6 ferier på 1 år

Hei!

Fra juli 2010 til juli 2011 har jeg reist mer enn jeg pleier. På det året var jeg på seks turer, som alle har lagt igjen gode minner. Tenkte å vise dere bilder fra alle seks, i og med at for et år siden hadde jeg 900 lesere. Regner med at ikke alle har fått med seg alle turene! 🙂

Vi får starte juli 2010, da var jeg i Barcelona og Palma med mamma & pappa. Det var en koselig tur med mange opplevelser! En av mine favoritter var vell Zoo de Barcelona, elsker dyr og det var utrolig gøy å se alle mulige dyr i virkeligheten. Jeg så løver, tigere, aper,  sjiraffer, elefanter, bjørner, ulver, sort panter, neshorn og… Ja, det meste.

Palma:

Mamii ♥

Neste ferie etter Spania, var Tsjekkia- Praha i Oktober. Det var da en uforglemmelig klassetur! Det beste jeg har opplevd, helt fantastisk. Elsket byen, skal helt klart dit igjen.

 


 

 

Neste tur etter det, en uke i London med familien i februar. Masse kos, god mat og ikke minst: SHOPPING!! 

Etter den Londonturen, gikk det bare to og en halv mnd før jeg dro på en ny! Men den gangen med Fanny ♥ Utrolig koselig tur, skal helt klart gjenoppleves! Var vel egentlig bare shopping turen gikk ut på, men vi så også noen fantastiske musikaler:



Etter det gikk det to mnd, og da gikk reisen til Nice, Frankrike. Der skulle jeg besøke Henriette og familien hennes i 10 dager, en herlig ferie! ♥

 

 

 

Herlig tur!! ♥

3 dager etter hjemreisen fra Frankrike, dro jeg til Mallorca igjen med kjæresten og foreldrene mine. 

 

Super tur med verdens beste kjæreste!! ♥ Håper dere likte innlegget, dere kan tro det tok sin tid å finne alle disse bildene. Haha… Snakkes i morgen 🙂

Hvor har du reist i løpet av dette året?

 

– ANDREA BADENDYCK

150 kommentarer
    1. Hei 😀 Når du og Axel var på ferie sammen, fikk dere lov itl å sove på samme rom?? 🙂 Btw, elsker deg <3

    2. Jeg har vært fast leser veldig lenge så jeg husker du la ut de øverste bildene 😀 ser ut som at du har kost deg masse 🙂 det siste året har jeg vært i USA to ganger, Kroatia og Bosnia.

    3. kjekt inlegg 🙂
      jeg har også vert på mange reiser dette året 🙂
      var faktiskt i praha også 🙂 og på set samme kjøpesenteret du hadde bilde av i praha 🙂

    4. Guri malla, det var sannelig ikke lite. Siden jeg er så glad i å snakke om meg selv – Så i fjor sommer var jeg i Kroatia, Italia og Slovenia, alt på en tur vel og merke. Og siden vi ikke fikk reise til Polen – Ble vår klassetur to dager i Trondheim. En helt formidabel reise.. Ellers i år har jeg vært i Sverige, ingen syden på meg i år. Huff og gru.

    5. Oi, du har reist masse! Så heldig du er 🙂 Jeg har vært på Gran Canaria, i Paris og på Geilo på klassetur :p Ellers har jeg jo vært på Voss, men det teller ikke..

    6. du aner ikke hvor heldig du er andrea! andre barn/ungdommer i norge drar ikke på tur til utlande en gang i året en gang! det var et kjempe fint innleg, men kanskje litt unødvenig synes jeg!

    7. Uten tvil verdens peneste, søteste jente! elsker bloggen din 🙂
      hadde vært kult med ein sminkevideo :-))
      såå kjekt å reiseee… !

    8. Det så ut som om du hadde det kjempe kjekt!<3<3
      Jeg har vært i tyskland, danmark, sverige, norge og hellas 🙂 elsker bloggen din!<3<3

    9. så koslig du har hatt det med dine nære!
      åh,jeg mesunner deg til di grader:)
      du er en helt fantastisk person andrea.jeg ser opp til deg.elsker stilen din.måten du er på.og ikke minst personligheten.fysøren du er en herlig jente.elsker bloggen din.stå på! du fortjener(?) en førsteplass. og igjenn: elsker elsker bloggen din. fine bilder og en fin jente:)

    10. Hei Andrea!
      Høres kanskje dumt ut, men ser på meg selv som en relativt “proff” bloggleser (haha), som har et øye for å finne bloggene som har fine bilder, passe med tekst, grei design, bilder av bloggeren osv… Du skjønner sikkert hva jeg mener!
      Uansett, du har utviklet deg veldig, og må si at du har fått en veldig bra blogg (sett bort fra uken på Koster, men herregud, bloggere må ha pause de også). Du er inspirerende i klesstilen, sprer et godt humør, og er troverdig når det kommer til reklamen du har på bloggen. Så jeg vil bare si – stå på! Du er fliiiink 🙂
      Hilsen Mari

    11. HEI! Digger bloggen din<3 Søte bilder:-)
      Gi gjerne en kommentar tilbake:-)
      haugejenta.blogg.no
      Ville blitt kjempeglad:-)

    12. Veldig fine bilder,Andrea! Såg ut som du koste deg veldig mye på alle turene 🙂
      I år (2011) har jeg vært i Spania med familien min en uke, og i Tyskland en uke der jeg og tysk klassen min reiste for å bo hos noen tyske familier. koos! + at jeg har også reist på en del turer med friluftsliv klassen min! 🙂 Jeg elsker å reise å kan aldri få nok av det!

    13. Utrolig fine bilder! Ser ut som du har hatt det kjempefint! 😉 Siden sommeren i 2010 til nå har jeg vært i Spania, Berlin, Venezia og Portugal <3

    14. på det fjerde bilde av da du var på klassetur i praha, kan du si hvor du kjøpte den genseren du hadde på deg? :):):)

    15. Veldig mange fine bilder, jeg/vi setter stor pros på at du tar deg tid til sånt. Er alltid et + når du vet at bloggeren tar godt vare på leserene <3
      bare elsker bloggen din, og som jeg leste lengre nede. Synes jeg direkte synd på de som skriver stygge kommentarer som det bare ikke er vits og skrive. Jeg støter deg fullt på det <3
      du er ufattelig god blogger, men det har du sikkert hørt tusenvis av ganger. 😛 men jeg sier det for det om.
      Men jeg har et spørsmål : kan du lage en video av rommet ditt eller noe lignede <3 ? jeg liker og bli inspirert av andre sitt rom 😛 <3
      oyy dette var en lang kommentar, men jaja <3 elkser bloggen din.
      -Hedda Sømme

    16. fra Juli 2010 til juli 2011 hvis du tenker i utlandet har jeg vært i:
      Praha
      London
      Paris
      <3<3<3 Elsker virkelig bloggen din! Nr. 1

    17. Hei! Kjempefine bilder<3 jeg bare lurte på om du kan skrive et innlegg om hvordan man kan bli sammen med litt sjenerte gutter, siden det virker som om Axel er det:)) jeg er nemlig forelsket i en gutt som er litt sjenert når det er mange der, men når vi er aleine virker han veldig interissert! Jeg er ikke så sjenert, men jeg vil jo ikke mase på han! Har du noen tips? <3

    18. Så sinnsykt herlig ut! 🙂
      Jeg har vært i Portugal, Spania, Spania(Gran Canaria), Danmark og Sverige! 🙂
      Elsker bloggen din!

    19. Hei. Jeg er fast leser av bloggen din. Du er en smart og pen jente. Og jeg liker stilen din. Du blogger om sminke og klær, kjærsten din og alle vennene dine, ting du har råd tid og de fine opplevelsene du har hatt. Du er en blid person med et vakkert smil rundt om munnen. Du har kroppen og utseende. Altså – et perfekt liv. Men vet du hva? Den eneste grunnen til at jeg leser bloggen din er for å drømme meg bort i en verden jeg aldri kommer til å bli plasert i. Foreldrene mine har utrolig dårlig råd. For øyeblikket er faren min arbeidsløs midt oppe i den værste sommeren i mitt liv. Vil du vite hva jeg har gjort i sommer? Jeg og hele familien min har vært hjemme og ventet på at min far skal få sin siste lønning. Vi har spist mye reste mat og har så vidt fått tatt en tur på BurgerKing. Jeg har søstre. Mamma og pappa er ikke skilt. De holder sammen igjennom alle de harde stundene i håp om at det sal komme en god stund ut av det. Selv, har jeg mistet håpet. Nesten… Jeg var utsatt for o**rg**p i fjord. Det er den værste perioden jeg har vært igjennom i hele mitt liv. Det er sånt man kan sitte å lese en artikkel om. At det har skjedd med en jente i nærområdet f.eks. Men man kjenner andri personen, så hva er da vitsen med å bry seg liksom? Det var det jeg tenkte. Men så skjedde det med meg. Ingen av vennene mine forstod noen ting. Jeg var ikke meg selv. Fullstendig forandret. Jeg ble et deprimert kaos. Familien min prøvde så ytterst hard de kunne for å hjelpe meg. Hun ene søsteren min vet ingenting. Alt hun vet er at jeg gråter ofte og kutter meg selv. Ja, sminke er tingen for å dekke over. Jeg bruker det til å dekke over arrene jeg har på håndleddet. Jeg kutter meg ikke fordi jeg syntes synd på meg selv. Jeg gjør det fordi jeg har så mye sinne og tårer som har så gjærne lyst til å komme ut! Men jeg kan ikke. Jeg vil hyle ut! Sleppe alt sinnet ut. I stedet ligger jeg i sengen med triste sanger i øreproppene og kutter meg selv for å få ut aggresjonen på en lydløs måte. Jeg føler meg alene og forlatt. Jeg begynner også på videregående til høsten. Problemet er bare at jeg føler meg ikke oppladet til å starte med skole igjen. Og dette med videregående er jo helt andrerledes enn grunnskole. Hele forrige skoleår gikk i dass pga den traumatiske hendelsen jeg var igjennom. Jeg hadde store konsentrasjonsvansker, og var borte et halvt år tilsammen. Folk tror det er så lett å komme seg opp på beina etter slike ting. Men nei, det er det faen ikke. Fremtiden min kan være delvis øderlagt allerede pga dette. Jeg er ung! Jeg vil leve livet! Være med venner til fem på natta! Sløse penger på unødvendig sminke og klær, bare for å fiffe meg opp til en jeg ikke er! Dra til utlandet og kose meg for en gang skyld! Vet du hva?? Jeg har aldri hatt en eneste ferie jeg! Ikke sittet på et fly! Ikke sett varmere strøk! Aldri kunnet kose meg med familien på et fremmed, men vakkert sted og se på solnedgangen! Fordi det koster penger! Og vi har ikke råd til noe av det! Aldri har vi hatt det! Vet du hvor bedritent det er? Jeg kan ligge i sengen min og ikke gjøre en dritt. Er jeg uoppfinnsom da? Bare ford ieg gjør det?! Nei, for alt det du hadde gjort var å dra til nermeste Friday’s og kose deg med vennene dine! DU ANER IKKE HVOR HELDIG DU ER! Jeg og søstrene mine som alle leser bloggen din, vi snakker om deg ofre! Vi syns du er en vakker jente, som ikke aner hvor heldig hun er! Og jeg vet jeg ikke er alene og å ha dårlig råd i en familie, MEN jeg ser, snakker, hører ALDRI om dem. Som personer liksom. For meg er det som om jeg er den eneste. Når alle vennene mine reiser i hytt å pine i sommer, og bruker penger som de får fra foreldre HELE TIDEN. Uten å være takknemmelige til å med. Det er grusomt. Jeg lyver til vennenem mine jeg! De spør “Går det bra med deg?”, og jeg svarer “ja”. “OK:)”. “Har du vært i syden?” “ja, eg var der i 6.klasse”… De tror meg! Det er det værste. Jeg vet jeg ikke har gode venner. De er det få av, og de skal man lete lenge etter. Så det er ikke rart jeg føler meg alene. Livet ditt er en lek på roser. Livet mitt er de millioner mil igjennom den mørke tunell. Lyset er i enden. Men det er så lite som et sandkorn. Umulig å nå. Moren min nekter meg og lese bloggen din. Jeg blir bare depprimert av den. Og hun er den som ser det mest. Når eg krangler med foreldrene mine om at jeg kunne ønske jeg var død. Og bruker konstant deg som et eksempel på en persons perfekte liv, mens mitt er motsatt. Jeg tror jeg syntes synd på meg selv, men det har jeg stor rett til. Ingen trenger å dømme noen før de har vært igjennom den samme situasjon som dem har. Jeg har ikke vært i nærheten av å oppleve den situasjonen som du har, en feilfri sone. Lykke, og at livet ikke kunne bli noe bedre. Der har vi Andrea Badendyck. På toppen. Vakkert, ikkesant? Mens jeg er her nede, kilometers avstand. Urettferdighet heter det. Nå vil jeg ikke skrive noe mer som aldri kommer til å nå frem til personen det er dedikert til. Takk for meg.

    20. i år har jeg vært i tyrkia, danmark, qatar, kina, thailand, malaysia, indonesia, australia, fiji, usa, mexico, cuba, peru, brasil og portugal 🙂

    21. fra juli 2010 til august 2011 har jeg vært i hellas (kreta), spania (palma), estland og tyskland:) haha

    22. har ikke vært så mye å reist i år, bare til London 🙂 men skal til israel, syden et sted(husker ikke helt hvooor) og frankrike 🙂

    23. Haha, jeg må le litt av damen bak deg på det bilde du har rosa bikini topp!!!
      Men eller, veeldig pene bilder! Du er heldig så får reise sååå mye..

    24. Elsker bloggen din <3
      Hvordan leppestift/lipgloss er det du har på deg på headerbildene og hvor har du kjøpt den, det var en veldig fin farge 😀

    25. jeg har reist ganske mye dette året faktisk jeg har vært i Norge,Sverige,Danmark,Thailand,Portugal,tyskland(2 ganger),Spania,Frankrike og italia

    26. Andrea? Kan du ordne sånn at man kan se arkivet liksom sånn : januar 11 ferbruar 11 osv… osv.. har liksom lyst til å se hele reisene dine i stadet foir å google det å få innlegga i random rekkefølge… Også har jeg ikke vært på noe ferie enda, men drar til krakow og berlin i høstferien og paris i slutten av okt.

    27. Så nydelige bilder, Andrea! Virket som noen fantastiske turer!
      Men en ting.. Du har jo akkurat vært med Axel til Koster, det er jo en ferie det også selv om det “bare” er i Sverige? 🙂

    28. i løpet av dette året har jeg vært i Frankrike, Østrike, Canada, Usa, thailand, Spania og tyskland 🙂

    29. Helt utrolig fort tiden går, begynnte å lese bloggen din for rundt 1 og et halvt år siden! Og nå sitter jeg igjen med et inntrykk at du er en jente jeg vil bli kjent med 🙂
      Masse hilsner fra en søt jente på 16 fra Sandefjord 🙂

    30. Fine bilder ser ut som om du har kost deg mye på ett år, I høsten 2010 var jeg i GRAN CANARIA i mai 2011 var jeg i spania og så nå har jeg vært i kypros kom hjem idag <3 😀

    31. fine bilder 🙂 jeg vil også til london!
      i år har jeg vært i sverige og hellas bare :p men skal på cruise i middelhavet om 1 måned! 😀 gleder meeeg

    32. Pengene i veden er ikke helt bra fordelt! Jeg elsker bloggen din, Andrea! Men dette var kanskje litt unødvendig.. det er så mange som ikke har mulighet til å reise lengre enn til nermeste tettbebygde plass, og da kan det stikke litt i hjertet å lese et slikt innlegg. I allefall når man leser ned igjennom kommentarene og ser at mange skriver om reisene de har vært på i løpet av året. Og det er ikke bare en eller to, men ti eller elleve reiser. Jeg er en av dem som ikke har så veldig god råd, men jeg gidder ikke å bry meg.. Jeg har gode venner som jeg er utrolig glad i, en familie som betyr alt, og dyr som jeg elsker! Å være på besøk hos familien, kose seg med venner osv – det kan være like koselig som å reise til syden! 🙂

    33. Heihei søta! Lurte bare på hvor du har kjøpt den brune ullgenseren din? (Praha-turen, bilde 6) den var hverfall veldig fin og kledde deg! Håper du koser deg, hvor enn du er i verden 🙂
      -Din faste leser

    34. Fra juli 2010-juli 2011 har jeg vært i Hellas to ganger, i London, Barcelona, Stockholm og skal snart til Bergen 🙂
      Likte innlegget 🙂 Kan tenke meg at det tok tid og finne fram alle bildene, hehe 😉

    35. Har vert de fleste plassene du har vert dette året, kjempebra steder alle sammen 😀 så kjempekos ut !
      Jeg har vert i Spania og Miami bare men har vert topp, skal reise til spania igjen i morgen 😀 wiii

    36. “Men dette var kanskje litt unødvendig.. det er så mange som ikke har mulighet til å reise lengre enn til nermeste tettbebygde plass, og da kan det stikke litt i hjertet å lese et slikt innlegg”
      Veldig enig! Reiser en del selv, men å skrive et slikt innlegg ville jeg ikke gjort. Du(familien din) har my penger virker det som i at du får en vinterjakke til 8000 kr og sko til 2500 kr og en veske til 5000 kr + alle disse reisene wow…

    37. Var i GC i November, Ibiza (øy 35 min med fly unna Palma) i Mai/Juni, Cruise i Italia og spania i Juli:) Planlegger Tyskland og GC tur og ;o
      Veldig fint innlegg! Hahhahah, har du lagt merke til at bak det bildet av Henriette (?) På stranden sitter det en dame i bare bikinitrusa? 😀

    38. herligt!
      jeg har selv vert i tyrkia og i sommer vare jeg i Thailand i 1 måned i sommer, en tur til danmark er next på lista
      reiser til thailand hvert år pga vi har hus =)
      håper du har hatt en suuuper ferie

    39. I April ifjor var jeg i Barcelona også i 14 dager. I Juli ifjor var jeg i Danmark i 5 dager. I Desember ifjor var vi i Thailand i 3 uker. I Februar i år var vi 2 uker i puerto rico, og nå i Oktober som kommer reiser vi til golden sands i 12 dager:-) SÅ har blitt mye ferie på meg også:)

    40. Merket at jeg savnet de røde leppene dine når jeg så dem igjen! du er så vakker me litt mer farge på leppene<3:o)
      Koselig blogg, koselig Jente<3!

    41. Jeg har (haha) det siste året vært i 7 land <3 Slår deg! Først til CranCanaria, så til London, så til Spania, så til Sveits, så til Lichtenstein, så til Østerrike også til Hellas! 6 av 7 var i sommerferien!

    42. Heei ! Lik har du reist 6 ganger på et halvt år 😮 kult jeg har reist 10 me det er pga jeg har familie i amerka :))

    43. Jeg var på Kreta denne sommeren. Året før var jeg På Tenerife rett før jul, og på Malta i sommerferien. Har vært på småturer til Sverige, Danmark og Tyskland, og skal til Florida to uker i høst:) Første gang jeg opplevde syden var i fjor.
      Du er utrolig heldig. Av og til virker det som om du ikke tenker over hvor heldig du faktisk er…
      Takk for meg.

    44. Jeg har nettop kommet hjem fra Kypors <3 Nydelig sted! I år har jeg ikke vært andre steder en der i utlandet, men var i Paris i fjor :))

    45. Det innlegget bør du redigere hvis det går på det ene bildet fra frankrike viser en gammel dame puppene

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg