JEG SKAL TIL PARIS

På fredag (28.des) drar jeg på weekend til Paris med mamma og sis! Jentetur. De får turen i julegave av meg og jeg gleder meg veeeldig. Har aldri vært i Paris før så det skal bli gøy, håper på (og regner med) gode shoppingmuligheter  Noen av dere som har vært i Paris før og som vil tipse meg om de beste shoppinggatene, bra spisesteder eller noe jeg MÅ se eller gjøre? Har jo bare en helg men skal prøve å utnytte tiden så godt som mulig. Blir veeldig glad for tips!

 

 

– ANDREA BADENDYCK

173 kommentarer
    1. Heldiiig!
      Var der i 2009 – su blr spise pannekaker og på et sted som heter chong ching og hard rock cafe! 🙂
      Du må jo selvfølgelig ta turen opp i eiffeltårnet, triumfbuen, sacre coeur, disneyland.
      En kjent shoppinggate er camps elysee ( vet ikke helt hvordan det skrives haha!)

    2. Åå, så herlig! Det hørtes gøy ut! Dere måå jo ta en tur til eiffeltårnet, har ikke vært der selv, men er ikke det et must når man er i Paris? 🙂

    3. jeg var i paris i sommer, og det var sååå kult!! var der med storesøsteren min. jeg synes det var utrolig kult å se på burlesque, så det anbefaler jeg at du ser! Det er så mye å se, så du får bare prøve å rekke mest mulig! dere får kose dere masse 😀 <3

    4. kanskje ikke det tipset du hadde håpet på men; ikke dra opp i eifelltrnet. milevis med kø og siden du bare er der en helg er det bedre ting du kan gjøre. Selvølgelig dra og se på det, men ikke ta heisen opp.

    5. Du må dra på en isbutikk som er flere steder i Paris, men veit det ligger en like atmed Notre Dame i en såkalt mellomgate!
      Prøv bringebærsorbet, pæresorbet og andre sorbeer, ikke velg de kjedelige sjokolade, vanilje og sånn tyspisk iskrem! Skulle virkelig ønske at det gikk an å importere den isen til Norge 🙂

    6. Var der i sommer faktisk.. Var helt fantastisk 🙂 Mange fine byggninger, og steder man burde få det seg 🙂
      Du burde dra til Eiffeltårnet, truimfbuen, Notre Dame og disneyland.
      Også burde du shoppe i den kjente gata i Paris, husker ikke helt hva den heter, men er et sted du burde seg deg om!
      Dere burde også ta en tur med tur bussen, den kan ta litt tid å kjøre rundt med, men hvis dere ser noen steder som ser brae ut så er det bare å hoppe av på neste stasjon 🙂 Er en kjempe fin tur å sitte på bussen! Ser masse og får tatt mange fine bilder!

    7. Dra til Eiffeltårnet på kvelstid! Ta heisen helt til toppen. Er så utrolig fint å se utover hele Paris når det er mørkt med alle lysene. Pariserhjulet er også fint å være i på kvelden. God tur 🙂

    8. – champs élysés er et must. det er en blanding av mange dyre merkebutikker, men også zara, h&m, sephora og mer.
      – galeries lafayette, vet ikke helt hvilken gate det ligger i. men nedenfor der er en stoor zara-butikk.
      – hvis dere skal i eiffeltårnet anbefaler jeg dere å være der lenge før det åpner, hvis ikke risikerer dere å stå 5-6 timer i kø.
      – Sacre coeur, der måå dere! For det første er det helt nydelig utsikt over Paris der ifra, og for det andre er det en nydelig kirke hvor man kan gå inn og tenne lys for dem man har mistet.

    9. Champs Elysee og Rue de Rivoli er bra shoppinggater (Rue de Rivoli litt mindre kaotisk). Champs Elysee har de store motehusene. Forum des Halles er også greit å få med seg, er et senter under jorden, på et tubestopp. Litt sånn slitsomt senter, men de har bershka, gap, levis, mango, zara og noen småbutikker som har enkelte skatter 🙂
      God tur!

    10. vært der en gang, kjempefint der!
      var ikke innom så mange butikker, haha var mest som en “turist”
      men du må hvertfall prøve makronene der!!

    11. Jeg var i Paris for noen år siden – husker spesielt shoppinggaten Champs-Élysées. Ellers er det veldig mange koselige restauranter og cafeer å besøke. Dere må også til Eiffeltårnet (ta heisen opp til toppen!) og Triumfbuen! God tur 🙂

    12. Ååå, jeg savner Paris! Har ikke noen sånne supre tips, men du MÅ til eiffeltårnet – lover deg at det ikke skuffer! Også har du jo Champs Elysee osv! Er masse bra shopping i Paris, men er en del dyre merkebutikker rundt om kring! 🙂

    13. Stå opp tidlig og still deg i kø til Lovre! Det sparer dere MYE tid på og den tiden går til shopping!!

    14. Det er mest merkebutikker i Paris, de har f.eks ikke Topshop (trooor jeg). Men det meste ligger på Champs Elyssees! Abercrombie and Fitch, Sephora, og mye mer. Louis Vuitton flagship store ligger også der, den er sykt fin og stor, og det var der jeg kjøpte min første LV veske blant annet:)

    15. Paris er overvurdert. Har vært der, er jo selvfølgelig stas å kunne si man har vært der og sett (eller vært opp i, som jeg var) Eiffeltårnet. Men franskmennene er noen sta jævler, sorry uttrykket. Men du kan glemme å få hjelp til å skjønne undergrunnssystemet dems eller få noe service i det hele tatt hvis du ikke snakker fransk. De vil rett og slett ikke forstå engelsk, ikke fordi de ikke kan, men fordi de syns at alle skal snakke fransk. Gjelder selvsagt ikke alle, men en skremmende stor del.
      Ellers anbefaler jeg ikke Louvre museet, utrolig lang kø og du kommer ikke noe nærme Mona Lise maleriet, det er faktisk et utrolig lite maleri, og med såpass stor avstand så ser du virkelig lite av det. Shoppinga og det husker jeg ikke engang, beklager.

    16. Regner jo med at du vet om den berømte gaten Champs-Élysées og der ligger de beste butikkene!! Anbefaler på det sterkeste Abercromibe & Fitch huset, omg 3 etasjer med SÅ. MYE. KLÆR. Sephora er vilt stor så den må du innom i tillegg til Zara og Louis Vuitton bygget!
      Jeg syntes det var morsomt å være i Eiffel tårnet når jeg først var i Paris, så jeg hadde prioritert den fremfor andre turistattraksjoner, for den er virkelig verdt å få med seg!
      Kos deg masse på tur Andrea!

    17. Besøke eiffeltårnet kl. 09.00 eller 24:00! Da blinker hele tårnet, også MÅ du dra på et senter som er ganske kjent som heter la fayette

    18. Paris er nydelig!!! Champs Elysees, må du jo innom;) Louis Vuttion og alle de beste butikkene ligger der! Husk å kjøp med dere pannekakene(crepes) de selger nederst i Chaps Elysees, de er verdt en million;) Men mange smågater som har brae butikker også, så jeg anbefaler å ikke bare gå i de kjente gatene:) og parken ved Eiffeltårnet ved midnatt må du oppleve, fanatstisk!! Kos deg mye og nyt det!

    19. Var der i februar, ble ikke så begeistret siden det var så ufattelig kaldt, men det er utrolig flott der. Du må innom Galeries Lafayette, kjempefint og eksklusivt kjøpesenter, diagonalt for en Sephora. Kos deg masse! 🙂

    20. Dere burde besøke Sacré Coeur. Det er en kirke, og utenfor er det kjempe fin utsikt over hele Paris. Hvis du har stt filmen “Monte Carlo” så er de i den kirken 🙂

    21. Var i Paris i høst. Dersom dere har tenkt dere opp i Eiffeltårnet kan det være lurt å reservere billetter på forhånd, så slipper dere å stå så lenge i kø. Ellers er Sacré Coeur verdt å besøke, om ikke for selve kirka, så for utsikten! Jeg mener personlig ikke shoppingen på Champs Elysées er så veldig bra, det er bare plenti med folk og kaosbutikker. Det er heller ikke noen vits i å bruke tid på å komme seg til Les Halles (kjøpesenter under jorda) det er ekstremt uoversiktlig og bare rot og kaos. Jeg anbefaler at dere drar til Latinerkvartalet (5éme) der er det mange gode restauranter! Så anbefaler jeg STERKT at dere besøker Rue Mouffetard som er tidenes desidert koseligste gate. Den har butikker som er litt utenom det vanlige, altså ikke kjedebutikker. De har også koselige konditori og et chocolatiere der dere MÅ kjøpe varm sjokolade (chocolate chaud) som rett og slett er smeltet melkesjokolade som dere får i en kopp. Det er vanvittig godt!
      Håper dere får en fin tur 😀

    22. jeg var der om sommeren og til og med da hadde de masse fine lykter og lys i gatene på kvelden, så det er sikkert kjempefint nå i juletider! 🙂
      Shoppingen var helt syk! Det var noen dødsbra butikker i noen gater, og i andre gater var det bare jalla-klær med dårlig kvalitet og skikkelig syden-gate-shopping om du skjønner! hehe, men dere ser med en gang hva som er ordentlig!

    23. Åh, Paris er fantastisk! Eiffeltårnet, Triumfbuen og Notre Dame er virkelig verdt og se, samt. Mouse du Louvre! Ta deg litt tid til å vandre langs elven, og legg merke til broene med alle låsene. Batobus (buss på elven) og Metro er gode fremkomstmidler. Det ligger en stor A&F butikk nederst i Champs-Elysees, en stor LV midt i, og Zara og Starbucks på hvert hjørne omtrent. I en sidegate til Champs-Elysees ligger Rue Saint-Honroe, hvor alle merkebutikkene som Chanel, Balenciaga, Celine og Mulberry ligger. I enden av denne gaten ligger et stort Steen og Strøm-lignende senter kalt La Fayette. Her finner du alt fra Tommy Hilfinger til Juicy til Uggs, og du får igjen tax-free! Ikke glem Laduree, som også ligger rett ved Champs-Elysees, i tilegg til på andre siden av elven. Vil annbefale å søke opp diverse på Google Maps for å få et inntrykk av avstander og beliggenheter. Jeg var der i høstferien, og skulle gjerne reist igjen med det samme! Sist men ikke minst håper jeg du får en fantastisk tur, nyt byen og dens sjarm!

    24. jeg var i paris i sommer og GLEEEEED DEG. Eiffeltornet er HELT utrolig, du får sjokk da du ser det, parken der eiffeltornet er er så romantisk! Der hvor eiffeltornet er er det nesten ingen butikker! Anbefaler dere å ta underbanen til Champs elysee (der triumfbuen er) – der har de allt! Louis Vuitton, starbucks, nike store osv! Jeg anbefaler dere også å dra til Louvre – den glass trekanten, fordi under denne louvre så er det blant annet monalisa maleriet, to starbuckser, apple store, pylones og togbane! Jeg håper virkelig dere tar dere tid til å se på mona lisa maleriet – utrolig gøy å se på maleriet og tenke “Wow, dette er orginalen… og jeg har sett det” Jeg anbefaler også å ta heisen opp til eiffeltornet, i sommer var det SYYYYKT lang kø, så hvis det er det nå også så burde dere møte opp tidlig for å ikke vente så lenge! En billett opp til tårnet koster 150 kr ca? Husker virkelig ikke! Til å være et skyhøyt tårn var det utrolig mange butikker der! Eller, det var resturanger og suverni butikker der!
      Her er et av innlegge jeg skrev mens jeg var i Paris! http://heddamonsen.blogg.no/1344548634_paris_baby.html#comment
      Jeg vil bare si god tur – og NYT det så lenge du kan! Paris er fantastisk!

    25. Paris er fantastisk! Når det gjelder shopping burde du bare komme deg ned til senteret La Fayette. Når du først er i det område kan du vandre timesvis i de nærliggende gatene i butikker. Jeg anbefaler også og dra opp til gamledelen av Paris det er fantastisk flott der og mange små flotte butikker, bla vintagebutikker med mange herlige små skatter til en billig penge. 🙂

    26. Jeg var i Paris i sommer, da var det sykt varmt.. Jeg fikk ikke shoppet noe, fordi vi ikke fant noe bra shopping sted.. Men ellers var vi på en shopping senter med merke varer, som chanel, LV, burberry osv .. 😉

    27. Ja, det er fint der! Jeg har sikkert vært der rundt hundre ganger – eller … hvertfall veldig mange, og jeg må si at Champs-Élyssées er en veldig populær handlegate, det er gaten som går opp mot Triumfbuen. Men i Paris er det så å si grenseløst med butikker og caféer, så jeg har ikke noe spesielt å anbefale, egentlig. Det er veldig mye fint der, da! Så kos deg! Jeg håper du får det fint 🙂

    28. Der er jo alle de kendte gader som er nævnt af andre ^^
      Men noget specielt er verdens største loppemarked/fleemarket som hedder Les Puces de Saint-Ouen og starter tæt ved Porte de Clignancourt metro station. Dette marked er enormt langt, så du må forhører dig om hvor det er bedst, vi prøvede os frem og endte længere nede i det hvor du får såååå fine ting til ingen penge!!

    29. Drit på doen på mc’ern :- ) Festlig det
      Krignsatt av fiender
      Gå inn i din tid
      under en blodig storm
      vid deg til strid
      kanskje du spør i angst
      udekket åpen
      hva skal jeg kjempe med
      hva er mitt våpen?
      Savna meg? 😉

    30. Og en ting til – hvis du skal opp i Eiffeltårnet så anbefaler jeg deg å ta trappene, selv om det er rundt 800 trappetrinn, eller hvertfall veldig mange, jeg telte sist (ha, ha) – men husker ikke nøyaktig hvor mange trinn det var, men hvertfall mange opp til første stopp, men det er mye bedre enn å vente i veldig lang kø på heis. Det er lange køer på alle attraksjonene – både Eiffeltårnet, Sacre-Coeur, Notre Dame, Louvre-muséet, Triumfbuen osv, men det er absolutt verd det, så hvis du er der ganske tidlig er det som oftest null problem.

    31. I Sommer tok jeg også turen til Paris med familien, noe du aboslut burde se er Eifeltårnet, men du trenger ikke ta heisen helt i toppen, du kan også bare gå til stadiet 2 av 3. Du må bare se shopping mulighetene både på la fayette og Champse Elysèes! Det er mange flotte butikker, Abercrombei butikken ligger på Champs, den er litt vanskelig og finne, for man må stå i en kø, så er det bare et antall som bli sluppet inn, men den ligger på venstre side ikke så langt opp i gaten.
      Jeg opplevde hvertfall Paris som en super by, den er ganske folkestor så det er en idè og kanskje ha søkt opp endel butikker/gater og eventuelle ting før man drar, det er også ganske gode muligheter for å komme seg kjapt rundt i byen, og “undergrounden” funker veldig bra!
      La fayette er et senter hvor det er mye merkeklær og ganske mye dyrt, den nest øverste etasjen (før cafèen) der er det kjempe mange fine klær fra Levi’s, Tommy H. o.l. Juicy har også en iten stand, og i tillegg utenfor senteret kan man vandre lenge for det ligger butikker på alle steder.
      Maten er helt utrolig bra, vi var heldige med maten overalt i hele Paris, så vidt jeg husker 😀
      God tur og god jul!

    32. så heldige de er som får det i gave, ville gjerne fått det selv også! har aldri vært i paris, men vil gjerne dra dit en gang. kos dere masse

    33. Champs Elyseés og Rue de Rivoli for de store og dyre butikkene, mont martre for de små søte vintage butikkene 🙂 Kos deg!

    34. Koselig! Har vært i Paris flere ganger, og ambefaler deg faktisk å holde deg litt unna de store pengeslukene som Chaps Elysées, og heller finne skattekamrene i mindre gater hvor du kan spare MYE og finne kjempemye fint og originalt.

    35. Heisann!
      Jeg og mamma var der i mai i år, også en jentetur, og vi hadde det kjempekoselig! Noe dere absolutt burde er å først dra til louvre, og deretter gå nedover gaten der dere tilslutt kommer til en kjempefin shoppinggate! Veldig fin tur, og er absolutt verdt det!
      Kos dere masse!

    36. du MÅ besøke Tour de Eiffel og Champs Elyseés!! Virkelig utrolig utsikt fra eiffeltårnet og Champs Elyseés er jo den ultimate shoppinggata!! Gled deg masse 🙂

    37. Du burde virkelig dra til Champs-Élysées. Der finner du mange fine butikker og ikke minst den største Abercrombie butikken jeg noen gang har vært i!!

    38. Cafe de flores eller noe, kjent fra blant annet Gossip Girl. Har aldri vært i Paris jeg, men har hørt at det er et sted jenter burde dra til. Ellers vil jeg anbefale den aller første Chanel-butikken. Og Eiffeltårnet, så klart.

    39. Da vi var der fikk ikke vi så god tid til shopping men fikk hverfall besøkt Abercrombie da! Den ligger i Champs-Élysées som er en av Paris mest berømte gater, som bl.a Louis Vuitton også ligger i! Du må kose deg masse, Andrea!!!! 🙂

    40. Åh, Paris er en HERLIG by! Du kommer definitivt til å elske den, og dra tilbake senere med bedre tid til å utforske! Champs Elysèes, Louvrè, Triumphbuen, Eiffeltårnet, Notre Dame… Åh, det er så mye! Stedet, folkene, stemningen og ikke minst shoppingen!

    41. kjempefin gave! men siden dere er i en av verdens vakreste byer må dere jo gjøre noe annet enn å shoppe? 🙂 du har jo nok fra før 🙂 hvis all tiden går til shopping er det litt bortkastet tid dere kunne brukt til å se på historiske bygninger, kultur osv…

    42. ELSKER PARIS!! Gatene i nærheten av Rue de Rivoli og selve gaten har mange butikker, blandt annet aldo, sephora, zara, mango osv! der brukte jeg mye penger i sommer! Kos deg i den fiineste byen!

    43. Hei! Var i Paris i oktober og det er en fantastisk by! Du bør dra å shoppe i Champs Elysses og Rue de rivoli. I Rue de rivoli er det en sykt bra Zara butikk. Før du kommer til Champs Elysses er det en sidegatev til venstre og helt øverst er Guchi. Der er alle merkebutikkene som Chanel, dior, versace, Celine, chloe, jimmi Shoe, dolce gabbana og alle de andre butikkene. Det anbefales om du har litt penger. Du bør gå rundt på koselige latinerkvarteret der er det mange vintage butikker, men de ligger ganske gjemt. Det er mange butikker som selger utrolig fine Louise vuitton og Chanel vesker til en ganske god pris! Rundt latinerkvarteret er det mange koselige resturanter og cafer. I latinerkvarteret er det en berømt bokhandel som heter shakespeare and company, der selger de alle slags bøker blant annet mange motebøker!
      Om kvelden når det er mørkt bør du gå opp i triumfbuen og se på lysene på eiffeltårnet. Det er magisk rett og slett ! Klokken 21.00 blinker eiffeltårnet i sølv og det er nydelig så det må du få med deg. Jeg anbefaler ikke å dra på lovre museet det blir ganske kjedelig i lengden, men det er gøy å få se Mona Lisa da;) når dere er på flyplassen bør dere kjøpe to dagers metrokort! Det er utrolig smart og det går fort å komme seg rundt. Dere bør dra opp i eiffeltårnet uansett om køen ser lang ut! Det går ganske fort;)
      Kos deg masse i lysenes by!!

    44. Glemte å si at du må dra på tracodero plassen ( eller noe) å se på eiffeltårnet! Der er det fint å ta bilder og slikt;)

    45. hmm jeg har hørt at shoppingen ikke er så bra, men har aldri vært der selv da. Skulle gjerne dratt, så du er veldig heldig! 🙂

    46. Det er ganske dyrt der! Bra shopping for sosser må
      jeg si. Bare merkeklær! Og vent det passer perfekt til deg jo

    47. Når du kommer til Paris og gjerne går i noen sidegater, så kommer du nok kanskje til å se noen mosaikk-figurer på veggene.
      Det er såkalte Space Invaders og finnes i de største byene rundt om i verden.
      I Paris er det flere Space Invaders enn noen andre steder; over 1000!
      De er absolutt verdt å få med seg! 🙂
      God tur og kos deg masse!

    48. Jeg har vært i Paris , du burde gå til toppen av eiffeltårnet og ta bilder ned!!!!! Og du burde se eiffeltårnet i mørket !!! det er sjukt FINT !
      det er et veldig stort og fint shopping senter med tusenvis av butikker midt i Paris :)) Der burde du gå , der kjøpte jeg mye !

    49. Heldig! det er så fint der! Er du der for å shoppe og ikke orker å traske i gater bør du gå innom Forum des Halles kjøpesenter og Les Quatre Temps kjøpesenter. Og det er så fint på toppen av eiffeltårnet spesielt om kvelden!

    50. Var der i april i år, og et must er Champs-Élysées. Veldig gode, og varierte shoppingtilbud. Også ligger jo triumfbuen i toppen av gaten, så da slår du to fluer i en smekk 🙂 Se på Eifeltårnet, men om du ikke har veldig god tid anbefaler jeg ikke å ta turen opp. Når jeg var der var vi der før det åpnet, men ventet allikevel i over to timer. Kaldt er det også på den store åpne plassen. Forøvrig veldig gode shoppingmuligheter på “vestsiden” av tårnet, der de rike bor. Unngå “østsiden” av Paris.
      God tur, og lær deg metro-oversikten 🙂

    51. Hei!
      Hadde også blitt glad om jeg fikk det i julegave:)
      Jeg var i Paris for noen år tilbake, det var dødsfint der og jeg koste meg masse.
      Jeg var jo litt mindre enn jeg er nå, og jeg var jo ikke helt på “shopper’n” da.. Som var litt synd ellers så kunne jeg jo gitt deg litt tips, men jeg besøkte jo mange steder da;)
      Du burde definitivt besøke Eiffeltårnet og Disneyland, det er supergøy selv for voksene:)
      Så er det jo andre steder som triumfbuen, koslige kaféer og shoppingater. Hvis du vil ha noen minner kan du jo kanskje kjøpe noe turistgaver, da glemmer du det aldri!
      Klem

    52. først av alt; Se eiffeltårnet om kvelden, ikke om dagen, magisk!
      personlig syntes jeg champs elysses var litt oppskrytt, men vi rakk derimot ikke inn i smågatene hvor jeg har hørt det er best shopping 🙂
      kos deg masse!

    53. Du burde absolutt se eiffeltårnet og gå nedover champs elysees! Der er det også mange fine shoppingmuligheter! 🙂

    54. Dra på en italiensk restaurant som heter Soprano (tror jeg), den ligger ikke så langt unna Marais-området. UTROLIG god mat, anbefales virkelig! 🙂 Kos deg, god tur!!

    55. En stund siden jeg har vært det, men fantastisk by. Du må selvfølgelig se Eiffeltårnet, spise makroner – det finner man omtrent i alle konditorier osv. Og siden du først er der, må du smake fransk vin!!! Det er det bestr! Er ikke så shoppingmenneske, så jeg vet ikke noe om sånt. Bare mat og steder man burde dra på.

    56. Så koselig!! Var i Paris i sommer og det var fantastisk. Veeeeldig mange gode shoppingmuligheter. Du burde i hvertfall dra på Galeries Lafayette og Champs Elysees gaten!

    57. Vet ikke hvordan man skriver det, men du må innom krepperi! Det er skikkelig fransk, det er som en stoor pannekake, så kan du få nutella, sitronsaft, syltetøy osv. på 😀
      Det er som en atraksjon ;D

    58. gå champs élysés om kvelden når det er helt mørkt. gå over broene med utsikt til eiffeltårnet. lover deg at dette er det nydligste noen sinne. du trenger ikke å gå hele, men hvis du er med notre- dame så bare går du nedover, masse FLINKE gatemusikere, båter på elven og ikke minst alle lysene fra bla. eiffertårnet og alt det andre

    59. La fayette, det største kjøpesenteret er et must! Det er ganske dyrt, men utrolig stort utvalg! Hele (den enorme) førsteetasjen er bare sko! Man kan bokstaveldigtalt gå seg vill! Rundt kjøpesenteret er det også shoppinggater med litt lavere prisklasse.

    60. Du burde dra til latinerkvartalet og montmartre om kvelden! To fine steder med masse morsomt å se på!

    61. Paris er en kjempe fin by, heldige deg 😉
      Ladurée er en cafe/butikk hvor du får kjøpt de aller beste makronene i Paris. De er også blitt vist flere ganger i Gossip Girl, og må si det er ganske eksklusive butikker, men prisen er heldigvis ikke så høy 🙂
      Et stort must i Paris!

    62. Hei. Jeg var en lang weekend i Paris sammen med søsteren min i August. Nå vet ikke jeg hvor dere skal bo, men regner med dere skal bo i “hjertet av Paris”. Når jeg var der var det 54 + grader i skyggen, noe du trolig ikke får oppleve. Men dere må virkelig innom Champs Elysees, det er en heelt fantastisk Shopping gate, med alle de største butikkene! Som chanel, gucci and so on – gå inn på denne linken: http://www.destination360.com/europe/france/paris-shopping så finne du alt du trenger å vite om butikker i den gaten. De har også A butikk av H&m, sara osv inne på et kjøpesenter i gaten, det er helt sykt mye mer utvalg enn her hjemme i Norge. Når jeg var i Paris bodde vi på Lovre hotel, du må også sjekke ut Lovre museet, er en fantastisk opplevelse. Jeg vil ikke ambefale de bussene i paris, km standen er så høy, at du får ikke med deg ting. Ta heller Sykkel-taxi noe som var drit gøy, bittelitt dyrt men det var verdt pengene, da fikk man med seg alt. Ellers leide vi sykkler i byen selv, da får du med deg så utrolig mye. Jeg ville valgt å tatt turen til Tour eifel på kveldstid, vi gikk hele veien opp i 11 tiden på en fredag, når vi kom i midten er de har kafe’er og butikker startet hele tårnet å blinke, heelt fantastisk opplevelse. Gaten bak eifel tårnet, på vest siden av parken ligger de en helt fantastisk restaurang, jeg husker ikke navnet men der byr de på den beste franske maten noen sinne. Da jeg bestilte biletter 2 dager før jeg dro, kjøpte jeg meg flere bøker om paris som jeg leste på reisen, det er verdt det. Da finner du alt du trenger å vite om museer, shopping, resturanter, hotel, parker og hvordan du gjør det med underground 🙂
      Håper du får en fantastisk tur til Paris, det blir nok et minne for livet 🙂 lykke til.

    63. Har vært i Paris to ganger, BESTE BYEN<3 Siden du skal i desember mååå du stikke innom Angelina som ligger rett ved Louvre og bestille deres varm sjokolade, du vil ikke angre!! Nydelig sted, veldig fransk og de selger makroner og mye annet godt i tillegg:D Her er nettsiden: http://www.angelina-paris.fr

    64. I Paris er butikkene og shoppinggatene utrolig spredt! Det vil si at du må ta metroen/undergrunnen overalt, men det er lett å lære seg rutene. Den beste shoppinggaten må være Champs-Elysees, hvor du finner alt fra Hm til Abercrombie og de fleste bra butikkene.
      Dere burde dra opp i Eifelltårnet på kvelden, for hvert hele klokkeslag kommer det lys på hele tårnet. Det er utrolig fantastisk å se på!
      KOS DERE

    65. Du er heldig alderi hvert i Paris men skal dit i sommer anbefaler klart Eiffeltårnet og triumfbuen hvis du er nær de stedene:)
      Spisesteder vet jeg ikke.Vet jeg heller ikke men gå på nette og se der kan du finne mye

    66. Var i Paris i sommer. Champs Èlysèes er en perfekt shoppingmulighet, de hat LV, SEPHORA, Zara og maaaaaange flere butikker♥

    67. Hei! du burde dra til champs elyseé, eiffeltårnet, sacre coer, notre dame, triumfbuen og senen! Ved notre dame er det bra shopping! ved operaen er det mange kjente butikker som massimo dutti, gap, mulberry, bally, levis og alle de der! rett ved er det et stort kjøpesenter ala steen og strøm, bare 6 ganger så stort! det ligger i 40, boulevard Haussmann, 75009 PARIS og heter gallerie lafayettes, der har de alle merker. på champs elysees er det et senter som heter galeries du champs, som er lite men bra! du burde dra til avenue montaigne, der er det blandt annet: Christian Dior, Céline, Nina Ricci, Chanel , Calvin Klein, louis vuitton. du kan også gå innom rue du rivoli hvis du ønsker å gå innom lbutikker som HM og annet. Abercrombie ligger i champs elysees. God tur! jeg skal dit 11 januar:) kan du lage en guide over de stedene du var? og legge ut bilder av det du kjøper?

    68. Var der i mai! Vil anbefale å dra til Champs Elysées, det er så utrolig koselig (og slitsomt) å gå oppover den gaten. Det ligger også masse butikker der! Du mååå også innom La Fayette (kjøpesenter/magasin-ish) Veldig lignende Steen&Strøm i Norge, bare ti tusen ganger større og bedre! Du må også innom Louvre og bygningene rundt der, det er så vakkert. Anbefaler å sette seg litt inn i undergrund/t-bane systemet der, for det er veldig praktisk å bruke den så mye man kan, for det er ganske store avstander innimellom! Også anbefaler jeg å dra og se på alle broene, haha høres rart ut men broene som går over elven (Seinen) er kjempekoselig å besøke og det er masse koselige (og veldig dyre) caféer og restauranter i nærheten av dem. Ogsåå må du besøke Sacré-C?ur og NotreDame! Mens du er på Sacré-C?ur må du besøke Montmartre, det er herlig (IKKE DRA NÅR DET REGNER!!) når det er fint vær og se alle mulige kunstere stå rundt og bare uttrykke alt mulig gjennom det de holder på meg. Gaten jeg bodde i lå veldig godt til og parallelt til en stoor gate med utrolig masse butikker, og rundt gaten var det massse små gater innimellom der igjen som hadde maaasse butikker. Alt fra dyre merker som Louis Vuitton, Christian Loubotin og Chanel til Hawaiianas, H&M, Levis og absolutt aaalt! Fantastisk by, alle caféer og alt er helt fantastisk, elsker virkelig den byen. Men det er litt lettere når man kan språket..

    69. Det er helt UTROLIG lang kø for å komme opp i eiffeltårnet, i alle fall på sommeren, men hvis du skal gå og ikke ta heis er det litt mindre heldigvis ..
      Også må man stå opp grytidlig for å rekke alt man skal, haha! – Og spise masse franske makroner, mmmm …
      Kos deg! 🙂

    70. Vert i Paris og anbefaler å besøke eifeltårnet!!! <3
      Det er mange gode shopping gater der også 🙂

    71. åpenbart, så må du se eiffeltårnet, triumfbuen og notre dame.. når du er ved triumfbuen bør du gå ned langs Champs-Élysées, som er den mest berømte handlegata m. blandt annet alle de dyreste butikkene som lacoste, louis vuitton osv, + enorme utgaver av andre butikker som h&m og den største sephora butikken jeg har sett.. 🙂

    72. Hei:) Jeg var i Paris selv i Oktober, og du burde definitivt spise på Nobu (libanesisk). De har supergod mat, og restauranten er trendy og ligger i det beste strøket (rett ved Champs-Elysees). Butikker verdt å gå innom: LV (stor flagship store), Zadig & Voltaire, Givenchy (flagship) og finnes også mye bra vintage i smågatene ved siden av paradegaten. Ville definitivt spist makroner på Laduré (et must). De skal visstnok være verdens beste!

    73. Åh, det blir nok gøy! Har aldri vært ute i byen i Paris, men var på flyplassen. Det var litt av et kaos(kanskje fordi mange fly var sene osv), og det var vanskelig å finne frem siden det er så GIGANTISK. Men det ordner seg nok. Har hørt at Paris er en fantastisk by!

    74. var i sommer! dere bør ta turen innom Eiffeltårnet, Disneyland, notredame og Aqua boulevard. er såå masse fint å se!
      det finnes et stooort kjøpesenter (husker ikke hva det heter), men det er noe å hundre butikker der! blant annet forever21 🙂 kos deg <3<3

    75. Rue de Rivoli er en veldig bra shoppinggate. Den ligger ikke så langt i fra Louvre.
      Jeg anbefaler ikke Champs-Èlyseés for å si det sånn, er utrolig overpriset der. Og Forum des Halles er et stort senter med mange butikker. Der ligger det for det meste butikker som New Look osv.
      Det er også en del store sentre i Paris der de bare selger designerklær, designertilbehør og high-end sminke. Det ene heter Printemps og det andre heter Galeries Lafeyette. Begge de to sentrene ligger ved operaen i Paris.
      Har selv vært i Paris to ganger det siste året og skal tilbake igjen i mars. Paris er definitivt den finste byen jeg har vært i. Byen er på sitt fineste på våren så du dra dit en gang på den tiden også, du kommer ikke til å angre 🙂

    76. Når du er i paris burde dere spise på kong, fordi det er så trendy. La palette, fordi det ikke blir mere fransk enn det. Spise minst en crepe. Mye bra sopping i rue saint honore, spessielt colette. Le marias ville jeg si at er et must, så mange hyggelige gater og bra shopping. Ellers burde dere også spise på place du saint honore. Det er en utrolig god italiensk restaurant der.

    77. Jeg bor litt utenfor Paris og hver gang jeg er på shopping i Paris pleier jeg å være i området rundt opraen. Masse fine butikker der!
      Håper du får en fin tur 😀

    78. Jeg ville faktisk ha tatt en titt på bloggen til http://andreassnapshot.com/ hvis jeg var deg – har fått inntrykk av at han er godt kjent i Paris og tror dere liker sånn ca. de samme tingene;) Han har skrevet en del innlegg, men hvis du spør han om flere tips svarer han sikkert. Jeg liker hvertfall Paris-innleggene hans godt, anbefales! 🙂

    79. Anbefaler å dra til Saint Germain, som har masse fine, litt dyrere butikker. I tillegg er det søte, småbutikker du ikke finner noen andre steder i området Montemartre. Champs Elysees er litt kjedelig, men har en stor LV-butikk.

    80. Eiffeltårnet er et must! verdt å ta heisen til toppen, utrolig fin utsikt (spesielt om kvelden) Da jeg var i Paris var vi på et kjøpesenter som var gigantisk og flott. Tror det er nærmere verdenskjent. Var urolig fint å få sett og oppleve det, selv om det ble alt for dyrt til å kjøpe noe. Kjøpesenteret heter Galeries Lafayette. Her finner man klær til dame, herre og barn samt accessoirer, kosmetikk og delikatesseavdeling. Designermerker som Cartier, Gucci og Ralph Lauren er å se blant vareutvalget i Galeries Lafayette. VERDT Å BESØKE!! :)) God tur – Paris er fantastisk.

    81. Shopping:
      -champs elysées
      – rue du Faubourg Saint-Honoré og rue saint honore (mote,kosmetikk + colette ,en kjempe stillig konsept butikk der ofte kjendiser dukker opp)
      -rue cambon (Chanel sin hovedbutikk)
      -rue de rivoli
      -avenue Montaigne ( Chanel, YSL, Louis vuiton, Dolce & Gabbana , ralph lauren etc…..)
      -les halles (område med butikker på et normalt prisnivå)
      Håper det er til hjelp 🙂

    82. Vis du vil se butikker som Naf Naf, Pimkie, GAP, MAC, The Body Shop osv. anbefaler jeg boulevard saint michel. Den ligger i nærheten av Luxenbourg parken. Vi bodde i nærheten av den gaten og shoppet for det meste der når vi var i Paris i sommer. Mange fine resturanter er det der også. Ellers er kjøpesenteret Les Halles fint og enkelt å finne fram til.

    83. Dra til Mountmarte (ca. sånn det skrives, håper jeg) , der er det fantastisk utsikt over byen. Også burde du gå litt i “bakgater” o.l. så kan du finne mange fine skatter! Du burde finne litt spisesteder på forhånd, for jeg erfarte at det er litt vanskelig å finne steder med god mat sånn på farten… Og om du har tenkt deg opp i Eiffeltårnet burde du skaffe forhåndsbestilte billetter, for der er det laaaaaang kø! Ha det fint da, Paris er magisk.

    84. du MÅ dra til chanselisee, det er den berømte shoppingaten i Paris <3 kjempee masse fint der 🙂

    85. Sacré-Coeur på Montmartre! Det på du absolutt oppleve! Var i Paris i fjor høst, og det er virkelig noe av det fineste jeg har opplevd. Et nydelig syn for øyet. Det er en kirke på “toppen” av hele Paris. Det er veldig enkelt å ta t-banen bort dit, og man har oversikt over hele Paris derifra. Jeg dro dit på en solfylt dag, som nok er det lureste. Da var det en del turister der, og mye fin, livlig musikk. Og da vi kom inn i kirka var det en rolig stemning med et nyyydelig gullalter, og nydelige utsmykkinger så lang øye kunne se. Det er nå ikke veldig mye å shoppe der, da, men. 🙂

    86. Anbefaler virkelig å ta turen innom flagship butikken til Abercrombie! Lover deg at dere kommer til å smelte 😀

    87. Åå, så kjekt! Kos deg masse 🙂
      Kan du lage et langt og detaljert innlegg om hvilke butikker du var i og hvor du spiste osvosv når du kommer hjem? Jeg skal der snart og hadde satt pris på at du lagte et innlegg om det 🙂

    88. så koselig! jeg var der i 4 dager i sommer og det var helt fantastisk!!
      Dere bør komme dere til Montmartre det er utrolig! og kanskje spise på La mére Catherine!
      Dere MÅ bare innom La gallerie la Fayette! det er et helt utrolig kjøpesenter!!! Også kan dere spise på Café de la Paix ved operaen! Den er bra!
      Kos dere utrolig mye!!!
      Ps: husk å få fram at dere er nordmenn og ikke tyskere. Servitører og sånt tok ofte feil når jeg var der 😀 😛

    89. Jeg har ikke vært der selv, men har utrolig lyst til å dra dit!
      Har snakket med en del folk som har vært der og alle ambefaler å finne ut om hvem butikker det er og ca hvor det ligger for å få mest mulig tid eller muligheter til shopping, hvist ikke kan det vistnok være vanskelig å finne frem til butikker og bli dårlig med shopping i løpet av en weekend.

    90. har vært der fler ganger, helt fantastisk der..du er heldig!! <3 Du burde hvertfall dra i eiffeltårnet og shoppe i Champs Elysees(den største shoppinggata, der har de btw en design-do som man betaler for å gå på, sykt kul haha). Ellers er det fineste å gå rundt der på kvelden, spesielt ved en bro som ligger rett vedsiden av kirken "Notredam". Denne kirken er også fin å besøke hvis du har sett filmen "ringeren av notredam" 🙂 Kommer ikke på mer nå fordi jeg er så sliten, haha, men du ser vel uansett ikke dette... 🙂 Kos deg, og ha en fin ferie videre! <3

    91. ååå, du burde ihvertfall gå i Champs Elysees, og det beste kjøpesenteret er La Fayette der de sleger masse merker og det er kjempestort! Du burde også besøke Cafe De Flore, de har kjempe god ceasar salat! Du nå se Notre Dame og Sacre Coeur! Sacre Coeur er fantastisk på kvelden og du ser utover hele Paris derfra!!
      Kos deg masse der!

    92. har to restauranter jeg forsøker å anbefale til ALLE som drar til paris –
      CIEL DE PARIS, monparnasse tårnet – er en fantastisk restaurant i paris høyeste bygning, utsikt over hele paris + utrolig god mat!
      og
      ANGELINA – rue de rivoli – sjekk ut hjemmesiden, serverer fantastisk franck brunch med croissanter, hjemmelaget makroner og sjokolademelk. NAM

    93. Du må dra opp i eifeltårnet!!! Uansett om det er masse kø ( det er ikke alltid masse kø da). Det er en fantastisk opplevelse å stå på toppen av eifeltårnet å tå bilder!!!!! Anbefaler å bruke trappene opp til andre etasje (kult å stå i trappene å ta bilder) å ta heis til tredje og så ta heis helt ned igjen. Har vert der selv:)

    94. Hei,
      – Metro stopp som heter Odèn – der er det MASSE restauranter.
      – Hvis dere skal ta Eiffeltårnet anbefaler jeg å ta trappen, mye kortere kø enn heisen.
      – Ta tårnet som heter Montparnasse, men hopp over filmen og ta heisen rett opp. Utsikt over hele Paris.
      – Gå mye rundt, det er MASSE å se, Metro er veldig enkelt å ta rundt omkring.
      – VI var på heftig kjøpesenter som var kjempedyrt, kun Prada, chanel osv. VI fant egetlig ikke så mye billig butikker, unttatt Zara og HM, eller så vi bare de dyrebutikkene.
      – Du må prøve Crepers (pannekaker med enten knael og sukker eller nutella= Smelt)

    95. er i paris sånn 2 ganger i året, og det går aldri en gang uten at jeg drar på La fayette! de har alt der; fra de dyreste merkene som LV og Chanel osv, til litt mer rimelige merker som Zara.
      Zadig & Voltaire er du virkelig nødt til å dra på, den ligger veldig mange steder i byen. I Marais området er det veldig mye bra shopping, annbefaler deg å dra dit.
      Varemagasinet Printemps er litt “kjedeligere” og litt mer “stivt” men de har en del fint der.
      Mye bra shopping i Boulevard Saint-Germain, og området rundt. I Champs-Elysées er det også noen bra butikker (abercrombie & fitch, Nike osv.) – men det er ikke et sted du bør “prioritere” npr det gjelder shoppingen! :)))

    96. Ikke gå i Champs Elysses , men heller i Rue De Rivoli,og dra til La fayette kjøpesenteret! hvis du liker Thai mat så bør du dra til Suan Thai som ligger i 35 rue du temple -75004 Paris, men der bør dere bestille bord på forhånd 🙂 (telefon nummeret der er 01 42 77 10 20)
      Jeg skrev et inlegg om hvor du bør gå i paris på min blogg – her er link! http://someoneinthecorner.blogspot.no/2012/12/where-to-go-and-where-not-to-go-in-paris.html
      Kos deg! xx

    97. Åååh skal dit for første gang i januar 😀 Gleder meg utrolig mye. Har gjort litt research, og den beste shoppinggaten ser ut til å være Champs Elysees. Andre ting jeg må oppleve er jo selvfølgelig eiffeltårnet. Skal også spise meg stappmett på makroner, hehe, nam nam!

    98. Heldig!
      Jeg reiser på språkreise i sommer, med to overnattinger i paris inkludert. Gleder meg som en liten unge!

    99. jeg elsker Paris, pg har vært der et par ganger nå. det er min absolutte favorittby! jeg anbefaler sterkt å dra innom butikken Collette! Det er såååå mye kult der. Sist jeg var der møtte jeg faktisk på Victoria Beckham.. haha
      Kos dere masse der!

    100. Jeg er i Paris, anbefaler jeg deg å gå til Avenue des champs élysé. H & M, Zara, Chanel, CANADA Brat er mye billigere enn i Norge jeg lover. Jeg håper du vil tilbringe et fantastisk opphold. Amour et bonne journée <3 (norwegian from google trad sorryp) 🙂

    101. Var i Paris med venninen min! Du burde dra til Galeries lafayette, det er et stort senter som bare har merkeklær som Chanel, Dior, Acne osv! Veldig dyrt, men kjempe fint!! Det andre stedet dere burde dra er sjanselyse som er en fin gå gate med masse fine butikker! 🙂 Kos dere! Det er et nydelig sted!

    102. Å, så kult! Jeg vet du er der nå, men du mååå smake på krepp! Vet ikke om du har gjort det ennda, men det er pannekake, eller krepp, med nutella, ah! DET SMAKER HELT FANTASTISK! Det må du prøve. Og så anbefaler jeg, vist du skal til eifeltårnet, å dra litt tidlig, fordi det er en utroooooooolig lang kø! Du må vente timer på å komme deg opp. Har vert der selv, når du kommer opp i eifeltårnet, ser du utover alt.. Det er så fint! Jeg husker ikke hva det heter, men det var hvedsiden av et museum av noe slag, der kunne du se tårnet, på kvelden, det er såå fint.<3
      Håper du får en fin tur, kos deg MASSE! <3<3<3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg