Update

Heihei!

Beklager lite oppdateringer, tiden har flydd…… Er litt usikkert om jeg kan få kanin alikevell, fordi mamma er allergisk (iaf mot katter). Altså den skal jo bo i underetasjen hos søsknene mine og kun være på rommet mitt i overetasjen i blant, mamma skal ikke være i nærheten engang. Men det er jo fortsatt en risk, og hun kan jo ikke bli syk pga at jeg vil ha en kanin. Men har lest litt rundt om noe som heter Petal Cleanse! Det skal være en slags krem du smører i pelsen på dyret en gang i uken, og den fjerner de stoffene i pelsen allergikerne reagerer på. Denne funker visst på hund, katt og kanin! Noen som har erfaringer? Virker som om veldig mange har prøvd dette og er svært fornøyd 🙂 

Uansett, Henriette kunne ikke møte meg i dag, så da dro jeg på café med Ovidia og Marte istedet. Marte ville ikke være på bloggen i dag så da tok hun heller bilder av oss ♥

Haha ignorer hvor jævlig jeg så ut i dag 🙁

Men ja, noen erfaringer med Petal Cleanse?

 

– ANDREA BADENDYCK

91 kommentarer
    1. Mamma er egentlig kjempe allergisk mot katten vår, og vi skulle egentlig gi han bort, men så smørte vi han med Petal Cleanse og mamma reagerer så vidt på han lenger. Det funker kjempe bra! Hun merker litt når han skifter til vinter/sommer pels, men ellers ingenting. Anbefaler det virkelig! 🙂

    2. Mamma er VELDIG allergisk mot katt, men har hatt kanin i 11 år, tror ikke det er det samme 🙂 Hun reagerte hvertfall aldri, men om en katt nerma seg henne, reagerte hun 🙂

    3. Mamma er allergisk mot mange dyr, blant annet hund og katt men vi har hatt kaniner for det! Det går nok greit så lenge hun ikke klapper på den så mye og tar ansiktet nedi pelsen om du skjønner, og at du er nøye med å støvsuge så det ikke flyr rundt i rommet 🙂 finnes sikkert noen raser son er allergivennlige også.

    4. Hei! Både pappa og søstra mi er alergisk mot katt, men vi hadde kanin i 7 år og det gikk helt fint. De koste med ho og allting uten å merke noe. Jeg anbefaler dverghermelin, kjempe søte!

    5. Stemoren min er allergisk mot hund, og vi kjøpte oss nakenhund – men hun reagerte på det. Så vi kjøpte slik krem og smører hundene våre med den en dag i uken – funker kjempe bra 🙂 men, var du ikke i dyrebutikken med moren din? isåfall ville hun vel kanskje reagert der hvis hun reagerer på kaniner?

    6. Jeg har en pomeranian og min stefar er hyper allergisk. Så vi fikk også tipset det av en dyrlege, og etter vi begynte med det er allergien mye bedre. Som sagt blir det jo værre når han skal bytte fra sommerpels/vinterples, men ellers fungerer den helt utmerket! Den anbefales veldig.

    7. Hvorfor skriver du ikke et innlegg om OD.. Og hva årets prosjekt går til å sånn? Burde ikke du ha jobbet i dag?

    8. Det er ikke hårene vi er allergiske mot, men flass. Det samme gjeller for dyrene, de kan være allergisk på vår hodefalss. Bare så du vet det =)
      Jeg elsker bloggen din!! <3

    9. Haha, tøft, er det du som har skrevet på kanin.org? Hvis det blir kanin på deg, så anbefaler jeg deg å lese masse om fôring og hvordan kaninen skal/kan bo på kanin.org 🙂

    10. Ta no bare en allergitest da. Noen er gjerne bare alleriske mot katter. Men jeg ville ikke hatt en kanin som røyter så mye, for det som de reagerer på er et stoff i spyttet, og når de vasker seg så kommer dette stoffet på pelsen. Og sålenge de ikke røyter så slipper man så mye reaksjon. Vet om flere den er kjempe fornøyd med Petal Cleanser. Noen som er veldig allergiske merker stor forskjell, og andre som har en liten allergi har også opplevd at allergien har forsvunnet helt!

    11. Hei! Moren min er allergisk mot hund, katt osv.. de fleste dyr med pels. Men vi har to kaniner og hun reagerer ikke på de i det hele tatt! (unntatt når hun er syk, men hun har astma…) Så tror egentlig det går fint=)

    12. Hei!
      Jeg lurer rett og slett på om du var intr. i å ha en konkurranse på bloggen din hvor vinneren får ett gavekort hos meg på ett sett med Uv gel negler? Det vil si forsterkelse,og fransk manikyr/farger etter vinnerens ønske. (Verdi 500kr) Du bestemmer selvsagt
      hvordan konkurransen skal foregå, og når. Det jeg er ute etter er å få litt flere til å ta en liten kikk på siden min på facebook, og “like” den.
      Ta kontakt dersom dette høres intr. ut 🙂
      Hilsen Monica 🙂

    13. Jeg er alergisk mot katt, kanin og hund, har bare hund no, men det går helt fint! Jeg er mest alergisk mot katt, men når jeg er hos bestevenninnen min som har katt, merker jeg ingenting.. Jeg går på sånn nesespray og tabeletter no da, som jeg tar om kveldene.

    14. Jo! Jeg er superduper fornøyd med den kremen! 🙂 Faktisk er jeg allergisk mot katt, hund, hest og kanin! Men, jeg har drevet med ridning siden jeg var 4 år bare hesten hadde på seg den kremen!
      Også har jeg en hund og min bestevenn har 5 katter! 🙂 Det forteller kanskje en del!
      Den er veldig god..og jeg merker at når jeg møter katter på gata så blir jeg allergisk og nyser eller trekker meg automatisk bort og når jeg er hos bestevennen min så har kattene hennes sånn allergi krem på seg! Merker en stooor forskjell og jeg sover med kattene noen ganger!

    15. Har ikke erfaring med det nei.
      Du er utrolig pen, og du vet vi syns det alle sammen, så den der at du ser jævlig ut er vel baare for at vi skal si det motsatte? Tihi <3

    16. -Hvilken sko størrelse bruker du ?
      -Hva heter bloggen til Axel ?
      (du lovte å si det i denne uken!)
      -Bor du i hus/rekkehus/blokk?
      -Hvilkene blogger leser du?
      Hvis jeg spørr deg om å bli venner på face godtar du da ? P.s. jeg kjenner deg ikke men elsker bloggen!<3
      Håper på svar på alt 🙂

    17. Hei! Jeg har både kanin og en alergisk bror. Vi har hatt kaninen i snart 9 år nå, og det har gått helt fint. Broren min er alergisk mot alle slags pelsdyr, men av en eller annen grunn ikke reagert så veldig på kaninen vår. Det eneste er i røytetiden når den mister mye pels, så kan ikke broren min være i nærheten.
      Nå har broren min flyttet ut og bodd borte i snart to år, og når han kommer hjem så reagerer han på kaninen. Så vi tror nok at det kan ha noe med han ble litt imun mens han bodde hjemme og at dette “forsvant” når han flyttet.
      Kaniner er utrolig koslige dyr og annebefales på det sterkeste!

    18. Hei Andrea! Jeg har også en i familien som er allergisk, samboeren til far, og vi har hund, katt, hest og ja, u name it. Så har lest litt om allergi. De sier at det er ikke i pelsen det ligger. Det er i huden på dyrå som utløser allergien. Man kan godt være at den kremen kan hjelpe. Har ikke hørt noe om den før 🙂 Lykke til! Kaniner er jo kjempe søte også! Har hatt mange selv 🙂
      Klem <3

    19. Du kan jo “låne” en kanin fra f.eks. et omplasseringssenter i noen dager da, for å se om det går bra? 🙂

    20. Pappa er veldig allergisk mot hunder, men mamma og jeg ville så veldig gjerne ha en hund. Så vi kjøpte hunden vår da, og Petal Cleanse (vi ble anbefalt det), også smørte vi henne med dette stoffet en gang i uken, et årstid, og nå reagerer ikke pappa på henne lenger i det hele tatt og vi har hatt henne i over 8 år, så det fungerer veldig bra! Og det er ikke fordi han har sluttet å være allergisk mot hunder, for han reagerer på andre hunder. Men ja det fungerte/fungerer iallefall for oss 😀

    21. Det er ikke hårene de reagerer mot, det er flassen fra huden deres.. Jævlig stygt at du skal ha den inne forresten, ikke bra for dyret!!! Kaniner er utedyr!

    22. Jeg jobber på Hund som Hobby Drive In i Trondheim, og vi selger Petal Cleanse. Har veldig gode erfaringer med det da vi har fått mye god tilbakemelding fra kunder og flere av mine kolleger bruker det. Skal begynne å bruke det selv nå, da legen har sagt at jeg har dyreallergi(klør i øynene). Har for øvrig tre hunder og to katter jeg er med dagen lang hjemme. Vi selger det på nettbutikken også, http://www.hundsomhobby.no 🙂

    23. Åh, så søt kanin 🙂
      Haha, kjente meg veldig igjen i “sitter å leser på nettet på kaniner” Har sitti i hver forelesning og lest om kaniner og kaninhold 🙂
      Håper du kan få en! Jeg la akkurat ut et innlegg om min nye kanin som jeg henter på mandag! Gleder meg veldig!

    24. kanin ja… DA må jeg bare si noe.. Da jeg var lita, så ønsket meg meg en kanin. Jeg fikk det med beskjed om at jeg skulle skifte på buret osv! Trodde den skulle leve i ca 5 år.. MEN NEEEEIDA den levde nesten i 12 år!!! Å de stinker med mindre du fjerner tisset fort da det kommer. Rommet ditt kommer til å lukte kanin…

    25. Jeg tror det kommer veldig ann på hvor allergisk moren din er, for både min mor og jeg er allergisk mot katter og kaniner. Og da har vi hørt fra legen at det er uaktuelt med Petal Cleanse fordi vi er såpass allergisk mot dyr.
      Tror Petal Cleanse fungerer best på de som har en mildere allergi, så du må nesten finne ut av det først. Reagerer hun bare å være i samme rom som en katt/kanin eller reagerer hun når hun er i kontakt med de? Er det den sist nevnte, så kan det jo funke.

    26. Nei, har ikke det. Men har hørt litt om det, og det virker som om alle er fornøyd med det sålangt. Har jo kanin selv men er ikke allergisk. Dvergvedder er et sykt bra valg, de er veldig kosete 🙂

    27. Jeg har prøvd før og virker fornøyd moren min er alergisk mot katter og vi har da 2 katter som dette funker utrolig på!
      foresten håper dere kote dere!<3

    28. Moren min er også allergisk, veldig ekstremt allergisk egentlig, men løvehodekaninen vår har aldri vært noe problem og vi har hatt han snart i seks år, han bor i underetasjen (mamma er for det meste oppe) men det har aldri vært noe problem altså!:)

    29. Petal Cleanse virker kjempe bra jeg har smørt det på kaninen min og pappa er allergisk han kjenner ingenting! 🙂

    30. jeg er allergisk mot katter og hunder, men har begge deler. selv om jeg hovner opp og får blemmer (!!) så går kunne det vært verre 🙂 verdt det

    31. Pet cleanse er helt genialt!! 😀 Er allergisk mot alle pelsdyr..prøvde det på katta vår. Og endelig noe som funker 🙂

    32. Du var jo kjempe pen! Men jeg lurte på om du kunne lage ett innlegg om dine to favoritter på Idol, om du ser på det da?:) Digger deg <3

    33. Pet cleanse er skikkelig smart. Vi bruker det på katten vår siden pappa, søstra og bbroren min er allergisk. Og det funker helt supert. Men dersom det er en uke vi har glemr å ta det på, merker de det med engang. Har en super efekt altså!

    34. Jeg har hatt kanin i 8år, og jeg ville heller latt kaninen min bo hos noen flotte mennesker enn å smøre den inn i krem hver uke! Stakkars!! ( med mindre krem er fra EN ORDENTLIG dyre butikk!)

    35. Du, jeg bare lurte på om du hadde lyst til å fortelle hvor du har kjøpt den kjolen du hadde på juleballet?;) Og kanskje hvor mye den kostet? Jeg syns den er så utrolig fin, og vi skal snart ha juleball vi også:))
      Det hadde vært så fint om du kunne gjøre det.

    36. Jeg tror ikke moren din kommer til å reagere på kanin hvis hun er allergisk mot katt, eller jeg er allergisk mot katt, men har aldri vært det på kanin og har hatt kanin i 8 år. Men det kan jo være det utvikler seg til allergi mot kanin da, så for å være helt sikker på at det ikke utvikler seg burde du nok bruke Petal Cleanse 🙂

    37. Så du skrev om det med at det var slemt og bare kjøpe en, det sa de i dyrebutikken da jeg kjøpte hamster også, så jeg gjorde det. Da jeg kom jeg begynte de og sloss skikkelig! så vi dro tilbake og sa i fra, fikk to nye og det samme skjedde, dette gjentok seg 4(!!) ganger. Til slutt så dro vi til dyrebutikken og fikk tilbake pengene for den ene, sånn at vi bare hadde en. Og uka etter(?) skulle noen venner av oss ha hamster, da de dro og kjøpte, da sa de i dyrebutikken at de bare kunne kjøpe en, så tror ikke det har noe og si om man har en kanin? da jeg hadde kanin hadde jeg bare en:)

    38. Har du hørt om en kaninrase som heter rex?
      Det er en rase som allergiker tåler ettersom den har en helt spesiell pels 😀

    39. Hei!
      Jeg jobber i en dyrebutikk, og vi selger disse produktene. Så lenge du passer på at du smører inn kaninen din med jevnlige mellomrom, vil det fungere supert :- )

    40. Hei Andrea ! Elsker bloggen din !
      – Jeg har en gutte kanin som heter Ludde <3
      Han er kjempe søøt ! Han er ca to og et halvt år...
      Vi hadde samme problem, mamma er alergisk mot han ! Men det går fint.. Ville bare si at kanin er verdens søteste og beste dyr !Du burde kjøpe kanin <3 Klemzz Hedda (Fast Leser) ... 🙂

    41. Høres utrolig smart ut, men er du sikker på at det ikke er skadelig for kaninen?
      Tenkte, siden det er et middel som dreper stoffer.. I don’t know!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg