Svar på ukens spørsmål

Hei! Da kommer svarene på ukens spørsmål, si gjerne i fra om det er noe jeg har glemt å svare på. Ble forresten mye “hva koster blablabla” spørsmål, men det var det veldig mange som hadde spurt om. 

Kan du ha romvideo? Ja!

Er søsknene dine prøverørsbarn? Nei

Hvor kjøpte dere sushien dere spiste på moren din sin bursdag? Sunt og godt sushi i Vika, den er billig og best!

Trives du godt på blogg.no? Trives mye bedre, elsker designet og alt 

Angrer du på at du tok media? Ikke i det heletatt, får en mye mer variert og kreativ hverdag. Er veldig interessert i alt vi lærer om så jeg synes bare det er dødsgøy! Selvom vi har fem timer mer på skolen enn studie i uken, er det verdt det.

Lurer veldig på hvor du kjøper buksene dine? Hvor er favorittbuksene dine fra? Min absolutt favorittbukse er fra Acne, både fordi den er fiiiin og spesiell med glidelåsen bak, men også fordi den er dødsbehaglig fordi den har mye stretch. Like deilig som å gå med tights!

 Hva koster kåpen fra Zara og hvilken størrelse har du i den?

 

Den er i strl Small og kostet rundt 1300 kr i London men tror den koster sånn 1900 i Norge.

Jeg lurte på en ting, hva synes du om Ugg kensington modellen? Har du de selv eller blander jeg deg med en annen blogger? Haha, ja jeg har de. Liker de veldig godt og de holder seg fine lenger i og med at skinnet er vannavstøtende.

Når begynte du å drikke? Så smått i 10.klasse, men det var ikke ofte

Røyker du? Nei, og det kommer jeg aldri til å starte med heller

Når negynte du med sminke? I 6.klasse…. Hahah, eller fikk egentlig ikke lov så smugsminket meg på vei til skolen og hadde med sminkeservietter så jeg kunne fjerne sminken på vei hjem. Noen som husker meg i 7.klasse? PENAH!!!

Hva koster Juicy i England? Det samme som i Norge

Hvor mye kostet Mulberry vesken din? Litt under 6000 tror jeg..?

Hvordan får du plass til alt du kjøper i kofferten når du drar til London? Reiser med tom koffert, heheheh 

Hvor er jakken du la ut bilde av fra og hvor mye kostet den?

Den er fra Eger og merket er Woolrich. Den koster 6699 kr!

Må du betale skatt pga blogglønn? Ja, betaler toppskatt! Skjønner ikke helt hvorfor jeg må betale så sinnsykt mye i skatt, greit nok med de som tjener mange millioner i året men det gjør jo ikke jeg….. Grensen for toppskatt er vel på 5-600 tusen i året? Det er jo ikke SÅ mye??? Er ikke helt sikker på nøyaktig hvor grensen for toppskatt ligger men synes uansett grensen er altfor lav.

Kjenner du Sophie Elise IRL? Hehehe, ja har møtt henne et par ganger.

Hvor ofte trener du? Ca. 2 ganger i uken, en gang i hverdagen og en gang i helgen.

Hvor mye kostet skoene?

3000 kr 

Har du noengang følt deg ensom? Ja, selvfølgelig! Det tror jeg alle kan føle seg i blant.

Yndllings godteri? Er ikke så veldig glad i smågodt osv.. Men av sjokolade så er det SMIL og av chips så er det Super chips med paprika og Elias chips (haha).

Hvilken ungdomsskole gikk du på? Brannfjell

Hvor kjøpte du halloween kostymet ditt? Standar! Kjolen er egentlig for jenter på 4-6 år (hahaha) men gikk fint med en shorts under

Noe mer dere lurer på?

 

 

– ANDREA BADENDYCK

117 kommentarer
    1. Kan du si litt om hvordan karakterer du fikk på ungdomsskolen?
      Har du tips til de som får veldig tørt og frusete hår om vinteren?
      Kan du ha fler videoer? Du er så gøy å se på:)
      Favorittsanger for tiden?
      Vet du om en bra annsiktskrem som du kan annbefale?

    2. det nederste bildet hvor du har på deg kostyme i dette innlegget, er det en babymage vi ser eller er det bare kjolen?
      for det ser ikke ut som kjolen henger så veldig løst…

    3. Hva gjør dere på i media og kommunikasjons timene?
      Har dere vanlige fag slik som samfunnsfag, matte, norsk ,engelsk osv?
      Har dere gym?
      Kan man bli journalistredaktør etter å ha gått media og kommunikasjon?
      Kan man gå på universitetet etter å ha gått den linjen?
      Hva har du tenkt å bli?
      Jeg hadde blitt utrolig glad hvis du hadde svart på disse spørsmålene, jeg er veldig usikker på hva linje jeg har lyst å gå på, og jeg vet ikke om noen andre som har gått media og kommunikasjon. Så du er den eneste med erfaring som kan svare på spørsmålene mine. 🙂

    4. kan du skrive et innlegg om hvilke blogger du leser? kanskje ikke nødvendigvis de aller største som nettenestea og ulrikkelund, men litt mindre blogger som fortjener mer oppmerksomhet? jeg leser for eksempel bloggen http://www.hedda.blogg.no hver eneste dag, hun er så inspirerende! leser du bloggen hennes? i går hadde sophie elise kopiert et innlegg hun skrev om halloween, så det er jo et godt tegn at andre store bloggere også leser henne 🙂 bare et tips!

    5. ELSKET jakken din, trooor jeg må ønske meg den til jul 😀
      Ellers likte jeg de skoene godt også, ikke smart å se på, har handlet nok for en stund her nå, hehe.
      Ha en flott dag!!

    6. Seriøst? Vet du hva en gjennomsnittlig inntekt i Norge er? Det ligger på ca 300.000 kr, noe som tilsier at 600.000 kr er ca dobbelt av det som er “normalt”. Sier seg selv at det bør betales toppskatt da! Mulig at mange rundt deg har veldig høye inntekter og kan kjøpe dyre vesker og jakker til barna sine, men dette er så fjernt fra det normale norske hjemmet som det kan bli.

    7. 500 000 – 600 000 kr du mener? Altså man kan fint komme opp i det beløpet om man har god utdanning osv. men det er da aldeles ikke normalt at en 17 åring tjener så mye. Kan være jeg har missforstått noe nå men..

    8. 1. Hvorfor startet du med sminke i 6.klasse?
      2. Kan du hvis et bilde av deg når du var liten?
      3. Har du søsken?
      4. Har dere mye lekser?
      5. Kjenner du Bettina?

    9. Klager over å måtte betale toppskatt!? Du burde være glad for at du i det hele tatt har muligheten til å tjene så mye i året i så ung alder!

    10. DU synes du betaler for mye skatt? Fortell meg hvorfor du mener du betaler mye skatt først, for du virker ikke særlig reflektert. Jeg er ikke særlig overbevist at du mener noe særlig godt med pengene du betaler til veldedighet, når du som tjener kanskje mer enn enkelte voksne, så stikker det i hjerte når du må ofre en liten andel til velferdsstaten. Men skjønner jo at det er trossalt 5000 du kunne ha brukt på sushi og shopping da, dakar, du har det nok ikke så greit. Kjenner jeg virkelig er flau over at du er på topplisten.

    11. Hvilken farge bruker du i bare minerals pudderet? På videor og slikt sier du at du bruker fargen medium beige, men den er jo alt for lys for deg! Du har så fiiin blogg Andrea!

    12. jeg vil bare svare til deg “anonym” , for dette spørsmålet:
      det nederste bildet hvor du har på deg kostyme i dette innlegget, er det en babymage vi ser eller er det bare kjolen?
      for det ser ikke ut som kjolen henger så veldig løst…
      jeg vil bare si herregud, hørt om MAGE FØR? det er den vanlig del av kroppen, og de fleste jenter har svai i ryggen og da buler magen litt ut som det, selvom man er tynn. det er fint og normalt, det er ikke normalt å bare ha skjelett kropp, herregud

    13. Fine svar, Andrea!
      Jeg lurer på en ting og du har sikkert skrevet om det flere ganger, men jeg har så utrolig lyst på en sånn hund som du har, de er så fantastisk søte <3 Kunne du skrevet litt om hvordan det er å ha den type hund, hva som kreves osv?:)

    14. hvor høy er du og hva veier du?
      kan du fortelle litt om hva du gjør for og holde deg så fin du er?
      tenker du mye på hva du spiser og trener?
      drikker du ofte?

    15. ettersom du er med på russebuss, virker det ikke som du har dugnader osv. Betaler du heller penger enn å dra på dugnad, siden du har så mye penger?
      også lurte jeg på en ting til; gikk du på brannfjell når en gutt ble knivstukket der?

    16. jakken fra zara, er den normal eller liten i størrelsen??? skal kjøpe den selv på nett, så får ikke prøvd den! noen tips??

    17. Trenger virkelig svar fort!!
      Er den mullberry (vet ikke hvordan det skrives) vesken din billigere i London? Og den vesken L0ve.blogg.no har (hvis du har sett den) er den billigere enn den du har?
      🙂 Please svar fort!

    18. Hvordan fikk du og Axel dratt på tur alene i sommer når dere er under atten? Var det et hotellet som hadde lavere aldersgrenser,isåfall hvilket?

    19. Håper det med at du tjener over 600.000 i året var tull, vist ikke er det noe alvorlig galt med dette landet…
      en 17 åring skal ikke tjene penger på å ta ett par bilder, og bruke typ. 30 min. på ett innlegg der man legger ut hva man nettopp har fått sponset(langt nær 600 tusen i året), og blogge om klær og sminke, det er jo bare helt latterlig!
      enkelte av oss andre har faktisk en JOBB ved siden av skolen, der vi er heldige om vi kommer opp i 100 000,- i året, inkluderte lange kvelder med overtid, og fysisk tungt arbeid. Du burde prøve det engang 😉
      Enkelte har problemer med å få endene til å møtes, og spiser ofte knekkerbrød til middag, og kan kun drømme om jakker til over 6000 kr. Men Pappa-jentene i Oslo er vell vant til million lønninger, så da tjener du jo bare småpenger, stakkar “/
      Der, mistet jeg akkurat ALL respekt for deg.

    20. Hei!
      Lurte på om du kunne skrive et innlegg om media faget, hvordan du trives, hvorfor du er interessert i det osv.. og om du kan anebfale å velge det faget:)

    21. 1. Folk spør om hva ting koster fordi bloggen din kun handler om penger og hvilke dyre ting du kjøper deg
      2. Er det mulig å si at 600.000kr ikke er så mye? En gjennomsnittlig lønn i norge idag er på rundt 250.000kr!
      Få bena ned på jorden, for dette bloggeventyret kommer ikke til å vare for alltid

    22. hey!
      kjempe bra blogg og bra skrevet. Du har også utrolig fine bilder he rpå bloggen din 🙂
      kos deg vider ei kveld<3
      hadde satt utrolig stor pris på en kommentar på bloggen min 🙂
      klem- myownfashion

    23. Hei Andrea
      Jeg skal til london i juleferien og lurte bare på om du kunne legge ut et innlegg om hvor jeg kan dra for å shoppe.. beklager jeg vet at du har gjort det før, men om du orker å lage en kort innlegg om det.
      og hvor jeg kan få kjøpt canada goose og uggs? er prisen forskjell mellom norge..
      tusen takk på forhånd

    24. Tips til vinterjakker med pels, men som ikke er ekte, og altfor dyr?! Kan godt være merke, men er ikke ekte pels ganske dyrt? BTW ELSKER bloggen din! Leser den hver dag!<3

    25. Er du seriøs når du sier at du ikke skjønner hvorfor du betaler toppskatt? Det er kanskje slik at du (og dine foreldre for den saks skyld) tjener 600.000 – 700.000 i året, men det er absolutt IKKE slik for alle. Nå må du få bena ned på jorda! Mamma og pappa har kanskje en inntekt på det – TILSAMMEN. Så at du betaler toppskatt skjønner jeg forferdelig godt…

    26. Hei Jeg lurer på noe håper du kan svare siden du ikke har svart så mye på om dette temaet før…du har teip exstaisons eller hvordan det skrives..jeg lurer på hvor lenge det varer? sliter det noe på håret ditt, merker du noe isåfall?…kan man kjenne på håret ditt at du har teip hår?….hvordan dusjer du med det og hvordan sover du med det? ubehagelig eller ikke? HADDE VÆRT KJEMPEEE SNILT AV DEG HVIS DU SVARTE HAR SÅ LYST PÅ DET SELV..KJEMPE BRA BLOGG ANYWAY VIRKER SOM EN KJEMPE SMART JENTE :))ståå påå!!!

    27. Håper ikke det her er privat eller noe, men var du å Axel i konfen til hverandre? Sårry om du har svart på det før, men har kjæreste selv å vet ikke helt hva jeg skal gjøre 😉

    28. jeg tjener rundt 80 000 kr i året og betar 16 %, og det er jo ikke toppskatt, så at man betaler toppskatt for mer enn 5000-6000 kr er feil

    29. Jeg lurer på en ting. Du sier at du har gått ned i vekt nå og at du trener. Men det ser ut som du er gravid på bilde, der du har indianer antrekket ditt som er lagt ut i dette vedlegget ditt.

    30. Jeg bare lurer på en liten ting, og dette er ikke rettet mot deg eller noen andre bare sånnt generelt spm 🙂 Når toppbloggere som tjener penger på bloggen ikke blogger, blir ikke det nesten det samme som å ikke møte opp på jobb? sikkert litt rart spm menmen..

    31. Hahahaha, gikk du seriøst rundt sånn der i 7ende?? haahah, søt da! Og det håret :’)
      Er du gravid? ^^

    32. 500-600 tusen er mye penger å tjene i året, og det ser jo ikke ut som du har noe problem med å betale toppskatt med tanke på alle de dyre tinga du kjöper deg flere ganger i uka. Den skatten skal bidra til at samfunnet skal bli bedre for mennesker som kanskje ikke har det så lett, det er nemlig ikke alle som bare kan poste et parr innlegg på bloggen hverdag, å få masse gratis ting i posten og 500 tusen i året. Mange voksne mennesker som har jobba 9-5 hele sitt liv kan bare drömme om den leiligheten du skal flytte inn i. Tenk deg litt om för du uttaler deg på den måten, for du kan lett oppfattes som en utakknemlig drittunge. Skaff deg litt kunnskaper om penger. Det er ikke normalt for en 17åring å slenge rundt seg med penger på den måten, selvom du har “jobba” for dem selv. Dette er ikke noen måte å pröve å slenge dritt til deg på, men en mening fra min side, og et håp om at du kanskje skal åpne öya for hvor heldig du faktisk er.

    33. Bloggere er like talentløse som NAV-snyltere. Svaret ditt på spørsmålet om skatt viser hvorfor 16-åringer aldri noensinne burde få stemmerett. Gud bedre, så talentløst. Lærer dere noe i det hele tatt på medier og kommunikasjon?

    34. Ikke for å kritisere deg som en person, for jeg kjenner deg jo ikke. Og jeg liker bloggen din, men synes bare at du ikke burde klage på at du betaler skatt ettersom at de fleste andre på din alder ikke tjener så mange penger i det hele tatt. Så jeg synes bare du burde være fornøyd med at du får så mye for å blogge, istedet for å klage på skatt du uansett ikke får gjort noe med 🙂

    35. Hvordan shampo og balsam bruker du??
      Og hva bruker du får og få så perfekt hår??
      Bruker du noe mer som hårolje osv. ? <3

    36. Unnskyld meg, jeg skjønner ikke hvordan du i det hele tatt kan gjøre det her, har alltid likt deg men nå gikk du rett og slett over grensa. Du er 17 år og tjener mellom 5-600 tusen kroner på bloggen i året. Mange voksne tjener kanskje litt over halvparten av deg og har jobba ræva av seg for det. Så kommer du her å klager på at du ikke tjener flere millioner når du er 17 år og den eneste jobben du har er å skrive og hva du gjør, livet ditt, sminke og produkter som du blir tilsendt og produkter vi her hjemme bare kan drømme om. Du skriver også om hva du skal, har gjort og gjør. Så klager du på at du ikke får flere millioner i året?! Du er ikke voksen og du kan ikke sammenligne deg selv med en voksen! Du sårer andre du vet det? Tenk de andre bloggerne som får 30 tusen i året, og du får dobbelt så mye i måneden bare, så klager du? AT DU VIRKELIG HAR HJERTE TIL DET?! Akkurat med det her skjønner jeg meg ikke på deg i det hele tatt! Dette viser jo at du blogger en del bare får å få penger og da kjære deg! Dette var foresten et tema jeg tok opp med moren og faren min, og de skjønner seg virkelig ikke på det her selv. At du i det hele tatt har hjerte til å si at du tjener lite når du tjener over en halv million på en blogg, noe som er en fritidsinteresse. Du rakker jo ned på de som ikke tjener like mye. HEARTLESS!
      Skjønner meg dessverre ikke på deg akkurat her. Tenk på meg foreksempel som gjør mye husarbeid og jobber og får kanskje 1000 kroner måneden? Så klager du når du går 60 ganger så mye?! DETTE BLE BARE FOR MYE! TENK PÅ FOLK RUNDT DEG FOR DETTE GIKK ALT FOR LANGT ANDREA!

    37. Herregud, hvordan verden lever du i som sier at 500.000-600.000 ikke er mye? Er bare rimelig å betale toppskatt når grensen går over det. Hvis du mener DET er lite, så er det på tide å lette litt på vingene. I Norge har en gjennomsnittlig mann en årslønn på 400.000-500.000 etter fratrukket skatt. Herregud.

    38. Haha, jeg gikk faktisk på samme barneskole som deg (bare trinnet under, er 96), og har ikke sett deg irl siden. Så det er altså den Andrea’en som er på de bilene der jeg husker! Haha, ser jo at du har forandret deg veldig siden den gang 🙂 Jeg likte deg ikke i det hele tatt på barneskolen, men nå leser jeg bloggen din hver dag!

    39. Frida
      . I Norge har en gjennomsnittlig mann en årslønn på 400.000-500.000 etter fratrukket skatt. Herregud.
      vet du hvor feil dette er? ahhaha dummme jenteunge

    40. Syntes du har så mange fine klær fra zara, men jeg finner dem aldri! Den genseren du hadde på 31. Oktober, er den fra trf eller fra dameavdelingen? Handler du på zara i bogstaveien eller på karl johan? Takk for svar!

    41. Hvilke Uggs vil du anbefale? Hva er din favoritt med tanke på farge og form? Hvilke modell synes du er “smalest”, altså ikke så store og klumpete??

    42. Elsker bloggen din Andrea, men herregud!!! du tenner sykt mye og så sier du at det er lite. Du vet vel at denne bloggen ikke vil vare for evig og da må du begynne og tjenne dine egene penger. Har hørt mange rykkter om at du er sykt slem i virklig heten er det sant???

    43. Blir veldig irritert når du “klagar” over at du må betale toppskatt når du har råa til så mykje, leilighet på 110 kvadrat på Majorstuen (uansett om du deler med søstra di) og klær og vesker til fleire tusen når du ikkje er 18 år eingong! Er du klar over kor heldig du er? Ikkje berre at du har råa til alt dette, men at du bur i eit eit land som har skatt? Pengane dine går til gode formål. Du skulle berre vist kor mykje ein tur innom sjukehuset kostar om vi ikkje hadde dette skattesystemet. Du har sikkert nokon i familien som har ein hjertesjukdom, kreft eller noko lignande. Med skatten som du betalar er du faktisk med på å gi pengar til den behandlinga slik at den personen slepp å betale!
      Seier ikkje at du skal unngå desse godene når du har råd! Seier berre at du burde vere glad for at du betalar den skatten som vi gjer, og vere glad for at vi har det skattesystemet som vi har! 🙂

    44. Jakken fra woolrich får du også kjøpt mye billigere på ferner Jacobsen i byen. Jeg kjøpte den samme for 5100kr der

    45. Jeg elsker hunden din!! Hvilken rase er det, og viss det er blanding, vet du en om en side vi kan se på/ kjøpe ? 🙂

    46. Hvor kjøpte du Celine vesken din, og hvilke størrelse er det? Finner bare den som heter small, og er redd for at den er for liten!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg