Forelsket i Bergen

Heihei!

I går dro jeg og Fanny på dagstur til Bergen, av alle ting. Dro hjemmefra allerede kl 7 på morningen og var hjemme i 23-tiden på kvelden, så dere kan tro jeg var ganske så sliten. Grunnen til dette var at vi skulle være med på et nett-tv program som heter Kvitter, og ble da invitert flydd til Bergen. Det passet meg egentlig helt perfekt, for både min kjære bror, bestiss Tuva og Julia bor jo der. Hadde planlagt en tur for å besøke de ganske så lenge nå, så da utnyttet jeg selvfølgelig muligheten når jeg fikk den. Deltar egentlig aldri på slike ting, verken tv-interevjuer eller interevjuer generelt. Får naturligvis ofte forespørsler, men jeg har faktisk ikke det eksponeringsbehovet (ja, ganske rart i og med at jeg driver denne bloggen). Dessuten gjør slike ting meg så utrolig nervøs, så da liker jeg heller bare å droppe det. Men Kvitter virket ganske så morsomt og litt annerledes enn feks et stivt og skummelt live-interevju på god morgen norge. Også fikk jeg meg jo en dagstur til Bergen, + selvfølgelig en liten bassetur som alltid er koselig (haha)♥ Er hvertfall sinnsykt glad for at jeg dro, for jeg hadde virkelig DEN fine dagen. Og jeg ble jeg skikkelig positivt overrasket over Bergen, herregud for en koselig by. Litt gammeldags, koselige bygninger, havneby og mye større enn jeg hadde trodd. Virket også som at Bergen har det meste av resturanter og butikker som vi har i Oslo, så jeg skjønner virkelig hvorfor både Tuva og Ulrik bestemte seg for å studere der. Fikk selvfølgelig ikke opplved så mye av Bergen på en travel dag, men jeg skal deffinitivt tilbake på et lenger besøk snart. Her har dere litt bilder: 

Haha, jeg satt og beundret utsikten fra flyet rett før vi kom til Bergen. Sååå vakkert!

Verdens søteste iPhonedeksel ♥

Verdens beste bror, elsker den gutten her! Finnes ingenting vondt å si om han ♥

Haha, dagens! Gjør alt for å ikke starte med vinterjakke enda, til tross for at det har blitt ganske kaldt. Lag på lag er tingen, spesielt å ha sauepels over skinnjakken er et triks jeg har brukt i flere år nå på kalde køstdager. For det første er det jo kjempefint, og for det andre blir det så mye varmere enn feks skinnjakken alene. Vesten er fra Zara // Skinnjakken fra Karen Millen // Støvler fra Primeboots // Cardigan og skjerf fra Day Birger Mikkelsen // Veske fra Chanel

Fiiine Bergen. Levde opp til ryktet sitt og regnet litt i går, haha! 

Her kan dere se studioet til Kvitter! Koselig sant? Det gikk så utrolig mye bedre enn jeg hadde trodd, og jeg kan faktisk si at jeg nesten ikke var nervøs. Programlederne var så utrolig hyggelige og morsomme, + at jeg og Fanny er jo så like at vi er som en person, så da var det lett å klare å være naturlig. Dessuten er det ikke live, + at hvis du driter deg ut så klipper de det bort, så det er jo ganske beroligende. Vi satt faktisk å snakket i hele 80 minutter, selvom det bare skulle være 30.. Det hadde tydligvis aldri skjedd før og vi var visst de som hadde snakket mest av alle som hadde vært gjester der. Litt morsomt! Episoden kommer på fredag (i morgen) om jeg ikke tar helt feil, og hvis jeg synes den er innafor, så legger jeg den ut her på bloggen :)

26 kommentarer
    1. en ting til:
      Kan du skrive/svare hvilket kamera du bruker, hvor man for kjøpt det og pris. Og hvordan innstillinger du har på kameraet. Du har så fine og klare bilder noe jeg ikke klarer å få. Hadde vært til stooooor hjelp!:)

    2. Hei Andrea!
      Jeg har et spørsmål angående geléneglene dine, hvor lenge holder de før du må fylle på? 🙂

    3. Haha, håper du innser at Bergen er Norges nest største by, og at det da er naturlig at det er ganske likt Oslo?

    4. har du blitt spurt av tv2bliss for å bli med på bloggerne?
      Får du mye tilbud ang. interjuver, tv-serier ogsånt?

    5. Haha, fint at du endelig har besøkt Bergen da! Og som jeg ser folk har skrevet tidligere, så er jo det Norges nest største by. Hvis du blir her lenger en annen gang kan du jo få se hvor stort Åsane og Fana er, det er helt utrolig..

    6. Ååh det så koselig ut, Bergen er virkelig nydelig 🙂
      Jeg lurte på en ting, har du flyttet hjem fra Gran Canaria for godt, eller skal du tilbake?

    7. Hei Andrea!
      Lurte på hvilken str du har i vesten fra Zara? Aldri fått kjøpt meg en slik vest, pga null anelse om størrelse.. er så redd for at den er for liten eller altfor stor haha. Håper du kan svare meg!

    8. Hei! Hvor er dekslet fra? 🙂
      Og btw, leste din personlig innlegg, og forstår at det var tøft. At noen planla at du ikke kom med Axel, og satt med andre venner enn de du satt med. Men tenkt over at det kan være fin mulighet å bli kjent med andre enn vennene dine? Folk som står utenfor, og de har det ikke lett. Det reagerer jeg på. Jeg sleit med å ha venner, og de velger sine venner. Jeg mener lærerne har også et ansvar for å pushe noen av jentene til å være med andre som ikke har så mange venner. Så der bomma du litt. Syns det er litt tåpelig at du sier sånt, for du kunne fått mulighet til å bli kjent med folk du ikke henger med. Tenkt på at de kan bli fornærma når du sier slikt?
      Andrea, når du ser folk som sliter med å få venner, kunne du ikke i det minste gi dem sjanse og bli kjent med deg? Plutselig klikka dere sammen.
      Bare noe å tenke på vet du.
      Du har faktisk noen venner, så jeg syns det er litt “løye” at du slet med venner før. Du ble ikke mye mobbet eller noe, men erta?
      Jeg syns det var ubehagelig å alltid være den siste som ble valgt, den som ikke hadde mye venner, og folk var ikke interessert i å bli kjent med meg. Jeg sleit med å finne folk jeg kunne samarbeide med ang gruppeoppgaver. Sånne ting hadde du ikke?
      Det er tøft dette her, men du hadde ikke sånn at du ikke kunne jobbe med noen sammen i gruppeoppgaver, og du var nok ikke den som skulle ønske at lærerne organiserte grupper selv.
      For der mener jeg er et stort og stygt problem. Lærerne har ansvar for å dele elever inn i grupper og at de ikke bestemmer hvem de skal være med..
      Men det er kun din historie og din smerte. Jeg kan bare si hva jeg tenker utfra historien din. Alt er uansett vondt, og det er bra du slapp slikt senere.
      Og feil at det blir bedre når jenter er eldre. Det er ikke riktig. Mange er frekke og rotter seg sammen likevel. På universitet, og i jobbmiljøet…
      Klem!

    9. Det er pga mitt handikap at folk ikke er interessert i å bli kjent med meg. De ser bare handikap, de ser ikke hele meg. Og på ungdomsskolen var det ille. Alt måtte være perfekt, og det økende presset. Hjalp ikke stort når jeg hadde handikap som var synlig. Å være døv på ren hørende skole var ikke kjekt, og de kunne minne meg på at jeg var annerledes. Kjempetøft. Jeg gråt og ville bytte skole mange ganger.

    10. Nå gikk jeg ut av rommet mitt, klokka to.
      For å lage noe middag.
      Og vaske noe klær, osv.
      Og da gikk han svære negeren ut av rommet sitt, samtidig.
      Og jeg er så lei, av han ‘svette’, innpåslitne og masete negeren.
      Så jeg gikk bare inn på rommet mitt igjen.
      Jeg får prøve igjen klokka tre.
      Så får vi se om det er mer ‘masing-neger fritt’ her da.
      Vi får se.
      Mvh.
      Erik Ribsskog

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg