Svar på ukens spørsmål

Kan man kjøpe valper i dyrebutikker? Nei, du må enten finne oppdrettere (anbefales) eller privatpersoner på feks finn. Men der må du være veldig obs, du må få med stamtavle og kreve å møte moren til valpene og om prisen er mye rimligere enn vanlig så er det mest sansynlig ikke en renraset valp med godt gemytt.

Hvorfor pomeranian og ikke en annen rase? Har såå lenge hatt lyst på en pomme, synes de er verdens fineste og søte hunder. Små med nydelig pels! 

Hva kostet Molly? 25.000kr! Det var 20.000 for gutt. Pomeranians er dødsdyre og om du vil ha en renraset med stamtavle må du regne med å måtte betale så mye om ikke mer.

Er Juicy dressene ekte? Jupp

Kan du legge ut link til selgeren som du kjøpte juicy dressene av? Kjøpte av to forskjellige og de som solgte hadde bare en av hver. Er bare å søke “juicy couture velour tracksuit” og så feks xs, så kommer alle dressene i xs opp.

Liker du bedre juicy dressene med lommer siden de du kjøpte hadde lommer? Jaaaa! Synes ikke de uten er noe fine lenger…

Går du med juicy på skolen? Er jo ikke vits i å kjøpe en så dyr joggedress om du bare sitter alene med den i stuen liksom? Jeg bruker juicy både hjemme og på skolen men vanligvis bruker jeg kun buksen og feks en vanlig knit over. Tror ikke jeg hadde gått med både overdelen og underdelen på skolen, synes buksen er finere med en vanlig genser 🙂

Hvilken størrelse kjøpte du i Juicy dressene? Xs

Når kommer Ebay innlegget? Skal få lagt det ut så fort som mulig, er overraskende mange som er interesserte 🙂

Hvorfor er du og Fanny uvenner? Er vi det ja? Isåfall ikke noe jeg har fått med meg, haha.

Leser du alle kommentarene du får? Jaaa, leser kommentarer sikkert 10 ganger om dagen, haha. Blir utrolig glad og setter kjempepris på at dere gidder å kommentere, det gir såå mye motivasjon til å blogge oftere og bedre ♥

Hva slags bilett har du til JB konserten? Golden Circle 17/4 og om noen lurer skal jeg dra med Fanny! 

Hvordan får du tid til å bo for deg selv, drive en av norges mest leste blogger, skole, være med venner OG kjæreste samtidig? Haha, noen ganger lurer jeg på det selv. Har en veldig travel hverdag men prøver å få det til! 🙂

Hva er planene etter vgs? Skal IKKE begynne å studere med en gang hvertfall, er sinnsykt skolelei. Kommer til å være overlykkelig over å fullført vgs og vil ikke tilbake på skolebenken med en gang! Vurderer å starte en nettbutikk med klær, det hadde vært drømmen. Så da drive den, prioritere bloggen 100%, kanskje reise litt rundt.. Er ikke helt sikker enda, bortsett fra at jeg ikke skal begynne å studere 🙂

Hvem er dine nærmeste venner? Mine nærmeste venner har jeg vært bestevenn med gjennom hele ungdomsskolen, selvom jeg har fått mange gode venner på vgs føler jeg ikke det kan sammenlignes med de jeg har kjent i mange, mange år! Mine beste venner er Bjørn Erik, Fanny, Elena, Tuva og Henriette.

Bjørnis

Tuvis

Bassa

Henri

Elna

Hvorfor bruker du alltid klær som er beige, sorte, grå eller hvite? Altså kjedelige farger? Vet ikke, er ikke så glad i farger… Får se om jeg vil eksprimentere litt mer med fargerike plagg etterhvert!

Hvorfor har du nesten aldri outfit lenger? Ååh, jeg ELSKER å ta outfitbilder! Men sliter med å rekke lyset, trenger å ta outfitbilder i dagslys. + at nå på vinteren er det så kaldt at det er vanskelig å få til kule outfits uten å fryse i hjel. Går jo med parkas, uggs, bukse og knit eller cardigan hver eneste dag, ikke veldig inspirerende. Gleder meg syyyykt til våren, da skal dere få masse fine outfitbilder!

Fremtidige veskeinnkjøp? Haha, weey. Chanel 2.55 i svart med sølv, Balenciaga city i beige eller krem og en Prada classic tote (usikker på farge). 

Har du tatt Ombre? Nei, er ettervekst, haha. Skal aldri farge håret igjen, som oftest kler man sin naturlige farge best, hvertfall i mitt tilfelle 🙂

Favorittby? LONDON! Ingen byer kan sammenlignes, shoppingheaven til tusen. Den følelsen når jeg står i Oxford street er bedre enn julaften!

Innkjøpsvideo fra da jeg var i London i August

 

 

 

 

– ANDREA BADENDYCK 

130 kommentarer
    1. Eneste problemet med pomeranian er at de er veldig sjefete, iallefall når de blir eldre. Bestemor hadde en før, og de knytter seg som oftes bare til eieren, noe som er veldig dumt, siden den alltid ble irritert da jeg kom. Dette er når de blir eldre da, så får håpe du oppdrar henne rett 😀

    2. Husker du da du testet ut et øyenbrynsett og du tegnet på øyenbrynene? Tror du var på werun da, men hvorfor tegner du ikke på øyenbrynene til vanlig? Du er i mine øyne helt perfekt fra før av, men når du tegnet på brynene ble det så UTROLIG fint! Åh, du er heldig som er så pen. Elsker bloggen din!

    3. Kjempe bra blogg!!
      Siden du var i Paris for kort stund siden, vet du om det finnes Victoria’s secret, Juicy eller Abercrombie butikk der?

    4. Jeg kjøpte akkurat de samme tingene når jeg var i London i August
      Jeg så deg 🙂
      Du er sykt pen, kunne ønske jeg så ut som deg 🙂

    5. Jeg foretrekker de fargene du bruker i outfitene dine jeg 😉 ettersom det er det jeg syns ser best ut!

    6. Når du bruker jucy har du den inni eller utenpå uggsene? Og hva slags sko pleier du å bruke til? Hvis du ikke bruker uggs?

    7. Jeg er italiensk, men jeg har lært en god norsk. Jeg følger bloggen din hver dag! Jeg tror du er super søt og vakker! Jeg ønsket å spørre dg et par ting:
      -Hvor mye dere betalte deg for bloggen? Og da jeg ønsket å spørre om du kunne lage en video når du snakker eller når du smykke deg selv!
      Alle de tingene du kjøper vil kjøpe med pengene dine? Er du rik? Hvor høy er du? Hva er din rutine?

    8. Jeg lurer på noe til neste ukens spørsmål. Pomeranians er jo veldig allsidige raser, kan brukes til både agility, LP, utstilling, spor osv;) Har du planer om å bruke Molly til noe? 🙂 Hun er jo også helt nydelig, en herlig hund!

    9. De juicy dressene er fake…. Juicy Couture har ikke størrelse xs, men Petit… og en annen ting, du kjøpte alt for liten størrelse… du er sånn medium.. og hvis pomeranianen din ikke er renraset så er den ikke en pomeranian! lol

    10. Må si jeg ble litt sjokkert da jeg leste “… Risikerer du å få en ikke renraset valp med godt gemytt”. Her er det tydelig at du ikke vet hva du snakker om. Jeg har en blandingsrase som jeg betalte 8000,- for, og han er faktisk helt fantastisk. Du må ikke punge ut med tre månedslønner for å få en valp med godt gemytt. Latterlig.

    11. Stine: Herregud, andrea snakker jo om HVIS du ønsker en renraset pomeranian! Det er ikke alle som vil ha blandingsvalper.

    12. Elsker bloggen din Andrea! <3 Tror du at du kunne laget et innlegg om en slags "shoppingguide" for Oslo, med hvilke butikker du anbefaler og lignende? Eller andre byer du har vært i, som London og Paris?

    13. Hei, lurte på om du kunne ha et inlegg hvor du ”skriver” om de stedene man bara måå gå innom i london 😉 Drar første gang til London i vinterferien <3
      Takk

    14. Spørsmål til ukens spørsmål: hva gjør du med molly når du er på skolen?? siden hun ikke kan være hjemme alene så lenge når hun er så ung.

    15. HVA HETER KJERESTEN DIN? NÅR BLE DERE SAMMEN OG KAN DU FORTELLE LITT OM DERE?

    16. Hei, jeg bare lurte på når innlegget med julegavene dine kommer? Skjønner hvis du har mye å gjøre for tiden, og at det kanskje er litt stressende å skulle ta bilde av alt:) hehe, elsker bloggen din og har fulgt den helt siden du startet, du er virkelig en stor inspirasjon!

    17. Halla!
      Hvor langt tid bruker på å mate pomomeranianen din? Je bruker 12 minutter per måltid. Je pleiar å bruke gulrottar annehvert måltidet, och blomkål andre halvpart. Pomperanionen min haiter Jensman, og je brukte itte 25000 kronar på den? Jeg kjøpte`n på brukmrked i california i 2004. Den holder se godt, men e på god vei til å bli spist opp i løpet av året. Hehe.
      Nå øver til spørsmålet: Ka for ei steiketid annbefaler eientleg du på dom søta pomperanionane?
      Glad før svar!
      klem ho Tanja Tomsen

    18. har noen spm til neste gang 😀
      Hvordan klarer du å holde brunfargen nå om vinteren? sånn ca. hvor ofte tar du solarium og evt bruker selvbruning eller annet? 🙂 (Hadde vært fint om du kunne hatt et eget innlegg om dette maybe)
      Hvor mange sesonger av Gossip Girl har du sett? Hvilken sesong ser du nå?

    19. Kan du legge ut London guiden din på nytt, link?
      Skal til london snart skjønner du og finner den ikke på bloggen din.

    20. Har prøvd å spørre før, håper du tar deg tid til å svare her!!
      Hvilken størresle har du i allsaint kjolen du brukte på nyttårsaften, og vil du si den er normal i strl?

    21. JAA, ha video der du viser hva du fikk til jul!
      og kan du vise innkjøpene fra paris og? du sa du skulle men du utsetter det bare

    22. Åå! Molly er så søt, og er definitivt verdt hver eneste krone. Har lenge ønsket meg en hund, men grunnet alergi i familien er dette dessverre ikke mulig. Du er utrolig heldig!
      Ellers bra svart 😉

    23. Lotte: Juicy dressene er ekte jo! Har sjekket, de finnes i XS, men på nettsiden deres vises ikke de utsolgte størrelsene, bare de dem har igjen!
      Andrea: Elsker bloggen din! Til neste ukens spørsmål: Hvor i Oslo bodde du før? Har hørt du bodde på Nordstrand, men dette er ikke noe jeg vet…
      Hvilket språk hadde du på U. Skolen?

    24. Dette er vel egentlig ikke min sak, men jeg har lagt merke til at du er ganske fraværende fra skolen, og du sier jo selv at du er ganske skolelei! Jeg skriver ikke dette for å kritisere deg på noen som helst måte, jeg vil bare at du skal vite at jeg forstår deg godt! Hallo, du har gått på skole i 11 1/2år nå! Du har arbeidet med masse skolearbied i flere timer, dager og år nå, så hvorfor skulle du ikke nå være litt sliten av det! Men Andrea, ikke gi opp!! Jeg vet, ut ifra det jeg har lest på bloggen, at du er en fantastisk person med en god personlighet, et vakkert smil, nydelig utseende, og en person med mange drømmer! Men får å nå disse drømmene må du arbeide, du må bare få motivasjonen. Selvfølgelig er ikke alle dager like gode som andre, men prøv å finn de beste dagene og motiver deg selv, bestem deg for at du skal klare dette! Det er bare et halv år igjen, vis ditt siste ekstra på skolen. Et tips er å sette deg et mål og gi deg selv fortjeneste når du klarer det. For eksempel, pugger du litt i dag til prøven så kan kan spise noe godt til kvelden, eller får du fem på denne prøven så kan du kjøpe deg den designervesken, eller noe sånt. Skjønner du hva jeg mener? Bare tenk positivt og fortsett det gode arbeidet. Jeg har troen på deg!

    25. Leier dere leiligheten? Noen tips om hvordan man kan vite at tingene på eBay er ekte og ikke fake?:)

    26. er ikke sikker på om du leser denne, men skal snart til paris, så lurte jeg på om du kunne lage et innlegg om paris og hvor jeg burde shoppe og dra :D??? PLIS! elsker bloggen din

    27. Jeg skal til London i påskeferien og lurer på hvilke butikker du anbefaler? Lurer også på om du kan anbefale noen produkter mot uren hud? 🙂

    28. Ahh. Molly er bare så nydelig! Kan jeg spørre hvem oppdretter du kjøpte henne fra? Bella Klein? vet de holder til i oslo området.

    29. Synes Molly virker som en herlig liten koseklump! Herlig hund. Skulle egentlig kjøpe pomeranian selv, men gikk heller for Bichon Frise siden jeg har hatt det før. Du er utrolig vakker, Andrea! 🙂

    30. @rose mari, Norge eier ikke Oxford Street. Men vi eier en veldig stor andel av bygningene der gjennom Oljefondet:)

    31. bra svart!
      Men føler du at du går mindre på skole nå enn du gjorde før? Altså at du skulker mer som du bor alene?

    32. Gode svar 😀
      Jeg lurte på noe med juicydressen, siden jeg tenkte å bestille på ebay. Men jeg er veldig usikker på strl, jeg er 1,76 høy, veldig lange ben og helt vanlig bygning! Håper på svar 🙂

    33. DETTE lurer jeg serr skikkelig på, håper du svarer neste gang 🙂
      Når du legger ut bilder av innkjøp og klær du har kjøpt, pris, butikk osv.. og du vet at så mange leser bloggen din og får det med seg, er det ikke litt “kleint” å komme på skolen med de klærna dagen etter da? Også sitter alle og bare: ja nå har hun på seg den nye buksa fra acne, ja den kosta.. ja du skjønner.. haha

    34. Så Axel er ikke din bestevenn? Han er jo den første du skulle skrevet… Kanskje dere har et annet type kjæresteforhold:)

    35. Jeg elsker din blog! Er dansker, men kan godt følge med alligevel 🙂
      Jeg tænkte på hvad for et kamera bruger du? Håber du kan forstå det 😀

    36. Jeg har også billetter til Justin Bieber 17 April GC! Da ses vi kanskje der da!! 😀 btw kjekt å møte deg i Oslo ved operataket <3

    37. har du bilde av hvordan juicy couture boksene ser ut nede i leggene? jeg har veldig tynne legger, så redd for at det bli seendes ut helt rart for jeg tror de er litt store i leggene…

    38. hvilke veske bruker du på skolen?
      hva har du i vesken?
      bruker du fortsatt mulberry brynmore vesken?
      kan du lage et innlegg om ALLE veskene dine? 😀 hadde vært gøy!!

    39. Blandingsvalper er da like mye verdt som rasevalper. Dyr er dyr. Sinnsykt overfladisk å bare tenke på verdi utifra renrase eller ei.

    40. Jeg bare lurer på hvordan du har råd til alt det du kjøper inn og å ha leiglighet ++? Jobber du eller kommer det meste inn fra sponsor avtaler?

    41. Så fine svar 🙂 Planene dine etter vgs virker fantastiske 😀
      Eg begynte rett på skulen etter vgs og det var kjempetungt.. Kunne heller ønske eg kunne reist og gjort det eg ville – ja, levd livet! Elsker mote, så hadde vert ein drøm for meg å starte nettbutikk også 🙂

    42. Dette er ikke noe kritikk, men jeg vil bare påminne deg om at hunder absolutt ikke behøver å være reinraset (og ha stamtavle) for å ha godt gemytt. Det er fullt mulig (med rett oppdragelse selvsakt) å anskaffe en blandingshund som kan ha vel så godt lynne som en rasehund. Selv ønsker jeg å adoptere en hjemløs hund eller omplasseringshund en gang i framtiden, noe jeg tror også skal gå fint. Ikke alle hunder er aggressive til tross for at de lever under vanskelige kår eller trenger omplassering av ulike grunner 😉 Men det er så absolutt en fantastisk flott hund du har! Smelter hver gang av bildene du legger utpå. Lykke til videre med bloggingen, stå på.

    43. Jeg skal til London i vinterferien, hvilke butikker burde jeg dra innom? Siden du har vært der en del. Hva er dyrt og billig?

    44. Synes det er litt rart du mener man absolutt burde kjøpe av oppdretter, for det viser seg at blandingshunder har ofte mye bedre helse enn ren raset hunder. Sånn f.eks pomeranian er avlet veldig liten og spinkel og tåler derfor svært lite, og de er også veldig utsatt for dårlige tenner og hofter, selv om de er fra oppdrettere:) Ikke for å kritisere deg, synes pomme er et fint valg av hund, men blandingsvalper kan være vel så bra som en renraset! 🙂

    45. spørsmål:
      hvor mye penger får du fra bloggen?
      hvor mye penger brukte du når du var i London i august?

    46. SPØRSMÅL: Hvor mye kostet sjokoladepudderet i Paris, sånn cirka? Skal til Paris om ikke så lenge, kan du lage en sånn Paris-guide, sånn som du gjorde med London? Hadde hjulpet meg masse! Elsker bloggen din Andrea, du er til stor inrpirasjon!

    47. du sier det ikke er noe vits å kjøpe en så dyr juicy dress for å bare sitte med den hjemme (noe jeg er enig i), men samtidig så kjøper du SOKKER fra ralph lauren? og det gir mening i hodet ditt?

    48. Hvis du synes shoppingen i London er bra, da MÅ du reise til New York! Verdens beste by noensinne, lover deg, det hadde sikkert blitt ditt livs beste opplevelse 😀

    49. Tenk på alle de hundene som trenger et hjem? Da trenger du ikke oppforde at alle må kjøpe hos oppdretter. Har selv to katter fra oppdretter (som skulle avlives pga feil farge på beina……..), og for noen dager siden tenkte jeg meg om da jeg så et program på tven, hvordan oppdrett faktisk fungerer for mange. Hunder lider, de blir teipet og fikset på alle slags måter for å få det perfekte utseende. Vet du hva formålet til en oppdretter er…? Det er å få penger for å avle frem den fineste hunden/katten av rasen, koste hva det koste vil.. Det er desverre mye mishandling ute og går. Man kan få en like fin hund uansett om det er en “vanlig” hund eller rasehund. Man burde ikke kjøpe oppdrett med mindre man skal drive med oppdrett selv..

    50. Og, hvordan i all verden kan du si at eg hund uten stamtale ikke har godt gemytt !? Hunden blir slik eieren former den 😉

    51. en liten ting 🙂
      er ikke alltid det er bedre å kjøpe renraset hund.
      renrasete kan oftere bli syk enn blandingshunder.
      fikk forresten en renraset pomeranian for 10.000, var sinnsykt heldig da, med stamtavle og møte med moren og sånn. men var litt vennerabatt 🙂

    52. Jeg skal til London om ikke lenge og siden London er sin favorittby lurte jeg derfor på om du kunne lage et innlegg om de beste shopping stedene, hvilke butikker man bør ta turen innom og hva man bør se imens man er der. (en London guide) Digger bloggen! 🙂

    53. Hva har du gjort med håret ditt for å få den fine hårfargen? Har tenkt å farge og stripe håret mitt til våren, og hårfargen din er sykt fin!

    54. Digger bloggen diin!! 😀 Men lurer bare på en ting: Er ikke Axel en av dine beste venner? XD Og så lurte jeg på om du og Fanny kunne lage en video til av “Life as Bassane”. Digger videoene, haha!! ;D

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg