Hjertesmeltere

Heihei!

I dag var jeg, Anita og Bjørn Erik i Kongsberg for å hilse på noen seks uker gamle pomeranianvalper. Jeg vurderer å få meg egen hund siden jeg har flyttet hjemmefra og tror det vil bli den ene av disse! De var for søte, det var helt utrolig. Knøttsmå med masse pels og nydelige personligheter. Vi ville ikke forlate dem, ville helst ta med alle fire hjem, haha. Her er bilder:

Moren til valpene, Rosie

Den minste av alle, tispe

Haha, valpeattack!

Den søøøteste, de kaller henne for Lotta! Men om hun blir min skal hun hete Molly, tror jeg 

Nydelige eller hva??

 

 

– ANDREA BADENDYCK

138 kommentarer
    1. Så søte! Men husk at det ikke er bare bare og ha hund når du har flyttet hjemmefra da, jeg har det, og er ganske krevende med tanke på at du ikke kan reise fra den osv….Pommer har jo miniblærer i tillegg 🙂 Men regner med at du har tenkt ut alt dette 🙂 Søte var de isåfall!
      Ha en flott kveld videre!
      – Sara Careface

    2. ÅÅ, tuller du? Det er akkurat sånn hund jeg vil ha en dag! Den rasen er jo så nydelig. Sukk! Håper du skaffer deg en slik, da blir det jo enda en grunn til å besøke bloggen, for å se det søte vesenet 🙂

    3. herrgud, er du dum?! du har akkurat flyttet ut, hvis du skal få hund nå… den lever jo faen meg i 10 år sikkert, og du skal sikkert studere i utlandet, ha masse fester hos deg,stakkrs hund… og du bor i leilighet.. da må du gå tur hele tiden , fordi du kan ikke slippe ut i hagen..

    4. åååå herregud! smelter! haha nå håper jeg nesten du bestemmer deg og skaffer deg en sånn slik at det blir maange bilder til bloggen<3

    5. De var helt nydelige!
      Men husk at det er dødsmye ansvar, og at det ikke er bare bare å skaffe seg hund. Selvfølgelig vet du jo det, siden du har Shandie, men husk at de første månedene må den ha fullt tilsyn på dagtid, og du er jo på skole på dagtid. Men du har sikkert tenkt ut det 🙂

    6. hva skal du gjøre med hunden de dagene du er ute? når du er på skolen? du har skrevet mye om at du er sliten, hva skal du da gjøre når du må stå opp enda tidligere for å lufte hun, må være oppe enda senere for å tørke opp tiss?
      er like gammel som deg og har egen hund, og det er utrolig slitsomt. da jeg fikk hunden min var broren min hjemme sammen med søstra mi og passa på han, jeg måtte ta fri fra skolen for å passe på han. den første stunden er så utrolig viktig…
      jeg vet at du har hatt familie hund, men å ha sin egen hun er helt annerledes. jeg har hatt begge, og det er mye mer krevende med egen hund. vil bare at du skal tenke deg litt om før du velger:)

    7. Hei! Jeg har drevet med pomeranian i mange år og har flere selv. Sier ikke dette for å ødelegge drømmen din, men ettersom det jeg ser på bildene virker det ikke som om de har noe bra gemytt. Har du sett faren? De kommer til å få store og lange snuter, noe som “dagens” pomeranier ikke egentlig skal ha. Det finnes så mange andre pomeranier å velge mellom. Dra på kennel, ikke privat! De er søte nå, men de forandrer seg mye når de blir store og de kommer IKKE til å bi seende ut som moren!!

    8. Åå, hundene var kjempesøte! Men du må huske på at hund er veeeeldig mye jobb, og særlig når de er valper. Har selv en 6 måneder gammel eurasier og det er fortsatt veldig mye styr. Mye lufting, tissetørk osv, så om du synes hverdagen er slitsom nok uten hund, burde du tenke deg om to ganger før du skaffer deg en hund. Hunden er helt avhengig av deg og hvis du ikke har tid, kommer det til å gå utover hunden sin væremåte.. Lykke til i alle fall 🙂

    9. Har også en pomeranian 🙂 utrolig søte, lette og trene og ikke minst flott personlighet. Fikk høre at pomeranian var vanskelig å få avvent bjeffing men har ikke slitt noe spesielt med det siden jeg tok han på det helt fra vi fikk han, så ikke hør på absolutt alle ryktene du hører 🙂 Tror pomeranian er en veldig fin hund for deg, spesielt siden du bor i leilighet. De trenger ikke gå like lange og mange turer fordi de blir fort slitne, og de er egentlig bare noen søte sofagriser du kan kose med dagen lang, noe jeg ser for meg at du kanskje ser etter? 🙂 haha. MEN så en oppdretter eller noe oppover i kommentarfeltet ditt kommenterte noe angående snutene til de du har bilde av? Ville sjekket det ut før altså, og bedd om å få se faren. Du vil absolutt ikke risikere å få tak i en hund som kanskje har mye patella i slekta, da må den nesten alltid avlives og det er jo ikke så greit..

    10. Hei, jeg så dere! Jeg sto med joggebukse og jakke + aleine så jeg følte det ble utrolig flaut å bare komme til dere og si ” hei jeg elsker bloggen din” haha. Men du må si til Bjørn Erik at han er norges kjekkeste og at jeg skal få til å møte han en gang! 😀

    11. herlighet, hvor skjønne var ikke de!! Jeg har en hund da, men jeg skal flytte ut om et halvt år, så får se om jeg også skaffer meg en helt egen ! 😀 ha en fin helg!

    12. hey, you have a wonderful blog, too bad, but because’m Finnish and I have to turn the Sun texts! Have a good weekend! (:
      T: Aino 12 years old from Finland

    13. Kjempefine!
      Jeg har denne hunden og en kanin og deter overhodet ikke noe prolem for meg, bortsett franat kaninen må være i buret når jeg ikke klapper deg. Husk også at hunder trenger mye mosjon.
      Jeg synes du burde kjøpe om du føler det er rettn:)

    14. Unner deg en hund absolutt. Du virker som en jente som er veldig glad i dyr:) Glem bare ikke hvor mye ansvar det er, og HVERT FALL en valp. Du må jo være hjemme med den hele den første tiden og hvordan skal du få til det? Nå har du heller ikke foreldre eller familie hjemme som kan lufte eller holde den med selskap hvis du er forsinket hjem. Disse hundene har lett for å bli gneldrete om de ikke blir oppdratt riktig. Bare et lite tips:) Du burde kanskje vurdere deg en omplasseringshund!

    15. Jeg er enig med Ida her oppe! Tenk deg litt om, for Oliver sin del! 😉 Han kan liksom ikke bare bli spist opp av en hund!
      Så søte valper!

    16. hahaaha nå har du virkelig toppet kaken…….tror du at du lever i en slags drømmeverden? Du shopper DYR som du shopper designervesker. hva slags person er du egentlig? du har så mangel på selvinnsikt og virkelighetsforståelse at det er utrolig. For det første, det med kaninen ja. du har ingen garanti for at de går sammen. og hva gjør du da? bare kvitter deg med kaninen da? og for det andre: en hund er UTROLIG mye jobb, og du har ikke sjangs til å oppdra den alene med den livsstilen du har + at du går på skole. Beklager, er ikke meningen å være frekk, men dette blir bare for dumt.

    17. Åååh! Så utrolig søte! Og Molly er bare vendens søteste hundenavn, har selv en liten valp som heter det, hehe 😉

    18. Awwwh, så herlig 😀 Pomeranian er ikke av mine favorittraser, men de er jo bare skjønne da =) Jeg har tre hunder sammen med kjæresten min, og to hos foreldrene mine =) Selv om jeg har flyttet ut og blitt samboer, må jeg jo anse mine foreldres hunder som mine 😉
      ♥ Lizbethosnes.com – Mitt liv med mine interesser, og lidelsene angst og anoreksi.

    19. De pomeranianene jeg har møtt, har vært veldig uoppdragne. Så selv om de er søte så er det nok ikke den enkleste hunden å ha når du nettoppp har flyttet hjemmefra og er travel med skole, venner og kanskje reising om et år? Og som det ble nevnt over, du har jo Oliver fra før så du bør tenke litt på han også.

    20. De er veldig søte, men naboen min har en sånn og den bjeffer noe sykt hele tiden. Så selv om de er søte, er de veldig irriterende og uoppdragne!!

    21. Søte hunder! <3 Venninen min har en og de bjeffer visst en del...de røyter visst også 🙁 Men det er jo ditt valg 😉

    22. Virker som om du går inn for et nytt dyr litt vel spontant.. Og planlegger ikke du å reise verden rundt etter vgs? Hva skal du gjøre med alle dyrene dine da? Et godt tips er å tenke litt fremover. Kanskje det passer bedre med hund om noen år. Spesiellt med tanke på at du akkurat skrev et innlegg om hvor sliten du er. Jaja. Ps: hvor er det blitt av hamsteret ditt?:)

    23. Åh, sååå søte!! Men har du tenkt ordentlig igjennom det med hund? Familien min har hatt hunder siden jeg var liten, riktignok litt større og mer krevende i forhold til trim, men det kan bli veldig mye jobb med dem hvis du har en travel hverdag.. Men hvis du skal ha den sammen med søsteren din og foreldrene dine kan passe på de innimellom blir jo situasjonen en helt annen da 🙂 Anbefaler ihvertfall å passe på at du har noen hjelpere som kan være barnevakt innimellom før du bestemmer deg 🙂 Men de var jo utroooolig søte da, skjønner at du falt for dem! 🙂

    24. Det er en utrolig flott rase, men det er viktig å tenke nøye gjennom kjøp av valp. Masse å sette seg inn i som du sikkert vet. Oppdretter f.eks. Besøke flere, bli kjent med foreldredyrene, sjekke sykdommer/helse på stamtavlen osv.
      Viktig å ikke kjøpe hos første og beste.
      Lykke til

    25. Så utrolig søte valper. 🙂 Jeg har nettopp fått meg labrador valp, hun er 10 uker og heter Molly. 🙂 Du burde tenke deg nøye om før du velger å kjøpe valp. Selvom det virker fristende siden de er så søte, er det utrolig mye jobb. 🙂 De første ukene, og kanskje mnd er slitsomme, særlig med tanke på at du skal oppdra den selv. 😉 Men hvis du alikevel velger å kjøpe valp, er det veldig mye kos også. 🙂

    26. Hihi, hunden min heter Molly! Syntes Pomeranien hunder er veldig fine, og de er ikke så krevende heller, trenger ikke alt for lange turer og de kan være alene hjemme 😀

    27. Lily: En Pomeranian bjeffer som et helvete, trenger 3 turer om dagen, og min pomeranian har seperasjons angst så mamma må noen ganger ta fri fra jobben hvis ingen andre er hjemme for å passe på han… Det er jævlig mye styr! Jeg tror neppe Andrea klarer å ha en Pomeranian med hennes livsstil: fester, drar på skolen hver dag, har en kanin (som btw kommer neppe å bli god venn med hunden), har en søster som er lite hjemme, og skal liksom reise etter vgs. Andrea lever virkelig i en liten fantasi verden.. Da Pommen er først valp kommer den til å sove annenhver time, så da må du være våken annenhver time om natten! Du må mate den, lære den å tisse ut, lære den å gå i bånd, stelle den, tørke opp etter den, valpekurs (super viktig), og det er idiotisk og kjøpe fra privat person! De har sikker ingen peiling om hva de skal og ikke skal mate den! Pommen sin magesekk er veldig følsom og det er ca. dobbelt så mye en pom ikke kan spise enn en vanlig f.eks. Westie kan spise… Du må ikke samle på dyr som om de er designervesker, Andrea!

    28. Dummeste jeg har hørt på lenge! Håper moren og faren din stopper dette. Skal du slutte på skolen og være hjemme med hunden din fra og med nå til neste år du da? For så å glemme det og reise og oppleve ting fordi du har en “unge” som er avhengig av deg. Nei, ha heller den hamstergreia di. Passer bedre for ei ungjente på 16 år som likker å bruke tusenvis av kroner i uka på klær og restaurantbesøk.

    29. Aww, så søte de var! Skjønner godt at du ønsker deg en slik, men det kan være lurt å tenke seg nøye om da det er en langvarig forpliktelse. Jeg ønsker meg en Coton de tulear, men så har jeg en løvehodet hermelin kanin fra før som jeg også må ta hensyn til 🙂

    30. Så nydelige valper! Harr hatt hund før selv, det er kjempekoselig! Mennekses beste venn, hihi 🙂 Blir gøy om du tar en, blir mange søte bilder framover isåfall!!

    31. Hei. Vi har en pomeranian som er veldig lik den du vil ha! Den heter Molly den og 🙂 Hun er veldig søt og snill. Du bør kjøpe den!

    32. Jeg har faktisk en pomeranian som fyllte 2 år 1. september. Han heter Teodor. Vi var veldig heldig med kjøpet, for vi fikk kjøpt han for bare 18’000 kr! De pleier jo til vanlig å koste 25 -30000. Der vi kjøpte Teodor, hadde de over 20 pomeranian i kjelleren! De var helt stille!! (spisshunder er kjent for å bjeffe)
      De var itillegg snille som lam. Men de hadde jo 20 i kjelleren, og de hadde flere! De hadde noen på fòr. Hvis det er det det kalles? Det er iallefall noe sånnt det kalles når de låner hunder vekk for å pare seg med lånerne’s hunder. Hvor mye koster det for en pomeranian der?
      Pomeranian er veldig populær blandt kjendisene 🙂

    33. Å så søte hunder! Jeg er faktiskt redd hunder, men om jeg skulle hatt en hund hadde det blitt en slik liten dott 🙂
      De er jo kjempe søte, ble helt forelsket!

    34. Vil gjerne ha et litt dypere innlegg der du svarer på spørsmålene og kritikken i resten av kommentarfeltet før du går til anskaffelse av en hund. Hundene er hjertesmeltere, men det er faen meg hjerteknusende å se at du vurderer å kjøpe en pom når du er supertravel i hverdagen

    35. Så utrolig søte de var ! Skjønner ikke hvorfor folk klikker helt, er din avgjørelse hvis du vil skaffe deg en hund eller ikke. Greit det er masse ansvar og den kan ikke være så mye alene, men det er jo slik du helt sikkert vet ! 🙂

    36. til alle dere som adavarer henne og forteller henne ditt og datt; jeg vil tro at hun har tenkt godt gjennom dette, ettersom hun faktisk har hund hjemme hos foreldrene. hun vet helt sikkert at det er et stort ansvar osv. 🙂

    37. Håper du har lest en del om denne rasen, de er harde å oppdra (har en selv), og de krever mye stell og mosjonering.

    38. Hva skal du gjøre med hunden når du drar på skolen? De første ukene er utrolig viktige, og du kan IKKE forlate hunden alene i en ny leilighet hvor han ikke er kjent.
      Vi skaffet oss hund for 5 år siden, og det er utrolig viktig at han blir kjent med sine eiere først og fremst, før han møter andre. Du har skole, du har planer om å studere i utlandet, festing… du shopper dyr som om det skulle vært designervesker. Du prater støtt og stadig om hvor sliten du er, at du har mye å gjøre på. Hvordan skal du få til dette? Putte den i en av de svindyre veskene dine?
      Nei, dette blir rett og slett alt for dumt. Du låner jo Shandie av og til, så hvorfor skal du skaffe deg en ny, EGEN hund? Hvem skal passe på den? Har du egentlig tenkt over dette her?

    39. Har du tid til en hund?
      Hvis du har det, har du vurdert kleinspitz? De er samme type hund som pomeranian, bare bittelitt større. mye mer praktisk størelse og bedre sånn generelt.

    40. Ser det er mange som er skeptiske til hunden sammen med kaninen. Om de blir vendt til hverandre fra hunden er valp vil dette garantert ikke være noe problem! Hjemme har jeg tre store vorsther hannhunder. Dette er jakthuunder på 40 kilo som blir brukt til trekk (de er spinnville). Men disse går helt fint sammen med de to kattene våre og kaninen vår. Med riktig oppfølging kan omtrendt hva som helst gå sammen, selvom det ikke ligger i naturen deres 🙂

    41. Fy faen!!! De var driiit søte:* kunne dere ikke ta med meg også?
      😛 haha:P men jeg har også blogg<3 så jeg lurte plukka om du enten kunne ta en titt eller og komentere<4

    42. Jeg er absolutt ikke en person som faller under kategorien “kommenterer negativt på andre blogger” etc. Men nå føler jeg for å uttrykke meg.
      Kjære Andrea. Du er 17 år. Du går på videregående skole og lever de beste år som UNGDOM. Okei, du har flyttet for deg selv. Greit nok! Men at du nå skal kjøpe deg en pomeranian hund? Har ikke familien din en hund fra før av? Hvem skal passe på denne hunden når du flyr ute med venner, skal studere og alle andre aktiviteter en ungdom bedriver tiden sin med?
      Jeg bare håper du snart faller ned fra den rosa bloggskyen din og ned på bakkeplan igjen. Savner den gamle Andrea som oppførte seg som en 17-åring, ikke en som tror hun er 26, ferdig utdannet og klar for å etablere seg.

    43. En ting jeg glemte, tenkt på framtiden Andrea! Som jeg sa, en hund er ikke en kasteball som kan gis bort med en gang drømmen om å studere i utlandet blir en realitet. En hund lever i 10-15 år, vet du sikkert at livet ditt vil være passende for en hund i 10-15 år framover?

    44. Les “når valpen flytter hjemmefra”, “100% positiv hverdagslydighet” og “på talefot med hunden” og forbered deg på å ofre mye av det livet du lever nå. Valpeforberedelser handler om mye mer enn å kjøpe rosa matskål, du må sette seg inn i rasen (pommeranian er ikke en enkel rase), sjekke ut stamtavler og foreldre slik at du ikke ender opp med en aggressiv eller hyperalergisk liten ball (vanlige avlsproblemer hos rasen) og forbered deg på hva du må gjøre om disse problemene skulle oppstå. Anbefaler deg å snakk med avlsrådet for pomme og høre hvilke oppdrettere de anbefaler. Å kjøpe fra en random enkeltperson er farlige greier, valpekjøp er ikke noe jeg tar lett på ihvertfall. Les deg opp skikkelig på sosialisering og miljøtrening, å være en bitteliten tass i en verden med SÅ høye forventninger er ikke lett, dette må læres. Meld deg på valppekurs og ta det på ALVOR. Anbefaler hundeakademiet eller canis hundeskole.
      Om du gjør alt dette er det stor sannsynlighet for at det går bra 🙂 Men ikke ta det som en selvfølge at det skal være lett, da det slett ikke er en opplagt at det går bra. Lykke til.

    45. Hei Andrea! 🙂
      Jeg lurte på om du har navnet til oppdretteren du kjøpte molly av? Jeg har veldig lyst til å kjøpe meg egen hund, og ser på pomerian og chihuahua eller en blanding av begge to 🙂 Hadde vært kjempefint om du husker hva oppdretteren heter :))

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg