstiden, siden jeg er knyttet til jobb og skole. MEN jeg tror at hvis du hele tiden tillatter deg å “flykte” fra depresjonen eller vinteren, istedenfor å faktisk fullføre den, så vil det bare gå en vei og det er nedover? Håper du klarer å holde deg hjem til 1 januar 😀 Bare skaff deg masse rutiner, som gjør dagene brukbare! Trene fast, jobbe med skole, møte venner også videre 🙂 Vet det er utrolig vanskelig å gjøre noe med det, men jeg kjenner til den onde sirkelen du føler på…

    2. Elsker denne tiden jeg. Liker du ikke jula? Det er jo den beste tiden, mørkt og kaldt og koselig å være inne og bake og bare nyte juletiden! Skjønner at det er ork å dra på trening tidlig i november, jeg foretrekker å trene senere.. Stå på, gled deg til julen i hvertfall! Kunne personlig aldri tenkt meg å feire julen noe annet sted enn hjemme i kalde, mørke Norge. En desember fylt med sol hadde aldri blitt noe skikkelig jul!

    3. jeg skjønner veldig godt hva du mener med vinterdepresjon, men da er det spessielt viktig å tenke på det positive ved vinteren. Det finner jo ikke en mer koselig og romantisk årstid som vinter, når snøen daler ned i oslo’s gater mens julelysene er tent osv. Bare tenk på det positive ved det og ikke bare det negative 🙂

    4. Prøv å tenk på alle de koselige tingene man kan gjøre inne. Finn fram kosetøfflene dine og det gode pleddet og fyll stua med levende lys samtidig som du har en kopp te å hånda.
      Jeg liker denne tiden for da kan man kose seg litt ekstra inne 🙂

    5. Jeg skjønner sykt godt hvordan du har det, har det helt likt selv 🙁 det er så mange rundt meg som lker dette, men jeg hater virkelig vinteren. Såå kaldt og mørkt… Enig i at det ikke er like fristende å dra ut når det er helt mørkt ute. Et lite tips er å heller be venner hjem til huset sitt 🙂 Da slipper man å gå ut, og kan være sosial likevel. Skjønner hvis det ikke er så lett hvis du bor hjemme da. Når skal du flytte forresten? 🙂 Har du funnet deg ny leilighet?

    6. Tenk positivt. Virkelig, folk klager over at det er MØRKT å gå ut, da har man tydeligvis ikke fått satt livet i perspektiv, og man søker etter det negative. Det er STRESS å gå ut å spise lunsj med venner? Du har en lettjent jobb og penger til å spise både frokost, lunsj og middag på resturant hver dag. Uff det er bare trist

    7. personelig synes jeg at høsten og vinteren er de fineste årstidene! snø, hvordan den legger seg på de nakne trærne og hvordan den gjenspeiler solen når den titter frem i blandt, det er jo rett og slett vakkert! og ikke minst jul! vet ikke hvor godt forhold du har til jul, men jeg elsker den og skulle ønske det var jul hele året. istedenfor å tenke at det er stress å være sosial osv, kan du kanskje være frivillig, hjelpe noen som ikke har det så godt i julen? hvertfall finne den ordentlige motivasjon til å glede deg til å stå opp om morgenen og gå ut av huset, tror det kan være en god ide!

    8. I have the exact same problem, especially in the morning it feels like its impossible to get up. One thing that has helped me is using a wake up light. I recommend you to buy one! For me it helps gettig up early when its really dark.

    9. Jeg personlig har vinterdepresjon. Jeg får ikke sove om nettene fordi kroppen min ser ikke forskjell på dag og natt fordi det er mørkt hele tiden. Jeg er også på det stadiet hvor jeg ikke har treningsmotivasjon, må slepe meg ivei, jeg gråter hver morgen når jeg må på skolen og jeg klarer meg så vidt en dag, og jeg er dødssliten og lei meg når jeg kommer hjem og finner sengen. Seriøst, ingen kan gjøre meg glad den dagen. Det er forferdelig. Men tenk på de bra tingene som kommer, julieferie, julaften, nyttårsaften… det prøver ihvertfall jeg.
      Men jeg får hjelp av en lampe som har DAGSLYS, ikke vanlig lys om du skjønner. Jeg setter opp ei liste over ting som gjør meg litt gladere, f.eks en hjemmespadag, se favorittserien min, drikke en kopp te eller tilbringe kvalitetstid med den personen du liker best, eller venner da, jeg bruker også melatonin som er kroppens sovehormon, jeg tar den 1-2 timer før jeg legger meg, så kroppen skjønner at det er leggetid. Før var jeg våken til 4-5 om natta og fikk 1 time søvn før jeg måtte stå opp, nå sovner jeg lett før 11! Det virkelig kjempebra.
      Gjør det som gjør deg lykkelig, Andrea. Jeg vet dette året er tungt, det kjenner jeg selv hvert år, men jeg gjorde det lettere for meg i høst ved å forberede meg på dette. bare sett opp dagsmål, sov, stå opp og se fram til dagen! Det er vanskelig. Bare vit at det er mange som skjønner hva du mener.
      Stå på 🙂

    10. Jeg syns helt ærlig at høsten er deilig! Det er så vakkert ute, og forfriskende når det blir kaldt. Selvfølgelig er det udigg når det er iskaldt ute, men å dra på seg varme uggs, et stort skjerf og en deilig vinterjakke er ikke så ille! Du kan ha jentekvelder inne hvor dere har en hel haug med pledd, kakao og noe digg på tven. Også har vi jo selvføgelig jul! Verdens beste høytid. Håper du får det litt bedre etterhvert 🙂 Mange bloggere som skriver sånn “10 grunner til å like høsten”-innlegg, du kan jo lese dem og få litt inspo :* lykke til!

    11. Husk at det er lov å være usosial og se på serier også da Andrea! Man er jo så mye sossial og aktiv resten av året så om man går litt i dvale på denne tiden av året er vel det greit og? 🙂

    12. Helt enig med Marlene. Stress å gå ut for og lunsje? Jeg har ikke engang den muligheten, fordi jeg ikke eier penger. Du har jo alt? Prøv å tenk litt på det, vær takknemlig. Du har faktisk alle muligheter. Du skal til Thailand, for en drøm! Og du kan reise andre steder når som helst.. Du er så ufattelig heldig 🙂

    13. Vet mange sliter med det, og jeg er helt enig k at mørketida er noe dritt! Men husk: Du slipper å bruke kveldene, dagene og morgenene til pugging av prøver og lekser. Ddt er da noe? Jeg sier til meg selv at jeg skal gjøre akkurat det jeg vil. Vil jeg gå på kino, går jeg. Vil jeg være hjemme og spise snop, så gjør jeg det! Selvfølgelig er ddt viktig med selvdisiplin, men jeg slakket liiitt ned på den nå i mørketida. Så er det jo snart jul 🙂

    14. Merer helt sykt godt at vi er inne i vintertid nå. Gråter plutselig hver dag og henger liksom en tungt, mørkt teppe over alt jeg gjør. Klarer ikke lenger engasjere meg i ting og tar mindre initiativ. HATER VINTEREN. Blir så utrolig deppa. Ifjor var det helt krise faktisk, og jeg har helt angst for at det samme skal skje denne vinteren.. Er jo mye jeg setter pris på med denne årstiden også, men etter desember er det verst egentlig… Håper bare jeg overlever denne vinteren også hah

    15. Synes også denne tiden av året er helt utrolig seig og slitsom, spesielt siden M.E’en min blir verre når det blir kaldt og mørkt. Så mitt beste tips er vell egentlig å dra til varmere strøk, og bli der så lenge som mulig. Selv skal jeg til Thailand i neste mnd og blir borte i 3 uker. Tror ikke jeg hadde overlevd uten den turen altså.

    16. Føler deg.. Med meg orker jeg ikke blogge engang. Jeg går almenn påbygg, har adhd og overstresser meg med skolearbeid, plus at jeg netopp ble 18 og har ingen jobb eller inntekt. På enklere liv tidligere i år så jeg faktisk ørepropper med lys (skal lyse inn til ørene, ikke utenfor), så spurte jeg de hva det var til i og med at de kostet 1599 kr!! Det var vist for de som sliter med litt “vinter-deperesjon” og de som mister energi når det blir mørkt. Vi får jo ikke i oss D vitaminer fra solen lenger!
      Hadde vært smart med noen sånne ørepropper, lyser inn i ørene og lurer hjernen til å tro at det er lyst. Men jeg er helt enig med deg! Gruer meg til snø, jeg!

    17. Vær så snill å ikke diagnoser deg selv. Om det er så ille så foreslår jeg at du drar til legen din. Depresjon og angst er ikke ord man bare kan kaste ut om du er deppa noen dager…

    18. Sjøl om ho har alt ho trenge, penga, kle osv.. Så betyr da ikkje at ho ikkje har vanskelige tider sånn som andre mennesker. Man kan bli lika deprimert med masse peng som dei som ikkje har så mye.. Da burde alle tenka på. Ho e eit vanlig menneske, men har vert heldig å fått seg ein super jobb å tjene litt eksta. Vist du trur man blir så lykkelig av så mye peng, skaff deg ein jobb 🙂

    19. Det beste høsten og morsommere enn jeg hadde det var under en tur til Colombia. http//www.accuweather.com/es/co/cartagena/107563/weather-forecast/107563
      Jeg anbefaler deg å ta en tur til Karibien denne vinieren.

    20. Det er ganske respektløst å si at du har høstdepresjon etter to dager hjemme, når det finnes folk som faktisk er deprimerte og bare vil dø. Lær deg forskjellen på en dårlig dag og depresjon.

    21. Jeg sliter med depresjon og angst fra før og det har jeg slitt med lenge. For tiden er jeg på reise i Latin Amerika, og kjenner det blir noe lettere. Det hjelper med mye sol og varme, og ha bra mennesker rundt seg. Håper det blir etterhvert! Alle fortjener å ha det bra 🙂 Stå på!

    22. Ååh jeg er helt motsatt! Gleder meg alltid til den litt mørke og koslige kalde tiden.. Før jul og i jula er jo dritkoslig, å det er jo fortsatt kjempe mye koslig å finne på:-)

    23. For det første ville jeg sluttet å klage over en liten bagatell som dette. For det andre så kan du faktisk gjøre akkurat det samme som du gjør resten av året, bare at du ikke kan gå i solbriller, utringet topp og shortsen langt opp i ræven. Kanskje du synes dette er leit, men du får bare vente.
      Jeg ser på høsten som en periode hvor jeg kan slappe av hjemme, kose meg med filmkvelder med familie og venner, gå på tur, gå i fine høstantrekk, være ute i et jævlig vær, for så å komme inn, ta en dusj, lage en kopp te og krype under den varme dynen med en god film. Jeg elsker høsten, personlig er det min favorittmåned!

    24. Legen min anbefalte meg å ta solarium. Kom til Norge fra New Z og mørketiden kom litt som et sjokk. Nå tillater jeg meg selv å være inn hele vinteren og ta solarium 🙂

    25. Tror omtrent alle føler det som deg. Får lyst til å si at du må ta deg sammen. Ønsker du ikke å komme i den depresjonen du snakker om, så må du jo gjøre en innsats for at det skal bli bedre. Møt venninner på lunch uansett om det har blitt mørkt, lol. Det er hva du gjør det til selv!
      Du har jo sikkert råd til å reise så mye du vil og når du vil, men det blir litt feigt. Alle hater vintern like mye som deg. Såklart finnes det positive ting med det også, men mørket og kulden er noe vi aldri kommer til å bli vandt til. Det ligger ikke i vår natur. Og du ser ikke alle reise bort til varmene strøk vare fordi det er mørkt og trist.. Right? Bit tenna sammen

    26. Du har høstdepresjon etter 2 dager hjemme fra Afrika og videre skal du til Thailand om under en måned og i tillegg synes du det er stress å dra ut for å lunche med venner? Er ikke sikkert du ser det selv, men måten du la fram dette innlegget på var egentlig bare tragisk. De fleste har ikke råd til noe av dette engang…
      Det fikk deg til å virke utrolig bortskjemt og litt som om du snakker om ting du ikke har helt greie på når det gjelder depresjon. Er forskjell på en dårlig dag og depresjon 🙂
      Ellers skjønner jeg godt hva du mener med at det blir mørkere tider og det gjør absolutt noe med energien, men solarium er faktisk et godt tips!

    27. Det kan hende du har en vinterdepresjon, dette er veldig vanlig for nordmenn egentlig..
      Den beste behandlingen for dette er lysterapi, du får kjøpt en sånn lampe på Philips. Siden som selger de heter tretti.no. Du kan bruke den en halvtime hver dag, da må du være ganske nær lampen, eller du kan ta en behandling på to uker der du er foran lampen 2 timer hver dag. Det hjelper såklart også å dra til syden å få dagslys.
      Jeg har ikke brukt lampen helt slik som jeg skal, er ikke alltid der er tid, men jeg syns det har funket allerede. Anbefales!
      http://www.tretti.no/husholdningsapparater/klokker-og-lysterapi/lysterapi/philips-hf3319-01?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=item&utm_term=hf3319-01

    28. Jeg er helt enig og kjenner meg så godt igjen! I fjor var det ille, jeg sto opp bare for å gå på skolen, deretter rett hjem forså å legge meg under dyna og se på serier. Jeg er egentlig en aktiv jente som gleder meg til å dra på treningssenteret, men vinteren i fjor la jeg på meg og fikk færre venner. Det var et ork å gå til butikken, gjøre husarbeid, lekser og i det hele tatt stå opp av senga. Jeg har gått med en klump i magen hele sensommeren og høsten og gruet meg til å kjenne at kulda kommer krypende og at jeg må ta på meg varmere klær for hver dag som går, og selvfølgelig at det blir mørkt når jeg kommer hjem fra skolen.
      Men i høst bestemte jeg for at jeg ikke vil ha det som i fjor, og jeg har det så bra nå!! Humøret er på topp og jeg koser meg! Jeg er ufattelig glad i julen, og har begynt tidelig med forberedelser, det er nok min største motivasjon for å komme meg gjennom denne tiden. Jeg lager julekalender til kjæresten som jeg har lagt ned MYE tid og arbeid i, men det er fordi jeg koser meg så med å pussle og ordne med sånne ting. Jeg har også skrevet ut bilder og laget en innholdsrik scrapbook til bursdagen hans som er i desember, det har gått med mange ettermiddager til det, men som jeg koser meg! Jeg har også fått satt opp et treningsprogram jeg er kjempefornøyd med. Det inneholder bare yndlingsøvelsene mine og de jeg synes er morsomst. Dermed er det ikke så kjedelig å gå på trening, i vinter trener jeg også bare for å holde meg i form, og da er ikke trening så kjedelig alikevel. En ting til er at jeg elsker høst/vintermoten, og koser meg med å se på klær på nettet eller ute i butikkene. Jeg har 10. min gange til sentrum og på tirsdag hadde jeg en avtale med venninnen min (julegaveshopping) og det var iskaldt ute. Men jeg kledde på meg både ull og fleece og da jeg var kommet frem til senteret var det så ufattelig godt å kjenne varmen og være med verdens beste venn. Når jeg kom hjem igjen var jeg så fornøyd med at jeg hadde gjort noe på ettermiddagen, vært sosial og ute i frisk luft, og det var en så god følelse!
      Så, jeg oppfordrer deg og dere andre lesere til å gjøre det samme, jeg kan nesten garantere at vinteren ikke kommer til å bli så tung som dere fryktet!

    29. Ikke rart man blir deprimert hvis det første man tenker når man har en dårlig dag er at man er deprimert. det er faktisk ikke vanskeligere enn å snu tankegangen å heller være litt positiv:)

    30. Hvis du føler at du blir helt nede, og både har penger og tid/mulighet til å reise, er det vel bare å gjøre det? Jeg skal ut å reise veldig snart, på en sykt spontan tur, bare fordi jeg ikke orker være her, haha. Syns ikke du skal holde deg hjemme bare for å gjøre det! Spør du meg er uansett det beste med livet fantastiske reiser til utlandet 😀

    31. Min erfaring er at det beste å gjøre rett og slett er å ta seg sammen. Ikke fokusere så innmari mye på at det er mørkt ute, men heller holde seg aktiv. Trene, møte venner, jobbe, holde seg opptatt. Hvis du sitter inne og sturer over at det er vinter blir det jo garantert mye verre. Kom deg opp om morgenen sånn at du får utnyttet dagslyset og ta D-vitamindråper.

    32. På vinteren pleier jeg å trene masse hjemme! Et lite tips er f.eks Blogilates, hun lager kalendre (bare google blogilates calender for å se tidligere kalendre) hver måned med tøffe øvelser som ligger i spillelister på Youtuben hennes. Virkelig å anbefale 🙂

    33. Kjenner jeg blir litt irritert på de som “kjefter” på deg i kommentarfeltet og sier du klager og er utakknemlig. virker som om noen ikke forstår at uansett hvor mange venner man har, ting å se frem til eller hvor mye penger man har – så kan man bli skikkelig deperimert likevel. Særlig om vinteren, det er helt normalt! Jeg kjenner godt til det selv. Bare stå på andrea og bruk noen av tipsene som dagslyslampe osv, ikke la folk fortelle deg at du har ingen skikkelig grunn til å være deperimert! 🙂

    34. Jeg sliter veldig med dette, men nå i det siste har jeg faktisk ikke hatt så høst/vinter depresjon, men jeg merker at jeg blir fortere sliten når det blir fortere mørkt, så jeg forstår deg veldig godt der! Det som kan hjelpe er å ta masse d-vitaminer har jeg hørt 🙂

    35. Forstår godt hvordan du har det! Det beste tipset er å ikke stenge seg inne, men komme seg ut å finne på morsomme ting med venner. Selvom det kan være et ork. For det er verdt det. Du føler deg bare verre om du ikke gjør det.
      <3

    36. Unnskyld meg men HALLO? du reiser rundt og tjener masse penger på å skrive om livet ditt og tror at det utløser en deprison? Jeg står opp hver morgen, halv 6 for å være presis. smører matpakke og går til skolen, har skoledag fra 8 til langt utpå ettermiddagen. Timeplanen min er presset med ufattelig mange timer med fag og at jeg på toppen av det hele har realfag gjør ikke saken noe lettere. Når dagen min endelig er over går jeg hjem til pappa og ettersom han nermest er alkhoholiker blir ikke dagen noe lettere av den grunnen at skoledagen er over. Jeg må lage middag, jeg må brette klær, tømme oppvaskmaskinen og alt som hører med en husholdning. Jeg jobber mange dager i uka for å få penger slik at jeg på utsiden kan fremstå som en normal ungdom som lever et greit liv. Når dagen endelig er omme og jeg har gjort alle mine plikter hender det ofte at jeg klikker meg innom blogger slik som din. Når dette inlegget om at du har fått høstdeprisjon stod mot meg ble jeg faktisk sjokkert. Kjære andrea jeg har aboslutt ingenting i mot deg men nå må du faktisk ta deg selv i nakkeskinnet og innse hvor utrolig bra du har det!! Ærlig talt hadde jeg bare levd det livet du har… Det at du nå ikke lengre kan spise lunch med veninnene dine i byen klokken 12 mens jeg sitter i en kjemi time må da virkelig være helt forferdeig. Det at bildene på bloggen din ikke får riktig lys må jo være et utrolig stort problem, du har det så fælt. NEI. Du må snart begynne å sette livet ditt i perspektiv Andrea, du har det bedre enn de fleste skulle ønske du ser det selv.

    37. Jeg tror vi alle opplever den beryktete Høstdepresjonen, men så fort vinteren kommer og sprer sitt vakre hvite, så blir det lysere og bedre =)

    38. Tips: tenk så koselig det er å gå i sentrumsgatene når det er julelys på trærne og stjerneklart. Du kan gå hånd i hånd med en du er glad i, tullet inn i våtter, store skjerf, og puste røykskyer. Da er det veldig koselig å gå ut å lunje eller dine i byen likevel 🙂 De som bor der det er lyst døgnet rundt får aldri oppleve det. Sett pris på de små tingene. Det er også DIGG å løpe i høstmørket. Du kan være så stygg du bare vil for ingen ser deg, ha på høy musikk og løpe ut frustrasjon og depresjon. Samtidig er det bevist at fysisk aktivitet hjelper på depresjoner, så her får man dobbelt opp. I tillegg er det jo ekstra godt og krype under pleddet med en serie etterpå, med en varm kopp kakao (eller en proteinshake), og sette pris på at du har muligheten til å oppleve alt. Både vintermørke med julelys i gatene, og sol og sommer så ofte som du trossalt gjør.

    39. jeg prøver å tenke noe positivt med vinteren som jul, nyttårsaften, ball og jentekvelder med film og godteri

    40. Er det slutt mellom deg og typen…? Stusset bare litt over at du ikke skulle reise, før du skulle til Thailand med familien. Du pleier jo alltid å besøke han

    41. Hei! En genial sak mot høst deprisjon er “valkee lysterapi” det ser ut som en ipod med to lysenheter som ser ut som ørepropper. Du putter bare proppene i ørene og skrur den på, og lyset går inn i ørekanalene. Jeg brukte å slite med den såkaldte “vinterdeprisjonen” og prøvde disse ifjor og hvis jeg husker rett tok det ikke mer enn en uke til både energinivået og humøret var på topp igjen. De er forresten medisink testet så det er ikke noe farlig, de er litt drøye i pris, noe mellom 1000-1500 tror jeg det var, men definitivt verdt pengene. Kjøpte mine på Enklere Liv, litt usikker på om de selges noen andre steder, men det er hvertfall et tips som virkelig funker 🙂 klem

    42. Det er forskjell på å synes det er kjipt å gå ut fordi det er mørkt og at det er “kjedelig” med korte dager og slikt. En depresjon er jo dypere enn det…
      Kroppen, hjernen, har behov for lys. Gå deg en tur midt på dagen, vær aktiv på dagen. Og det er ingenting som hindrer deg i å dra på restaurant i mørket, det er jo bare koselig, haha.

    43. Du som 2 av 3 nordmenn har d-vitamin mangel. Svarer du, kan du få tips til produkter du kan ta som hjelper!

    44. Hei Andrea! Jeg har det akkurat sånn som deg på denne tiden av året, og sånn har det vært så lenge jeg kan huske. Bortsett fra i fjor – da dro jeg inn i militæret og var konstant omgitt av mennesker og venner. For første gang i mitt liv var mørketiden ganske lys! Så jeg erfarte at jeg unngikk alle de fæle og nedlatende tankene når jeg alltid var omgitt av venner. Så ligg over hos venninner, og ha dem hos deg – prøv å være mest mulig sosial, eller iallefall omgitt av andre folk. Håper vinteren din blir fin og lys <3

    45. Her slitt med høstdeprisjon de siste 3 årene. I år er første gang jeg ikke har fått det (enda hvertfall!). Mitt tips er å holde seg opptatt i hverdagen. For meg var det gode venner, jobb og skole som fikk tankene vekk. Det går alltid bort i april/mai heldigvis! 🙂

    46. Energi lampe er super! Jeg prøvde den av ei jeg kjenner og det hjalp! Jeg sleit med å stå opp i tide og fikk ikke sove, ble lat, og var på sporet av en vinterdepresjon igjen…. men så prøvde jeg en fra phillips, og den var ganske bra. Den er ganske liten, kan tas med om det ønskes og krever kun 30 min per dag og behandlingstiden er 2-4 uker (?).
      Du må ikke stirre på den, men la den være i nærheten av deg, ikke rett foran såklart, da det vil virke dårlig på øynene dine hahaha, ettersom lyset er sterkt. Den er på en måte en erstatter for oss som sliter med å få nok sol! Gir deg energi sola ville gitt.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg