Praha- en tur jeg aldri vil glemme

Hei!

Har ikke hatt internett før nå, noe som er grunnen til nada oppdateringer. Har forresten tre prøver på to dager nå, stress……..

Så nettpå gjennom bildene på maccen og da kom jeg plutselig over Prahabildene, som var så koselige! Vi var nemlig på klassetur til Praha i Oktober, og det er den koseligste turen jeg har vært på. Praha var en fantastisk by, utrolig vakker og hadde masse kultur bevart. Vi besøkte en synagoge, dro til verdens eldste kirkegård, besøkte en arbeidsleir under 2.verdenskrig som heter Theresienstadt, ble guidet rundt i byen og masse annet. Vi shoppet også en del, hadde koselige kvelder og spiste ute hver dag. Vi var der i 5 dager, og det var virkelig den beste ferien noen sinne! Her har dere litt bilder:

 

Bassa & jeg på flyet, woho!

 

Første dagen!

NAM 🙂 Frappuchino.

 Bestevenner ♥

 

 Bowling:

 Kos! 🙂

Vårt fantastiske shoppingsenter:

 Ah ♥ Gigantisk!

Vi tok en tur til Theresienstadt, det var både lærerikt og oppsiktsvekkene:

Uff….

Utrolig trist! 150. 000 døde. 1200 graver, resten massegraver…

Var utrolig merkelig å være der, og vite at jøder døde og gikk rundt som slaver akkurat der som jeg stod.

Haha, redbull-parteeey!!

Haha, vi drakk fra Starbucks hver dag 🙂

 
Bestie ♥

Herlige!

Vakkert!

 

♥


Også tilslutt min pene bestevenn som tar pene bilder av seg selv ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

 Anbefaler virkelig ALLE å reise til Praha, ble veldig posetivt overasket da jeg kom dit. Skal helt klart tilbake!

 

 – ANDREA BADENDYCK

91 kommentarer
    1. du og bennye er veldig like er dere søsken??
      eller er tuva og han tvillinger?? skjønner ingenting????????????????
      SVAR
      ELLER ER ALLE DERE TRE SØSKEN??

    2. Hvor lenge har du spart på håret ditt for at det skal bli så langt.? Og hvor kort er det korteste du har hatt??
      Kos Matilde <33

    3. jeg har lenge vært enig med deg i masse og digget deg fult ut! Men en ting jeg lenge har lagt merke til er han Bjøn – erik og ditt ”forhold”. Greit Axel aksepterer det og han er som en jente for deg. Men dere holder mye rundt hverandre,han holder deg jo nesten på rumpa på det ene bildet og du skriver alltid hjerte under bilder av han,det er noen ganger du ikke gjør det på axel. innerst inne tror jeg axel syntes det er litt dumt,kanskje han bjøn erik har følelser for deg men ikke vil fortelle det? vertfall,virker det mange ganger som om det er Bjøn-Erik som er kjærsten din, ikke Axel. De fleste ungdommer som har kjærste klemmer ikke på andre gutter en gang! …
      🙂

    4. du har så utrolig fint håår!! hvordan er det du får det til? kan du legge ut en video?:)) love bloggen!-hannah

    5. Åhh..Jeg vil også til Praha!: o Jeg <3 bloggen din! Du er så nydelig, pen, morsom og du skriver alltid om noe intressant på innleggene dine ; )

    6. jeg lurte på en ting som jeg håper du kan skrive om på bloggen. Du bor jo i oslo, og den såkalte øst-kanten. (jeg bor og i oslo (vest-kanten)) slik som jeg ser det er det veldig delt i oslo, vest henger som oftest ikke med øst, og omvendt. merker du noe til det? og hva syns du om det?? hilsen meg:))

    7. jeg har vært i praha 3 ganger, eller 4, husker ikke helt. men er helt enig i det du sier, utrolig fin by!!

    8. ååh dette innlegget passet nå! jeg sitter akkuratt å leter etter storby jeg og mamma kan reise til nå i sommer! hvordan var shoppingen i praha? 😀 var det billig? var det fine klær og sko? 🙂

    9. Åh, så utrolig mange fine bilder! Og kjøpesenteret var jo GIANT!!! Hoho, kult! 🙂 Bildene fra leiren var også kjempefine, og utrolig sterke. Iallefall gravene. HERRE-MIN-GUD…

    10. Hvorfor poser du med det samme “sukkersøte” kvalme smilet på hvert bilde? Motbydelig…
      Prøv å være litt naturlig a!

    11. Prøv denne:
      Dag 1 gjør du oppgave nummer 1, dag 2 gjør du oppgave 2 også videre.
      01 – a photo of you, taken today and the outfit you wore today
      02 – what’s in your bag?
      03 – a photo of your cellphone
      04 – a photo of youself for two years ago
      05 – a day in the life, photos you have taken throughout your day
      06 – a photo of yourself without makeup
      07 – a photo of yourself, not taken by you
      08 – a photo of someone you fancy at the moment
      09 – the contents of your fridge, MTV cribs style
      10 – your dream wedding
      11 – photo of the last thing you purchased
      12 – your favorite movie
      13 – what you want most in the whole world right now
      14 – your current wishlist
      15 – something you regret
      16 – the most beautiful photo of your bestfriend
      17 – a tv show you’re currently addicted to at the moment
      18 – a photo of your house / apartment
      19 – a photo of your handwriting
      20 – a band/artist not many people know of, but you think should
      21 – a photo of the part of you that you dislike the most
      22 – a photo of the part of you that you like the most
      23 – the next plan you have comming up, that you’re really excited for
      24 – a song that match your mood
      25 – a photo of the town you live in
      26 – a celebrity you dont like, and why
      27 – a photo of your favorite item of clothing
      28 – a cartoon character that you’d love to meet in real life
      29 – what’s in your makeup bag
      30 – a photo of yourself taken today, + tre good things that have happened the past 30 days.

    12. jeg var i praha nå i ferien, er helt enig med deg:)
      har den samme skrubben også 😀
      en fantastisk by !! :))

    13. Hvor har du kjøpt den genseren med røde ermer og stjerner?:)
      blir veldig glad om du har det med i neste innleg, for den så kjempefin ut! ;D
      elsker bloggen!

    14. Du ble sikkelig pen på håret på det ene bildet ! Jeg tror det er det bildet der du har GLATTET UT HÅRET DITT !!! :D:D du ble sikkelig peeen <3

    15. har vært i praha 2 ganger, sist gang i desember sammen med bestevenninna mi. sykt fin by! fine bilder, hadde hotell rett ved palladium kjøpesenter (på bildet ditt) yeyeye

    16. Elsker bloggen din, Andrea! Du er så positiv og inspirerende og et så godt forbilde! Du er en sykt bra blogger, du har alltid bra innlegg, du er vakker og har et nydelig smil! Fortsett å være deg!
      <3

    17. kan jeg bare spør, bruker du falsek øyvipper? du har så sykt fine øyvipper og elsker bloggen din<3<3<3<3

    18. hvilken smak på frappuchino er best, synes du? og de ray ban solbrillene du hadde på deg da du var et eller annet sted, hvor du hadde header med giraff på.. hvor er de fra? og er de ekte? 😀 mange spm, hehe 🙂

    19. Er Bjørn Erik homo? hadde vært veldig fint om du kunne svare;) elsker bloggen din, fast leser! 😀

    20. Hei, du har sikkert svart på dette før, men hvor har du kjøpt den genseren med sånn røde armer, hvis du skjønner hvilken .. den var driiiitfin! Det ser skikkelig gøy ut, 🙂 <3
      Digger virkelig bloggen din! <3

    21. Har vært der og er 100 % enig med deg 🙂
      Noen spørsmål jeg lurer på:
      Er Bjørn-Erik homo?
      Går du og Aksel i samme klasse?
      Når du skal til party har du noen hårtips?

    22. Mamma var der for litt siden, og hun syntes at det var kjempefint! Er jo ganske varmt der om sommeren, så blir jo nesten sydentur minus strendene. Så hvis vi er heldige får vi dratt dit til sommeren! :- ) Så ut som om du hadde det kjempekoselig der, ihvertfall!

    23. Hvor er den sorte ullgenseren din fra som du har på en av de siste bildene? elsker bloggen din du er døds pen!

    24. vi var også på en sånn slags tur nå i tiende, men det er et halvt år siden nå da, vi dro i høstferien 2010, vi dro med vår klasse og en annen. Men vi var i Polen da, også to dager i Tyskland, enig at det var ganske rart å tenkte på at der hvor vi stod og gikk rundt hadde jødene dødd og arbeidet … Vi besøkte vel fire – fem leirer tenker jeg, men bare en i tyskland 🙂 en uforglemmelig tur !!

    25. Bare lurer på om det var et spørsmål du kunne besvart på bloggen din. Er det mye billigere å shoppe i Praha ? For jeg skal dit snart. Å da hadde det vært en gledelig overraskelse om det var billig 😀

    26. Jeg har også vært i Praha og synes det var utrolig fint der! Elsket byen! Elsker bloggen din også, og du er utroolig pen!

    27. når dere var i Theresienstadt!
      jeg synees det er helt respektløst at dere går rundt og kødder på et sånt sted. det bilde med hattene på hodet feks, og skjerfene rundt ansiktet. tror ikke dere er gammel nok til og skjønne at det var alvor, og at et sted sånn som det betyr veldig mye. et hellig sted! der 1 million mennesker har blitt drept!. rett og slett respektløst. ble veldig irritert når jeg så deet, trodde ungdommer hadde mere respekt!

    28. Hellu ! <3<3<3
      Du er en utrolig god blogger og digger bloggen din. For to uker siden ca så jeg bloggen din når jeg skulle sjekke bloggen til voe. Jeg begynte heller og følge din blogg hver dag (nesten) Og du er utrolig god ! Skulle ønske jeg kunne sett din blogg litt før så kunne jeg blitt med på konkene dine ! : )
      Jeg har tre spørsmål til deg ! Håper du tar med i hvet fall ett da : - )
      1.) Hvor lenge har du og Aksel vært sammen ?
      2.) Hvor kjøpte du den t-shorten din ? Den med rosa hvit og svart ! (tror jeg) I hvert fall.. Veldig fin.
      3.) Hvor kjøper du de fleste klærna dine fra ? (butikker)
      Takk skal du ha !
      Hilsen Annie...
      Du er veldig pen ! <3<3<3

    29. Du burde virkelig ha det bildet der du sitter på verandaen eller hva du nå enn sitter på, som header. Sykt fint bilde av deg..
      Bildet under “Var utrolig merkelig å være der, og vite at jøder døde og gikk rundt som slaver akkurat der som jeg stod.”

    30. lurte på om du kunne legge ut et innlegg om hvor den genseren med røde armer og den genseren på innlegget den 5 mai? mm, hadde vært fint 🙂

    31. wow, så pen du var på det nest siste bildet, likte tightsen! 😀 så heldige dere var som fikk dratt til praha! vi må nøye oss med teltur……………

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg