Babyen miiiin

Åh, glad! Jeg ventet i byen på mamma etter skolen i dag, måtte være loner en time før hun rakk å komme. Men macbook air’en var virkelig utsolgt overalt, måtte dra innom tre forskjellige butikker. Det eneste den siste butikken hadde på lager var en spesialutgave, 3.500 kr dyrere enn den jeg skulle ha, den helt nyeste. Den hadde lysende tastatur som pro’en og er den raskeste av alle maccene. Ville jo helst bruke så lite penger som mulig, men i og med at det kunne ta flere uker før de fikk den vanlige air’en på lager måtte jeg bare kjøpe den.

Jeg ELSKER mac. Jeg tror at hvis du først får mac, er det ingen vei tilbake til vanlig pc. Mac er så genialt, så enkelt, så utrolig deilig å være på. Det perfekte bloggverktøy og ikke minst den perfekte leksevennen. Alt er så mye mer lettvindt og noe jeg absolutt elsker med maccer er at kun programmene klikker. På vanlige dataer henger jo hele dataen seg opp hvis noe først klikker, mens på mac er det bare et program hvis dere skjønner? At  feks “Picasa” klikker fortstyrrer ikke resten av maccen. Der er det bare å avslutte det ved hjelp av “tvungen avslutning”, og åpne det på nytt igjen. SYKT digg, så man slipper å slå av hele pc’en liksom.. De er også skikkelig fine, har masse bra programmer og bare hele konseptet med mac elsker jeg! ♥

Men noe dere må være klar over hvis dere skal kjøpe mac, er at det vil bli en del kostnadder i tillegg når du kjøper den. Bare maccen i seg selv er veldig dyr (prisen ligger vel fra 8.500 kr til nesten 20.000, alt av hvilken du velger og hvor stor den er. Vet jeg kommer til å få spørsmål om prisen for min, det var 13.500. Men feks Macbook air’en er så tynn at det ikker er plass til cd-disk, derfor er dette noe du må kjøpe i tillegg. Det er da en cd-disk du kobler til via usb, som altså ikke “sitter fast” i maccen. Bare den kostet 750 kr. Og når det gjelder forsikring er det kun et års garanti, altså ikke lenge. Du må jo ikke betale mer med mindre du vil, men det kan være smart å ha en bedre forsikring enn et år. Jeg er veldig dårlig på å passe på ting, et års garanti holder i alle fall ikke for meg. Så da kan du kjøpe en forsikring som gjør at du får tre års garanti istedet for ett, men det igjen kostet 2199 kr. Og så, ikke minst, det teiteste:

På maccen er det ikke word, powerpoint og alt det fra før, dette også må du kjøpe i tillegg (gjelder alle typer). Jeg skal jo jobbe mye med skolearbeid, derfor jeg jo ha office-pakken som er på skole-maccene. Den er også skikkelig dyr, 1199 kr. Altså blir plutselig alt mye dyrere enn du hadde tenkt deg…… Synes alt man ha burde fulgt med når prisen er så stiv fra før.

Ekstern cd-disk, microsoft-pakken og forsikringen.

Fler som er helt forelsket i macbooker?

 

– ANDREA BADENDYCK

157 kommentarer
    1. jaaa! og nå fikk jeg veldig lyst på en macbook air!! åååh. Har en hvit, men har hatt den i ett og et halvt år nå, så er snart på tide med en ny :))

    2. Så bra du er fornøyd 🙂 Selv kan jeg ikke fordra mac.. overpriset jalla ifølge meg hehe.. Og det du sier om at hele pc’en henger seg opp om noe klikker skylder som regel virus eller andre ting ikke fordi det er en pc! Har litt peiling på pc så vet hva jeg snakker om 🙂 Kommer nok aldri til å gå over til mac, men er bra du er fornøyd 😀

    3. Jeg elsker mac, og har selv macbookproo=)
      det er jo mulig å laste ned en torrent av microsoft word, altså gratis fra nett;) hehe

    4. Heldiggris!! Min data er helt ødelagt så jeg må sitte på den stasjonære hjemme helt til jeg har spart nok!!

    5. Anonym: Nei, prisen for Microsoft pakken koster det samme uansett hvor i Norge du kjøper den. Maks en hundrelapp å spare om du i det heletatt får gjort det. Den pakken du snakker om er iWork med keynote, pages osv. Det er en mye billigere versjon men det er ikke microsoft sin:)

    6. De fleste skoler, i alle fall her i distrikte gir deg Office-pakken! På vår vgs er det bare til å ta en tur innom datamannen og han ordner 😉

    7. Jeg har hatt macbook air siden desember, og lastet ned open office gratis. Synes faktisk den er bedre enn Microsoft sin pakke. Greit å vite til neste gang 🙂

    8. gratulerer med ny mac! men er du klar over at du som student får 6 % rabatt på humac, og 5 % på eplehuset? 🙂 kunne hende du også kunne ha fått rabatt på sånn pakketing med office og mac dersom du kjøper begge samtidig

    9. Har en macbook pro. Elsker den! <3 men sykt irriterende fordi flashplayern min klikker hele tiden så noen ganger når jeg går inn på en nettside, må jeg avslutte hele safari. Sucks!

    10. Lurer også på hvor mye du betalte til sammen.. høres ut som du måtte punge ut med typ 20k! Og det er jævlig dyrt, så du må jo ha fått noe slags hjelp :p Spør fordi jeg vurderer å kjøpe selv :p

    11. Anonym: tror det ble 18.500, sick. Haha tok penger fra sparekonto :D! Men hvis du kjøper PRO koster den 10.000 kr, den er minst like bra. Jeg kjøpte air fordi den veier halvparten og jeg ofte må ta med meg maccen overalt pga bloggen 🙂 og proen har cd-disk så det trenger du ikke kjøpe. Forsikring er jo opp til hva du ønsker, og du MÅ jo heller ikke ha wordpakken om du ikke skal bruke den til skolearbeid 🙂

    12. andrea badendyck: NEI, jeg kjøpte selv macbook + word-pakken for en måned siden, du får vel bare besøke elkjøp ski hvis du ikke tror meg. HVORFOR skulle jeg lyve?

    13. fikk macbook pro for 3 uker siden! elsker den!
      mamma fikk macbook air for 1 uke siden og hun er ganske in loove!<3

    14. Andrea: du ble nok lurt 😉 i følge norsk lov er garantien minst to år eller mer… Hvis pcen din klikker helt uten videre, har du faktisk krav på reparasjon og lignende uten kostnader. Ble macen din reparert to eller tre ganger, har du krav på en ny mac. 😉
      Det er greit om du er klønete eller noe, så er det ok at du betaler mer. Men jeg syns egentlig det er unødvendig.. Du ble nok svidd for noen tusener for noe lureri. 😉 bare sjekk i forbrukerloven, så ser du det 😉
      Og Apple MÅ følge norsk lov, selv om Apple holder til i USA. Det holder ikke at de sier at Apple produkter er minst ett år. De må uansett følge loven som eksisterer i det landet som gjelder. 🙂 Jeg valgte å ikke kjøpe garanti, siden jeg ikke gidder å kaste så mye penger på det.

    15. Hei! Jeg kjøpte meg mac nylig, og jeg kjøpe med garantien og microsoft- pakken. Og så var jeg så dom at jeg fjernet det fra docken, og nå får jeg det ikke på plass igjen, kan du fortelle meg hvordan jeg gjør det? om du vet det da såklart.
      elsker bloggen din! klem <3

    16. Gratulerer med ny mac! Jeg lurte på om du kunne lage et innlegg der du skriver om alle fordeler osv med mac i forhold til pc. Vurderer å kjøpe mac men vet ikke helt om jeg vil bruke så mye penger på det. Alle sier at de elsker mac, men skjønner ikke helt den store forskjellen, bortsett fra designet. Digger bloggen din forresten!:)

    17. Åh, jeg er sinnsykt forelska i min macbook pro <3 Eneste jeg ikke liker er at den ikke har office... Og jeg gidder ikke kjøpe :p Men på min skole har alle lærerene office 2003, og da jeg lånte mamma sin pc med office 2010 klikka hele reportasjen jeg hadde jobba lenge med osv... NEDTUR.
      Gratulerer med ny mac!

    18. du vet at mac book pro er dyrere? du sa at air var så mye dyrere men det er billigere en pro. kanksje ikke den spesial greia du kjøpte men hvertfall vanlig air. pro er også mye bedre. og hvorfor kjøpte du dvd spiller av mac? kan du ikke kjøpe en vanlig sony,phillips osv for 400-500 kr? vet ikke om de funker altså, bare lurer 🙂 🙂

    19. Jeg har mac selv, men du må ikke kjøpe office! det går ann å cracke office, som er gratis 🙂 ferdi crakcet med kosen og alt får du lastet ned på nettsider osv 🙂

    20. Mac er det værste som finnes 🙂 Har Mac selv, altså iMac stasjonær (sånn som du har på skolen) og jeg lengter etter en vanlig pc. Jeg finner nesten ingenting bra med Mac bortsett fra at den har iPhoto og stor skjerm, alt annet ved mac suger etter min mening. Det er jo ikke vanlig msn på denne engang.

    21. Denne garantien du snakker om, det er vel en garanti hvis du ødelegger den selv regner jeg med? I følge forbrukerkjøsloven har du 5 års forsikringsrett på elektronikk hvis feilen ligger i maskinen og det ikker du som står bak hvis noe skulle være feil.

    22. Du hadde ikke trengt å kjøpe Office, jeg har OpenOffice som er gratis og det funker like bra 🙂 det er powerpoint, excel og word og alt det der på den, så jeg ville tro det er bortkastede penger å kjøpe Office.. just sayin! 🙂

    23. Vi fikk gratis office på skolen nå i høst, og jeg går liksom studiespess, alle i rogaland fikk det og virus prog gratis, itillegg til at vi fikk macbook pro til 5000, rart dere ikke fikk det tilbudet, når dere tilogmed går media

    24. JA! Alle i familien har mac. Det vil si at vi har 4 macer i huset. Jeg fikk mamma sin gamle som er helt klikkings og fæl. Men, men.

    25. før ble dataene mine ødelagt i løpet av noen måneder, nå har jeg hatt macen min (<3333) i to år 🙂 mac er dritbra, rett og slett!

    26. Åh, jeg har hatt lyst på mac dritlenge, men har aldri sett meg råd til å kjøpe det! Har faktisk hatt lyst på det siden jeg var mindre, men da ville jeg ha “data med eple på” haha 🙂

    27. Jeg angrer så sykt på at jeg ikke kjøpte mac…… Neste gang jeg skal ha ny pc, må det bli mac! 🙂

    28. Mac <3 Beste dataer og maskinvare spør du meg.
      Men du, ærlig talt, bruk NeoOffice istedenfor Word! Det er gratis programvare, bare google det og last ned, det funker bedre enn Word. Og ja, du kan lagre dokumenter i samme filformat som i word, eller i .odt som skal være mulig å åpne av alle.
      Det eneste jeg ser for meg at du burde kjøpe av programmer er jo PhotoShop i og med at du går media.

    29. Skulle bare tipse om at hvis man er student koster den officepakken 549 på studentkortet.no .:) kjempetilbud.

    30. Det er 1 år garanti ja, men 5 års reklamasjonsrett..dvs om samme feilen skjer tre ganger innen 5 år har du krav på ny!;) Kjedelige tusenlapper brukt:S
      Men du er ei nydelig jente og har en flott blogg jeg følger med på daglig!:D

    31. Har iPhone 4, iMac 21,5 ” , MacBook Pro 15″ , iPad 2 og 3 iPoder ( touch, nano og den på 120 GB ) ..
      i – produktene er fantastiske, er DØDSFORELSKET <3

    32. Se på profilen din, headern din.
      Se på venstre bilde, syntes du virkelig at du har et fint smil. du er ekkel

    33. Hva er best av Air og pro ?? 😛
      Lurer på hvem jeg burde kjøpe 😉
      håper en eller annen kan svare pliz ?? 🙂

    34. Åhhh!
      Du er så heldig! 😀
      Jeg vil så gjerne ha den, men har ik råd og får ik lov… :S
      Men så er jeg 2 1/2 mindre enn deg og da ;P
      Kjempebra blogg, stå på videre! 😀

    35. Hei, jeg har også nettopp fått MacBook Air (fikk den i går), men det jeg gjorde var å bestille den fra apple. Da var det mye billigere:) det kostet ca. 10 000 for 13 tommer og cd-disken kostet 600 og den greia for programmene kan man bruke 3 ganger så din forrige går vel an å bruke på nytt 🙂
      Bare noen tips, men siden du allerede har kjøpt den er det vel egentlig ikke noe vits…
      du har en fin blogg, bare så du vet det! <3

    36. Heidiggris! Mac er dyrt, har selv oppdaget det, men så utrolig deilig etterpå <3 Absolutt verdt å innvistere i!

    37. Ja, Mac er dyre – men hvis du tenker godt så er de ikke dyre..
      Hvis noen har kjøpt seg en vanlig pc til 2-3 tusen, så varer jo ikke den så lenge, kanskje 1-2 år? Mens en mac VARER! Jeg har en mac som jeg faktisk har hatt i over 10 år, no kidding!

    38. unnskyld meg, men hvordan får du rå til alt det du kjøper deg? klær, et par macbooker her og der, restaurantbesøk veldig ofte, skiter du penger eller?

    39. Hei Andrea!
      Så bra du ble fornøyd med ny mac! Å, tusen takk for dette innlegget. Det hjelper i allefall meg når jeg skal kjøpe meg mac. Men det var bare en ting jeg lurte på: Trenger man virusprogram til mac? Hvor får man i få fall kjøpt det?
      Tør ikke laste det ned fra nettet, flere av vennene mine har lastet ned virusprogram som rett og slett var lureri så de fikk virus selv.
      Håper du kan svare på dette spørsmålet! Men kan du skrive det i ett innlegg pga. du har så utrolig mange kommentarer slik at det blir vanskelig å finne den igjen i disse kommentarene 🙂
      Stå på! 🙂

    40. pass på at du ikke mister den i bakken. en venn av meg misten den og den ble ødelagt med en gang fordi den er så tynn..

    41. Er du rik du?
      Jeg fikk officepakken for 105 kr, jeg, og ALLE programmene følgte, med, men det var en liten julepresang greier far fikk fra jobben 😉

    42. Jeg kjøpte meg nylig MacBook pro for 7 990 kr på salg (: I tillegg fikk jeg Office-pakka for 25 kroner fordi faren min er lærer 😛 Digg!

    43. Hvorfor alt så dyrt ?
      Vi i satavanger fikk tibud gjennom skolen, 6000 for macbook pro med at inkludert..

    44. Lastet ned office pakken til mac på piratebay jeg. funker som bare det. 2011 versonen. Eneste er at den er på engelsk. men GRATIS:D

    45. hei, kunne du legge ut et blogginnlegg om forskjellige ting man kan gjøre på forskjellige programmer osv.? takk på forhond hvis du gidder det!

    46. Jeg er også helt mac-frelst etter å ha skaffet meg macbook pro! Kommer nok aldri til å gå over til pc igjen. Men Office må man kjøpe på alle “pcer” og, og den koster det samme som til mac.

    47. Hei Andrea!
      Jeg har noen spørsmål jeg har sett flere også har stilt seg, og som jeg håper du som seriøs blogger tar deg tid til å svare på.
      -Helt ærlig, er familien din rik, eller tjener du veldig mye på bloggen? i og med at du er såpass ung og bruker så mye penger liksom…. Ny mac, restaurant besøk, mulberry veske osv…
      -Kan du gi noen konkrete eksempler på hva som er bedre med mac en enn vanlig pc? Og da vil jeg har DINE tips, ikke noe du har googlet for å imponere oss….
      -Hva er den beste sminken du har?
      -Hvor ville du helst reist?
      -Hvorfor valgte du media?
      På forhånd, takk:-D

    48. Elsker MacBook Pro´en min <3 <3 men jeg lastet ned vuzio office pakke, HELT GRATIS, og er akkurat den samme som man kjøper for 2000 kr!!!

    49. digger mac!
      men hilken er best av pro og air ?
      hvor stor sjerm har du ?
      jeg vet ikke om jeg skal kjøpe 15” eller 13”

    50. sinnsykt lyst på mac. Bare programmene på dellen min henger seg opp her også, som oftest, ikke hele pcen. Har aldri måttet slått den av for at den skal slutte å klikke?

    51. Kjøpte meg MacBook Pro i februar, og er veldig fornøyd! Litt kjipt at man ikke kan få alle programmer på den, men.. Jeg hadde nesten aldri vært borti mac før jeg kjøpte, men liker det veldig godt:-) Tror også at det er slik at når man først har Mac, så går man ikke tilbake. Har kun hørt om én person som har gått tilbake, og det var en jeg så på finn.no… Hehe:-)

    52. ja uuuuuffa meg! har siittet mye mer foran skjermen etter at jeg fikk macbook pro! Det er så deilig tastatur og man får lyst til å skrive, blogge, og bare være på den! også er den sinnsykt fin, og det er bra programmer, og ting går så raskt! akkuratt som du sier, det perfekte bloggverktøy! Den er selfølgelig dyr da. min kostet hele 15.000 men synes det er verdt det! mac er eeeelsk

    53. Du kan bruke Open Office som kan lastes ned gratis (og kan åpne alle slags filer), og alle datamaskiner har mellom 2 og 5 år garanti uansett, pga. forbrukerkjøpsloven.
      Så ikke la deg lure til å kjøpe dyre programmer og garantier.

    54. Ønsker meg skikkelig Mac 😀 Men “problemet” er jo at det er så sinnsykt dyrt… Jeg vet ikke om det er i office pakken du har kjøpt eller om det er noe tillegsting man kan få til office pakken. (Det var bare ferdig instalert på pcn min når jeg fikk den av skolen). Men det er en av de “programmene” type word og power point, som heter OneNote (kanskje du har hørt om det?) Men det er sykt bra, og man kan gjøre skikkelig mye forskjellig med den. ANBEFALER å prøve den hvis den er i officepakken . 🙂

    55. Har også Mac Book Air og er superfornøyd. Men du vet at de fleste skoler skal tilby deg gratis officepakke? kjipt å bruke penger på noe når du kan få det gratis 😉

    56. ja, fikk macbook pro av mamma for tre uker siden 🙂 jeg skal aldri tilbake til pc igjen 😉 jeg er superfornøyd, og bare elsker produktene til apple!

    57. Hvilken “spesialutgave” var det? Var det med ssd-harddisk eller med oppgradert prosessor? I tilfelle du ikke vet det så er en ssd-harddisk en flashbasert harddisk som ikke har rotasjon, dvs at den fungerer bedre da temperaturen holder seg det samme. Og de er svindyre, for 2 Tb lagringsplass må man ut med 60 000.. Og jeg vet ikke hva du bruker disken til, men jeg fikk min fjernet fra maskinen fordi det ikke er nødvendig i 2011:p og generelt sett er en MacBook Pro kraftigere enn en Air da, men om du har oppgradert prosessor og ssd-hw er du langt på vei mot en super maskin 🙂

    58. Hei Andrea, jeg syns det er rørende at du skryter av din mac. MacBook Air er egentlig ikke den raskeste macen av de alle, tvert i mot, er det en av de dårligere. Jeg har problemer med å forstå at programmer klikker, men det kunne være en forklaring at du bruker en av de dårligere macene. For å være ærlig så er nok en 15″ Pro det ideele valget av en mac. Jeg ville tro at macen ikke koster 20.000, ettersom det er umulig ut i fra MacStore. Dette er latterlig og jeg er ganske sikker på at du ikke vet hva du snakker om. En tvungen avlsuttning behøves ikke å brukes hvis programmet klikker, da må du bruke Force Quit! Som du får ved å trykke cmd, alt, esc. Det er det samme bare på engelsk. Ut i fra bildet ser jeg du bruker Office, som i seg selv er skandaløst, forferdelig, og desverre noe som er en skamplett for en hver Mac bruker. Hovedsaklig grunnet at det er laget og produsert av Microsoft. Kynisk sagt er det rett og slett noe de har funnet ut å lage samtidig som de driter på det! Jeg foreslår iWork! Det er mye mer brukervenlig og du slipper “Tvungen avsluttning”. Dersom du kjøpte Office 2011 for 1199kr, må jeg informere deg om at du er blitt svindlet. For det første får du studentrabatt, og iWork er igjen mye bedre på den platfomen du bruker, det er også billigere. Innlegget ditt gir feil opplysninger til dine blogglesere, noe som gjør at du mister tillit, noe som igjen gjør at du mister din sosiale status.
      LAWYARED!

    59. Hei Andrea, jeg syns det er rørende at du skryter av din mac. MacBook Air er egentlig ikke den raskeste macen av de alle, tvert i mot, er det en av de dårligere. Jeg har problemer med å forstå at programmer klikker, men det kunne være en forklaring at du bruker en av de dårligere macene. For å være ærlig så er nok en 15″ Pro det ideele valget av en mac. Jeg ville tro at macen ikke koster 20.000, ettersom det er umulig ut i fra MacStore. Dette er latterlig og jeg er ganske sikker på at du ikke vet hva du snakker om. En tvungen avlsuttning behøves ikke å brukes hvis programmet klikker, da må du bruke Force Quit! Som du får ved å trykke cmd, alt, esc. Det er det samme bare på engelsk. Ut i fra bildet ser jeg du bruker Office, som i seg selv er skandaløst, forferdelig, og desverre noe som er en skamplett for en hver Mac bruker. Hovedsaklig grunnet at det er laget og produsert av Microsoft. Kynisk sagt er det rett og slett noe de har funnet ut å lage samtidig som de driter på det! Jeg foreslår iWork! Det er mye mer brukervenlig og du slipper “Tvungen avsluttning”. Dersom du kjøpte Office 2011 for 1199kr, må jeg informere deg om at du er blitt svindlet. For det første får du studentrabatt, og iWork er igjen mye bedre på den platfomen du bruker, det er også billigere. Innlegget ditt gir feil opplysninger til dine blogglesere, noe som gjør at du mister tillit, noe som igjen gjør at du mister din sosiale status.
      LAWYERED

    60. Jeg, eller vi i familiean da, har 5 mac dataer! :S haha! tre macbook pro,
      en stasjonær mac og en macmini! … kan ikke fordra vanli pc jeg! 😛

    61. Kult!
      Hadde jeg kjent deg kunne pappa installert de greiene lett! Uten å kjøpe.
      Han er data – journalist! Data ekspert :))

    62. Jeg fikk macbook pro som skolepc til 850 kr. Hehe! Elsker den <3
      I tilegg fikk jeg en adobe-programpakke med photoshop osv til 35.000 kr.
      Sånn er det å gå på media <3
      + at macbook pro har sånn cd-greie innbygd, så trenger ikke kjøpe den cd-tingen du snakket om 🙂

    63. Hadde du kjøpt Macbook Pro kunne du spart deg dødsmasse penger… med tanke på at Pro er bedre enn Air i utgangspunktet. Dessuten MÅ du ikke ha protection plan. Bare ta vare på Macen din! Jeg betalte under 10000 for min 2.mac 🙂

    64. eller så hadde du vært smart og kjøpt en laptop av type acer eller asus før 9999kr som e 5 ganger kraftigere og så hadde du lasta ned office gratis.
      problem solved 🙂
      jævlig lei alle som skal ha mac før det e så “bra” men det sug og det e bortkasta pænga ffs! den inneholde dela fra flere år tilbake og du kan ikke spelle av cd’er uten å måtte betale før det ffs! latterlig. men du får kose dæ med mac!!!!!! :);)

    65. har mac selv og har hatt mac i 3 år, og jeg skal ALDRI gå tilbake til pc, virkelig ALDRI! den er verdt hvert eneste øre! 🙂
      Men tenkte å informere om at office pakkene koster 1100 når du har pc også, så det er jo helt likt 🙂 og jeg skjønner egentlig at delene selges seperat, for jeg har aldri hatt bruk for cdrom, eller forsikring, så der sparte jo jeg litt :), men skjønner jo hva du mener! uansett, kos deg med din nye macbook! 🙂

    66. Du trenger faktisk ikke forsikring, har 3 års garanti uansett 🙂 Kunne du lagd ett innlegg om MacBook Proen du hadde før? 🙂

    67. Hei! Jeg heter Anna. Jeg skal også kjøpe meg MacBook. Hva synses du er det beste alternattivet? :))))))) Jeg er 20 år , snart hihihi, og gleder mei masse masse til bursdagen min. Pappa har sagt jeg kan få ny PC! Men hva skal jei velge??? Pro eller Air? Air er sikkert best :))) Hihi. Den gamle gikk ødelagt fordi jeg spilte altfor mye Sims på den. Stakkars ;,( Og en gang jeg hadde fest sølte jeg Bacardi og Funlight Watermelon (den beste smaken, synses jeg hhihihihi) <3 <3 Love your blogg. Read it every day! Its make may life <3 <3

    68. Elsker mac! Har den på bildet over + office pakken. Men jeg har hatt litt problemer med den som at imovie sluttet å lagre videoer på pcen + ville ikke dele til youtube, som er der jeg trengte det.
      Itillegg så får jeg ikke åpnet powerpoint prosjekter som jeg jobber med på skolen, på vanlig pc, men jeg får åpnet world dokumenter osv.
      Men ellers elsker jeg mac! 🙂

    69. Hei, og takk for en meget begeistret fortelling om mac’en din! Det var svært oppmuntrende å lese den for meg som nå sterkt overveier å gå til innkjøp av en MacBook Air 11 etter å ha brukt Sony TZ i årevis. Jeg vil skrive mye med Word 2011, og jeg ønsker å konfigurere maskinen/programmet/skjermen slik at det går an å få bruke VIRKELIG HELE SKJERMEN (FULL SCREEN) i Word når jeg skriver inn tekst, og da uten at det kommer to “søyler” på høyre og venstre side av skjermen, slik at teksten bare får plass på den midtre delen av skjemen.
      Kan du være så vennlig å forsøke å finne ut om det lar seg gjøre å få til en slik konfigurasjon på MBA med Word 2011? Jeg ville sette stor pris på en tilbakemelding, for det er nå etter en lang vurdering bare dette ene punktet som jeg lurer på og som er avgjørende for meg om jeg skal gå til innkjøp av en MacBook Air med Word 2011.
      På forhånd tusen takk, hvis dette er mulig for deg å finne ut!
      Mvh
      Morten Andersen

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg