Matte……..

Hei!

Gjett hva? KOM OPP I MATTE I SKRIFTLIG EKSAMEN. Mitt dårligste fag, ble så lei meg at jeg begynte å gråte. Uff…. Jeg som ligger på treér i matte, det eneste faget jeg virkelig er dårlig i. Snakk om uflaks! Nå snakker vi hard jobbing de neste seks dagene 🙁 Den karakteren blir jo en egen karakter på kortet. Fml…

Her er forresten et skoleprosjekt jeg akkurat ble ferdig med:

Haha, keramikk oppgave i k&h! Lagde en elefant tekanne. Ble ganske fornøyd med selve figuren, men malingen ble kanskje litt stygg.. Whoops!! Jaja, kreativ var den jo.

Nå er jeg med Henriette, og etterpå skal vi møte Axel og noen venner. Koselig, viser dere bilder senere! Hva skal dere i dag da?

 

– ANDREA BADENDYCK

 

121 kommentarer
    1. JEG KOM OGSÅ OPP I MATTE!! 3’er her også.. livet er kjipt, sånn helt seriøst.. jaja, ønsker deg masse lykke til, heheh 🙂

    2. jeg begynte også å gråte når jeg fikk vite jeg kom opp i matte.. uff. ønsker deg lykke til da! 🙂

    3. Kjempefin. Søsteren min kom også opp i matte og hun ligger også på en treer. Jeg kom opp i engelsk, og resten som ikke kom opp jubla. TRIST

    4. Fyyfaen jeg og kom opp i matte 🙁 ligger på 3er, verste som kunne skje meg. Begynte også å gråtee! sattan!!!!

    5. Vet du hva?! Jeg kom også opp i matte da jeg gikk i tiende. Jeg hadde en treer i matte da. Det føltes da som døden, men etter en stund fikk jeg summet meg. Begynte å øve, og fant etter hvert ut at jeg faktisk kunne lære mer på de to dagene jeg hadde, enn jeg hadde lært tilsammen resten av året. Jeg endte opp med 4. Jeg var kjempefornøyd. 🙂 EN venninne gikk fra 2 til 3 🙂

    6. JEG KOM OGSÅ OPP I MATTE! begynte å gråte selv.. men vi får det nok til med hard jobbing frem til neste fredag! keep smiling 🙂

    7. Hei!
      Lykke til med eksamensforberedelsene!
      Er bedre å komme opp i et fag med “dårlig” karakter, enn å komme opp i en karakter du har 6’er i 🙂
      Fin te-kanne. Utrolig kreativt! 🙂

    8. sett fra den positive siden er det stor sjanse for at du forbedrer deg om du jobber skikkelig. da trekker jo det opp snittet ditt.

    9. Akkurat det samme skjedde med meg i dag! Jeg går førsteåret på videregående da, så min eksamen vil bli litt annerledes enn din, men jeg ligger på 3’er jeg også, og Andrea; vi må bare holde motet oppe! 🙂

    10. Jeg kom opp i engelsk, har egentlig blandede følelser innen det. Glad jeg ikke kom opp i matte, men irriterer meg at jeg må skrive på engelsk, som heller ikke er min sterkeste side.. 🙁

    11. Åååh, den tekanna var kjempesøt og kreativ, haha 🙂
      Åååh, gruer meg til jeg skal ha eksamen om et par år, hvis jeg kommer opp i matte dør jeg! Alt annent enn matte liksom, dårlig i det jeg og X)

    12. Herregud, klager du på 3er i matte? wow…
      Da kan du trøste deg med at jeg har tatt opp eksamen i matte for 4 gang i år, fordi jeg stryker hver gang.
      Lykke til!
      3 året som telles uansett..

    13. Kom opp i Norsk, mitt svakeste fag… Så forstår deg godt!! VI som har norsk får 2 eksamner… du får heldigvis bare én :))

    14. Da jeg gikk i 10 i fjor kom jeg også opp i matte og lå på 3+-4, men jeg greide å få en 4er på matte eksamen likevel. så les oppgavene NØYE ikkje gjør masse slurvefeil, det kan bli mange poeng i trekk om du har masse slurvefeil. så les oppgaven nøye å tenk litt på hvilken formel du skal bruke slik at det blir riktig. du får jo ha med deg alle hjelpemidler så du får mye hjelp fra boka. masse lykke til uansett, det greier du! 🙂

    15. Hei! Se på det å komme opp i et av de verste fagene som en positiv ting. Jeg kom selv opp i matte skriftlig når jeg gikk i 10ende klasse, og begynte også å gråte, KJEMPE MYE. Men jeg har en utrolig god og positiv erfaring med det i ettertid. Se på det som en sjanse til å klare å få en bedre karakter. Det gjorde jeg, låg på en firer i matte (verste faget mitt), fikk 5 – på eksamen, og fikk derfor 4.5 i standpunkt. (gjennomsnitt av eksamen og vanlig karakter) Det er mye bedre å komme opp i et av de verste fagene enn et fag du allerede har god karakter i, da er sjansen for at du går ned stor. Tenk at det er en sjanse til å forbedre deg!
      Ble f.eks kjempe lei meg da jeg kom opp i engelsk muntlig, fordi der hadde jeg 6’er, så da MÅTTE jeg få en 6’er for å BEHOLDE karakteren min. Sjansen for at jeg kom til å gå ned til 5 var stor, HELDIGVIS fikk jeg faktisk 6… MASSE LYKKE TIL I HVERTFALL! Se positivt på det, og stå på! 🙂

    16. jeg tuller ikke.. jeg kom akkurat opp i samme fag ! og jeg har også 3’er i matte !!!! jeg begynte å gråte i gymsalen, og kåm ut å ringte mamma, og begynte å gråte meer… så kom matte lærern å da begynte jeg å gråte igjenn !!!! jeg skjønner hvordan du har det !

    17. Jeg kom også opp i matte når jeg gikk i tiende, fikk 4 i standpunkt, men 5 på eksamen fordi jeg jobbet VELDIG hardt! Lykke til.

    18. kan noen være så snill å melde seg inn her?www.studenttorget.no/?partner=87a73e3bfd0bb9852dcfaaaba720737d
      det er helt gratis, og du hjelper meg til å vinne diverse ting! det samme kan du også gjøre hvis du er meldem
      hvis du går på videregående eller student, stem!
      hadde satt pris på det 🙂

    19. jeg kom også opp i matte, og jeg begynte også å gråte.,. sitter her og synes fryktelig synd på meg selv, mens jeg hører på deppemusikk. jaja….

    20. hei andrea! uff da, du er ikke den eneste som har kommet opp i matte,men masse lykke til!
      jeg bare lurte på om du kunne skrive ett innlegg om hvordan du trener?
      en stund siden du la ut bilder fra hytteturen du var på,og da la jeg merke til hvor flott og trent mage du har!kunne du tenke deg å dele det med noen håpefulle sjeler som også vil se slik ut..hva er hemmeligheten din?;)
      utrolig fin blogg du har!liker så godt det du skriver og de fine bildene du legger ut=)du virker også som en veldig søt og hyggelig jente!=)

    21. De er jo kjempeflink! og malingen var jo bra.. 😛 stakkars deg som kom opp i matte, men du klarer det sikkert! lykke til<3

    22. Å du var like uheldig som meg da..
      Jeg ble også kjempe lei meg, gikk med tårer i øynene resten av dagen, men klarte å holde meg for å gråte til jeg kom hjem..
      Jeg sliter veldig med matte fra før av, er faktisk på gruppe i matte, så dette var ikke noe gøy..
      Men vi får bare gjøre det beste ut av det, og masse lykke til;)

    23. Ikke fortvil 🙂 Sett deg ned, les gjennom alle notater dere har gjort gjennom året, gjør noen kontroll oppgaver på hvert av temaene og gjør det beste du kan så går det mest sannsynlig veldig bra! Lykke til 🙂

    24. Synes virkelig synd på deg! Masse lykke til, Andrea!
      Jeg kom heldigvis opp i Engelsk skriftlig :-)) !

    25. Huff! Kom opp i matte skriftlig jeg og. Ble kjempestressa med en gang jeg fikk vite det, men er glad jeg ikke kommer opp i muntlig da, mest sannsynlig! 🙂
      Har fulgt bloggen din siden du lå høyt oppe på topplista, og synes du er kjempeflink. Du fortjener virkelig den plassen du ligger på nå. Du er ei kjempesøt og pen jente. Fortsett slik du gjør, og lykke til på eksamen. Klemklem 🙂

    26. Bare så du er klar over det, karakterene du får på ungdomskolen har INGENTING å si for fremtiden din. Null. Siste året på videregående som teller. Gråt da om du kommer opp i matte. Det er ikke særlig:)

    27. Tenk positivt på det! Nå får du muligheten til å forbedre karakteren din i matte! 😀
      Jeg kom også opp i matte, men jeg er kjempefornøyd! Matte er yndlingsfaget mitt 🙂

    28. må bare si at jeg ble en smule provosert nå. jeg har to-er i matte uansett hvor hardt jeg prøver, og en treer er faktisk midt på treet og er ikke dårlig i det hele tatt. Alle er dessverre ikke flink i alle fag, men du må vite at dette er en stor sjanse for deg å forbedre deg! Det man føler at man er dårligst i er faktisk noe av det beste man kan komme opp i, i og med at man kan forbedre seg, og da ser det mye bedre ut på vitnemålet om du har bedre på eksamen enn på akkurat vitnemålet! Ikke missforstå meg; du er en super søt jente og et forbilde for mange! Stå på og lykke til!

    29. Du er veeldi pen! 🙂
      Jeg kom også opp i matte, har omtrent samme karakter som deg, de er et av de verste fagene mine! 🙁
      Masse lykke til!

    30. Jeg kom også opp i matte i skriftlig eksamen!! Jeg begynte å gråte med en gang, å har vært i sykt dårlig humør i hele dag…. Den høyeste karakteren jeg har fått på en matteprøve noensinne er 3, og det var en gang i 9ende.. selv om jeg går på mattegruppe. altså. jeg er fucked 🙂 jaja, masse lykke til! 🙂

    31. Kom opp i matte skriftlig selv, mitt dårligste fag også. Vipper mellom treeren og fireren i matta, så jeg håper virkelig på en firer da! Vi krysser fingrene, og håper dette går bra. Det skal gå bra. Jeg mener, hvor vanskelig kan det være?

    32. Hei, jeg vil bare si noe. Jeg ser veldig mange her skriver at de har gått opp i skriftlig matte-eksamen da de hadde den i fjord. Det er fordi den var dødslett. Jeg er 93, og kom også opp i matte for to år siden. Fyy F. Du skulle sett eksamenen vår. Den var driiit vanskelig. Til og med læreren syntes det. Hvert år på eksamen er det slik at sensorer gir tibakemeldinger til Udir om hvorvidt de synes eksamenen er slik at de kan forbedre seg til neste år. Det som da ofte skjer er at matte eksamen blir lett – vanskelig- lett – vanskelig slik at det blir annenhvert år. Det som da er skjedd, er at 93-kullene har rapportert, slik at 94 fikk en enklere eksamen.
      Hvis jeg skal gi deg et tips til hvordan du burde øve, så anbefaler jeg deg å gjøre innviklede oppgaver. På eksamen får du IKKE enkle stykker i det hele tatt. Det er såå mye mer omfattende. Ok, kanskje på del 1 får du 2 likninger ellernoe. men på det meste må du tenke helt selv. Så ikke sitt og gjør alt for mange basisoppgaver, for det kan jeg loove deg at du ikke får. Ellers, et råd er å gjøre tidligere eks.oppgaver. Da tror jeg du skjønner hva jeg snakker om!
      Lykke til!

    33. Eg kom opp i norsk! Så utrulig glad for at eg ikkje kom opp i matte, der ligger eg og på ein 3’ar! :O Lykke til, eg mesunnar deg ikkje 😀

    34. Jeg kom også opp i matte! Kjempemange i klassen begynte å gråte for de fleste har 3 i matte, inkludert meg. Åh.. gruer meg

    35. Jeg går på vg2 nå, og mitt dårligste fag er da tysk.. fikk 2 på tentamen (har aldri fått så dårlig på tentamen før..). Det var visst 5 stk av 50-60 elever som kom opp i tysk nivå 2..(over halvparten av disse stryker eller får to) gjett hvem den ene av de fem var? nemlig meg.. gjett om jeg gråt! eneste jeg tenkte på var at jeg ikke kommer inn på uio.. heldigvis tar jeg det som privatist til høsten i vg3, slik at jeg bare får EN dårlig karakter, og ikke to som trekker snittet mitt enda mer ned (ved å ta det som privatist, fjernes standpunkt og eksamen, og man får bare den nye karakteren på kortet)

    36. Kjære Andrea, eksamenene på ungdomsskolen er oppskrytt, selv om den spiller en liten rolle på snittet ditt. Men det har nok ingenting å si for din videre utdanning uansett – du kommer nok inn der du ønsker. eksamenene på ungdomsskolen er i grunn bare en prøveeksamen den også. er først på videregående det virkelig gjelder 🙂 men det er jo alltid greit å få en nogenlunde grei karakter. lykke til !

    37. Kom faktisk også opp i matte. Som deg har jeg også 3 -.- Så sinnsykt uflaks. Har alltid sagt at så lenge jeg ikke kommer opp i matte eller spansk så går det greit, så nå kan du jo gjette hva jeg kom opp i på prøvemuntligen for et par måneder siden!? 😉 SPANSK. At det er mulig å være så uheldig, men lykke til ihvertfall! 🙂

    38. Kom opp i matte jeg også ! Begynte å grine jeg også. Ligger på seksere og femmere i alle andre fag, men der har jeg 4. Kom opp i matte på prøvemuntlig, og det er helt klart lettere enn matte skriftlig. Lykke til iallefall 🙂

    39. herregud, kom opp i matte jeg også. Fikk sjokk, begynte å gråte 🙁
      Jeg vet seriøst ikke hva jeg skal gjøre med livet mitt !
      Jeg hater seriøst matte , og jeg er faktisk lei tall : ..
      Jeg ligger på en 3’r , men satser en 3’r eller 4’r på eksamen .. Jaja , får vel øve og bare være opptimist 😀
      Lykke til Andrea .. YOU CAN DO IT GIRL !! 😀

    40. klassen vår kom også opp i matte.. TYPISK PÅ FREDAG DEN 13!!
      bare at jeg gråt ikke, jeg var aaalt for forbanna til å gjøre det! haha!
      men hadde jeg kjefta å smelt hadde jeg nok begynt å gråte selv.
      mange hos oss som også gråt.

    41. jeg å kom opp i matte, tårene bare rant! har jobbet med matte i 6 timer til sammen nå, håper det hjelper 🙂

    42. Jeg kom også opp i matte og hadde akkurat samme reaksjon som deg! Når jeg leste det du skrev så kjente jeg meg igjen i vært eneste ord – uff! Du får ha masse lykke til, du klarer det nok fint <3

    43. Huff da, på skolen min kom ingen opp i matte. Jeg kom opp i engelsk, og vi er tre 10.klasser på skolen 😀 LYKKE!!
      Men det går sikkert fint 🙂 Les på Gylle rektangel, kulevolum, sylindervolum og ting du tror du egentlig ikke har bruk for, men som det sikker kommer oppgave om. Vi fikk beskjed om at sånn var det alltid.
      Masse lykke til!!

    44. Line: Jeg var også 93-kullet, men eksamen var dødslett syns jeg. I hvertfall jeg 😉 Man må jobbe mye for å få gode karakterer, spesielt i matte.. Man må regne med å arbeide for det 😉
      Jeg er ganske god i matte, men angrer litt på at jeg ikke jobbet så hardt med faget. Jeg skal opp i matte eksamen og mattetype er S matte 🙂 Heldigvis! R matte er ille, det er den vanskeligste matten som fins!
      Andrea, du klarer det kjeeempefint!!!!! 🙂 matte er enkelt 😉 Husk det!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg