En diggere skoledag

Heihei!

I dag var første skoledag etter ferien, men mye bedre enn alle de andre. Vi har øvd på skuespillet vårt i dramaen fra klokken 9 til 4! Tiden gikk sykt fort, sikkert fordi vi har det så gøy. Det blir virkelig dødsbra, gleder meg til å vise det for skolen/foreldre ♥ Axel er Aladdin og jeg er Yasmin, hihi, sweet… Som sagt skal jeg få noen til å filme litt, slik at dere kan se. Kanskje ikke akkurat hele, i og med at forestillingen tar over 1 time, men kanskje jeg klipper litt sammen til bloggen.

Ntaaw, Maria ble motatt av meg med et stort kyss på kinnet.. Uheldig for henne hadde jeg akkurat tatt på leppestift, haha!

Maria er sultinnen/ min mor, og jeg er da prinsessen! Her var vi på et “venterom”, i mens noen andre scener som vi ikke var med ble gjennomgått. Derfor så ikke mange andre er med på bildene, siden bare noen få ventet. Men vi er nesten 20 tror jeg!

Bestiee ♥

In action!!

Forresten så søkte jeg ULLERN vgs.. Sykt uventet kanskje, i og med at jeg ikke nevnte den blant de jeg vurderte. Men har snakket litt med forskjellige folk, og jeg følger magefølelsen. Noen kommentarer om Ullern hadde vært SUPERT 🙂 Er sikker på skolen, men litt usikker på linjen. TROR det blir almenn, men media hadde også vært gøy? Er faktisk ikke sånn helt sykt skolelei, så tenker jeg uansett hadde klart studiespes veldig bra. Men er også veldig interessert i ting som har med media å gjøre, og tror karakterene hadde blitt veldig bra der + morsommere hverdag?Men aner IKKE hva jeg skal bli, så det er vanskelig! Heelp me, frist 12.00 i morgen……

 

– ANDREA BADENDYCK

 

90 kommentarer
    1. Ullern har jeg hørt er en bra skole!
      Jeg har sendt deg e-mail for lenge siden, men du har ikke svart/sett den.. Bare for å minne deg på det 😀
      Digger bloggen din!
      Hilsen Oda <3

    2. Almenn er så sykt kjedelig, jeg anbefaler deg og ta media, der gjør man litt mer, så det blir ikke så kjedelig 🙂

    3. Jeg vil anbefale allmennfag – sterkt!!! går selv andre året, og jeg har ikke angret meg ett sekund 🙂

    4. Mediaaa!! Allmenn blir for mye skole, tro meg.. å velge allmenn er som å gå ungdomsskolen på nytt, bare mye hardere

    5. Følg magefølelsen! 🙂 Men hvis du velger media, så har du jo kommet i gang med noe. Hvis du velger allmenn, så kommer du jo ingen vei i å finne ut hva du skal bli.. Det er da min mening i hvertfall 🙂
      Men hvis du ikke er så lei av vanlig skole, så er jo allmenn et bra alternativ 🙂

    6. Media uten tvil! Jeg var selv usikker da jeg skulle velge men er så sykt fornøyd med at jeg velgte media, det beste valget jeg har tatt 😀

    7. Hvis du vil gå media som du sier, bør du gjøre det. Om alle vennene dine velger allmenn er det ikke noe problem, du får jo enda flere venner i tillegg når du velger media. Pluss media er mere kreativt i den forstand at dere driver med mye rart. Gjør det du vil, vennene dine er der alltid uansett 🙂

    8. Almenn ville jeg tatt, det er 5 timer mindre i uka, slutter tidlig omtrent hver dag/eller begynner sent. Også er det mange fler å bli kjent med ettersom medie linjen er ganske liten.. Men følg magefølsen .. 🙂

    9. Heeey digge bloggen,
      Eg ska sjøl gå almenn, men viss du er drit lei av skolen burde du ikke gå der 🙂 men viss du ikke kan heilt bestemme deg ville eg godt får almenn 🙂
      Da har du vertfall 3 år til og tenke på hva du vill bli 🙂 vertfall det eg har tenkt 🙂
      Media kan du jo gå etter alemenn, men du må nesten gå får din magefølelse 🙂
      Håpe du finner ut av det 🙂

    10. For all del, ta allmenn! Du får mye bedre muligheter i fremtiden. Selvom man kan få Generell Studiekompetanse på media, så har du vært igjennom utrolig mye mindre enn de som har gått allmenn.

    11. medieee og hvis du tar påbygg siste året , jeg hadde mediee også tokk jeg påbygg siste året , jeg studerer for å bli lege da

    12. media er DØDS gøy! kunne ikke vært mer fornøyd! selv aner jeg ikke hva jeg skulle bli, så jeg bare søkte media uten å egentlig tenke over om dette var noe for meg, men jeg angrer ikke i det heeeele tatt! det er så utrolig gøy samtidig som man lærer mye, og er selvstendig. så hvis du er klar for en litt annerledes skoledag er media absolutt noe å tenke på!!!! vi lager filmer, bilder, lærer om mediehistorie, har prosjekter, lager animasjoner, radioreklamer OSV.
      forresten, du må ikke tenke på om du ikke går på skole med vennene dine. det gjør ikke jeg, men har fått utrolig mange nye gode venner. bestevennene mine møter jeg ofte etter skolen, og i helgene sover vi gjerne hos hverandre. hvis de er verdt nok så kommer forholdene til å fungere selvom dere ikke går på samme skole og ser hverandre hver eneste dag.
      hvis du velger media vedder jeg på at du ikke kommer til å angre, det er det smarteste valget jeg har tatt hvertfall 😀

    13. Bare 1 forslag! 🙂
      jeg hadde valgt almenn! Viss du velger media kan det vær du ombestemmer deg og angrer og må gå mer år på skole får å få den utdanningen du vil. Viss du går almenn har du så mange mulighetr + du får vær russ et år! 🙂
      jeg elsker bloggen din! den er garantert best!! 🙂

    14. Jeg syntes så absolutt du burde velge media. Som du skriver selv; mye morsommere hverdag, pluss at studiekompetansen får du uansett om du går media eller studiespesialiserende. Jeg for min del går studie, noe jeg angrer utrolig mye på! Tenkte liksom at “jaja, det blir jo akkurat som hverdagslig skole, sånn jeg er vandt til, og SÅ mye hardere kan det jo ikke være?”, men stol på meg når jeg sier at; det er det! Første halvår er kanskje lett, men resten er et helvete.. Go media!

    15. broren min gikk almen, men han syntes der var drit kjedelig, så jeg tror kanskje media er bedre 🙂 i og med at du blogger, tror det hadde passet deg helt perfekt!

    16. jeg er veeeldig usikker selv på ullern. Ville egentlig ta ullern på mk på 3 skolevalg men blir litt lang skolevei for meg… Aner fortsatt ikke. Men lykke til Andrea!

    17. Jeg tok media og er SYKT fornøyd , lærer masse med kamraet(osv),og har masse fritid <3 Men gjør som du selv vil<3 BTV:Du er kjempe pen og er superflink til å blogge <33

    18. Jeg ville søkt media og hatt det mer “gøy” på skolen! Du får studiekompetanse ved å gå media, samme som du får ved å gå studiespesialisering, så det er ingenting å tape på med å gå media! 🙂 Lykke til.

    19. neeeei, ikke begynn på Ullern :/ please! ikke bra miljø der!!! du kommer til å angre! jeg ville tatt elvebakken! der kommer det mennesker fra både øst og vest, som er skoleflinke og herlige! miljøet er supert, skolen er ny og moderne :)))

    20. Jeg går selv medier og kommunikasjon 2 året. Og jeg for min del stortrives, såklart er det litt mye til tider. Men det blir man rett og slett vandt til 😉 Om jeg var deg ville jeg heller satset på media enn allmen. Man får en mye mer variert skoledag, i tillegg til at man lærer nye ting hele tiden!

    21. Hei!
      Har selv gått media 2 år nå og jeg må virkelig si det er krevende! Andre året er det mye mer å gjøre, og det er veldig korte leveringsfrister på arbeidet. Eksempelvis så skulle vi lære et helt nytt program for å bygge opp en hjemmeside fra starten av med koding, samt å lage et helt nettsted med 4 undersider, skrive rapport osv, og dette på kun 4 uker. Det er utrolig lite tid til å virkelig sette seg ned å lære det du blir satt til å gjøre.
      Men det er også en bra løsning å gå media om man er lei av mye teori å kjedelige realfag. Hehe, ble ikke så mye positivt i denne kommentaren, men dette er jo noe du må reflektere over dette også 🙂

    22. Hihi, du minner meg veldig om meg selv! Har nå sittet og grunøetbog slitt de siste uke e og dagene fordi jeg ikke har aaant hva jeg skulle velge av allmenn og media. Men jeg har nå tilslutt bestemt meg for media. Jeg hadde også sikkert klart allmenn i tre år og fått masse mer muligheter etterpå, men jeg er jo veldig interessert i media og kommunikasjon og jeg fant rett og slett den linja mer interessang enn allmenn. Dessuten kanman jo nå få generell studiekompetanse, så da er det jo ikke noe problem! Og vil du bli lege, tannlege, veterinær eller noe sånt, så kan du bare ta opp igjen det på kurs som ille arer lenge i det heletatt:-) Velg det du vil! Dette er den gangen du kan velge skole! Velg noe du har lyst til. Det vil lønne seg både på motivasjonen og karaktersmessig:-D Lykke til!

    23. jeg går media selv, og er superfornøyd! kjenner mange som går allmenn som angrer kjempemye for at de ikke tok media, pga det blir for hardt og for mye lekser osv.. på media har vi nesten ikke noe lekser, altså trenger du ikke yte like mye for og få bra karakterer. i tilegg har du ikke språk, (fransk, spansk osv) og du har ikke matte andre året. du får være med å lage spennende filmer osv, som du også kan melde inn til forskjellige konkuranser hvor du kan bli med til italia! er utrolig lærerikt, og det er veeeldig fritt, så du tar konsekvenser av dine egne valg, og velger selv om du vil jobbe eller ikke. I tilegg får du jo generell studiekompetanse, og om du skulle ombestemme deg, kan du jo bare skifte linje til allmenn? eller gå et ekstra påbygnings år. ønsker deg masse lykke til, media er iallefall utrolig artig , og litt annerledes skoledag!

    24. hei:-) hva heter den selvbruningen du bruker? og hvor får du kjøpt den? kan du legge ut en link kanskje? 😀 ælsk bloggen!:*

    25. vansklig valg! jeg tok almenn for jeg viste ikke hva jeg skulle bli, nå i ettertid angrer jeg veldig på at jeg bare ikke valgte media. 1000 lekser og masse mas på almenn! jeg er drit skolelei..men må jo ha almenn for å bli noe her i landet ikke sant:p hehe så for utdanningens skyld velg almenn og du sier jo selv at du ikke er så veldig skolelei så almenn passer perfekt da:) pluss er det alltid mange fete folk som går almenn,topp studielinje hvis du bare overser at kommentaren kommer fra en skolelei jente.. 🙂

    26. Heyy! digger bloggen din! 🙂
      Jeg går almenn og angrer ikke et sekund, vi har masse fri, og det er som ungdomskolen bare stoffet er litt vanskligere! Du har mange muligheter videre i 2 klasse der du må velge mellom forskjellige retninger..og hvis du skal bli lege, veterinær, tannlege osv, så passer det jo deg helt perfekt å gå realfag! (selv om det krever arbeid) + at hvis du gå almenn så trenger du jo ikke ta et år med påbygg, og du har så mange valg! Tenk litt på at hvis du angrer på mediavalget, så er det en lengre vei å gå etterpå, enn hvis du velger almenn. Håper du finner ut av det, almenn eller media, hørt at begge linjene er SUPRE å gå på! 😀
      Forresteen deg å aksel er bare såå søte!

    27. Angående medier og kommunikasjon! Jeg går det selv, og stortrives. Var ikke helt sikker på valget selv, og visste bare om noen få ting som var interessant innom media. Men det visste seg å være masse morsomme ting innom media. Og dagene er helt okei. De eneste “normale” fagene er matte, engelsk, norsk og naturfag, noe som jeg stortrives med! Så siden du ikker er så skolelei, så passer media også veldig fint 🙂 Pluss, det kommer garantert dager hvor du er utrolig skolelei, da er det positivt med media for det er noen dager vi bruker til å se på film med andre ord ganske chille-dager inni mellom 🙂 Og ut ifra det jeg har lest på bloggen din og sett, trur jeg du hadde passet ganske godt inn på media og du hadde likt deg der ikke minst 🙂

    28. Veldig fine bilder 😀
      Hadde jeg hatt karakterer til media hadde jeg ikke nølt. Men det hadde vært mitt valg.
      Utrolig vanskelig det der med skolevalg. Jeg går selv helse og sosial og har søkt barne og ungdoms-arbeider til høsten. Men skulle gjerne kommet inn på media..

    29. Jeg går Allmenn, og jeg angrer ikke. Vi har masse fritimer, som vi enten kan bruke til lekser, slik at vi ikke trenger å gjøre noe når vi kommer hjem, eller så slutter vi tideligere. I dag f.eks. sluttet jeg 10.
      Det er så klart noe som er krevende på allmenn, men det er det jo over alt. Jeg trudde faktisk det hadde blitt mye vanskeligere (jeg går 2.året), men det er det faktisk ikke!
      I tillegg så har vi mange muligheter etter vgs, og man slipper å ta påbygg, noe jeg har hørt er kjempehardt. Det allmenn har lært på 3 år, skal de ha på 1.
      Ullern har jeg i tillegg hørt er en veldig bra skole 🙂
      Lykke til med valget, uansett hva du velger 😀

    30. Jeg skulle søke på videregående i fjor, og var rimelig skolelei, men søkte likevel studiespess. Er ikke så tungt å vanskelig som man skal ha det til. Er akkurat som vanlig skole, å man har jo mindre timer enn de som går idrett og musikk. Jeg har dessuten søkt utlandet til høsten, så da syns jeg det er ekstra greit å gå studiespess. Mest derfor jeg egentlig valgte det 🙂

    31. Nei, ikke Ullern! søk en byskole, du vil få så mye mer ut av det. Ullern holder seg for seg selv
      men hvis du skal: søk studiespesialiserende

    32. vi er ullerngutta, vi er kule, vi drikker whiskeyn bar, røsk oss i balla, weeey
      welcome to ullern blogg guuuurl

    33. Hei Andrea! lurte bare på en ting, siden dere har skuespill/drama fra 9-4, har dere ikke helt vanlig skole? jeg går også på ungdomsskolen men vi har bare vanlig fag hele uken. hihi, elsker bloggen din!

    34. Velg medie! Som du selv sier, det blir en morsommere hverdag, bedre karakterer og du får SAMME studiekompetanse som på almenn! Hvorfor ikke sier jeg bare:) Mac får du også!
      det var det jeg har søkt!:) hihi

    35. Ta media! du vil ikke angre! du lærer helt utrolig mye, mye som er kjekt å bruke videre! lage masse stilige ting osv. Jeg anbefaler det- det er noe annet enn å gå likt som ungdomskolen. Allmenn er virkelig allmenn, det er ikke noe kreativt der! tenk nøye over det

    36. Hei 🙂
      Går selv på studiespesialisering iår, første året. Satt selv for ett år siden og lurte skikkelig hva jeg skulle velge. Men valget falt på almmen, og jeg har ikke angret. Skal jo ikke lyve og si at det er kjempegøy og alt vi gjøre er knall, for det er det ikke. Det er 30 timer fag hver uke, og kun to timer gym. Mange av mine venner går media, de orket ikke mer “skolefag” og de trives også der. Men ved å ta almenn får du et bredere grunnlag, med tanke på hvilke som heslt studier du velger etter vgs 😉 Men jeg trives utrolig godt på skolen, SUPERT miljø, og da gjør det at det ikke blir så kjedelig. Ja, det er mye lekser og ja, det er mange prøver, men alt i alt så er almmen bra. Det er positivt og ha det med tanke på univeristet spesielt. Og en trøst er jo at andre og tredje året kan du jo velge 3 programfag som du skal ha i 5 timer i uka hver. Og da er jo 15 av timen “valgfrie”, og det hjelper jo litt. Uansett hva du velger blir du nok fornøyd, men om du har valgt almmen må du belage deg på mye jobbing-men du får også et supert miljø på skolen, med mye sosialt og jeg tviler på du vil angre! 😀

    37. jeg har akkurat samme problem som deg! studiespess eller media… etter mye om og men tror jeg at jeg lander på studiespess. jeg tenker at 1. året blir hardt, men etter det kan jeg jo velge bort de fagene jeg synes er kjedelig, og ta andre morsome fag som f.eks media 🙂 i tillegg får du generell studiekompetanse. hvis du går media, får du ikke det, med mindre du i 3.året ta igjen teorien du har mistet. det har jeg hørt at kan være veldig mye stress. på den andre siden kan det jo være morsomt med noe annet enn bare “vanlige” fag, hvis du er skolelei. det er i allefall jeg. det er vanskelig!

    38. går på ullern selv i 1 klasse…. på allmenn. sykt bra miljø! det er rett og slett helt utrolig kos å komme på skolen. veldig gode lærere i tillegg 🙂 kan anbefale allmenn, da holder du alle dørene for fremtiden åpne!

    39. Du er veldig dum som har skiftet piercing så tidlig :p For jeg tror ikke det er 6 uker siden du tok piercing enda ? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg