Tid for blogging? Eller ikke?

Hei! Er veldig usikker på om det er tid for å blogge igjen. Mange klager på at jeg mååå blogge snart, men likevell vet jeg ikke om det blir riktig i forhold til massedrapet på Utøya… Det er jo fortsatt veldig ferskt og jeg vet flere av mine lesere er pårørt. Hva mener dere? Nå skal vi ut i Palma, titte litt rundt og spise middag. Vi drar forresten hjem onsdag, føles forferdelig å være borte fra Oslo nå. Skulle ønske jeg var hjemme så jeg kunne deltatt i domkirken og ikke minst delta i rosetoget i dag.

Klem til dere <3

186 kommentarer
    1. Det som har skjedd er en stor tragedie, og det gjør vondt for de fleste enda, men livet går videre. Dette har vært på TV hver dag siden det skjedde, og noen syns det er vondt å bli påmint hele tiden. Derfor er det litt godt å koble av litt ved å lese noe helt dagligdags. Det at du blogger betyr ikke at du ikke bryr deg 🙂

    2. selvom det er helt forferdelig ting som har skjedd ser jeg ikke noe vits i å droppe å blogge. du trenger bare ikke å blogge om tingene som er hendt, en dag må vi jo fortsette livet! 🙂

    3. Jeg synest du skal blogge videre! Ja, det er en fæl tragedie som har skjedd og det blir vanskelig å komme over den, men man må bare ta et steg videre. Visst ikke vinner han.

    4. Jeg synes du burde vente til du kommer hjem, så kan du heller skrive hva du gjorde dag for dag i mallorca elr noe, med tanke på alle de omkommene.
      elsker bloggen din foresten 🙂

    5. blogg videre! det er bare deilig å lese om annet en tragedien. og de som ikke vil at du skal blogge kan jo bare la vær å gå innom da 🙂

    6. Jeg syns du skal blogge! : ) Verden stopper ikke opp… og selv om du blogger om ting og tang… kan andre få lov til å sørge fordi…

    7. Jeg synes det er et veldig ferskt tema, og det virker bare ufølsomt å blogge helt vanlig og nesten late som ingenting. Jeg missliker TCMN akkurat for dette. Jeg har selv stoppet å blogge akkurat nå. Hvis jeg blogger, blogger jeg bare om fakkeltoget, kondoleringer og alt om denne tragedien. VIS STØTTE! ja, livet går jo videre, men dette er bare 3 dager siden! men så klart de som ikke klarer å gå videre enda, trenger jo ikke å se på bloggen din (hvis du begynner å blogge vanlig). Andrea, du er et forbilde og det vil du være uansett. Håper du en dag kommer over TCMN, det fortjener du! -Lots of LOVE <3

    8. Jeg skjønner hvorfor du er usikker. Men du skal vite at jeg elsker å lese bloggen din! jeg synes du er ei helskjønn jente, og det er gøy å lese innleggene dine 🙂
      gjør som du vil, om du ikke føler deg klar for å blogge siden du ikke har vært hjemme, burde du ikke det.
      da burde du heller vente til du har vært hjemme i et par dager, så blogger du om ferien din 🙂

    9. Jeg synes du bør blogge videre! Alle er triste og vi vet at du også er det, men man må prøve å sakte, men sikkert komme inn i hverdagen igjen 🙂

    10. Skjønner at det er mange som vil ha deg til å blogge igjen, men som anonym sier over meg synes jeg heller du burde ta en pause for å vise respekt til de pårørende. Så kan du heller begynne å blogge normalt når du er hjemme, og ta en oppsumering om hva du har gjort dagene du eventuelt ikke blogger 🙂

    11. Blogg! som politikerene sier: det har skjedd en forferdelig tragedie, men livet må gå videre og vi må leve det som før!” :DD

    12. Jeg selv blogger ikke vanelig på bloggen min, men jeg blogger om det som har skjedd, bilder som er tilknyttet til dette her! Når du ikke blogger normalt viser du at du bryr deg 😉

    13. Hei!
      Det er veldig synd med det som har skjedd i Oslo. Jeg forstår godt om du vil ta en pause! Det er mange bloggere som tenker at de vil slutte fordi de har det travelt som deg. Folk maser om at du må skrive mer og sånt….men det er faktisk ikke de som bestemmer! Du skal ikke føle noe press når du blogger! Blogging skal liksom være gøy.Det gjør ikke noe om du blogger kun av og til, og det gjør ikke noe om du slutter, det er ditt valg 🙂 Det letteste du kan gjøre er og ikke slette bloggen og blogge akkurat når DU føler for det.
      FORTSATT GOD SOMMER 🙂

    14. Det er bra at du vil vise respekt for de døde ved å ta en pause i ”overfladisk” blogging. Det viser bare hvor mye du bryr deg, og at du er moden! Jeg synes du kan ta i alle fall noen dager til uten blogging, det finnes tross alt viktigere ting å tenke på i desse dager.
      Stå på, og håper du koser deg kjempemye i Palma!

    15. livet går videre og vi må ikke stoppe livet på grunn av dette!! det er veldig trist d som har skjedd da .. men jeg synest du burde begynne å blogge videre 🙂

    16. Gjør det du selv føler er riktig! Fint du har blogget lite i det siste, det viser respekt på det som har skjedd! Du er veldig voksen og det virker som du tenker nøye igjennom hva du poster på bloggen din! Stå på, du kommer til å nå langt i livet!

    17. Blogg videre. det er supertrist det som har skjedd men du må ikke slutte å blogge for den grunn !
      I love this blogg 🙂

    18. hverdagen går liksom videre, selv om det kan være vanskelig 🙂 og blogging er jo en stor del av hverdagen din.

    19. ehhmm, hvorfor skal du egentlig ikke blogge? Det får jo tankene til leserene dine på andre veier og hjelper kanskje deg litt med følelser også? Jeg synes du skal blogge med en gang! Jeg er innom bloggen din mange ganger hver dag, men det har ikke vært så mange opdateringer i det siste… Du er blogg forbildet mitt, og er det noen som fortjener førsteplassen, så er det deg! Du er super pen, og det får du sikkert så mange komentarer om at du vet det, men likevell er du så ufattelig jordnær! Det står det respekt av Andrea, virkelig! En komentar fra deg hadde betydd så utrolig mye, men det er det jo helt sikkert mange som synes… Savner bloggingen din!

    20. SELV OM DET ER HELT VANVITTIG DET SOM HAR SKJEDD, SÅ MÅ LIVET GÅ VIDERE PÅ EN ELLER ANNEN MÅTE! Å DET AT DU BLOGGER SOM “VANLIG” GJØR VIRKELIG INGEN SKADE. FOR DET ER HELT ÆRLI UTROLIG VANSKELIG OG TENKE PÅ NOE ANNET NÅR TIL OG MED ALLE BLOGGENE SKAL HANDLE OM DENNE TRAGEDIEN! SÅ VÆR SÅ SNILL OG FORTSETT OG BLOGG, FOR ALLES SKYLD <3

    21. Livet må gå videre en gang, og vi vet jo at du syns det er forferdelig og helt umenneskelig det som har skjedd. Du har jo skrivet flere innlegg og sagt mange flere ord, hvor mye du kondolerer og er lei deg for,i tillegg har du hatt slags blogg-pause av respekt.. Syns derfor du burde begynne å blogge igjen, som sagt vet vi jo at du syns det er trist. OG livet skal jo gå videre… Stå på Andrea, du er best! <3

    22. Du har en utrolig bra blogg andrea ! jeg skjønner utrolig godt at du ikke prioterer bloggen først når du er på ferie og ikke minst tragedien som har skjedd. men jeg syns du kan blogge, du gjør meg virkelig glad. du lyser opp min hverdag , og da snakker jeg ikke bare om meg . Stå på !!

    23. Det ble ikke rosetog, fordi det var såååååååå mange mennsker! så de hadde sånn scene, der hvor statsministeren holdt tale, kronprinsen hold tale og noen fler. også var alexander rybak der og sånt får å spille litt musikk. men alle hadde med roser og holdt dem i været. det var fantastisk å være der as! 😀

    24. Jeg mener du bør blogge 🙂 vi har alle godt av og ikke bare høre om tragedien hele tiden 😉 men vist du føler for og ikke blogge så trenger du ikke 🙂 vi er alle i sorg og føler med di som har mistet noen 🙁

    25. Jeg synes du burde blogge, livet må en eller annen dag gå videre og vi har godt av å tenke på noe annet 🙂

    26. Jeg syns det blir feil å blogge om sminke og ferie når du snakker til så mange mennesker. Tenk på at det er antageligvis mange av de pårørte som leser bloggen din.. Jeg ville ventet litt, og heller blogget om ting rundt saken. Ja, livet går videre, men jeg syns det er viktig med respekt for alle de som har gått bort og alle som lider en uhelbredelig smerte av et tapt barn. Kanskje du kan bidra med støtte? 🙂

    27. tror ikke de som er pårørte osv gidder å lese bloggen din om de ikke vil lese om syden-turen din “frk.perfekt”:) just sayin;) fin blogg ellers;)

    28. Fortsett å blogg hver dag! Gidder ikke å vente i flere dager bare pga. det som skjedde i Oslo! BLOGG, BLOGG, BLOGG FOR FAEN ANDREA!

    29. syns du skal fortsette 🙂 som caroline eriksen skrev “Dersom vi velger å stå stille, vil ondskapet seire”

    30. Synes det er greit at du blogger jeg 🙂 Du er en flink blogger! Men når visse personer blogger om at de ikke er fornøyd med utseende sitt, i en tid som dette.. nei, det blir bare for dumt.

    31. blogg andrea, du har vist STOR respekt, du er en av de eneste som har tatt hensyn til dette, så blogg med god samvittighet <3

    32. Livet MÅ gå videre på et eller annet tidspunkt, det kommer til å ta tid å lege disse sårene og det å skulle legge denne vonde tiden her bak oss vil ta tid,..men ingen vil noen ganger bli glemt! 22 Juli 2011 kommer alltid til å være en mørk dag i vår historie.. ”i motbakkan går d opp” vi hold sammen, no å i fremtida. <3

    33. Syntes det er greit å vente. Fint å vite at hvis man ikke orker å logge inn på pc’n fordi man er for trist så er det ikke en masse supre blogginnlegg fra deg som man går glipp av. Kos deg masse videre søta andrea!

    34. Det er en fin tanke av deg, jeg skjønner dilemmaet ditt godt. Du føler kanskje det er litt usympatisk og egoistisk av deg å bare blogge som vanlig, når andre folk er i sorg. Likevel bør du stå på med blogginga! Vi må komme vidre i hverdagen, men veldig fint å vise den respekten slik du gjør! 🙂 Stå på vidre Andrea!

    35. Jeg skjønner deg veldig godt og du har veldig mye respekt og sånn siden du har ventet med bloggingen, men jeg mener.. som de fleste sier, Det er jo helt forferdelig, men livet må jo gå videre, og det må ikke hindre oss i å ha det gøy. selvom du blogger betyr det ikke at du bryr deg noe mindre om det som har skjedd!;) De fleste bloggerne har også startet å blogge igjen, og de fleste har ikke reagert noe på det! gjør akkurat det du vil, men hadde vært gøy om du blogget videre;)

    36. Jeg synes absolutt du burde fortsette med bloggingen. Dere bloggeres jobb er nettopp å underholde – ikke leke nyhetsreportere eller filosofer over det som har skjedd. Vi får mer enn nok av dette gjennom de konstante gjennomgåingene av dramaet som tv-kanaler og radio pøser på oss, og som alle sier – det er viktig å komme tilbake til hverdagen og ikke la dette knekke oss. Det er ikke sunt å bli påmint dette titt og ofte, vi trenger dere bloggere til å få oss over på gode tanker!

    37. det viktigste er at du gjør det du føler for selv! jeg personlig greier bare ikke å poste innlegg om dagen. jeg er bare helt tom. dessuten synes jeg det er en smule respektløst å legge ut innlegg om ting som er små i disse dager… misforstå meg rett… jeg synes det er fint at folk greier å blogge.. men jeg klarer det bare ikke selv. et alternativ kan jo være at du venter til du er kommet hjem igjen på onsdag.. blir jo uansett ikke noe ordentlig blogging før det. men som sagt gjør det du føler for, andrea!
      til slutt vil jeg bare be alle om å håpe på at venninnen min kommer seg helskinnet hjem fra utøya! vi savner deg vennen, vi tenker på deg, vi elsker deg. <3 KOM HJEM TIL OSS. VI VENTER PÅ DEG.

    38. Kjære Andrea!
      Jeg selv var med på å oppleve dette marerittet på Utøya og jeg må innrømme at det er veldig tungt og komme over, hvert eneste sekund går tankene mine til denne tragedien, det går ikke ut av hodet mitt. Jeg har mange veninner/venner som døde og ble skadet på Utøya. Jeg selv kom unna med bare noen skrubbsår. Selv om dette er lagret i hode mitt for alltid, så må livet bare gå videre, du må leve som før og som du alltid har gjort og man kan ikke la dette stoppe deg i det. Jeg mener du ikke er respektløs i det hele tatt hvis du fortsetter å blogger, det viser bare at du er en sterk person og går videre i livet. Stå på Andrea!
      Jeg velger og være anonym

    39. Jeg mener at du burde fortsette å blogge, i og med at verden ikke kan stoppe opp pga denne tragedien. Det at du poster innlegg på bloggen din, kan føre til at folk får tankene over på noe annet enn tragedien på Utøya og Oslo.

    40. Du trenger ikke slutte å blogge selvom denne tragedien.Jeg vet godt hvor ille det er, å miste noen eller noen som fortsatt er savnet. Jeg sitter bokstavelig talt å ser på det hele tiden, og det er vell ikke helt bra det heller. Jeg mener selv at det er greit med litt avkobling. Selvom noen mener det er respektløst å blogge under denne tiden, er det vell ikke det? blir det like respektløst når folk skal på jobb da? de kan jo ikke stoppe å dra på jobb for det.
      men det er ditt valg om hva du vil, men tror flertallet råder deg til å fortsette å blogge 🙂

    41. Du er en av de få bloggerne jeg virkelig RESPEKTERER! Jeg synes ikke det blir som normalt å skulle lese bloggen din om hva du gjør hver dag osv nå. Det er av respekt du ikke burde blogge som normalt nå. Ser at det er mange som skriver du skal blogge, men jeg ser ikke helt greia med å se tusen bilder av deg smile og ha det herlig, og lange tekster om hva du har bedrevet deg med i varme Spania i disse dager. Norge har det vondt, og lider. Men vi står sammen. Da synes jeg det blir for dumt å blogge som normalt. Som sagt, jeg har stor respekt for deg

    42. Du er den blogger’n som gir meg mest inspirasjon. De første dagene tragedien skjedde, måtte jeg bare prøve å tenke på først å fremst din blogg, og blogg.no.
      Det var så trist overalt! og jeg følte meg så merkelig på en aller annen måte.. Men du har gjort dette mye lettere! Tusen takk 🙂

    43. Jeg synes du skal blogge videre som vanlig. Det betyr jo ikke at du ikke bryr deg, at du ikke tenker på hendelsen i Olso og på Utøya! Vi får høre nok om den forferdelige hendelsen i media; radio, nettaviser, tv og ikke minst på maaaange andre blogger og på facebook.
      Håååper du begynner på snart igjen, elsker bloggen din! 😀

    44. Tid for å blogge ! Jeg savner og lese bloggen din den er så sykt bra !! og vil så gjerne lese den !!! Men na må du jo skrive noe 😉 så derfor syns jeg det er tid for å blogge ! 😀 Du kan jo bare snakke lit om det som har skjedd på bloggen og si hva du har gjordt til vanlig også ! 😀 Elsker bloggen din ! Men det er helt forferdelig det som har skjedd !!!!

    45. Jeg syntes du bare skal blogge, jeg:) Det er mange som leer bloggen din og syntes den er utrolig bra, og selvom det er noe forferdelig som har skjedd må livet gå videre:)
      Jeg gir omtanke til de pårørte<3
      Ondskap kan drepe et menneske, men ikke beseire et helt folk!

    46. Du bryr deg like mye om du blogger eller ikke. Hele Norge bryr seg, men vi må bare gå videre og tenke på nye ting. Mange av leserene dine har nok mistet noen og når du kun blogger om det som skjedde kan dine lesere bli ttriste og minnet på det som skjedde. Derfor bør du blogge som før for å få dine lesere til å tenke på nye ting.

    47. Syns du burde blogge, skjønner selfølgelig at det kanskje føles litt dumt. Men jeg tror vi alle kan trenge noe bedre å tenke på i disse tider! 🙂 Elsker bloggen din, savner å lese den. <3

    48. Synes det er bra at du viser medfølelse. Og jeg skjønner at du kan synes det blir litt merkelig å blogge i denne vanskelige tiden. Jeg synes du skal gjøre akkurat det du føler for, og ikke la andre presse deg

    49. Du er virkelig en bra blogger, Andrea! Du tar alltid hensyn til leserne dine, noe jeg synes er kjempe bra. Å blogge helt vanlig føler jeg vil bli som å late som at ingenting har skjedd. Et forslag er jo og for eksempel blogge, men og skrive 1-2 setninger nederst i hvert innlegg om det som har skjedd. Da tar du hensyn til begge deler, at mange vil at du skal blogge og at mange synes det blir for dumt å blogge helt vanlig.
      Stå på! Jeg elsker bloggen din:-)

    50. Jeg vil at du skal blogge. Jeg skjønner at du er usikker, men det er bare så bra å få tankene over på noe annet enn tragedien, om så bare for en bitteliten stund. Men jeg respekterer deg uansett hva du velger å gjøre. Du er en utrolig flink blogger som hører på leserne dine og skriver kjempe godt! Du fortjener 1. plassen, syns jeg! -Fast leser

    51. Norge må gå videre, og det må verden også etter alt som har skjedd. Selv om det er utrolig trist og fælt alt som skjedde 22.Juli2011. Men jeg syne du skal blogge som normalt. Vi leser så mye trist på nettet nå, så det hadde vært kjekkt å lese noe som ikke er så trist innimellom 🙂

    52. Jeg synes du skal blogge når du føler at du er klar for det. Håper du koser deg i Palma ♥

    53. Det er kanskje på tide å gå videre nå..
      – Hilsen bloggdegrik.com – nettsiden som lærer deg å blogge bra, få flere lesere og selvfølgelig å tjene penger på å blogge!

    54. Jeg synes du fortsatt kan ha en liten pause fra bloggen. Jeg leser egentlig blogger hver dag, men har ikke lest noen siden fredag (inntil nå). Rett og slett fordi jeg har fokuset mitt et helt annen plass, og å lese hva random folk gjør på ikke føles viktig i denne sammenhengen.
      Når jeg tenker meg om, så burde du vel egentlig bestemme fullt og helt selv. Men hvis du begynner å blogge igjen, ikke unngå temaet alle tenker på. Den store tragedien som har rammet landet vårt er ikke et tema du bør la være å skrive om. Men ikke bli en nyhetsblogg heller, og skriv om ALT som avisnettsidene skriver om. Skriv hva du føler, dine tanker, hva du gjør for å tenke på andre ting.
      Husk i alle fall å vise din respekt til de pårørende, og ofrene som har overlevd. Vi må ikke sitte å se på nyhetsendinger KONSTANT, men vi må ALDRI glemme 22.juli 2011.

    55. Blogg videre, bloggen din er fantastisk og det er den beste jeg noen gang har lest.
      Det er du som får folk til og bli glade, og det er nå de sårede de trenger det.

    56. Jeg syntes du skal blogge videre 😉 Du trenger ikke å føle deg dum eller noe, for selv om du blogger, så betyr det jo ikke at du ikke bryr deg om det som har skjedd, for det vet vi alle at du gjør! 🙂 <3

    57. Blogg videre!! Er kjempestor fan ! PLIS KOMMENTER TILBAKE !! DA HADDE JEG BEGYNT Å GRINE !! JEG ELSKER DEG SÅÅÅ MASSE ! DU ER SÅ SKJØNN OG PEN OG VIRKER KJEMPE HYGGELIG! Villev virkelig satt pris på om du kommenterte bloggen min :'(

    58. du burde blogg vanelig, det kan hjelpe mangen til å få tankene litt vekk fra tragedien i Oslo! 🙂

    59. Blogg videre! Noen ganger må man bare gå videre og legge det triste bak oss. Vi kan ikke stoppe nå, vi må vise at vi er sterke! Forsett!

    60. Det er trist, men vi har jo kommet over det værtse nå. Vi har gått tog, stiltopp og vi må nesten bare gjøre oss klar til å gå videre. Mener ikke at vi skal glemme det, for det vi har gjort for landet vårt er utrolig!:)

    61. Jeg syntes du kan blogge, for å vise nasjonen og gjerningsmannen at vi ikke blir ødelagt av dette, men at vi står sammen. Jeg syntes ikke vi skal slutte å gjøre de tingene vi pleier, da vinner gjerningsmannen, det er jo det han ønsket. Jeg syntes vi skal glemme fyren, men alltid ha Norge i våre hjerter. Men kanskje blogge med hensyn til offere og pårørte, selv om det kanskje er vanskelig.

    62. Jeg synes du skal blogge! det har skjedd ganske myee, men jeg elsker bloggen din, å du må bare bloggee!
      klem <3

    63. blogg videre! livet må gå videre uansett, så hvorfor ikke bare begynne å blogge normalt? 🙂
      dessuten får det tanken over på noe annet 😉

    64. Det betyr nok mye for mange at du tenker såpass mye på det! Blogginga, er noe du må tenke ut selv, vi skal ikke bestemme om du skal blogge eller ikke, når du syntes det du skreiv. Du må gjøre det du syntes er riktig. Ikke hør på alle andre! 🙂 selv om jeg tror ikke det gjør noe for andre og pårørte om du blogger. Du har nå allerede vist a du bryr deg, og er lei deg pågrunn av det som har skjedd!

    65. Mange av oss leserne dine er nok pårørt, lei seg og setter stor pris på at du bryr deg så mye. Det sier litt om hvordan menneske du er, sånn personlig! Personlig tenker jeg mye av det samme som deg, egentlig. Jeg kjenner mange som var på Utøya da massakren skjedde og jeg kjenner en som omkom under bomben, men samtidig begynner det å roe seg litt ned i mediene og sånn nå, så personlig mener jeg at det er nå vi bare skal vise hvor sterke vi faktisk er og at vi ikke lar oss knekke så lett, og bare leve videre, men i hensyn til alle pårørende osv. Så personlig syns jeg du skal blogge, men blogge litt “forsiktig” og tenke på de pårørende, hvis du skjønner? Det holder med at du kanskje skriver et innlegg og slutter innlegget med “sender mine varmeste tanker til alle pårørende etter massakeren på Utøya og bomben i Oslo” f.eks!
      Det er min mening og hva jeg personlig ville gjort selv, men først og fremst er det jo viktig at du føler og tenker over det selv. Hva er det du vil først og fremst? Hvordan ville du tenkt om du var en av de pårørende?

    66. hva har massedrapet med om du skal blogge eller ikke? hvor enn jeg snur og ser så er det et eller annet om drapet osv, og jeg synes det blir slitsomt å bli påmint om det… vil helst bare at ting skal gå tilbake til slik det var før. blogg videre!:)

    67. Blogg, visst du blogger betyr det ikke at du ikke bryr deg, selv om det er en forferdelig tragedie som har skjedd her i landet så må livet gå videre.
      Elsker bloggen din!

    68. Mener at dette er helt opp til hver enkelt om man føler for å gå videre i hverdagen eller om man trenger mer tid til å gjenarbeide det som har skjedd 🙂 Alle i Norge er påvirket av tragedien, og vi er alle triste, men selvfølgelig er det okei å gjøre andre ting, bl.a. å blogge som “normalt” igjen. Man håndterer jo dette forskjellig, og jeg tenker at det er lurt å gjøre det som føles mest naturlig for deg 😉 Det har vært noen veldig mørke dager, og man blir hele tiden påminnt om tragedien, så det å kunne le, slappe av og tenke på andre ting føles bare veldig deilig å kunne gjøre igjen. Også for å vise denne jævelen at vi ikke lar oss knekke, så er det på sin plass å gå videre synes jeg.

    69. Synes du bør blogge men siden det kommer kommentarer som mener motsatt nevne det triste osv i hvert innlegg og kanskje ikke blogge så ofte;)

    70. Du burde blogge. Du har jo ingen grunn til å ikke blogge! Greit at lesere er pårørende men da er det greit og ha noe annet å tenke på! Når du ikke er berørt av tragedien på den måten at du har mistet noen nære så synes jeg at du kan blogge som før!

    71. fordi om mange av leserne dine er pårørte pga det som skjedde i oslo og på utøya, synes jeg du kan blogge som normalt fordi. fint at du tenker på dette og at du viser såpass mye medfølelse for leserne dine, det viser virkelig hvor mye du bryr deg om oss. men vi vil se deg skrive om din hverdag, og når det går lenge mellom at du blogger vet jeg vi alle savner deg! så andrea, ikke la det gå så lenge i mellom, å lese bloggen din hver dag lyser opp kjipe dager 🙂

    72. Synes i grunn det var litt “patetisk” og vente så lenge med å begynne å blogge igjen. Det virker i grunn bare som om du vil ha en unnskyldning for å ikke trenge å blogge… Omtrent alle andre bloggere har kanskje bare kuttet ned på bloggingen akkurat dagen det skjedde, men det virker mer som om du bruker det som en unnskyldning.

    73. Hei jeg bar elsker bloggen din, du må aldri slutte!<3
      Jeg hadde satt pris på om du svingte innom min blogg en tur=p og kansje en komentar, jeg er virkelig en veldig stooorfan av deg!!!<3

    74. du kan jo blogge, men du trenger ikke å blogge for mye. For da går du jo på en måte litt videre samtidig som du viser respekt for både de pårørende,omkommende,& hele Oslo.

    75. Du har for all del lov til å blogge akkurat som du vil 🙂
      Det vil ikke hjelpe en eneste sjel å måtte lese og høre om dette over alt, i lang lang tid fremover. Man får med seg alt på TV, radio og nettet ellers. Tenk å klikke seg inn på hver eneste nettside og måtte lese om den forferdelige hendelsen.. Dette er din blogg, og du skriver om akkurat det du vil. Vi har alle vist kjærlighet og omsorg i disse dager <3 Hvis folk absolutt vil lese om bare tragedien, hele dagen, så kan man like så godt følge med på nyheter, TV eller nettet ellers. Det er ikke din oppgave å blogge om tragedien, men vi vil jo alle vise omsorg og kondolanse <3
      - Marita 19

    76. Jeg synes det er trist selvfølgelig, men jeg ser ingen vits i at alle skal slutte og blogge og vise den slags hensyn.. Selv har jeg også blogget et parr innlegg om hendelsene og tragedien, men det trenger ikke å stoppe den normale bloggverden. Det er bare bra for folket å lese noen NORMALE innlegg og få bort alt det triste litt. Jeg synes du skal blogge slik du vil, går rundt og venter på et innlegg hver dag, haha 🙂 Digger bloggen din Andrea! Blogg 🙂

    77. blogg videre 🙂 tror det kommer til å hjelpe mange til å komme seg ”videre” .. iallefall meg 🙂

    78. Hei Andrea. 🙂
      Jeg for min del forstår ikke de som bare blogger videre som om ingenting har skjedd og jeg vet at om jeg hadde vært berørt på noen som helst måte ville jeg satt stor pris på om det hadde vært litt “stillhet” på blogg.no. Dessuten forstår jeg at blogglysten din kanskje ikke har vært helt på topp og tankene dine har vært hos de berørte.

    79. De fleste andre bloggere blogger videre.. dessuten har du blogget om det som har skjedd, så du er på ingen måte “frekk” ved at du blogger vanlig.

    80. Flott å kunne lese/se/høre noe annet enn kun utøya+oslobomba. Så bare blogg i vei, og helst ikke om utøya+oslobomba.

    81. Jeg synest det er en helt forferdeli trragedie som har skjedd, men som mange andre har sakt, vi får høre nok om det i TV, Radio osv. Å det kan vere lurt å få andre ting i tankene og å gå videre i livet, for det som har skjedd har skjedd og selv om du blogger videre betyr det ikke at du ikke bryr deg. 🙂 du har uansett gjort alt du kan 🙂

    82. jeg syns du skal blogge til tross for det som skjedde. Vi er rammet alle sammen, men mange har valgt å gå videre til tross for at det preger mange enda. Gå for det, og blogg med god samvittighet.
      Kos deg videre i palma 🙂

    83. jeg mener at regnet som har vært i Norge var tårer fra ofrene, men nå som det har blitt sol igjen er det påtide å gå videre. det er umulig for pårørte, men for oss som ikke har mistet noen kan man gå videre selv om alt ikke blir som før og at man tenker på de innblandede hele tiden. men nå er det på tide å gå videre og det er nok oppmerksomhet i media allerede, alle vet at du bryr deg andrea, alle bryr seg selv om det er vanskelig å vise hvor mye man bryr seg må man bare stole på at andre skjønner at du bryr deg.
      prøv å kose deg <3

    84. jeg synes du bør fortsette å blogge selv om det har skjedd. skjønner at du vil ta det litt rolig med bloggingen av hensyn til de pårørende, men jeg tenker samtidig at vi ikke kan la alt stoppe helt opp, nå har du nesten ikke blogget de siste dagene, så nå kan du kanskje begynne igjen. folk leser jo gjerne blogger for å tenke på noe annet enn den store tragedien. 🙂

    85. Jeg synes du skal gjøre det du selv mener er rett! Om du ikke vil blogge, så ikke blogg 🙂 Du er jo tross alt et menneske du også, du er ikke den som alle andre skal bruke for å gå videre!

    86. Jeg synes du skal blogge akkurat når du føler for det, synes ikke de som leser bloggen din skal kunne tvinge deg til å blogge. Skjønner at du har noen unge lesere som ikke helt forstår tragedien som har skjedd og at de som blogger faktisk er vanlige mennesker som også er berørt av det som skjedde i Oslo og på Utøya, så det burde være helt opp til hva du selv føler.
      Søte bilder, regner med du får en fin brunfarge når du kommer hjem igjen 🙂

    87. Jeg syntes du burde blogge igjen, for da kan de fleste kanskje klare å glemme hendelsen.
      Du kan alltids komme på Rosetoget som er i Lørenskog den 29.07 om du ikke rekker den i Oslo 🙂

    88. jeg synes du skal bloggen videre, han gjerningsmannen får akkurat det han ønsker vis vi begynner å stoppe opp med ting, de pårørende leser sikkert bloggen din, men det er sikkert bra for dem å få noe annet å tenke på, istede for bare uyøya, utøya, utøya…. Blogg videre du!

    89. Synes egentlig ikke du skal begynne å blogge ennå, synes alle tanker skal gå til de pårørende og alle som overlevde tragediene. Sminke og alt annet virker så meningsløse i den tiden her..
      Men jeg er en fast leser og liker bloggen din veldig godt, så det er sagt, hehe 🙂
      ps. alle burde sjekke ut http://utoyahelvette.blogg.no/

    90. Det spørs jo veldig på hva du syntes selv 😉
      Når Norge er rammet av en så stor katastrofe, så, må man jo tenke på hva som er riktig.
      Personlig så syntes jeg du kan blogge om noen vanlige ting- som du pleier å gjøre, også kan du ved siden av blogge litt om terrorsaken i tilegg 🙂
      Det er jo selfølgelig opp til deg <3

    91. blogg !!!!!!! elsker bloggen din og deg <3 er fast leser 😛 foresten du og aksel er sykt søte sammen<3<3 ps kan du legge ut en ny sminkevideo!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg