Vinterdepresjon

Hei!

Fler enn meg som har såkaldt vinterdepresjon? Vi har jo skole til halv fire hver eneste dag, og allerede da er solen borte. Jeg føler at kvelden er kommet når skolen er ferdig, og mister så utrolig mye energi. Jeg får ikke lyst til å være med venner eller noen ting, får bare lyst til å sove bort hele vinteren. For meg er det egentlig ikke kulden som er det største problemet, det er mørketiden. Uff, over en måned igjen hvor det bare vil bli mørkere og mørkere, gleder meg til vintersolverv 22. desember, da går det igjen mot lysere tider. Nei, jeg hater vinteren. Selvom det er både jul og bursdag, det hjelper ikke. Jeg elsker sommer og sol. Var med Fanny etter skolen i dag, det var veldig koselig. Hadde tenkt til å kjøpe litt nye klær i håp om å kanskje føle meg litt bedre, men fant nesten ingenting. Butikkene har veldig lite fine klær nå.. Fant bare denne:

God og varm ♥ Fra Acne.

Ellers spiste jeg og bassa sushi som vanlig:

Litt for søt

Uff,syke greier at dette bildet ble tatt klokken 16.00! Koselig at de har satt opp litt julelys i Karl johan da.. ♥ PS: mange har spurt når “jeg selger del 2” kommer. Jeg må vente til jeg har full oversikt over del 1, håper det blir snart :))

 

– ANDREA BADENDYCK

100 kommentarer
    1. Har det akkurat samme som deg! I tillegg mister jeg all skolemotivasjon, og trening osv. Gleder meg bare til det er ferie og lysere tider!! 🙂

    2. dere er pene.
      Skjønner hva du mener… Akkurat nå håper jeg faktisk på bittelittegrn snø fordi siden det er så kaldt så kan det like gjerne være litt snø..? Det blir det litt finere!
      Jeg også er trøtt HELE TIDEN!!!!
      HUFF… 🙁
      Kos deg vidre i dag Andrea 🙂
      er stor fan av bloggen din <3

    3. Kjempe fin genser 🙂 Så veldig god ut!! 🙂
      Du er så pen! 🙂
      Uff, ja skulle virkleig ønske det ble mørkt senere jeg å.. :/
      Digger bloggen din!!!

    4. Skjønner veldig godt hva du mener, men jeg tror det er mange som har det sånn, bare forskjellige grader av det : ) For meg blir det verste borte når det blir snø ute for da ser det hvertfall litt lysere ut ute. Jeg blir på en måte ikke bare kun trøtt og mister all energi, men det er akkurat som at hele sinnsstemningen (haha) bare dropper et par hakk. Vi bor ihvertfall ikke oppi nord hehe : ) de har det verre!

    5. Høres litt sltisomt ut :/ Men Andrea..Jeg sendre deg noen spørsmål på mail, så kom de for seint til den spørsmåls runden 🙁 Hva skjer med de spørsmålene da?

    6. Jeg kunne ikke vært mer enig! Føler dagene blir så korte. I sommer kunne jeg finne på å dra til kjæreste eller venninner 11 om kvelden, nå føler jeg ikke for å gå ut av huset etter klokken seks,da er det jo liksom kveld allerede… :/ Gleder meg til sommeren kommer tilbake!

    7. Jeg har også den acne genseren! Elsker deen, og ja jeg er helt enig med deg. Mister helt sinnsykt mye energi nå som mørket kommer så fort!

    8. unnskyld. Det blir helt feil å si vinterdepresjon bare fordi man er litt nedenfor pga det er mørkt tidlig og er lei skolen..
      Depresjon er noe alvorlig, du ligger i senga hele dagen orker ikke være sosial og er rett og slett lei alt og alle. Du er jo sosial selvom du ikke vil, og du føler deg bra da du er det, ikke sant? Hver så snill, det er et vondt tema for noen så ikke bruk det som et hverdagsord.

    9. bor i samme by, er to år yngre enn deg, men slutter 16.20, uten aktiviteter eller noe, bare ren skole… yay, fire dager i uken, siste dagen (torsadag er det 15.10, så tidlig, og jeg er ikke på videregående…) og 16.30, da skal jeg love deg at det er mørkt…
      er altså veldig enig

    10. Har velidg lyst å smake sushie:D vet du om noen kjeder som er rundt om i norge som selger sushie som du anbefaler?:D har foresten spørsmålsrunde på bloggen min nå:D

    11. Heii !Du er et STORT forbilde for meg!Du virker så hyggeli å så kjekk på alle måter ønsker jeg blir som deg når jeg blir eldre !Selfølgeli er du ikke perfekt det er jo ingen men, bloggen din er !<3Dette hørest kansje litt rart ut ,men det hjelper (på meg i vert fall)å gå i lyse klær når man blir trøtt fort for da får man det på en måte litt lysere 🙂

    12. Vinteren i seg selv er fin, da tenker jeg på snøen, fargene og hva man kan gjøre. Men jeg lider også av vinterdepresjon. Kanskje helårsdepresjon, haha. Men jeg kommer meg ikke opp om morgenen, selv om jeg går 1.året og skole burde prioriteres, så blir det veldig vanskelig. Jeg føler meg styggere på vinteren, og har lite energi. Alt jeg vil er å få til, men jeg orker aldri. Gleder meg til sommeren, eller en sydentur i påska :))

    13. Sola går bort “allerede” når du er ferdig på skolen? Du burde være fornøyd for at du har sol i det hele tatt, for oss i nordnorge ble den borte for 2 uker siden ca. Og vi får ikke se snurten av den på flere måneder, det er helt jævlig. Men du er jo ikke vant med det da, så det kan vel egentlig ikke sammenlignes. Men uansett, fin genser! c:

    14. hei, er usikker på om axel leser alle komentarene sine, sier det i såfall her siden jeg vet at du sjekker de;) Axel la ut et innleg hvor han søkte skuespillere. tror jeg har det som skal til men har ikke fått noen tilbake melding på mailen jeg sendte og han har ikke skrevet noe om det på bloggen. Kan du snakke med han om det?:))

    15. Åhh elsker at lysene har kommet opp i gatene, gleder meg masse til å komme hjem til jul i Norge om ikke alt for lenge. Jeg får nyte julefølelsene her i England så lenge. Ha en fin kveld!

    16. vinterdepresjon, mørkedepresjon her og. Egentlig er jeg veldig glad i mørket. Tenne masse lys og kose seg. Men i år føles dagene bare enda lengre, + som student har jeg eksamen om 2 uker. Hjelper ikke på. Sommerbarn lenge leve! 🙂

    17. kunne ikke vært mer enig! føler at jeg bare har lyst til å legge meg og sove bort hele vinteren, og det er litt ekkelt egentlig! ikke har jeg noe energi i timene på skolen heller, så føler jeg kommer til å få ræva muntlig karakter på skolen! JEG VIL HA SOMMER, SOL OG ENERGI! men tro meg, du er ikke den eneste, tror egentlig de fleste i norden har det sånn! 🙂

    18. liker ikke vinteren jeg heller,men jeg elsker jul 🙂
      jeg går i 8.trinn og er hjemme 4 hver dag så er mørkt når jeg kommer hjem også..hater det 🙂

    19. Samme her, elsker bursdagen min,julen, slalom og nytt år ,men den sola dicha oss. 🙁
      det som ikke dreper gjør deg sterkere
      uanset har aldri smakt sushi, har veldig lyst til det. Så jeg lurte på om du kunne si hvor du pleier og spise eler noen bra steder, og hva man burde bestille
      elsker bloggen din, elsker at man kan kjene seg ijen i den
      håper du ikke slutter.
      dette ble mye tekst dette…. Random xD

    20. Helt enig med deg! Har bursdag i desember jeg og, men kunne greid meg uten så lenge sommeren aldri tok slutt!
      Og fin genser 🙂 Hvor mye kostet den? Plis svar

    21. Jaa, kjenner meg igjen! Når det blir mørkt så tidlig får man ikke lyst til å gjøre noe i det hele tatt… Bare dra hjem.. Selv om dette var et litt depressivt innlegg, likte jeg det, for det er noe jeg kjenner meg igjen i!! Og mye tekst som ga mening, det liker jeg ♥ Har lest bloggen din driitlenge, tho 🙂

    22. Hvordan er det for deg å bo i Oslo, å gå alene i gater nå som det har vært så utrolig mange voldtekt episoder der i det siste?
      Er du redd, vennene dine, er det noe du snakker om? Eller tenker du ikke noe særlig over det, ettersom du har bodd der en stund?
      Det hadde vært fint med en tilbakemelding 🙂
      Ha en fin kveld!

    23. Jeg syntes det bare er deilig at mørketiden kommer fortere nå, jeg 😉 Gidder ikke bry meg over så små bagateller. Ta det med et smil! 🙂 Du kan ikke kaste bort masse energi med å være furtete fordi det blir mørkt ute kl.4…
      Du har utrolig fine lepper, forresten!♥♥
      Farget Fanny håret hos frisør eller kjøpte hun bare rød-farge i butikken og farget det selv? :0
      Elsker bloggen din, Andrea! <3<3<3
      STÅ PÅ!!! (Y) :*

    24. Huff, helt enig! 🙁 Savner sola og varmen fra da jeg var i Syden i sommer, savner at det fortsatt er lyst ute klokka 10 om kvelden.. jeg er egentlig veldig glad i jul, nyttår og snø men jeg skulle gjerne hatt mer sol altså! =) Kjempefin genser btw, og digger bloggen din 😀

    25. Jeg har det samme problemet 🙁
      Når jeg kommer hjem fra skulen er jeg så utslitt at jeg bare legger meg rett på sofaen og surfer rundt på dataen.. Har ikke engang nok energi til å øve på prøven vi har i morgen.
      Btw. Du er babe 🙂

    26. Du har nok ikke noen depresjon selv om du føler at mørket gjør deg trøtt og sliten. Tenk på alle andre som har det verre enn deg, som har depresjon året rundt. Kanskje du ikke vet helt hva depresjon er? Den traff ihvertfall meg litt. Du har det nok bedre enn du tror. Vinteren går over. Du er en pen jente med en utrolig flott fremtid i vente. Det er ikke vanskelig å se! Stå på videre, Andrea.

    27. Helt enig… Blir helt satt ut når æ har lyst å legge mæ før æ kommer hjem-.- Lyst til å flytte til Tromsø ?

    28. Helt enig! Jeg går rundt å er trøtt hele tiden, siden det er så mørt! Det hadde vert mye bedre med snø! 😉

    29. Skjønner deg godt! Mørketiden er fæl, spesielt når det ikke er snø.
      Til alle som skriver at det er fælt hun skriver depresjon: Det er faktisk Fem til ti prosent av befolkningen som opplever vinterdepresjon! Man trenger ikke å ha depresjon til vanlig for å ha vinterdepresjon!
      God bedring eller hva nå jeg skal si! Håper det blir bedre etterhvert 🙂

    30. Så fine bilder 🙂 Jeg bare lurte på en ting,jeg har så lyst på hull i den lille flippen som jeg ikke husker helt hva heter (sånn du har),men vet du om det er noe aldersgrense på det? Syntes du kler det skikkelig bra!! 😀 Håper du kan svare på dette bare nederst i et innlegg elns! ;-)))

    31. hahaa andreaaaaaaaaa vi vet alle nå hvordan surshi ser ut!!!!!! 😀 du er nydelig da! du og de surshi bildene OVERALT, haha! bra blogga idag forresten 😀

    32. Kjempefin genser! Hvor mye var det den kostet ? Lurer litt, for har tenkt å kjøpe en Acne genser neste gang jeg reiser til Oslo. Skulle gjerne likt å visst hvor mye jeg skulle spart opp 😉

    33. Skjønner veldig godt hva du mener! Har det ofte slik på denne tiden selv. Et lite tips er å tenne masse levende lys, koke varm kopp kaffe/te og se en koselig film og bare slappe av 🙂 Selv syntes jeg det hjelper, hehe!

    34. vinterdeprisjoner er det værste som finnes. Har det sjæl. det er rett og slett helt jævlig! Håper dine vinterdeprisjoner blir like ille som mine..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg