Ukens spørsmål

Kan du lage sminkevideo snart? Ja, har så lyst til det! Eneste er at jeg egentlig ikke har et kamera jeg kan filme med (?). På speilrefleksen er det nemlig ikke autofokus på film, og da er det litt vanskelig når man skal filme på egenhånd. Kanskje noen av dere har tips til et bra filmkamera som jeg kan få kjøpt? Vil så gjerne videoblogge mer for dere, men må ha utstyret på plass 😀

Leste en artikkel om Isabel og tommelen hennes. Hvordan går det med henne nå? Ja huff, er skikkelig synd på henne.. At vondt i tommelen kan ende så dramatisk er nesten ikke til å forstå. Men heldigvis går det mye bedre nå, og hun har fått kommet hjem fra sykehuset i bergen ♥ For dere som ikke aner hva jeg snakker om nå kan dere lese artikkelen HER.

Kan du legge ut innkjøpene fra snapchat? Haha, jeg har blitt så dårlig på å vise dere innkjøpene mine den siste tiden. Bestiller jo fortsatt masse fra feks Nelly, men har ikke vist dere. Hvis det er noe dere ønsker så må dere bare si i fra! ♥

Tar du en pille med betakaroten hver dag året rundt? Ja, det stemmer. Men det er også fordi jeg eksponeres for sol så og si året rundt, hehe 🙂

Hvilken leppestift brukte du her?

Liquid lipstick fra Jeffree star i fargen “celebrity skin”. Den er desverre helt umulig å få tak i da, dødspopulær. Selv er jeg straks tom og får litt panikk! Den er så fin.

Hva gjorde du i bergen? Var der bare på en lite jentetur. Har et par gode venner som bor der, så også derfor jeg tok turen! Elsker bergen, favorittby #2 i Norge- haha. Oslo er fortsatt best 😉

Hvilken pre-workout var det dere brukte? The curse heter den, med eple smak. Du får kjøpt den på Nordby senteret i alle fall, den er helt rå!

Hvordan er det med skole? Skal du begynne å studere? Jeg får uansett ikke studert før jeg er ferdig med vitnemålet mitt, så det er jo det jeg har holdt på med når jeg har gått på Bjørknes. Har bare et par fag igjen, og tenker å fikse de resterende karakterene fra høsten av. Dette halvåret ville jeg ha en pause fra eksamner 🙂 Ellers anngående studier så er det noe jeg må se ann når evt skal skje. Stresser ikke med det for øyeblikket!

Husker du hvilken butikk i København du kjøpte CPH feather jakken? Skindgalleiet heter butikken, den ligger i strøget.

Har du kjøpt leilighet eller skal du leie igjen? En venninne av Madicken har kjøpt, og vi tre flytter inn der for en periode. Planen er å kjøpe selv etter sommeren, men å bo i den leiligheten frem til det 🙂 Gleder meg!

Hvor er antrekket fra?

Missguided! Det er ikke et sett, men synes det passet bra sammen. Chill men kult 😀

Har du og Axel et godt forhold til hverandre i dag? Vi har ikke hatt kontakt på sikkert 2 år, og det er forsåvidt like greit. Rart med det, men gamle forhold blir liksom så fjerne. Du glemmer hvordan det føltes, hvordan man hadde det, hva man gjorde osv. Det er selvfølgelig et par minner igjen, men det er en person du ikke har hatt i livet ditt på mange år og som du ikke kjenner lenger. Derfor føles det heller ikke viktig å ha kontakt uansett hvor trist det enn høres ut, hehe 🙂

Er du fornøyd med olympus kameraet? NEI. Skjønner ikke hvorfor alle bloggere skryter av det, selv hater jeg det og bruker det aldri. Blir forsåvidt bra bilder i dagslys, men ellers feks inne er det helt krise dårlig. Anbefaler heller Sony Cybershot DSC-RX100 ll. Det er det kameraet jeg bruker når jeg ikke bruker speilrefleksen, og jeg er dødsfornøyd. Superlite og fantastisk kvalitet ♥

Hvorfor er bloggen din så treg? På meg er den ikke det, men jeg tror den er treg om man ikke har så veldig raskt internett. Grunnen til at det har blitt sånn er fordi jeg de siste månedene har begynt å laste opp bildene på en annen side enn blogg.no sin, rett og slett fordi blogg.no dreper den gode kvaliteten. Det er latterlig hvor mye dårligere bildene blir når man laster de opp her inne. Om mange har dette problemet må jeg selvfølgelig gjøre noe med det, men jeg vil helst ha det slik det er nå hvor jeg får full utbytte av bildekvaliteten min 🙂

Tror du at du kommer til å legge deg under kniven igjen noen gang? Jeg tok silikon for snart 3 år siden, og det var min første og siste plastiske operasjon. Selvom jeg åpenbart er en veldig utseendefiksert person, med en jobb og hverdag som handler mye om utseende, så vil jeg ikke la bobbelen jeg er i nå som 21 åring påvirke meg i en så drastisk grad. Når du velger å legge deg under kniven er det ingen vei tilbake, og det finnes ingen “angreknapp”. Et valg du føler er smart i starten av 20 årene, vil du ikke nødvendigvis lenger synes var så smart når du har kommet i 40 årene. Jeg er ikke perfekt, men hvem i all verden har sagt at alt ved meg skal være det? Selvfølgelig er det ting jeg kunne fikset og jeg har økonomien til å gjøre det, men det kommer aldri til å skje. Jeg er den jeg er og det er bra nok. Jeg er stolt av at jeg ligner på foreldrene mine, og gleder meg til at mine barn kommer til å ligne på meg igjen 🙂


 

Noen av spørsmålene dere har stilt den siste uken! Håper dere likte svarene, så skrives vi straks 🙂 KLEM ♥

29 kommentarer
    1. Jeg kjøpte nettopp Sony a5100 og den er helt perfekt til å filme med og ta fine bilder med:) Den har en “skin smoothing” effekt som glatter ut huden og gjør den kjempefin, og den har helt fantastisk autofokus når man filmer, er så fornøyd! Brukes av veldig mange beauty gurus på YouTube og insta 🙂

    2. SÅ enig i det du skriver om gamle forhold, takk for at du satte ord på det <3
      Ellers har du en veldig inspirerende blogg, og du ser fantastisk ut!

    3. åå ble så lei meg nå når du skrev at olympus kamera var dårlig 🙁 fikk det til jul fordi jeg hadde hørt av så mange bloggere at det var bra, og nå føler jeg meg litt lurt… men bra du sier fra!!

    4. Jeg leser mange blogger, og har veldig rask linje hjemme. Men det er kun bloggen din som tar en evighet å komme seg inn på:/ Og hvor fikk du kjøpt Jeffrey sin liquid lipstick hvis den er helt umulig å få tak i??:)

    5. Hei!
      Har alltid hatt komplekser med nesen, og vil egentlig ikke operere, er litt i tvil. Så, spørsmålet mitt er, hva er det det første du ser når du møter personer, kan en stor nese være ødeleggende? Helt ærlig?
      Likte veldig godt det du skrev om operasjoner, tror du er smartere enn du gir deg creds for!
      Klem! 🙂

    6. Elsker at du er så ærlig! Du er ikke interessert i å selge kameraet billig? Jeg har verken råd eller trenger så veldig godt kamera.

    7. Hei, jeg har lest bloggen din en stund nå, men syntes det er utrolig kjedlig at hver gang jeg klikker innom så går alt utrolig tregt og internettet henger seg ofte opp. Jeg ser også at når jeg er på bloggen din kommer det opp utrolig mange sperringer på youblock/addblock, så tenker det har noe med at du har mye reklame på bloggen å gjøre. Har ikke opplevd noe lignende på andre blogger, men skjer uten unntak her inne. Hadde vert veldig kjekkt om du kunne fikset opp i dette 🙂

    8. Kan du lage et innlegg om solbrillene dine og hvor de er fra?
      Og vil gjerne se innkjøpene dine!!! Tror ikke jeg er alene om det hehe

    9. Ååå tusentakk for at du ikke planlegger å gjøre som de andre kjente bloggerene, å legge deg under kniven for alt mulig i så ung alder. Tror det er veldig viktig at noen sier i fra om at det ikke er normalt. Det er litt skummelt å tenke på alle de unge jentene som blir påvirket. Jeg har til og med “tatt meg selv” i å tenke at den dagen jeg har pengene kunne jeg tenke meg å fikse litt på ditt og datt. Det er ikke bra, og det er ikke sunt å ha et slik syn på seg selv i en alder av 16.

    10. Håper du kan senke kvaliteten endel på bildene, det går veldig tregt å få opp bloggen din. Liker bloggen din veldig godt men i det siste har jeg ikke lest den like mye fordi det tar så lang tid å få opp sida. De andre bloggene jeg leser kommer fort!

    11. Hei, sliten du med å velge skole når du egentlig er drit lei?? Det var hvertfall jeg! Nå studerer jeg på fagskolen ved høyskolen Kristiania på reklame kg merkekommunikasjon og jeg trives såå godt!! Masse sosialt og ingen lesing og pugging som passet meg perfekt:D Vi har åpen dag på skolen nå på torsdag, Kirkegata 20! Klokken 15-20, så håper å se deg der;)

    12. Bloggen din er veldig treg å komme inn på uansett hvilket nett jeg er på. Det er kun din blogg som er sånn. Det gjør at jeg ikke er så ofte inne på bloggen din lenger, rett og slett fordi jeg ikke gidder den ventetiden. Fint om du kan gjøre noe med det 🙂

    13. Bloggen din er veldig treg her også. Er ikke sånn når jeg går inn på andre bloggere, men kun din. Ganske slitsomt.

    14. Skulle også anbefale sony a 5000 eller 5100. Kjempe bra kamera til å filme med. Har flippskjerm så du ser hva som skjer. Ellers så går det an å koble Canon kamera til macen, og bruke den som skjerm. Men har ikke fått prøvd det ut enda 🙂

    15. Bloggen din er utrolig treg her også, og nettet mitt er egentlig veldig bra! Vil tro det kun gjelder på mobilen og ikke hvis jeg skulle brukt macen, men jeg leser i grunn bare blogger på mobilen 🙂

    16. Hei du! filmkamera trenger ikke være dyrt! du kan til og med leie enkelte steder , slik at du får med enda bedre kvalitet om du ikke vil bruke flere tusen på det. ebay er også et fantastisk sted for sånt! Et lite tips fra meg til deg 🙂

    17. Jeg har også veldig problemer med å komme inn på din blogg, uansett hvor jeg er og uansett om jeg bruker mac, ipad eller iphone. Den begynner å laste hele siden på nytt hele tiden, så rekker så vidt forbi headeren før siden blir borte og laster på nytt. Det gjør at jeg kun en sjelden gang går inn her, fordi jeg vet det tar så lang tid, og det er så irriterende. Veldig dumt 🙁 godt å se at det ikke er bare jeg som har problemet. Det er ingen andre blogger jeg opplever det samme med.

    18. Utrolig herlig svar på siste spørsmål! Du virker utrolig jordnær, noe som er veldig fint å se, selv om du (som oss andre) er utseendefiksert! Det er helt ok å være det, så lenge vi ikke glemmer hva som er aller viktigst!

    19. Jeg har det raskeste fibernettet og bruker lang tid på å komme inn på bloggen din, så det er ikke det at man har dårlig nett. Var nesten så jeg ikke gadd å vente, men gjorde det nå. Ingen problemer på noen som helst av de andre bloggene eller andre nettsider.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg