GLEDE!!



– BALI, HERE WE COME –

Wæææ, gjett hvem som reiser til dette paradiset om bare 9 dager? 😀 😀 😀 Tror nesten ikke på det selv, endelig skal jeg få opplevd Bali! Har aldri vært i Indonesia før og Bali er uten tvil en øy jeg har villet besøke lenge. Gleder meg helt sinnsykt til kritthvite strender, sol, sommer og nye eventyr ♥ Føler meg ekstremt heldig og det skal bli supergøy å ta dere med dit! Altså- hvor idyllisk ser vel ikke Bali ut, da?

Nå må dagene gjerne fly av gårde, for jeg klarer nesten ikke vente… Blir borte i 2 uker og planen er å bo litt forskjellige steder på øya. Det eneste vi har bestilt enn så lenge er 6 dager på et superfint resort i Nusa Dusa, og så får vi se hvor vi ender opp etter det. Gili øyene er i hvert fall et must! Det største ønsket på Gili er å bo i en liten bungalow i havet som dere på bildet øverst til høyre i kollasjen over, det ser jo heeeelt magisk ut 🙂 Om dere har Bali-tips tar jeg i mot med stor takk!.

41 kommentarer
    1. Ubud er ett must! Dra innom monkey forest og se de fantastiske ris farmene som er i Ubud!
      Ellers er Lembongan og Gili to fantastiske øyer som har kritthvite strender og blankt hav som man kan snorkle og dykke i!
      Verdens fineste plass som jeg har blitt så glad i ❤️
      Og ja, folkene er så hyggelige som dem ser ut til 😎

    2. Anbefaler å være noen netter i Kuta for å sjekke ut utelivet, det er helt syyykt der, de sykeste klubbene jeg noen gang har vært i. Virkelig en opplevelse 🙂

    3. Dra til Ubud, det er en veldig koselig og fin by, anbefales virkelig. I Ubud må dere dra til monkey forest å se på alle de søte apene!
      Ellers er Gili utrolig fint, det jeg likte best med Gili var snorklingen, har aldri sett noe lignende 😀 Gili Trawangan er den øya med mest turister og liv. Vil dere ta det roligere ville jeg dratt på Gili Air eller Gili Meno, der kan man virkelig slappe av i rolige omgivelser.

    4. Ville ikke sovet i Kuta, typisk slitsomt turistfelle.. Men det er der folk går ut ja:)
      VIlle heller ikke brukt for mye tid på Gili, er litt oppskrytt og lite å finne på. Men absolutt fint der (pass deg når du er ute om natten, de har ingen politi der, altså masse dop osv).
      Beach-clubene kan anbefales på det sterkeste, prøv Potato Head beach club. Fantastisk mat og sted. Ellers mange fine strender som Padang Padang. Anbefaler å leie scooter og utforske øya. De kjører på “feil” side av veien, men dersom du unngår store steder med trafikk som feks Kuta, går dette helt fint. Ellers er spabehandlinger sykt billig og bra der. Seminyak er en fin by å dra på spa i, eller kikke i litt annerledes klesbutikker:-) Pass på at taxiene har takstameter, mange prøver å lure deg. Ellers er folkene sykt hjelpsomme og hyggelige:-) Ellers er Bali en helt fantastisk øy!

    5. Hei. Jeg kom hjem fra Bali i dag etter 3 herlige uker. Jeg har vært i Bali tidligere også så kan vel si jeg har litt peiling. Jeg må desverre skuffe deg med at regnsessongen har kommet til Bali for fult, og det er ganske kjedelig å være der i forhold til regnsessongen. Vi var veldig heldige i våre 3 uker unntatt de siste 4 dagene som det bare pøsa ned. Er som sagt kjent i Bali rundt om kring, på gili øyene også, særlig triwangan. Bare å spørre hvis du trenger tips til resturantene, strender, shopping, turist attraksjoner som monkey forrest, templene, sølv butikkene etc etc! 🙂
      Mvh Emilie

    6. Overvej at ligge vejen forbi både Gili øerne og Lombok også. Jeg var der for nogle måneder siden, men synes helt klart bedst om selve Bali. Herunder byerne Seminyak. Prøv Nalü Bowls og det der ligner i Kuta.

    7. Vær forsiktig på gili! Det er en veldig spesiell øy hvor alle reiser for å ta sopp eller røyke alt annet enn vanlig røyk…Jeg har selv bodd på bali over en lengre periode, og snakker av erfaring. Men bali er helt ubeskrivelig vakkert, du kommer til å elske det! <3

    8. Må bare si at jeg ikke er enig med at Gili T er “en øy hvor alle reiser for å ta sopp eller røyke alt annet enn vanlig røyk”. Ja, det er mye av det der også, men det er en øy med fine strender og koselige restauranter. Det blir som alle andre steder man drar, det er ikke noe ille hvis du ikke oppsøker noe av det der. Men generelt på hele Bali er det skilt som reklamerer for magic mushroom. Hvis du tar turen til Gili T må du dra på det “mat-markedet” som er på kvelden, da får man opplevd litt annen mat enn den typiske restaurantmaten 🙂
      Ellers så er Ubud fantastisk fint, men der må du ikke bli alt for lenge. Det beste jeg gjorde sist jeg var på Bali, og i Ubud, var å dra til vukanen mt. Batur. Fantastisk fin tur hvor man begynner å gå om natten og kommer opp til toppen ved soloppgang. Det blir kokt egg i vulkanen og man får tid til å nyte den fine soloppgangen.
      Ellers så ser jeg Potatohead og Padang Padang, og jeg kan love at dette faller i smak hos deg! Mener ikke å reklamere nå, men jeg prøvde å blogge både når jeg gikk på skole der i 2013 og når jeg reiste dit alene i november/desember 2015, så jeg legger link til bloggen i e-postfeltet om du ønsker å ta en titt:) God tur!

    9. Hei 🙂 har vært 3 uker på Bali, og Gili Trawangan er best å bo på, da det er der det skjer mest i tillegg til en nydelig solnedgang på ene siden av øyen. Men jeg ville også leid en båt med sjåfør en dag og snorklet (fikk se alle slags fisk, skilpadde osv), besøkt naboøyen Gili Air (syyykt fin og chill øy uten noe trafikk – perfekt for en lunsj eller drink), og Lombok som er en stor naboøy med waterfall og vulkan. I tillegg ville jeg tilbragt en dag i Ubud, som har en helt fantastisk Monkey forest som er så artig 😀 styr unna “storbyene” på Bali, da de er lik alle andre asiatiske og kaotiske byer. Padang Padang er også et kult backpacker sted, med en veldig unik strand, men holder med evt 1 overnatting der. god tur 🙂

    10. Jeg bodde tre måneder på Bali i fjor våres. Nusa Dua er helt nydelig, men et annet fint sted å bo med fantastiske strender og hoteller er Sanur. Utelivet og shoppingen er størst og best i Kuta. Anbefaler shoppingsenteret Beach Walk og restauranten/cafeen Kitchenette der. Sushi Tei ligger typ overalt og har den beste sushien. Skygarden er det største utestedet med fire-fem etasjer og med en utrolig god middagsbuffet. I nærheten av Nusa Dua ligger en beachclub som heter Finns beachclub hvor man tar en utvendig heis nedover fjellet til stranden, anbefales virkelig sammen med Dreamland beach. Det anbefales å kun kjøre i Bluebird taxier ettersom de er eid av staten, men hadde ingen problemer med å kjøre andre private taxier så lenge de har et takstometer. Det er de viktigste tipsene jeg har, ønsker deg en god tur. Nyt ukene der 🙂

    11. Noen tips fra meg 🙂
      – Ville reist ut til Uluwatu og bodd her – , der er det utrolig fin natur og fine strender. Her kan du nå Padang Padang-stranda og Bingin beach. I Uluwatu er det såå fine hoteller/villaer med infinity-pools med DEN utsikten, ville søkt på Air Bnb og valgt en villa der! Så kan man heller ta bil til Seminyak, Ubud osv. Evnt kombinere med noen netter i Seminyak. Men hadde ikke brukt så mye tid på Seminyak Beach/Kuta Beach, typisk turistgreie som ikke er så bra
      – Ville også fått tak i en privat sjåfør som du kan ha nr til, bilkjøring/taxi er big business der og koster lite, det beste er å ha en fast sjåfør som plukker deg opp og kjører deg når du vil, så du kan komme deg til de stedene du vil! Er litt avstander og anbefaler å reise litt rundt i stedet for å bare være på et sted. Er du i Seminyak/Kuta kan du ta Bluebird-taxier (google hvordan du ser hvem som er “ekte”, er mange etterligninger der) , ville kun holdt meg til disse taxiene for de har taksometer og er kjent som det tryggeste taxiselskapet der. Etter at jeg lærte forskjellen føltes det mye tryggere å reise rundt.
      – Seminyak er en fin by å være i, heller her en Kuta hvis man vil ha litt byliv. Anbefaler The Colony Hotel veldig, eller Marriot Courtyard. Anbefaler å gå i shoppinggata her (du som liker SaboSkirt, her er det masse australske boutiqer) og ta en smoothiebowl på Nulu Bowls (disse er i Uluwatu også, disse slår smoothie exchange).. Og Potato Head, classy, “dyr” (norske priser?) poolclub som er populær.
      – Plaga er den gode lokale hvitvinen hvis dere vil ha billig men god vin 🙂 Mye rart ellers.
      – Anbefaler å lære litt høflighetsnormer som hører til i Bali. De praktiserer mye hinduisme der, og det er normalt å f.eks ta av sko før man går inn steder (står skoene utenfor bør du også sette de utenfor). Gi penger til ansatte med begge hender, og hils gjerne tilbake slik de gjør: håndflate-mot-håndlate mens man nikker (vanskelig å forklare haha men slik hinduer og buddhister gjør mye). Respekterer man skkkene her får man mye tilbake for det 🙂

    12. Nusa Lembongang er noe av det vakreste jeg har vært bort i! Også gå opp på vulkanen agung! Der må man gå med sherpa/guide opp på natten, så kommer man opp til helt fantastisk nydelig soloppgang med utsikt over hele Bali. Helt fantastisk tur og veldig god trening. Turen er tung og et deilig avbrekk fra late dager på stranden.
      Kos deg

    13. Heei! Jeg var i Bali 3 uker i sommerferien! – Gled deg!!! Øye byr på utrolig mye, men her er det jeg absolutt hadde gjort igjen eller som må oppleves.
      1) Strendene er fine, men de aller aller beste dagene var da vi dro på Karma Beach Club og Sunday Beach. Her betaler knappe 300 kr for å komme inn, dette er inkludert lunsj og solseng. MEN, det blir fort fullt for dette er privat strand. Så kom dit ved åpningstid eller ring og reserver. DET ER SÅ VERDT DET!<3 I tillegg er Dreamland Beach fantastisk fint! Taxi er superbillig der, så å komme seg rundt på øya er ikke noe problem!
      2) Den siste dagen vi var i Ubud fikk vi en lokal guide som var anbefalt på Tripadvisor til å vise oss litt rundt samme dag som han skulle kjøre oss til neste hotell. Da opplevde vi så mye! Dette er virkelig verdt det:D Vi dro og spiste lunsj ved en av vulkanene, besøkte rismarkene, dro til en farm der de lager kjempegod kaffe på en spesiell måte, tempel osv... vi fikk til og med komme og besøke der guiden bodde for han var så hyggelig!
      3) Shopping: I Kuta er Beachwalk Mall det beste kjøpesenteret, ellers er Discovery Shopping Mall noe liknende. Her har de Stradivarius, VS, Bershka, Mango, Starbucks osv:)
      Seminyak er nydelig hvis man vil ha litt mer liv;)) Så kan man heller ta dagsturer til de fineste strendene, da Seminyak Beach kanskje ikke er så inspo som vi jenter skulle ønske...;)
      Hold deg til taxiselskaper som hotellet ditt anbefaler, Bluebird er trygt.
      KOS DEG MASSE! Min opplevelse av Bali var litt kultursjokk i starten, men så blir man mer og mer glad i den vakre øya med de utrolig hyggelige menneskene<3

    14. Hei!
      Jeg likte meg ikke på Kuta! Masete og masse turister. Som kanariøyeme for alle i Australia. Kjæresten min ble også ranet på stranden , etter vi hadde vært ute på en klubb. Mye løshunder uten bånd som løp rundt overalt. Og følte de lokale hadde en agressiv oppførsel i handlegatene på Kuta. For å komme seg til Gilli øyene må du ta fly over til Lombok. Og båt derfra. Likte meg bedre i Lombok enn på Kuta. Her er det roligere. Kuta minner om Patong i Phuket! Og der har du jo vært ..

    15. Det er dessverre ingen hoteller/rom ut i vannet på Gili Trawangan. Det er den øya jeg regner med du skal til. Bali er fantastisk, men Kuta kan være masete og bråkete. Hard Rock Hotel er en anbefaling i Kuta, der er du veldig skjermet fra støy og mas og de har et fantastisk bassengområde. Badeland i Kuta er også supert! Verdt og ta seg en tur. Ellers ville jeg tatt stand dagene i fekt seminyak. God tur!

    16. Pass opp for påtrengende selgere og folk som er litt for ivrige på å tilby deg skyss hjem. Hvis du skal besøke apeparken i Ubud må du passe på verdisakene dine og annet løst som du har med deg. De apene er ganske klåfingra. Men ellers er det er sted som må oppleves. Bali er veldig preget av turister, men sånn er det jo alle andre kjente ferie steder. Sanur er et litt roligere område hvis dere vil komme unna alle turistene. Sanur ligger cirka 30 minutter unna Kuta med taxi.
      Når det kommer til Taxiene så er Blue bird de tryggeste å reise med. De har ordentlige sjåfører og et taxometer som fungerer ordentlig.

    17. Hei!
      Bare lurte på oppskriften du bruker til å lage acai coconut crunch – smoothien din? Hvor mye bruker du av hver ingrediens, har aldri smakt den før så er litt vanskelig å smake seg til hvordan den egentlig skal være.
      God tur til Bali, høres helt fantastisk ut! Og, takk for svar på forhånd 🙂

    18. Jeg tror, (jeg har overhørt), at myndighetene har brukt meg som en spion/target-guy.
      Og dette er mot min vilje og viten, og uten at jeg har skjønt hva som har foregått, og sammenhengen rundt dette.
      Og nå, så sier de ikke noe.
      Og jeg har ikke noe oversikt over hva situasjonen min er.
      Jeg vet ikke hva som har foregått, og ingen sier noe.
      Og jeg vet ikke hvem jeg kan stole på.
      Jeg har prøvd å få en dialog med politiet i Norge og Storbritannia, og ambasaden i London, men jeg vet ikke hvem som er på min side, og hvem jeg kan stole på.
      Jeg vet ikke hva situasjonen er, så jeg vet egentlig ikke hva min side er engang.
      Jeg vet at myndighetene ikke har lov å bruke folk som spion/target-guy mot deres vilje.
      Så myndighetene piner meg vel da, og spekulerer i at jeg skal ta selvmord, sånn at dette, at de har brukt meg som spion/target-guy, mot min vilje og viten, ikke skal bli kjent.
      Og jeg mener myndighetene har plikt til å opplyse folk om hva som har foregått i saker hvor de selv er innblandet.
      Jeg har kolleger osv., som jeg ikke vet hva som har skjedd med på et og et halvt år.
      Og myndighetene sier ikke noe.
      Og myndighetene sier ikke noe om hva som har skjedd i forbindelse med at de har brukt meg som spion/target-guy.
      Og myndighetene sier ikke noe om det mafia-greiene i nyhetene osv.
      Så jeg vet ikke hva min situasjon er.
      Jeg har ikke noe mulighet til å få kontroll, før jeg vet hva situasjonen er.
      Og Amnesty bare sier at de ikke kan hjelpe meg.
      Så da blir jeg bare levende i et helvete, mens myndighetene venter på at jeg skal ta selvmord da.
      For å unngå at hva de har gjort skal bli kjent.
      Jeg prøver å få kontroll, men myndighetene driver å legger hindringer i veien for en rettsak jeg prøver å få igang osv.
      Så det er ingen respekt for menneskerettighetene osv.
      Og jeg kommer til å ta opp disse bruddene på mine rettigheter fra myndighetenes side, hvis jeg får kontroll, og finner ut hva situasjonen er, og får muligheten til det.
      Så i mellomtiden så finner dere meg her i helvete.

    19. Anbefaler virkelig at dere leier scooter i hele perioden når der er der, det er et must for å komme seg rundt omkring! Ikke stopp for politiet om dere blir stoppet. De vil bare hustle dere for penger å ser dere er et “lett” bytte pga kjønn og hudfarge. Prut på pris på scooterleie. (Når dere tar taxi fra flyplassen, avtal fast pris og prut så mye dere klarer. Disse kan hustle dere for mye penger)
      Ellers anbefaler jeg Canggu! Glem turistplassene Kuta, Ubud, Seminyak.. Nusa Dua, der dere skal bo er en litt “finere” plass, så jeg anbefaler at dere kommer dere litt bort derfra for å komme i kontakt med folk på deres alder og en mer ekte atmosfære.
      God tur 🙂

    20. Turtle Island anbefaler jeg deg på det varmeste. Vi dro dit i en båt med glassvinduer mot havflaten og så dermed alt som svømte fordi i det krystallklare vannet. Jeg dro dit..i 2008? eller før..da jeg var rundt 10-13 år med mine foreldre, men jeg husker det veldig klart. Vi kunne gå ned i klare, større pytter hvor de hadde skilpadder. På stedet fikk vi også holde flaggermus (selv på dagen), falk og et eller annet fargerikt fjærkrek. Det er kanskje ikke dette du ønsker deg blandet med annen luksus, men jeg smiler godt av tanken 😀
      Mener på at vi bodde på dette hotellet: The St. Regis Bali Resort i Nusa Dua. Det likner veldig iaf. De hadde frokostbuffet hver dag, åpne vinduer til trær med fullt av ekorn i på 30m avstand, og stranda og “masasjekupéer” tilhørende hotellet max. 50m unna. Det var livet. Kan ikke tro at det var så dyrt der. Vi var jo en barnefamilie + at vi reiste med en ganske så gjerrig familie, som brukte hjembrukte krus for å fylle gratis på Happy Hour haha.
      Kos deg masse 🙂

    21. TIPS:
      Besøk Ubud! Vi bodde på en risåker, helt i ødemarken, alene. En helt fantastisk opplevelse! Link til bambushytta vi bodde i: https://www.airbnb.no/rooms/744971 (Det er ikke luksus, men det er en helt fantastisk opplevelse, og en veldig genuin måte å oppleve Bali på)
      Gili Trawangan: En helt fantastisk øy, men supre mennesker og en helt spesiell atmosfære. Det må sies at det ikke ser ut sånn som på bildene du har postet, vannet er ikke så klart, og strendene er styggere enn på Bali. Allikevel er det Gili som falt meg i smak best, rett og slett på grunn av hele atmosfæren der.. Drar du til Bali MÅ du på Gili.
      Jeg lagde en liten reiseblogg fra da jeg var i Bali, så hvis du vil se bilder fra disse stedene, så kan du se her: https://lotteiasia.wordpress.com/
      Du bør glede deg!!

    22. Husk at det er regntid og tyfon-sesong i Asia nå. Og husk at du skal til et regnskogland. Pass opp for insekter, edderkopper og komodovaraner! 😊👍

    23. Kom hjem fra backpacker-tur i sommer og var 3 uker i Bali området, sinnsykt fint der!
      Elska Gili øyene, spesielt Meno. Det er den fineste og den mest uberørte øyen og kalles for Honeymoon-island, haha! Så er der jeg ville dratt hvis du er ute etter en chill øy. Ellers er Gili T den store partyøya, men også der det er flest restauranter og flest ting som skjer. Gili Air er en mellomting.
      Grunnen til at jeg dro til Gili var for å dykke og det kan jeg virkelig anbefale. Klareste vannet jeg har sett! Snorkling der er også helt magisk, så flere skilpadder og masse masse fine fisk 🙂
      Og når det er sagt, så er jeg ganske sikker på at det ikke er sånne bungalower i vannet der..

    24. God tur! Vært i Bali tilsammen 2 mnd, hvor første gang var jeg på de typiske stedene som nevnt over, men andre gang reiste jeg mer rundt for å se mer. Skriver inn steder som ikke er blitt nevnt så mye, da dette er mer genuin Bali opplevelse.
      nr 1. Lei scooter!
      -ikke vær redd for å reise rundt, det er helt fantastisk. Du kan stoppe på fruktmarkeder ved veiene (du må smake Sirsak og Sawo), du kommer utrolig mye raskere frem, du kan stoppe opp underveis.
      -Canggu er stedet jeg ville hatt base. Crate Cafe, Shady Shack, Betelnut, Cafe Avokado og Bu Mi er steder hvor alle spiser. Sjekk ut Old Mans v/internasjonal beer pong tournament, deux på tirsdager hvor du kan ta gratis tattoo ved å kjøpe taco, eller pin point (utested med surferampe). Det er også marked på søndager med utrolig mye fint.
      Tanah Lot er et kjent tempel som ikke er så langt unna som anbefales å kjøre til!
      -Seminyak tror jeg er midt i blinken for deg. Mer eksklusive, men boheme, fine butikker og hippe mennesker. Organic cafe anbefales! Samtidig potato head, eller vue beach club.
      Jeg leide scooter å kjørte fra Canggu, oppover mot Lovina (som er kjent for delfiner). På vei opp kjørte jeg forbi distriktet “Badung” som har templer som er kjempe fine, jordbær farmer, mange vannfall!, botaniske hager, klatreparker osv. Lovina er i Nord, hvor ting er mer lokalt og ikke så turistifisert. Anbefaler det virkelig! Bodde på et homestay med basseng, egen veranda, frokost og på stranden. Mannen som eide det kalte seg for rasta mann, haha. Du kunne også se på delfiner ved soloppgang og på “Melka” hotel kan du svømme med delfiner i deres svømmebasseng.
      Tok scooteren å kjørte til Brahma Vishna, Holy Hotsprings, Aling-aling vannfallet som er en naturlig vannsklige, og tok også abseiling der, så til kildevannet på vei til Amed (som er en supersøt dykkerby). Her er det undervann skipsvrak og templer! Altså du dykker ned med typ snorkel og ser klart templer og lignende! Helt sykt. Også mye deilig massasje her!
      Fra Amed til Candidasa anbefaler jeg å kjøre innom Tirta Gangga, Uljung Waterpalace og Virgin Beach, for så å sove i Candidasa! Vi bodde på “The Ritz” i Candidasa med et infinity pool, som vi var veldig fornøyd med. Du må google candidasa, da skjønner du hva jeg snakker om. Det er helt utrolig der!
      Sanur er et greit sted, Ubud burde du dra til og blant annet gå på yoga på yoga barn eller intuitive flow! Samtidig bo v/alchemy via airbnb, eller punjur bungalows. Monkey Forest, Sjokoladefabrikken pod, rafting i aljung river, husken over aljung river med leilighet en kan låne.
      Videre Uluwatu med kekakdans ved solnedgang, bingin beach og padang padang, dra over til nusa lembogang eller penang, og av gili øyene, hvis du skal på gili t må du smake maten på nattmarkedet til green cafe! omg diggeste maten. nattmarkedet er et stort marked med alt av mat som de lager der, typ bufee. og sykt godt!
      Gili t er festøy, gili air er mellomting, gili meno er mist og roligst.
      Lombok er ok, samtidig dro vi tilbake til bali kort tid etter at vi kom fordi vi trivdes bedre der. Skal du til Lombok anbefaler jeg Kuta i sør.
      Masse god tur! Spør hvis du lurer på noe. Insta: tiril.ks

    25. Ikke bruk tid i Kuta! Det er helt jævlig og bare veldig veldig slitsomt/skittent. Masse australske menn som skriker og gnåler. Haha, ikke noe paradis! Ble så skuffet når vi hadde forhåndsbooket 6 netter der og var “stuck”. Jeg dro nord i Bali og vil mye heller anbefale det. Dere bør helt klart få med dere Sekumpul waterfall! Fantastisk sted!

    26. Bodde på Bali i ett år just for fun. Først og fremst vil jeg bare fortelle deg at hvis du leier deg scooter, vær forberedt på å bli stoppa. Selv om du ikke har gjort noe feil vil du bli fortalt at du har og at du må møte i retten og det ene og det andre, bare spør om det kan fikses her og nå for de er bare ute etter penger. 100 000 – 200 000 og du er ute av det.
      Stikk innom Finns beachclub (google it!). Er et mye roligere område, ikke like crowded som Potato Head og har den sykeste utsikten. Du må vel og merke betale 100 000 i inngangspenger, men de får du brukt i baren på stranden så er vel en win-win for alle. Stranden er superfin, liten og intim med kritthvit sand og azurblått vann.
      Ellers så er det jo å stikke innom Ubud og rismarkene.
      Kuta er ett bra sted hvis du er ute etter mye folk og mye liv. Stranden er grei å surfe på, bølgene brekker ikke like tidlig som f.eks på Dreamland, men så er vannet mye finere på Dreamland. Vannslanger er ingen ukjent ting på Kuta beach dessverre.
      Ellers spis hvor de lokale spiser, selv om det ser shabby ut er maten bare helt insane!
      Kos deg masse!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg