Lunsj tips på 1 min

Hei fininger ♥ I går ble det som sagt en tur ut på meg og noen gode venner. Vi startet med vors hos kjæresten til Bjørn Erik, hvor vi spilte Alias og hadde det såå gøy. Etter det dro vi på Horgans og så dro jeg, Bassa, Fanny og Madicken hjem til Fanny for å sove der. Men før vi la oss ble det salmalaks med rødløk, soya og koriander av alle ting som nattmat, HAHA. Smaker jo 10 ganger så godt som maccern, så klagde ikke 🙂 Ellers var det tidlig opp for å dra til Hendrix kl.11 og så vippetime hos Kasja.. Syntes ganske synd på meg selv som bare hadde sovet i 5 timer og vandret rundt i byen ganske så hangover med solbriller på øynene, haha. Nå ligger godt plantet i sengen og vurderer sterkt om jeg bare skal bli her resten av kvelden. Egentlig var planen å være sosial, men det frister mer å bare slappe av hjemme. Vi får sjåå!!

Ellers ville jeg komme med et lunsj tips til dere i dag! Denne oppskriften lærte jeg faktisk av faren til Fanny, og det er virkelig SÅ GODT og enkelt å lage. Måtte nesten bare dele den med dere:

Dette er det dere trenger! Remulade // En boks med tunfisk i solsikkeolje // Karri // Lime // En avocado (+ salt og pepper)

Først så moser jeg avocadoen i en bolle. Deretter tar jeg i hele tunfisken + litt av oljen, og blander dette godt sammen. Så tar jeg i ca 2 spiseskjeer med remulade og skviser litt limesaft i blandingen. Til slutt påfører jeg krydderet og da er det viktig med masse karri, for det gjør mye av den gode smaken. Så bare smaker jeg meg frem med også salt og pepper, til jeg er fornøyd. Alt skal være godt rørt sammen og blandingen skal se slik ut: 

Man kan spise det på mange forskjellige måter, feks ha det i en salat, men jeg valgte å ha det på knekkebrødene mine:

Mmm, dette er virkelig SÅ godt! Jeg vet blandingen høres litt rar og kanskje ikke så god ut med tanke på ingrediensene, men lov meg at dere gir det en sjanse. Alle i familien min ble skikkelig positivt overrakset 🙂 Det tar kun 1 min å lage, er ganske så sunt og smaker helt nydelig. Man blir jo fort litt lei av knekkebrød med vanlig pålegg, så dette er min måte å gjøre knekkebrødene mye mer smakfulle og spennende! Dere som prøver må gjerne fortelle meg hva dere synes ♥

15 kommentarer

Siste innlegg