Ukens spørsmål

Er Uggsene på victoriassecret fake? Nei, de er 100% ekte. De koster det samme der som på uggaustralia.com, men jeg fant ut at frakten på VS var ca 20 dollar billigere! Penger spart er penger tjent :))

Hva koster de med frakt og alt? Med frakt ble det 1200 kr, men tollen på 50% av beløpet kommer i tillegg. Altså 1800 kr! Men det er jo ca 2-300 kr å spare i forhold til her i Norge, + at der er så fort gjort. Elsker å klikke ting hjem!

 

Når er du og Axel sin 3 års dag? 13 desember, gleder meeeg ♥♥♥

Hvor finner man stjerneskjerfene? De er fra Beck Sondergaard

Hvor er Eger? Og Acne? Nærme Karl Johan? Eger ligger i Karl Johan, det er et lite senter ganske langt opp. Acne ligger i en sidegate ca midt i, men finnes også i feks Bogstadveien

Er det sån at alt du kjøper må være merkeklær? Absolutt ikke, er feks kjempeglad i Zara og kjøper mye der 😀 Men merker at jeg blir mer fornøyd og blir mindre lei av klær jeg vet jeg har invistert en del penger i 🙂 Liker også å ha på meg plagg ikke halve Oslo også har, som feks Bikbok gensere, osv. 

Redigerer du tennene hvitere på bilder eller er de så hvite :O?


Har aldri redigert tennene mine hvite på et bilde faktisk! Bleker de i blant med denne fantastiske tannblekingen (link) ♥

Hvorfor sier du at vi ikke skal kjøpe pels når du gjør det selv? Jeg skrev hva dere som enkeltpersoner kan gjøre, jeg skrev ikke at jeg gjør alt som stod på den listen. Jakken min har kaninpels i hetten, men Parajumperkaninene lever fritt og har gode liv. Pelsen er såkalt “godkjent” og det står om dette på lappen som følger med jakkene. Kaniner er det dessuten UTROLIG mange av og ikke minst spiser de kaniner mange steder i verden. Bare i Spania er det kanin å få kjøpt på masse resturanter og i Malta er det nasjonalretten. Jeg synes det er MYE verre med feks Coyotepels som i Canada Goose, Coyoter er ville dyr som ingen spiser og de blir fanget i saksefeller i følge forskjellige videoer som florerer på nett. Er en god grunn for at jeg valgte Parajumper og ikke Goose. Og jeg vet godt at jeg har en pelsvest, men den kjøpte jeg for 3 år siden og jeg angrer EKSTREMT på det! Kunne aldri funnet på å gjøre det nå, og jeg synes heller ikke det er pent med vester av døde dyr. 

Kan du legge ut julegavetips? Skal gjøre det! 🙂

Hvor mange søsken har du og hvor gamle er de? Jeg har to søsken, en gutt og jente på 19 år som er twiiins

Når møtte du og Fanny hverandre? Første skoledag i 8. klasse
Hvordan holder du huden din så ren? Gjør nada, er bare heldig, haha :))
Er det sant at du røyker weed? Haha, rykter er så kos ♥ ♥ ♥ Nei, jeg røyker ikke weed, er ikke en fullstendig idiot
Får du også penger for å blogge når du skifter til .com? Isådall fra blogg.no Tjener fortsatt penger på egenhånd, men får selvfølgelig ingenting av blogg.no når jeg ikke blogger der
Liker du ikke jul? Joo, jeg elsker jul! Men savner julefølelsen fra da jeg var liten, den vil nok aldri komme tilbake på samme måte..

Hvor mye kostet Marc Jacobs pc-futeralet? Den kostet kun 500 kr (13 tommer), det var billig til å være Marc jacobs 😀 En lommebok koster jo 1800 kr!!

Noe du lurer på til neste gang?

 

– ANDREA BADENDYCK 
157 kommentarer
    1. Du er utrolig flink blogger 🙂 Et spørsmål: Hva syns du om utlendinger ? Spør fordi mange her jeg bor er så negative..

    2. Hvor kjøpte du MJ pc- futuralet? Dør etter en lik til min kjære Mac, som for øyeblikket fraktes uten beskyttelse til skolen ! 🙂

    3. Nå er jeg utrolig lei av folk som ikke har PEILING når det kommer til Canada Goose og deres jakker!
      For det første! Coyotene er et skadedyr i Canada, dvs at staten MÅ skyte dyra slik at bestanden ikke vokser grenseløst. Det som skjer da, er at flere bestander blir spist av coyoten. I tillegg så blir det større faresmitte av sykdommer coytoten bærer på. Det ender også opp med at ulvene trekker ned til byene.
      For det andre! Canada Goose skyter ikke dyrene selv. De kjøper opp de ALLEREDE skutte coyotene som STATEN har skutt LOVLIG!
      For det tredje! De filmene som ligger ute på nettet, som “visstnok” skal være av Canada Goose, er faktisk fra en side som heter “buckingtheodds.com” søk opp på google.
      Denne siden legger selv ut videoer fra coyotejakter, og disse jakterne er såkalte “red necks”
      Coyotene blir derfor ikke skutt fordi de skal være pels på ei jakke! De blir skutt for å holde bestanden nede!
      Det er også dyreplageri å la populasjonen blant coyotene vokse, når de da fører skade med seg videre!

    4. rlsker når toppbloggere faktisk tar seg tid til å svare ordentlig på spørsmålene 🙂
      Hvor mye kostet uggs vottene og hvor kjøpe du de, er de billigere på nett ?

    5. hei! Det hadde vært utrolig fint om du hjalp oss å spre budskapet om de glemte krisene rundt om i verden! 5000 mennesker dør hver eneste dag av tuberkulose og 5000 dør hver eneste dag av HivAids! og de fattigste landende har ikkee råd til medisiner eller vaksiner. Vi trenger hjelp til å få spredd dette!! :)Tusen Takk!!
      btw: vi digger bloggen din!

    6. Coyotene blir skutt på grunna av nasjonale reguleringsplaner, ikke på grunn av at Canada Goose skal bruke pelsen til jakker. Bare så du vet det, altså, virket ikke som du gjor det, og det er litt dumt at du skriver noe feil når bloggen din blir lest av 30 000 folk :p

    7. FAAAIL!!! Enig med Tine. Dessuten Canada Goose fanger ikke dyrene sånn som du sier! De blir skutt rett ned og dør, så dyrene får ikke smerter. Så dyret ble drept på samme måte som kaninen på jakka de.

    8. Jeg vet du kanskje ikke leser dette, og ihvertfall ikke svarer, men uansett. Det med canada goose er ikke riktig, og det med uggs australia er at det også faktisk er ekte pels.
      Digger forresten bloggen din, så vil ikke endre det på grunn av noen feil du har skrevet 🙂

    9. marc by marc jacobs er ikke spesielt dyrt? vesken min derfra kostet ca 3700 elns, og jeg gir søsteren min en lommebok derfra til jul for 500. det er en pung da, men fortsatt, det er et av de rimelige merkene, imotsetning til feks mulberry og lv =)

    10. gratulerer på forskudd til deg å axel!! 13 er lykketallet mitt, dere kommer til å være sammen for alltid! det sier seg selv med 13 tallet 😀 ser 13 overalt, så at du postet dette innlegget 00.31 snur man 31 blir det 13 igjen! også har dere 3 årsdag samme dag som taylor swift fyller året ! 😀
      hvor kjøper du bobbi brown foundationen din? hvor mye koster den?
      digger bloggen din, stå på 🙂

    11. hvordan ble du og axel sammen det har du sikkert blitt spurt om før men vill gjerne vite det !!!!! 😀

    12. Bra svart , har ett spørmsål jeg.
      jeg ønsker meg Macbook til jul , men jeg lurer på hva du anbefaler av Macbook AIR eller Macbook PRO,å isåfall va er forsjellen ?
      jeg må virkelig vite de så versåsnill å svar 🙂 <3

    13. “Jeg synes det er MYE verre med feks Coyotepels som i Canada Goose, Coyoter er ville dyr som ingen spiser og de blir fanget i saksefeller i følge forskjellige videoer som florerer på nett. Er en god grunn for at jeg valgte Parajumper og ikke Goose”.
      I innlegget ditt sympatiserer du med coyoter. Da er det jo et paradoks at den parajumperen du har selv, har coyotepels?

    14. Når du bestilte uggsene dine fra VS, tok du ekspress bestilling da, i og med at de kom etter to dager? For jeg bestilte mine for 5 dager siden.

    15. det var litt fail at du sa at du ikke liker å gå i klær som halve oslo bruker, f.eks bikbok gensere.. at det var grunnen til å du kjøper dyre klær.. det er fler i oslo som bruker UGGS og PARAJUMPER enn bikbok gensere f.eks. for ikke å snakke om speedy veske og beck sundegaard skjerf og juicy dresser.. hvorfor sier du det egentlig når det ikke er sant? kan du ikke svare ekte på spørsmålene?
      er ikke meningen å være frekk, ble bare litt irritert heh..
      liker å lese bloggen din andrea:):)

    16. Sofie: Det du snakker om nå er forskjellig tilbehør, jeg snakker om dyre gensere, bukser and so on. Og halve Oslo har IKKE alt det der, haha!
      Vs: Jeg tok ekspress bestilling, ville ha de så fort som mulig 🙂
      Kaia: Hva snakker du om? Det er ikke coyotepels på parajumpers? haha

    17. Digger bloggen din, men nå er jeg veldig spent på hvordan rommet ditt ser ut etter at du pusset opp, kan du vise bilde?<3

    18. heii 🙂
      skulle ikke du legge ut før-etter bilder fra rommet ditt? vil gjerne se det! (hvis det er ferdig da!)

    19. “Kaniner er det dessuten UTROLIG mange av og ikke minst spiser de kaniner mange steder i verden.”
      Det er da vel ikke no god grunn til å kjøpe kaninpels? Du må da vel skjønne at jo fler som kjøper pels, jo flere dyr får pelsen røska av!

    20. Du som anbefaler å kjøpe flere par uggs i året, er du klar over at skinnet de bruker der, er under pels. noe som vil si at det er like ille, hvis ikke verre å bruke SKINN enn PELS. selv om du har en parajumper (med kaninpels) er det ingen grunn til å henge ut canada goose. vertfall ikke når du ikke vet fakta selv. vet du ikke svarer på dette. for det gjør du aldri…………….

    21. Hvilken størrelse har du i uggsene dine, er de små eller store i størrelsen? 🙂 de var utrolig kule i den grønne fargen:)

    22. Det med Canada Goose jakkene er ikke sant. Dyrene har hatt det bra og har ikke blitt drept fordi de skal brukes som pels på jakkene!!

    23. Heter tanta di, eller noen i familien din Tanya(?) Badendyck? Isåfall er hu og onkelen min gode venner 🙂

    24. Er fanny og Axel uvenner? Siden når dere var på Varg Veum og møtte Fanny, skrev du at DU var glad for å se fanny, men det var IKKE AXEL !! ??
      PLIS SVAAAR! 🙂

    25. Ikke for å være slem mot deg, for du vet det sikkert ikke, men Parajumper er ikke noe bedre enn Canada Goose, begge to er like ille. Kaninpelsen er ikke fra kaniner som blir spist uansett og kaninene lever ikke fritt og har det fint, de blir avlet opp for å drepes. Jeg synes det er greit at du har Parajumper, men da må du ikke si at det er bedre enn goose! 🙂

    26. Okei, synes det er greit at du sier du er i mot pels, men det blir veldig feil at du legger ut om coyotepelsen til goose-jakker slik du gjør når det ikker sånn det skjer i det hele tatt.

    27. Lurer på om du kan legge ut den linken til illusion hvor man kunne tjene penger på bloggen en gang til, og kanskje fortelle litt om dette opplegget? Er det safe å gi ut kontonr og personnummer? Er du medlem der selv? Og har du andre nettsider hvor bloggere under 18 år kan tjene penger?
      Og så, av ren nyskjerrighet, lurer jeg på hva søsknene dine heter. Høh..

    28. Jeg digger Ulrik broren din jeg kjenner han han er så herlig og være med men jeg har bare møt han en gang da med vennen min vi tok blider med han

    29. Pels er pels. 🙂
      Grunnen til at de bruker pelsen Coyoter, er fordi det er for mange av dem. De prøver å holde bestanden nede. De kan faktisk skade barn. Finn fakta før du skriver det du tror og ser.

    30. CANADA GOOS JAKKEN ER DET SAMME SOM PÅ PARAJUMPEREN!!!!!!!! INNI PÅ PJS ER DET KANIN RADER RUNDT ER CAYOTE!!!! JEG HAR BEGGE JAKKENE. OG I LOVENE I NORGE STÅR DET AT JAKKENE PÅ CANADA GOOS OG PARAJUMPERS ER IKKE NOE VERRE ENN ELGEJAKTEN I NORGE! CAYOTE PELSEN SITTER IKKE I BUR OG VIDEONE PÅ NETTET ER IKKE SANNE, INGEN TING TILSIER AT DETTE ER GOOS OM IKKE CAYOTENE BLIR SKYTI FOR DE PEST OG DØR PÅ EN VERRE MÅTE PGA OVERFLOD. SÅ SJEKK FAKTA FØR DU SIER NOE SOM HELST OM SÅNNE JAKKER OKKEII!?

    31. hører du egentlig hva du skriver her? du forsvarer å drepe kaniner fordi “det finnes så mange av dem,” og i tillegg går du løs på Canada Goose, og bruker argumenter som er helt feil? syns det er ganske hjerteløst det du skriver om kaninene, bare fordi du kan bruke jakken din med god samvittighet. Og når du ikke har mer kunnskap om det du skriver om kan du likesågodt la være!

    32. og ærlig talt..
      “Kaia: Hva snakker du om? Det er ikke coyotepels på parajumpers? haha” hva med å svare relevant på alle kommentarene om at det du skriver om denne saken faktisk er feil og usaklig, i stedet for å være så arrogant, andrea?
      nå mistet du en leser.

    33. Akkurat det med kaniner og coyoter syntest jeg var litt usaklig.. men ellers bra svart=)
      Mac coveret er billigere fordi det er marc by marc jacobs som er undermerket for marc jacobs=) og lommebokene er jo dyre fordi de er laget av skinn! hha

    34. hvor kjøper man mac sminke??
      hvor gammel er du??
      er det mange gutter som synes du er pen??
      ville du blitt venn med ei jente som er 10 år??
      ser på gatelegene??
      har du msn??
      hva er msnen din??
      hilsen Marii<3

    35. Er du i mot flåing av dyr så burde du stå for det! Det med at du sier at kanin spises verden over, gjelder også for all del hunder! Men det gjør det ikke mer rett eller “humant” Jeg bruker pels, og står for det! Det som provoserer meg litt er at du ikke greier å være et forbildet å stå for det du mener. Det finnes ikke en såkalt bra måte å flå noen dyr på som helst.

    36. Kan du svare neste runde på videoblogg?
      Hvordan ble du kjent med Axel?
      Hvordan er huden din så pen?
      Bruker du mye sminke?
      P.S
      Elsker bloggen<3 Du er kjempe pen forresten :D<3

    37. Liker bloggen din! 🙂 Men skrev ikke du for en stund siden at du hadde lyst på kanin? ( Levende altså.. ) Synes isåfall det er rart du har en slik innstilling til dem! regner med du bare har sett apatiske kaniner i bur.. Løse kaniner, eller med store innhegninger viser at de har like mye personlighet som en hund eller katt, så synes det er ganske spesielt at du synes det er ok å gå rundt med en skrelt kanin i hetta. Det finnes jo like mange katter liksom!

    38. Ja jeg lurte på en en ting! Vet du har gjort det før, men kunne du skrive et lite innlegg om macen din? Lurer på om jeg skal kjøpe, lurte på om den er liten når den er 13 tommers? Og hva er så bra med den? Hadde vært gøy å lest om! :):)

    39. Hvordan klarer du og Axel å være sammen i nesten tre år? Har du noen tips til hvordan man kan få et forhold til å fungere så bra?

    40. Skjønner godt det du sier om Julefølelsen, jeg merker akkurat det samme… savner den :`( Men elsker jo fremdeles jul da 😀 😉

    41. Jeg syns dere som klager sånn på hva Andrea sier om dyr og dyrepels burde trakke ned noen hakk,alt er relativt og med måte, det er akkurat det Andrea sier hær.

    42. Kan du legge ut en “jullegave tips til kjæresten” ?
      Hva tenker du å kjøpe til Axel i år f.eks, og hva har du kjøpt før.
      På forhånd takk 🙂
      nb, om det var utydelig så mente jeg “guttekjæresten”

    43. Jeg syntes det er litt rart at du sier du aldri ville kjøpt en pels vest med ekte pels nå.. mener du at du ikke går med den? eller mener du at det er samma om du går med den eller ikke, for du kjøpte den tross alt for tre år siden.. Hm, undrer..
      Fin blogg, bare blir provosert over at alle bloggere skal skrive om pels og dyr osv osv, når dere har minst en ting som er ekte pels.. syntes det er helt vilt .. at dere i det hele tatt tørr og skrive dere har det 😮 Vurderer å slutte å lese blogger for en stund, står jo om pels over alt.

    44. noen ting som skurrer litt i det du skriver. det som ikke er kanin på parajumpers jakken er coyote. Og selvfølgelig er minimerket til marc jacobs billigere enn hovedmerket…

    45. Canada Goose og Parajumpers-jakker er mye brukt denne sesongen. Det eierne av jakkene nok ikke vet, er at Canada Goose og Parajumpers står for dyremishandling.
      Canada Goose bruker coyote, og Parajumpers raccoon (vaskebjørn) på hettene.
      Pelsene kommer fra ville dyr som er fanget i feller. Mange av disse fangstmetodene er så grusomme at de er forbudte i Norge.
      har lest bloggen din lenge, men irriterer meg sinnsykt over det her.. det du skriver over er jo helt feil?!?! sjekk fakta før du skriver om det på en blogg som har ca 30 000 lesere!

    46. Du er så sinnssykt dum når du tror på det med kaninene! Coyotene og ulvene lever også fritt og har gode liv helt til de blir fanget og skutt, det samme med kaninene. De blir fanget i feller og lider helt til de blir fanget og skutt! Vær så snill å si at du ikke visste dette? Les litt mer om det før du kjøper pelsprodukter, lillevenn 😉 Du støtter fortsatt pelsfarmene og pelsprodukter, selv om du kun har en jakke med ekte pels! Og det blir det samme som å kjøpe Canada Goose. Ingen andre dyr lider mindre enn de andre når de fanget og skutt. Det er ikke sikkert kaninene blir fanget på samme måte som ulvene, men husk at det er veldig mange pelsprodukter som lyver på seg ting! VÆR SÅ SNILL, IKKE VÆR SÅ DUM!

    47. hahahaha. Du go Aksel er sammen i tre år den 13. desember, det er da jeg har bursdaag 😀 saklig, eller hva?

    48. – Syntes du selv at du er pen/ er du fornøyd med utseende ditt?
      – Ragner utseende ditt fra 1-10?
      – Beste minne?
      – Stor drøm i livet?
      – Hva får du i snitt karakter?
      ps:
      Andrea du har en kjmpe fin blogg!!

    49. Vil bare si at jeg elsker bloggen din !<3 men lurer på hvor du fant den mac-beskyttelsen ? Vil ha en slik jeg også, men er det noe du må bestille på nettet eller er det en bestemt butikk ?

    50. kan du svare på dette i et innlegg siden det er vanskelig å finne kommentar + innlegg ++?
      hvor mye kosten uggsene dine alt i alt? det vil si for skoene, frakten + toll?

    51. Er du mest fornøyd med Macbook Air eller Pro? Skal kjøpe meg mac, men er ikke helt sikker på hvilken..

    52. Det er ikke toll på sko inn til Norge (slik det er på klær), men du må betale 25% moms + muligens et sånt “fortollingsgebyr” på rundt 100kr… Bare sånn…til info, haha^^

    53. Spørsmål: Er det sant at du altid er med venner ?
      Spørsmål: Ogsen møtte du og Axel hverandre ? 🙂

    54. Jeg er på jakt etter en ny lommebok, har du noen tips? For sånn 2000-2500kr
      Ikke fra mbmj siden den har alle!
      Tusen takk 😀

    55. På netse ukens sprøsmål kan du svare på dette:
      KAn du fortelle litt om linjen du går på, hvorfor du syntes den er så bra? Hvis du har skrevet det før legge ut link til det innlegget?
      Kan du legge ut dine 10 topp iPhone apps?

    56. Hei vi hadde ulrik som er broren din som vikar jeg går i 5a!!!
      Og marina badendyvk er rektor her.
      HEHE
      er du ferdig på skolen?
      kan du tenke deg å få en vikar jobb på den skolen mamma’n din og broren din jobber på?
      Plissss!
      Jeg heter Tim
      Bare spørr etter meg i klasse 5a!!!!
      hilsen tim!<3!

    57. Hei! Hvor mye kostet Parajumpers jakken din? Og har du Canada Goose jakke? Hvor mye er prisforskjellen?
      Klem

    58. Hor kjøpte du den pc veska, og er det gull rundt på kanten av det merket? digger den, men finner den ikke noen sted, Plis svar fort <3 <3!

    59. Hei! DØØØØR etter den dataveska ^^ hvor kjøpte du den? har lett over hele nettet…….
      hadde blitt veldig glad viss du svarte <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg