13.nov.2010

Hei!

Nå er jeg en liten tur hjemom. I går var jeg i Celines bursdag, og så overnattet jeg hos Axel. Skal sove der hele helgen siden mamma og pappa er på hytta, så det blir nok veldig koselig. Axel spiller kamp, så det er derfor jeg er hjemme en tur nå.

Forresten, så fikk jeg VELDIG mange slemme kommentarer på jakken min. For det første hadde jeg redigert lyset alt for mye, slik at den JA så veldig shiney ut. Men den er faktisk ikke det, den er grønn:


Bjørn Eriks bilde som han tok på skolen i går!

Og til dere andre:

* Hvis dere synes jakken min er så stygg, FINT for dere. Jeg elsker den, og det er JEG som skal bruke den. Greit?

* Nei, jeg er ikke en liten bortskjemt drittunge. Jeg har ønsket meg denne jakken kjempelenge, og jeg la i 5000 selv og fikk resten siden jeg trengte en ny jakke i år. Hvis jeg ønsker å priotere en dyr vinterjakke som holder lenge og er kjempevarm istedetfor en billig en + en del annet, er vel det mitt valg?

 

– ANDREA BADENDYCK

129 kommentarer
    1. Herregud, alle drittunger som skriver piss kan bare drite i! De er bare misunnelige fordi du har fått en dødsfin & dyr jakke. Ikke ta deg nær av det, de er bare altfor teite til det. Jakken var kjempefin andrea, du er heldig! Elsker bloggen din <3

    2. jeg sier jo helt ærlig at jeg sikkert ikke hadde gått med den jakken selv, men jeg syns den var fin og du kledde den utrolig godt! passet til deg 🙂
      stå på andrea, bloggen din er kjempebra!

    3. ja katharina, det er ekte pels 😉
      syns den er drit fin jeg, ønsker meg sånn selv! ikke bry deg om de folka som slenger dritt, de gjør det bare fordi de er så sykt misunnelige!!!
      stå på! bloggen din er kjempe bra, andrea :))

    4. Jeg syntes jakken er råstilig! misunner deg til tusen, og ikke bry deg om hva de andre sier. Det er du som skal gå med deg, og det er du som avgjør hva du skal bruke penger på 😉
      FAST LESER! Du skriver bra, og det er gøyt å følge med :D<3

    5. Likte jakken veldig godt, men om det er ekte pels, liker jeg den desverre ikke like godt lenger. Jeg er helt i mot åbruke ekte pels! Kunne jeg aldri gjort.
      Men sånn seriøst, så setter jeg veldig stor pris på at du blogger så mye som du gjør, blir virkelig inspirert av deg og innleggene!
      Stå på, snuppa!

    6. Jakken er nydelig, og det er jo du som skal gå med den, så andre har ikke noe de skulle ha sagt om den 🙂 Ikke bry deg om kommentarene, alle har forskjellig smak.

    7. Hei, jeg bare lurer på en ting, siden i en spørsmålsrunde for ikke så lenge siden sa du at du ikke fikk overnatte sammen med Axel før du var 16 av moren din. Men dere er jo på hytta til hverandre og nå skal du overnatte hos han<3

    8. Likte jakken jeg 🙂 Også synes jeg at dem som slenger dritt burde tenke seg om, fordi det er dine penger, og det er du som skal gå med den 🙂 Så kan dem heller følge sitt “råd” hehe:)

    9. Den jakken er jo dødsfin! Kjenner flere som har den.. Gjett hva jeg fant ut idag, du går på samme skole som kusinen min! 😮

    10. Den jakken er sykt fin! Syntes ikke det er rart å bruke 7500 kr på en jakke, ihvertfall ikke hvis man legger i penger selv 🙂

    11. Andrea! jeg synes jakken er utrolig fin!! :] er kjempe misunnelig! ønsker meg den samme til jul! jeg er fast leser på bloggen din, elsker den! og btw du er utrolig pen + et stort forbilde for meg! helt seriøst 🙂

    12. Syntes jakken din er kjempe fin 🙂 Vil nesten ha en sånn selv jeg ! Og du har helt rett… det er DU som skal bruke jakke, hva så om andre( du ikke kjenner) syntes den er fin … Så bare stå på 😀
      Også en ting til er at jeg syntes det er kjempe fint at du bruker egene penger og vil så gjerne ha en jakke at du selger de to andre ( som du er glad i )! Og jeg skjønner veldig godt at du ikke kan kjøpe hele alene, uansett om den er dyr eller ikke. For foreldrene dine har jo ansvar for at du ikke skal fryse på vinteren, men det er derfor jeg syntes det er så BRA at du faktisk vil ha noe SÅ mye at du kjøper den også litt selv 🙂
      Jeg lurer på en ting? Leser du alle kommentarene du får på bloggen? Kunne du ha skrevet et innlegg om det eller tatt med i et innlegg om du gjør eller ikke 🙂
      Andrea! Du virker som en skikkelig ordentlig, snill og god jente . Så bare stå på 🙂

    13. jeg synes jakken din var fin 🙂 men du skrev jo like? på innlegget, og da spør du dem jo om de liker eller ikke liker, eller du forventet sikkert bra kommentarer, men folk kan ha misforstått.

    14. Super fin jakke! Den kledde du,søte deg:-)
      Men kan du være så snill å legge ut en ønskeliste over hva du ønsker deg til jul?
      Du er et så godt forbilde og du inspirerer meg og mange andre utrolig mye! Også er du jo såå pen! Du er også den bloggen jeg lester flere ganger om dagen,hihi. Kos deg hos Axel i helgen da.

    15. den ser jo heeeelt forskjellig ut nå! hehe, mye finere uten shine greiene. du kler den! du er sykt pen forresten! 🙂

    16. det er selvfølgelig ekte pels!
      andrea har jo en vest av ekte pels også..
      jeg forstår meg ikke på deg, jeg.

    17. Bra blogg, og fin jakke har Para jumpers jakke selv bare annen farge 🙂 men du tidligere sa du at du ikke fikk overnatte til kjæresten din før du ble 16, er du blitt 16 ? Gi blanke i de som kommenterer stygt, hvis de skrev stygt om jakka var de garantert sjalu på den!:)

    18. Hei, kunne du lagt ut et bilde av deg med jakken på, men sånn at man ser hele deg, sånn at jeg kan se hvor lang den er 😉 hadde satt pris på det! btw, jakken var dritfreeesh

    19. enig med deg, ass!!
      mye bedre å kjøpe en en jakke som er dyr og bra kvalitet i, enn en billig cubus jakke, leikz..

    20. kjønner meg ikke på dere bloggere, prøver å vise alle egenskaper og verdier via blogg og nett hvor lavt går det ann å synke1!! haha heng deg selv

    21. Kan du ikke svare på om det er ekte pels??? jeg har set flere som lurer!!! Det er ikke så vanskelig å svare ja eller nei…

    22. Alle kan vel se at det er ekte pels!!!
      Dyreplageri er det verste jeg vet, jeg trodde ikke det om deg Andrea…

    23. skjerp dere og drit å heng ut Andrea, det der med pels er forskjellig fra kjeft, til kjeft så hvis noen har et problem med det. Ja, da har dere ikke noe på denne siden å gjøre. Dagbladet tar seg av den jobben.

    24. Når jakka koster 7500 kr og er en ytterjakke, er det jo logisk at det er ekte pels folk.
      Jeg selv er imot dyremishandling, men ikke i det å bruke pels. Jeg mener; Om man skal ha kjøttet av et dyr til mat og må ta livet av det, må man jo bruke hele dyret. Man kan ikke bare ta kjøtttet og hive pelsen fordi ingen vil ha det? Man må jo utnytte hele dyret om man først skal ta livet av det.
      Men igjen, dette må skje HUMANT og ikke på den forferdelige måten mange bruker. Det er forferdelig OG hva tjener man på det i det hele tatt?

    25. synes jakken var kjempefin jeg !
      helt enig i at det er bedre og kjøpe litt dyrere plagg med bedre kvalitet, og som du er kjempefornøyd med og bruker masse, enn plagg somo du ikke har betlat så mye for, og som ikke har like god kvalitet og som du ikke er like fornøyd med.
      Jeg selv kjøper heller få og dyre plagg enn mange billigere plagg som jeg ikke bruker. Jeg tjener mange penger selv og får bare klær av mor og far som jeg trenger, resten må jeg betale selv. dessuten, kvalitet koster 😉
      stå på andrea !!!
      -grethetjelta.blogg.no

    26. haha, litt fail å klikke fordi folk sier de ikke liker den, da du spør om de liker den nederst på innlegget…
      men du hadde vel kanskje forventet at alle skulle like den? :p

    27. Jakken var drit kul:D Man har lov til å bruke pengene sine som man vil. Jeg liker også å bruke mer penger på klær og sminke enn andre ting fordi jeg liker å se fin ut og elsker mote<3 Stå på Andrea, DIGGER bloggen!!!!!<3 😉

    28. den jakken er faktisk noe av det mest trendy du kan gå med nå! den er syk kul, og holder deg kjempe varm. og JA det er ekte pels, men når du kjøper en parajumper så står det en lang lapp om at pelsen de har på er ekte men de har ikke drept dyrene. Dere som sier hun er så jævla bortskjemt dere kan gå å legge dere. Verden er urettferdig, kanskje hun er bortskjemt, men denne jakka er faktisk noe av det fineste du kan gå med for tiden, og dere skal bare klage siden dere er så jævla fattige

    29. Til Marie: Man spiser ikke pelsdyr… pelsdyr blir ikke plaget og drept for maten… har du hørt om PELSEN???? jakka var kul men Andrea du støtter faktisk dyreplageri. Har du sett hvordan dyrene blir behandla… tydeligvis ikke. Jeg ble veldig trist når jeg så dette og det inlegget tidlire. Jeg likte bloggen din veldig godt før, men nå ble jeg skuffet 🙁 du har mistet en leser.

    30. du sa i en spørsmålsrunde for ikke så lenge siden at dere ikke fikk lov til å overnatte! hva har skjedd, siden du får lov nå? 🙂

    31. er det bare jeg som lurer på om det måtte 2 eller 3 rever eller minker til for å få lagd den jakka?
      snakk om wasted money.

    32. Var vel strengt tatt du som spurte om vi likte jakken eller ikke (viser til kommetaren “Like?” som du skrev på slutten av forrige innlegg), og da må du jo tåle at vi gjør akkuratt det; sier hva vi mener om den.

    33. Jeg bare lurer på om du vet at du går rundt med en død kanins pels ?
      Hetta de er faktisk laget av kanin pels, blir du ikke lei dei?

    34. Jeg ser det er flere (minst 3) forskjellige pelstyper… det er en ting å støtte mink plageri, men du støtter jo dyreplageri for minst 3 forskjellige dyr…
      En komentar over (skrevet: 14.nov.2010 kl.10:24) sier at det er kanilpels… og det fikk jeg også bekrefta når jeg snakka med Mamma og bestefar…. KANIN PELS!!!!!
      Spørsmål: HAR DU IKKE DORLIG SAMVITTIGHET????????

    35. Stå på! Du er herlig Andrea, du vet best selv, og jeg syns det er helt sykt at folk skal være sånn. Det forklarer jo bare en ting, og det er at de er dødsmisunnelige! For det har du god grunn, du er heldig, og virker som en herlig jente! : ) Stå på!

    36. Folk er ikke dødsmisunnelie når de skriver at de er imot dyreplageri. Jeg hadde følt skam hadde jeg gåt med den jakka. Helt erlig!

    37. hvordan kan de si at den er stygg? den er den fineste jekken jeg vet om og det er akkurat den jeg ønsker meg selv:) love it

    38. ikke hør på de misunnelige drittungene 🙂 <3 de vil bare ha den selv vettu ! det finnes tydeligvis endel som prøver så hardt de bare klarer for å finne negative ting med en person, spessielt på personer som deg, som har en kjent blogg, og som tør å stå for noe <3 noen føler seg bedre når de trykker ned andre, og det sier jo bare at de sansynligvis ikke har det så bra med seg selv. ikke engang tenk på de kommentarene, og ikke la de gå inn på deg. bare ta det med et smil, og le av dem 🙂 kos deg med den nye jakken ! 🙂

    39. åh den jakka er så nydelig, jeg vil haaa! Men desverre har jeg ike råd 🙁 Men skjønner godt du bruker 7500 på den, den er jo helt awesome nydelig!!
      Men andrea, det er mange som kommenterer pelsen… Parajumper pelsen er goskjent, og det følger med en sånn lapp om det i jakkelommen. kanskje du skal vise den på bloggen, så folk kan roe seg ned ett par hundre tusen hakk? 😉 hehe

    40. Jakken ble mye finere når jeg ser den naturlige fargen, den sykt skinnende versjonen var ikke like fin

    41. Det er det samme om pelsen er gokjent. Man har faktisk drept flere dyr for å lage den jakka.
      Men den er veldig fin uten pelsen da…, men den hadde vert like fin med fusskepels!!!

    42. Digger jakken din ! fy, har ønsket meg den drit lenge, men endte opp med en cananda goose istedet:p elsker fargen! hvor kjøpte du den ?

    43. du sa du ikke var stolt over å bruke vesten din med ekte pels. men så kjøper du en jakke med ekte pels i hetta ogsånt.
      hva er det du egentlig mener?
      ps: jeg bare lurer, er ikke stygt ment 😀

    44. Off, blir lei at folk skal bry seg så utrolig mye! hehe.. selvom hun er i mot dyreplageri eller what så betyr det IKKE at man ikke har lov til å gå i pels. Hun kjøper faen meg det hun vil 🙂 og jeg synes ikke at folk skal bry seg så jævlig om det.. det er jo nesten det samme som at vi spiser kjøtt? :L
      Men lurer på om du kan legge ut ønskelisten din til jul 🙂 digger bloggen din, stå på!

    45. Still du er fortsatt en borskjemt unge.
      =) De fleste har vel pengene, men ikke faen om vi hadde fått lov av foreldra våres.

    46. ELIN: Hehe, det har jo ikke snakk om å være bortskjemt da. Hun har hatt lyst på den jakken veldig lenge nå og at hun har brukt sine egene penger mens foreldrene ga henne litt. Og hun er såpass stor jente som ikke trenger å bli sakt ifra om hva hun får lov til å kjøpe 🙂

    47. Det er ikke det samme å kjøpe en jakke med pels en det å spise kjøtt!!! Dyr som blir drept for maten blir drept for at vi mennesker har et behov! Vi trenger karbohydrater for å fungere!
      Men når men dreper dyr for å se bra ut… uff…
      og det at man bryr seg viser bare kjærligheten til dyr!! jeg selv elsker dyr og hater slikt dyreplageri!
      Ikke stygt ment Andrea…

    48. Det er en stor forskjell mellom byr som blir brukt til mat og de som blit drept for at folk skal se bra ut!!!!!!!

    49. Jaja, jakka er ekte pels og var drit dyr. Men hvorfor gidder dere å bry dere? Jeg tror hun er klar over at jakken er ekte pels, men det er ikke alle som er så opptatt av det. Folk er forskjellige, noen bruker penger på klær, andre setter penger på en konto og sparer til de blir voksende, hvis Andrea velger og kjøpe seg en dyr jakke trenger ikke alle å blande seg inn i det. Og hun er ikke bortskjemt hun er heldig som greier noe som det. Hun har ønsket seg jakken lenge, så hun har spart og virkelig gledet seg til å kjøpe den. Det er en veldig positiv side å kunne greie å spare penger i en så lang tid, det er det faktisk ikke alle som greier.
      Når man ser på kommentarene virker det som om at Andrea tvinger dere til å kjøpe en sånn jakke og at dere nekter og blir jævlig sinte… Folk klikker jo helt!! Andrea elsker jakka og er kjempe fornøyd, kan ikke dere bare være glad på hennes vegne?

    50. Pels blir ikke bare brukt til å se fint ut, det blir også brukt til å holde seg varm. Hvorfor er det ingen som klager når man går med skinnjakker, for eksempel? Skinnet er jo også fra dyr. Jeg regner med at de fleste har minst ett plagg, som ikke bare er bomull.

    51. Skinnjakker er laget av dyr som også blir brukt til mat! Det er somregel indianere som tar liv av dyr for å få kjøtt, og så bruker de skinnet for å lage klær eller selge det så det blir laget skinnjakker.
      slik er det ikke med kaniner! de blir plaget, drept og så blir restene hevet. Og de som tror at men bare bruker en kanin tar feil! men bruker ca. 5 kaniner for å lage en slik krage!

    52. Hallo dere over her! Vet dere hav folk GJØR med dyr som skal brukes til pels!? Det var nettopp et fakkeltok mot pels, hehe skjønner at andrea ikke ble med!
      Jo flere som kjøper pels jo mere slakting av dyr blir det!

    53. Seriøst! Forbrukere har stor makt og det nytter ikke lenger å lukke øynene for disse grusomhetene. Kjøp heller en kul dunjakke uten den fullstendig unødvendige pelspynten.

    54. blir litt for dumt å skrive om at du er i mot pels, for så å betale nesten 8000 for en jakke med ekte pels. Dyr som det finnes så utrolig mye av i norge, og som man må drepe for å få mat (feks gris, lam osv), man kan jo ikke gå imot at det skjer, det skjønner jo de fleste. Men på pels bruker de fantastiske ville dyr, mange av dyrene er også nesten utryddet (villkaniner, fjellrev osv). syns du ikke det er trist å være med på å drepe vakre dyr som vi nesten utsletter her i norge? Hadde det ikke vært for pelsindustrien, hadde absolutt ikke disse dyrene trengt å dø, fordi de brukes ikke til mat.

    55. okei, folk er sykt misunnelige!
      men jeg synes det er så fælt at det er så fælt at det er så moderne med ekte pels… :((

    56. Svar til svar til Hanna: Bare sånn at det er sagt, så er det veldig mange som spiser kaniner og. Det høres groteskt ut, men det er faktisk ganske vanlig.

    57. jeg fikk akkurat lik jakke som deg på onsdag, og jeg ELSKER den! drit langt faen i hva folk sier, de er bare misunnelige. det er ikke alle som er så heldige som har en så fin jakke som oss:)

    58. skulle ønske jeg fikk en jakke av foreldrene min for 2000, men jeg fikk ikke :/ måtte bare ta den for 1000kr og jeg betalte halvparten selv.
      så du er en heeeldiggris du! 🙂

    59. synes jakka var litt kul jeg<3
      men jeg lurer på noen ting som jeg håper du tar med når du samler alle spørsmålene 1 gang i uka.
      1. har du noen gang hatt, eller har du nå ekte pels på klær osv. ? vis ja, kan du vise det frem eller forklare hvor ?(eks. på hetta til en jakke)
      2. Bor du i Oslo ? Vis ikke hvor bor du ?
      3. Har du noen gang vært utro mot kjærsten din ? eller har han noen gang vært utro mot deg ? (eller at du har følt at han har vært utro!)
      Elsker bloggen din<3 håper du tar med sppørsmål til det innlegget du samler alle spm. du får i løpet av 1 uke!

    60. Jakken var veldig fin. Jeg satt og leste dette innlegget, for jeg har tenkt å kjøpe en jeg og..) og jeg ble virkelig overrasket over hvor mange mennesker som gidder å bruke tida si på å hakke ned på andre folk? Jeg skjønner ikke at det går an, det må gå an å kjøpe en jakke som du har hatt lust på kjempelenge, og betaler nesten alt selv. Så tenk liitt føre dere skriver noe stygt om andre eller noe . Stå på andrea, liker bloggen din veldiiig godt! Bra du ikke tar til dei alle de stygge kommentarene!! 🙂 🙂 Hilsen meg:) (ps: FARGEN VAR OG VELDIG PEN!)

    61. Harregud, blir så jævlig irritert over alt dette med dyremishanling, du bør tenke deg litt om før du går med pels igenn.. Det er Andrea sitt valg om hu vil kjøpe en jakke med pels på! Selfølgelig kan det godt ver et at det er dyremishandling, men en eller annen gang dør de, og da lages det jakker med PELS på til oss!! Dere trenger ikke lage så mye oppstyr av sånnt. 🙂 Fra meg:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg