Vgs besøk

Heihei!

I dag har jeg besøk både Nordstrand vgs og Elvebakken vgs med venner. De har hatt åpen dag, og det var veldig spennende. Vurderer egentlig ikke Nordstrand, men ville se i og med at det er så utrolig kort skolevei. Vi fikk brus, vafler og ble vist rundt! Virket faktisk som en bra skole med mange hyggelige mennesker 🙂

Elvebakken var en utrolig fin og moderne skole, og ikke minst SVÆR. Hvis jeg husker riktig var det hele 7 etasjer (!!!). Om jeg skal gå Elvebakken blir det isåfall media linjen, men er fortsatt usikker. Veldig mye bra utstyr og jeg fikk et utrolig bra inntrykk av skolen. Vi fikk teste ut litt forskjelige morsomme ting, blant annet et “Lydrom” eller hva man kan kalle det. Sykt gøy!

Hihi, Benny ♥

Er så syyyyyyyykt usikker, alle skoler overbeviser meg.. Haha. Men skal også på åpen dag på Fagerborg og Handelsgym neste uke (25 januar?), så håper jeg endelig får bestemt meg. Er så viktig å ta et valg jeg kommer til å være fornøyd med!

 

– ANDREA BADENDYCK

71 kommentarer
    1. Jeg går på medielinjen på elvebakken, første året. Er så sinnsykt fornøyd, anbefaler det på det sterkeste! Super skole og supert miljø 🙂 bare å spørre om du lurer på noe, jeg kunne i alle fall ikke valgt noe bedre! Klem :):)

    2. Lykke til med valget da, det er helt syyykt vanskelig! Det synes til og med jeg liksom, som ikke går i tiende enda, engang 🙁 gruer meg utrolig til å ta det valget der, as, haha!

    3. var også på elvebakken idag, og synes det er såå vanskelig å ta valget, hadde vært fint om du oppdaterte med dine meninger om skolene? 😉

    4. høres bra ut begge plasser! :)) det er viktig å ta de valget du har lyst på, jeg valgte feil og angrer veldig på at jeg ikke valgte en annen linje idag..

    5. Selv går jeg på Lambert andreåret, og kunne ikke vært mer fornøyd! :] Men Elvebakken er sikkert bra da! Velg i hvert fall en skole der du tror du vil trives best mulig, i tillegg vil jeg tipse om at det er greit å velge en skole som ikke er altfor langt unna. Kan bli slitsomt i lengden :p Lykke til!

    6. Du burde vurdere KG. Seriøst, det høres ut som en skikkelig “ordentlig” og prektig skole – men jeg lover deg: ingen andre skoler i Oslo har så utrolig godt miljø som det er der! Dessuten er det masse aktiviteter for elevene på ettermiddagene og sånt (ikke i regi av skolen da) og lærerne er sykt flinke. Selv om det er en “kristen” skole, så er det ikke egentlig så mye “kristent” ved den…. Hadde jeg vært deg hadde jeg i hvert fall vurdert den.

    7. Jeg er også utrolig usikker. Forresten, jeg så deg på Elvebakken i dag! Morsomt!
      Har du vært på F21? Mange tror det er en dårlig skole. Men tvert imot! Snittet ligger på rundt 4,5(helt greit), og både studiespesialiserende og medier&kommunikasjons-elever får mac. Det er en helt ny skole, veldig fin. Den har åpendag på torsdag!

    8. Hei. Kult. Bare lurer på noe; hvor gamle er foreldrene dine og hva jobber de som. Bare lurer, sykt teit… 🙂 du er den vakreste personen 🙂

    9. Hadde selv problemet om jeg skulle velge almen (studiespesialisering) eller ikke. Til slutt endte jeg bare opp med å tenke: vil jeg VIRKELIG sitte 3 år til på rompa, når jeg er dritt lei etter de 10 årene jeg har gått?! Så, søkte MK (Medie og kommunikasjon) bare fordi jeg følte det kunne være no for meg.
      Selv går jeg MK på Nannestad VGS og stortrives med selve miljøet og lærerne. Lærerne våre er ikke lærere som kommer rett fra skolen, men de har vært ute i arbeidsmiljøet i de temane de underviser oss i. Ta foto læreren vår: han har eide eget fotobyrå, og var en av de beste (mener han selv da, lol), før han bestemte seg for at han ville gi kunnskapen han hadde videre til oss. Så når vi har periodene med foto, så får vi ikke all den teorien som står i boka, men vi får også den kunnskapen han selv har fått igjennom alle de årene han hadde i arbeidslivet. Selv har en ofte oppdrag hvor han skal ta bilder til reklame osv, hvor vi alltid får muligheten til å bli med.
      Alle lærerne våre er slik, for vi har jo en del av dem! Vi har en lærer som har laget det meste (en del ihvertfall) av lydene du kan høre i reklamene på tv og noen på radio, han har også jobbet i radio. En annen har jobbet som grafisk designer og har høy utdanning der, en annen er også grafisk designer, men de har forskjellige ting de er ”spesialister” på. Og de andre vi har er også spesialister på ting de også!
      Off, føler jeg skryter mye av Nannestad her – men det finnes sikkert andre skoler som også er like bra (tror ikke de slår oss 😀 ), men hvis du har tenkt deg litt på denne siden av Oslo, så er det verdt å ta en tur innom Nannestad nå til torsdag 🙂

    10. Jeg går i 1MKKEF, første året. Jeg er kjempefornøyd med at jeg valgte media og først og fremst på elvebakken vgs. Sykt bra miljø, konge utstyr – kjempebra! Alle får en stasjonær iMac med hele adobepakken, final cut og en bærbar macbook første året, samt miljøet er supert. Nå holder vi faktisk på med ett bloggprosjekt, som er ganske gøy og vi lærer om koding (HTML og CSS) Noe som er hendig! 🙂

    11. Kom deg på Nordstrand… Det er den aller beste skolen, med de beste turene, med fete elever og ett godt miljø!

    12. HAHAHA, du er den fødte taper om du virkelig har tenkt til å begynne på Elvebakken. Hvis du har tenkt til å sitte hjemme i helgene å se på gullrekken med mor og far er det selvsagt helt greit. Du kommer til å bli så lei det koselige miljøet med skolen, men alle som går der er nørds… Start på; Handelsgymnasium, Lambertseter eller Nordstrand 😉

    13. Fagerborg har åpen dag på onsdag 26.januar og handels 25.januar;) vi får bare to halve dager til å besøke skoler.. Får dere fler siden du skal besøke fagga og handels i tillegg til de du har vært på? Btw skjekk ut Ullern også ! Den flytter jo til byen nå! Haha skal i hvetfall søke handels Ullern og fagga men er kjempe usikker på hvilken som kal være først! Stress! Lykke til med valget ditt 😉

    14. Du burde ikke legge fra deg tanken om MK, det er ikke bare sykt gøy men også sykt chill.. Dvs: bruke opp til 3 skoledager på å filme og redigere en film blandt annet. Pluss at det er mye lettere å bli kjent med mange nye fort når man gjør så mye praktisk gruppearbeid!

    15. Jeg går MK på Elvebakken, og mange av de jeg går med sier det samme som meg: Det er gøy første året, helt greit andre året, og tredje året er alle dritt lei fordi vi har gjort det samme i tre år… Hvis jeg var deg ville jeg valgt Handels/Fagerborg, veldig gode skoler med hyggelige mennesker:)

    16. Jeg ville valgt fagga/handels hvis jeg var deg! selvom det kanskje er et stykke unna så tror jeg du vil bli veldig fornøyd hvis du starter der 🙂 det er mange av vennene mine som går på begge skolene, men det virker som at fagga har best miljø (sånn med tanke på det du sa om merkepress) ja det er mange med merkeklær der, men det er fortsatt ikke like viktig å ha det! Hvis du ikke her helt sikker på hva du vil bli og ikke har drømt om noe innen MK lenge, så kan du finne på å ombestemme deg ganske fort, selvom det sikkert var kjempe kult å prøve ut de tingene nå kan du lett bli lei! tror studiespess ville vært det beste 🙂 lykke til meg valge! tror du kommer til å bli fornøyd uansett hva du velger, for alle skolene du vurderer er veldig bra 😀

    17. du burdre dra å se på Nydalen vgs, åpen dag 25 og 27 januar! det er en splitter ny skole i nydalen, som skal stå klar høsten 11, altså til neste skoleår. Skal gå der selv, og GLEDER meg 🙂

    18. Jeg går på studiespesialisering og er superfornøyd! Det er ikke såå mye arbeid som alle skal ha det til(selvfølgelig er det mer jobb en media). Vurderte også å ta media, men på allmenn er det har du mye større spekter av veier etter vgs. Om du vil bli noe innen media, kan du jo velge mediefag som valgfag i vg2 og vg3?:)Klart det virker fristende med chill på media i to år, men tredje året er pain! Broren min gikk ut av media i fjord, og trivdes godt de TO første årene, men tredjeåret tok seriøst knekken på hele klassen.. Mange strøk osv, selv om dem hadde brae karakterer de første årene. Det må jo nesten være sånn, for man får jo studiekompetanse, og da tar dem jo igjen alt de på allmenn har gjort på tre år på ett år :p
      Om jeg var deg, ville jeg definitivt ha valgt studiespesialisering :p Men for all del, velg det du har mest lyst til! Lykke til 😀

    19. Mulighetene er mye større senere hvis du tar studiespesialisering. Media er sikkert gøy det, men mitt valg falt på studiespes. nettopp fordi at man har flere muligheter åpne. Husk: Velg det DU vil. Ikke hør så altfor mye på hva andre sier og tenker. Selvfølgelig er det f.eks. en fordel å gå på samme skole som vennene dine, men du får jo alltids nye 😉
      Personlig går jeg på BHG i Bergen. Kanskje litt langt fra der du bor??;) Uansett! Super skole med godt miljø.

    20. Elvebakken er utrolig bra med utrolig bra læringsmetoder, masse freshe elever, moderne, og myye bra utstyr! jeg anbefaler det virkelig, går på studie:) er forresten 5. etasjer. jeg digger og er stolt av å gå på elvebakken!!
      ser hele tiden verk media har laget, og hengt opp her og der, og det er virkelig mye fantastisk flott og kreativt! velg elvebakken:)

    21. Jeg anbefaler virkleig Noroff Mediegymnas. Det ligger i torggaten og miljøet og skolen er kjempebra. Det er en privatskole, men det koster bare 1500,- måneden.
      Jeg går på denne skolen, og er kjempefornøyd!

    22. jeg anbefaler deg å starte på bjørnholt vgs! gått der selv i 2 år! fantastisk utstyr! Ny skole drit kule folk! hvis du syntes at elvebakken var moderne og hadde bra utstyr så har du IKKE vært på bjørnholt enda..

    23. jeg skal søke elvebakken mk på førstevalget mitt, var også der i går og fikk et godt inntrykk. Kanskje vi går i samme klasse til høsten? Hvem vet. Men bra at du skal ta media da. 🙂

    24. Hva skjedde med at du blogget sånn 3 ganger til dagen å nå bare en? Forstår at du har et liv altså :o) men dette er den beste bloggen på topplista for øyeblikket. Denne og Julia sin. !

    25. Ikke velg fagga!
      Det kommer til å være det verste valget du vil ta noen sinne i så fall.
      Skikkelig drittmiljø.
      Gikk der i fjor, men byttet fordi det var så kjipt.
      Det er bare masse baksnakking og falske folk.
      Du burde mye heller begynne på Elvebakken!
      Trives såå mye bedre her!

    26. Wang allmen,
      – bra miljø
      – smude gutter på skolen
      – gode lærere
      – studieturer. englang vg1, gran canaria vg2 dersom du har spansk, vg3 velg sted man drar
      – VELDIG VELDIG SOSIALT
      – åpen dag 25. jan.
      bræææ skole, men et trekk er jo at du må betale 18.500 eller noe i året
      waangLove

    27. Du vil nok ikke angre om du velger MK. Det er en innmari bra linje! Virker som om man kan gå 3 år på Elevebakken og få studiekompetanse? Isåfall, slå til! Jeg var usikker, men nå har jeg gått MK på Hamar Katedralskole vel og merke og jeg er SUPERGLAD for at jeg valgte å søke MK på første valget. Er en spennende linje, og man får gjøre mye rart. Haha, leser over at et par skriver om digge gutter ;p Velger dere skole etter åssen guttene der er? GI DERE A FOLKENS!!! :p måtte bare le av det :p

    28. Tro meg, Elvebakken blir kjedelig. Jeg gikk først der og byttet til Nordstrand. Få med deg Bjørn-Erik, Elin, Amanda, Anette og co (10hi) og begynn på Nordstrand! Du blir glad for det om et par år 😉

    29. Du burde virkelig besøke Ullern vgs! Det er en utrolig koselig skole med det beste miljøet og de beste revyene! woow det er så gøy der 🙂 Ullern skal til og med flytte ned til byen til neste år, like ved Aker brygge/Solli. Vi har MK linje og Studiespesialisering noe du lett kan finne ut av hva du vil gå på.
      Kjente idawiik går jo også på Ullern, besøk bloggen hennes der hun viser litt fra revyen fortiden! 🙂

    30. Du burde virkelig besøke Ullern vgs! Det er en utrolig koselig skole med det beste miljøet og de beste revyene! woow det er så gøy der 🙂 Ullern skal til og med flytte ned til byen til neste år, like ved Aker brygge/Solli. Vi har MK linje og Studiespesialisering noe du lett kan finne ut av hva du vil gå på.
      Kjente idawiik går jo også på Ullern, besøk bloggen hennes der hun viser litt fra revyen fortiden! 🙂

    31. Hei Andrea,
      Vår lille familie har startet en Auksjon på FB-siden til butikken vår der alle inntekter går uavkortet til Stine Sofies Stiftelse. Vi har fått masse god hjelp fra mange Epla kolleger og vil nå henvende oss til våre blogg kolleger på lik linje. Vi har fått laget en sidebar knapp (som er utrolig kul) som vi håper du vil benytte deg av for å bidra til mer omtale av auksjonen. En knapp og du har allerede reddet minst en barndom, les mer her: http://lille-design.blogspot.com/2011/01/en-knapp-sa-er-det-gjort.html
      Du når ut til mange unge mennesker ved hjelp av bloggen din, og nå kan du VIRKELIG gjøre en forskjell i deres liv. Tenk på alle barn og unge som ikke har ett trygt hjem, disse kan du nå ut til bedre enn noen andre her i landet. Vi håper du vil hjelpe oss med dette viktige arbeidet 🙂
      Klem fra Familien S <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg