Begynner å få gode resultater

Etter å ha spist sunt i snart 3 mnd og trent ca 2 ganger i uken, begynner jeg å se resultater. Har gått ned et par kilo og ser resultatene spesielt på lårene og magen min! Siden sommeren har jeg gått fra 59 til 53 kilo, veldig fornøyd med det. Er absolutt ikke så vanskelig å gå ned i vekt som jeg hadde trodd og det å komme i gode rutiner når det gjelder mat er superlett. Skal lage et utfyllende innlegg snart med hvordan jeg har trent og hva jeg spiser, holder meg unna osv. Og før bilder! Her er et før-etter bilde av magen min som jeg la ut på instagram tideligere i dag:

Fler bilder av magen min som jeg tok i går:

Ser stor forandring spesielt på hoftene om dere ser på “før” bildet ovenfor. På bildet nederst til venstre strammer jeg det lille jeg hittils har fått av magemuskler, haha! Målet er å få enda mer definerte magemuskler, synes det er såå fint 🙂 Kom i gang med sunnere kosthold og trening dere, kroppen har kun godt av det! Dette er ikke noe slankegreier for min del men heller en ny livsstil. Jeg føler meg mye bedre av å kutte ut drittmaten og får mer overskudd av å trene, bare positivt! Har også et sunt forhold til mat og spiser meg alltid mett, men til forandring av mat som kroppen har godt av. Dere aner ikke hvor mye DRITT jeg spiste før sommeren, uff.. Skal som sagt skrive et langt innlegg en av de kommende dagene om ønsklig ♥

 

 

 

 

– ANDREA BADENDYCK


262 kommentarer
    1. Sååå flink du er <3
      Jeg har selv gått ned fra 81kg til 54kg 🙂 å er suuper fornøyd!!! Ikke noe slapp ut heller noe 🙂
      så nå skal jeg begynne på fitness 🙂

    2. Wow! dette er virkelig en stor insprirasjon, og jeg fikk veldig lyst til å ut å løpe en tur akkurat nå når jeg så forandringen! forandringen er jo ikke så veldig stor, men når man tenker over det så er det jo en veldig stor forandring, noe som er kjempe bra! 🙂 Du har jo en utrolig fin kropp slik som den er nå, synes nå jeg da, men alle har forskjellige meninger om hvordan drømmekroppen er! Kan du/skal du legge ut et innlegg om hva du spiser og kanskje noen inspirasjonsinnlegg med bilder og quotes og slik? 🙂

    3. Hvordan har du trent for å få vekk hoftefettet? Har selv veldig lyst å bli kvitt litt der, men vet ikke hvordan jeg skal trene for å få det til!
      Hadde satt stor pris på svar:)

    4. Sinnsykt brae resultater! Gleder meg utrolig masse til du kommer med et innlegg om ca hva du spiser, og hva du holder deg unna og trener! Med en gang du kommer med det innlegget skal jeg starte den samme planen som deg, bare jeg skal minske det ned litt 🙂
      Fikk sinnsykt med motivasjon!

    5. Trener vær eneste dag og spiser sundt, dette har jeg gjort siden september, og jeg merker store forandringer, både på konstrasjonen på skolen, kropp og selvtillit!
      Veldig bra andrea, forsett slik 🙂 gleder meg til å lese neste innleg

    6. gleder meg masse til innlegget om treningen og kostholdet ditt kommer! du er en god inpirasjonskilde, andrea! 😀

    7. Så utrolig flink du er!
      Kan du lage flere innlegg om motivasjon, hva du spiser og oppskrifter på sunn mat?

    8. Woow! Magen din er blitt så utrolig fin! Jeg har litt sånn kropp som er på før-bildet ditt. Jeg er ikke tykk i det hele tatt, men jeg har som du hadde (ikke frekt ment) litt sånn brede hofter. Eller, ja, du skjønner.. Nå som jeg ser hvor utrolig fin mage du har fått får jeg skikkelig lyst til å bli sunnere selv! Jeg trener 3-4 ganger i uka, men jeg spiser uheldigvis mye dritt…

    9. Det hadde vært til stoor hjelp om du hadde skrevet et innlegg om det, Andrea! 😀
      Jeg selv har prøvd helt siden nyttår å kutte ut drittmat, godteri osv, men jeg har aldri klart å fullstendig komme meg ut av den onde sirkelen med dårlige matvaner. Jeg blir bare så frustrert over meg selv. Driver alltid på å klager at jeg har så stygg kropp osv, men fortsatt vender jeg til Alt mulig dårlig mat. Det er liksom alltid sånn “jeg begynner i morgen” men dagen derpå sier jeg det samme. Altså, jeg har så innmari lyst til å føle motivasjon og for en gangs skyld gå i bikini med hodet hevet og føle meg vakker. Jeg håper på et svar son kan hjelpe meg litt her. Klem

    10. Der døde jeg innvendig. Du er flink. Utrolig flott kropp du har… men faen. jeg følte meg bare enda feitere og ekkel her jeg sitter med eplebitene mine:(

    11. Kjempebra jobba!
      Jeg ser stor forskjell, bare pass på at du ikke blir for tynn!
      Kjempefin kropp, og helt konge at du har endret matvaner og fått et bedre kosthold. Føler meg stolt selv om jeg ikke kjenner deg, dette var jo dritbra!

    12. Så utrolig heldig du er som får så forskjell! Jeg har ikke spist noe godteri i 2013 men jeg føler alikevel at jeg bare går opp… Du hadde fin kropp fra før også da, men bra at du er fornøyd med deg selv nå 🙂

    13. Bra resultater, men jeg liker bedre “før”… ser ut som om du har mistet mye former. Blir litt for guttete i formen..

    14. Oida! Kjempe bra at du trener å spiser sunt, men du va blitt ganske tynn.. Her såg vi ikke så mye mer muskler.. Er det ikke det du vil frem til? Du var jo tynn fra før! Kan tenke meg at mange små heter som har deg til forbilde kommer til og gjøre alt det kreves for å bli like tynne og det kan bli farlig 🙂 men men, stå på:)

    15. Det er jo veldig bra at du har skiftet til en sunnere livsstil, men jeg synes du skal være forsiktig med hvor mye detaljer du legger ut, spesielt rundt dette med vekt. Dette er ting som går inn på alt for mange, selv om man kanskje ikke legger merke til det med det første, og kanskje spesielt når det kommer til det publikummet bloggen din har 🙂

    16. Å så flink du er!! Ble faktisk litt sjokkert over at du greide det, i og med at du har skrevet tusen ganger før også at du skulle klare det, så dødsbra jobbet! Du ser helt utrolig flott ut, og om noen sier noe annet er jeg helt sikker på at det er av sjalusi! Fortsett med bra jobbing:-D

    17. For å være helt ærlig, synes jeg du så finere ut før jeg da. Nå ser du litt anoretisk ut i mine øyne,, Men men smaken er vel som baken;-)

    18. Du er utrolig flink!! Ser resultatene dine! Hadde vært supert om du hadde lagt ut et innlegg om hva du spiser og trener! Du er så vakker! <3

    19. Er det virkelig så stor forskjell på hoftene som før-etter bildene, eller ser det bare sånn ut på bilder? Det er ikke ment frekt i det hele tatt, syns bare det er sykt bra jobba hvis det faktisk er så stor forskjell, fordi jeg klarer ikke gå ned rundt hoftene i det hele tatt.

    20. kan du lage et innlegg med hvilke mageøvelser du tar? Og litt generelt om øvelser og ikke minst kosthold?:-) det hadde jeg blitt utrolig glad for!

    21. Syns det er veldig bra at du føler du har fått en bedre livsstil og at du føler deg bedre ved å ha endret på kostholdet ditt. Du ser flott ut! Likevel blir jeg litt bekymret når du legger ut slike bilder, og hvertfall hvis du skal gå mer i detaljer om hvordan du mistet vekt. Det er bra å trene og være sunn, men husk at det er mange yngre jenter som leser bloggen din og for dem kan dette fort bli en kamp om å miste mest mulig vekt og bli tynnere. Det kan være vanskelig for dem å sile ut det positive du i bunn og grunn mener med innlegg om trening og kosthold. For mange kan bildene og det du skriver bli som en inspirasjonskilde for å miste mer vekt og bli enda mer “perfekte”. Jeg mener overhode ikke noe vondt med det jeg skriver. Mener bare at du burde tenke litt over det. Kanskje du kunne ha skrevet et innlegg om det?

    22. Først skriver du at det ikke var så vanskelig å slanke seg og du har gått ned så og så mye siden sommeren, å under bildene skriver du at dette ikke er for å slanke deg men for å få en sunnere livsstil? 🙂 skjønte ikke den heeelt!

    23. du vet ikke noe om trening, og jeg syns du ikke burde prøve å snakke om det. Alle får flat mage når de ligger, så ikke bli stolt av det.

    24. Om du sier du veier 53 kg og er omtrent 156 høy kan du umulig ha særlig mye muskler på kroppen. Har du i det hele tatt trent før for to måneder siden?..

    25. Tror du kanskje burde ordlegge deg bedre når du skal skrive om slike ting som trening Andrea. Dette er ment som kontstruktiv kritikk, men det skinner litt gjennom at du ikke trener for å være sunn, men at du trener for å bi tynn. Og når du har såpass mange unge lesere, så har du et ansvar for å fremme et sunt kroppsideal.

    26. Wow, sykt å lese dette som gutt! Missforstå meg rett, jeg digger at alle jenter vil trene og bli dødsexy. Men helt ærlig så ville gått ut med deg med den gamle magen og hoftene dine.
      Sånn fra en gutts perspektiv så er det sykt heftig ja, å ligge med en jente som har drømme-supermodell kroppen, men det er nesten enda sykere om nesten har det. Fordi da føles det som hun på en måte viser meg noe personlig. Og hvis jenta er litt sjenert, men jeg klarer å overbevise henne om at hun er vakker selv med et par ekstra kilo blir det vanligvis ganske syk sex.
      Men stå på Andrea, ingen grenser for hvor sexy du kan bli!

    27. Dritbra! Du er fantastisk 🙂 Trener nå ca 7 timer i uka med gymmen, spiser mye sunnere og alt. Før trente jeg ikke i gymmen en gang og spiste dritt hele tia. Men sliter litt med magen.. Har litt valker der på en måte, og de vil jeg jo ha vekk! Hvordan?
      Ps: Overalt hvor du ser på nettet finner man sånne her innlegg. Jeg tror det er bra med fokus på å være sunn, og om Andrea ikke legger ut sånne innlegg så vil uansett tusenvis av andre gjøre det. Så ikke legg det på Andrea 😉 Også kan hun vel blogge om akkuratt det hun vil 🙂

    28. Tenk over at mesteparten av leserne dine er 11-12-13 år… Du har vært flink, absolutt, men er dette litt spesielt å legge ut?

    29. Selfølgelig stikker ribbeina dine frem når du ligger, det gjør det jo til de fleste. Du burde heller tatt bilder når du står oppreist. Og du bør helst ta bildene i samme vinkel på alle bildene, på det første står du mer bøyd fremover og på det andre strekker du deg bak, selfølgelig får dette deg til å bli “tynnere”.

    30. Resultatene på hoftene er jo bra og tydelige, men jeg synes ikke noe om de nederste bildene du har lagt ut. Du ser skummelt tynn ut der, og det gir et VELDIG feil inntrykk for særlig yngre lesere. Ribbein er ikke noe man skal sikte etter. Jeg er 173 cm og veide 45 kg i fjor til tross for at jeg er 18, og det var rett og slett ikke pent. Om du sikter etter å bli så tynn som mulig så vil jeg anbefale deg å tenke deg om. Som en skrev over her skinner det ganske lett gjennom at du trener for å bli slankere, noe du i bunn og grunn ikke trengte da du hadde en helt grei kropp fra før. Selvfølgelig er det bare positivt at du trener og spiser sunt, men ikke la det gå for langt. Jeg har lagt på meg 20 kg nå, og helt ærlig er jeg mere fornøyd med å veie 65 kg enn 45, det ser sunnere ut og er slik en kvinnekropp skal være. Selvfølgelig kunne jeg tenkt meg en litt slankere kropp igjen, men kunne ikke tenkt meg å trene meg ned til 50 kg igjen.

    31. Dette innlegget syntes jeg du burde tenkt litt mer igjennom før du la ut. Du finner svært få bloggere som velger å svare på hvor mye de veier, og det er en god grunn til det! Unge jenter blir fort påvirket, og når du forteller at du veier 53 kg, og legger ut bilder av en flat, trent mage, vil mange tro at dersom de kommer ned i en vekt på 53 kg vil de se ut slik som du gjør. Det er jo ikke sånn det fungerer!
      Å legge ut bilder av magen sin når man ligger nede for å vise at den er flat blir jo helt feil! Som Lise sier over her, får de fleste flatere mage når de ligger nede. Og hvorfor skal du egentlig legge ut fire bilder ekstra, når man ser på det øverste bildet hvordan magen din nå ser ut? “Flere bilder jeg tok av magen min” – det er sånn man sier når man legger ut bilde av hunden sin eller bilder fra ferien sin.
      La bloggerne som virkelig kan trening ta seg av den typen blogginnlegg.

    32. åh herlighet folkens… hun representerer en sunn og trent kropp! hun trener hardt å spise sunn mat. Det inspirerer folk til å gjøre det samme..ikke påvirker folk. Om det påvirker noen av dere til å sulte dere ihjel noe som er SÅÅÅÅ DRITT DOMT Å BARE TEIT burde dere slutte å lese bloggen eller alle blogger som har en veltrent å fin kropp. Da er det bare ikke noe for dere. ingen tvinger dere til å gå inn på bloggene. Hun vil ha en veltrent å sunn kropp som hun kan være stolt av sånn hun føler seg bra. Er det ikke det vi alle vil? så tenk over det… ikke kommenter dritt til henne… noen av dere er sikkert bare sjalu uten å tenke over det! når dere ser den lange streken nedigjennom magen hennes når hun ligger er magen godt trent… det har ingenting med “beina på siden” å gjøre. Det har vi alle! fortsett å legg ut sånne innlegg Andrea! det inspirerer meg utrolig mye til å ville ha en fin kropp! STÅÅÅ PÅ 🙂

    33. Hei Andrea! Du ser utrolig bra ut! Skjønner godt at du er fornøyd og vil vise frem resultatene dine 🙂
      En ting jeg håper du kanskje kan nevne i det neste innlegget du skriver om kropp, trening og helse, er at man ikke må ha for mye tanker rundt vekten. Vekt avhenger av høyde, muskler og fett – og BMI er en “målemetode” som ikke egentlig er god nok. Selv veier jeg 58 kg. I sommer tok jeg en test på treningssenteret mitt som målte blant annet kroppsfett og muskelmasse. Jeg har siden sommeren kun gått ned 0,5 kg, selv om jeg trener 4 ganger i uken og spiser greit, men vekten spiller ingen rolle for meg. Jeg har gått fra en fettprosent på 23,3% til 18,3%, og opp 2 kg i muskelmasse. Det er det jeg håper at jenter som vil se bedre ut tar med seg, at det er viktig å spise sunt og å trene, ikke prøve å nå en vekt som kanskje for dem ikke er bra i det hele tatt. Du ser ufattelig bra ut, men jeg syns personlig det er skummelt at du deler vekten din, da unge jenter i verste fall kan begynne å sulte seg selv for å se ut som deg, selv om jeg vet at det ikke er din intensjon – jeg ser jo at du prøver å motivere folk til å trene og spise sunnere! Stå på videre med treningen! 🙂

    34. Hei, så flink ti har vært!
      Jeg ønsker å være like flink, men klarer ikke være streng nok med meg selv!
      Hadde blitt veldig glad om du kunne lagt ut hva du har gjort 🙂
      Stå på og vær stolt av deg selv!

    35. Du må være forsiktig nå Andrea. Det er flott at du trener og er sunn, men å fokusere på at du har slanka deg og tar bilder av magen din kan ha er veldig dårlig inflytelse på de yngre leserne dine.
      Selv er jeg 16, og syns du er en helt super blogger, elsker stilen din og du tar fantastiske bilder, men jeg vet hvor fort man kan bli påvirket av dere rosabloggerne, så please ikke fortsett med sånne innlegg som dette.. 🙂

    36. Du strammer ikke når du ligger der, Det kalles å suge inn magen. Ved å stramme ville ikke ribbeinene dine komme så tydelig frem som de gjør på dette bildet. Nytter ikke å spille på det å være tynn og trent. To helt forskjellige ting..

    37. Sa ikke du for en stund siden at du skulle få muskler, at det var derfor du gjorde dette? Jeg ser serriøst ingen muskler. Jeg ser at du suger inn magen eller tar bilder i feile vinkler.. Trist at du har begynt med dette, for du skaper et kroppsideal som ikke er veldig sunt.

    38. husk at å bli tynnere ikke i alle tilfeller er synonymt med å bli sunnere – særlig ikke i ditt tilfelle. det er tydelig at du har fokusert kun på å forbrenne fett i stedet for å bygge muskler. du har nok en veldig høy forbrenning fra naturens side når du går ned i vekt av såpass små endringer – å trene to ganger i uka er jo forsåvidt ingenting. selv trener jeg seks ganger i uka og spiser sunt, men jeg går ikke ned i vekt av den grunn da kroppen min er godt vant med det. men nå fokuserer jeg først og fremst på å få en mer markert kropp, noe du også burde gjøre. begynn med styrketrening i stedet, det bytter ut fettet ditt med muskler.

    39. Kan du komme med et eget innlegg om hvordan du trener og hva du spiser, siden det funket bra 🙂 prøver å få sommerkropp, skjønner du, men jeg lykkes ikke helt i det….. 🙁

    40. Du har sagt at du vil få mer muskler Andrea.. Når man bygger muskler går man opp i vekt, ikke ned. Muskler veier mer en fett!

    41. Kan du skrive en uke plan over hva du spiser og hva du trener? 🙂 veldig detaljert? hadde vært syyyykt bra!!

    42. så utolig flink du er! snakker fra erfaring at det er sykt gøy å se resultater!! kom gjerne med inlegg !! 🙂

    43. Hei! Kunne du skrevet om en vanlig dag for deg når det gjelder spisevaner? Hadde vært veldig glad for det!

    44. Det er så mange som kommenterer at “ser at det eneste du vil er å bli tynn, ikke fit” “muskler veier mer enn fett” .. Ja, det er sant at muskler veier mer enn fett, men dersom man ønsker seg en strammere og mer markert kropp, vil man også gå ned i fettprosent. Det har Andrea gjort, ved hjelp av et sunnere kosthold og trening et par ganger i uken. Når hun begynner å trene oftere, vil vekta gå opp fordi hun bygger flere muskler. Dere er så negative. Dette er fantastisk gjort. Det er utrolig hva sunn man kan gjøre med en person. Går man på bloggen til Eirin Kristiansen, som legger bilder som er ganske like disse, ser man ikke en eneste negativ kommentar. Hvorfor skal det være sånn?
      Stå på Andrea :- D

    45. Helt sykt hvor gode resultater du fikk! dette ga inspo, gleder meg til å lese treningsplanen din og om kosthold, så håper du blogger om det 🙂 Du har en kjempe fin kropp, det hadde du jo fra før av å, men wow liksom!! Du gleder deg vell til sommeren nå… sjalu *kremt*

    46. Du er virkelig herlig! Du stråler sånn, og er så positiv og smittende, hvertfall på meg. Du tenker kanskje ikke over det, men treningen/kostholdsplanene dine er en stor inspirasjon for meg, setter pris på det. You go girl! 🙂

    47. Oiii! Sånn mage vil jeg også ha! Kan du ha en video om øvelsene du tar, legge ut noen enkle og sunne matretter du spiser? Hadde blitt utrolig glad da;) har kjempe lyst til å begynne å trene! Du er et av mine største forbilder Andrea!

    48. kan du skrive et innlegg om hva du gjør når du trener ? og kanskje noen gode tips til hva du kan spise som erstatninger for godteri/ søtsaker eller lignende? 🙂

    49. reposter denne kommentaren fra en jente lenger oppe :
      Dette innlegget syntes jeg du burde tenkt litt mer igjennom før du la ut. Du finner svært få bloggere som velger å svare på hvor mye de veier, og det er en god grunn til det! Unge jenter blir fort påvirket, og når du forteller at du veier 53 kg, og legger ut bilder av en flat, trent mage, vil mange tro at dersom de kommer ned i en vekt på 53 kg vil de se ut slik som du gjør. Det er jo ikke sånn det fungerer!
      Å legge ut bilder av magen sin når man ligger nede for å vise at den er flat blir jo helt feil! Som Lise sier over her, får de fleste flatere mage når de ligger nede. Og hvorfor skal du egentlig legge ut fire bilder ekstra, når man ser på det øverste bildet hvordan magen din nå ser ut? “Flere bilder jeg tok av magen min” – det er sånn man sier når man legger ut bilde av hunden sin eller bilder fra ferien sin.
      La bloggerne som virkelig kan trening ta seg av den typen blogginnlegg.
      … jeg synes dette er drøyt andrea, for det er mange unge jenter som ikke forstår at dine 53 muligens ikke er synonymt med sunnhet for deres kropp.

    50. bra jobbet! men ikke gå mer ned i vekt! fokuser på å bygge muskler nå! blir du tynnere er det ikke fint! du ser helt fantastisk ut nå! drit i de negative kommentarene! det viktigste er at du er fornøyd. men går du ned 3 kilo til blir du undervektig og da står du i fare for mange helse plager. trust me, been there, done that

    51. Ja! Kan du lage et slikt innlegg? Det var en stor inspirasjon å se at du fikk det til, kanskje jeg og kan klare det..hehe. Bra jobbet Andrea!!

    52. Det var et veldig bra resultat du ha fått! Men hvis det hender du koser deg i blandt, hva spiser du da?
      Kan du lage et innlegg med sunne oppskrifter og mattips som du bruker?

    53. Du er veldig flink og en inspirasjon for mange men du burde virkelig lese ene inlegge på bloggen til Anna Rasmussen om forbilder og slanking. Du er et forbilde for mange og mange unge lesere og gjør akuratt det samme som deg. Mindre barn budde ikke føle seg presset til å slanke seg. Håper virkelig du leser denne kommentaren, og igjen ikke noe negativt. Men husk dette du er et forbilde for mange ,du er fin som du er ! Du har alle leserne fordi du er den du er, ikke en treningsnakroman som bare tenker På utseende

    54. Wow! Gleder meg til å lese hva du har gjort. Ble skikkelig inspirert til å begynne og trene skikkelig, og 2 ganger i uken skal nok gå fint 🙂

    55. Så flink du er! Stå på! Jeg holder på med det samme, og det hadde vert veldig motiverende om at du hadde skrevet et innlegg om hva du spiser, hva som er lurt å styre unna, og kanskje noen tips som du har erfart mens du har holdt på!

    56. Du vet at det ikke hjelper å ligge i sengen og trekke inn magen når du tar før- og etterbilder, ikke sant?

    57. Flink du er!! 😀
      Kan du lage et innlegg der du skriver litt om hva du trener, altså øvelser du har gjort for å fått et slikt resultat?? raskest mulig, om du har tid 😉

    58. Jeg blir rett og slett trist over å lese alle kommentarene. Det er skummelt at unge jenter lar seg inspirere av undervektige bilder. Kjære jenter! For all del, det er sunt å trene, men tren da for å få en kropp som fungerer optimalt, ikke for å kvitte seg med fettet rundt hoftene. Jeg er enig med flere som mener at du burde tenkt gjennom dette innlegget før du postet dette. Dette er virkelig ikke sunn inspirasjon!

    59. Til dere som spør om hun kan skrive detaljert treningsprogram og kostholdsprogram; dere skjønner det at dere kan ikke følge det samme som hun gjør? Hennes program er forbeholdt hennes kropp og livsstil, og kan rett og slett i verste fall være skadelig for andre. Om dere vil ha et kosthold og treningsprogram så foreslår jeg at dere går på et treningssenter, får veiledning hos en proff som ser hvordan kroppen din er, så vil han eller hun sette opp et program som passer til deg. Andrea er vel ingen ekspert…

    60. Jeg er ikke tynn, jeg har ønsket meg flat mage i alle fall 5år. Jeg tar 20+ situpser flere ganger daglig, jeg trener med en sånn romaskin, det er sykt enkelt! Jeg pleier å ta rompe øvelser og sykle på mammas sports sykkel som står midt i stua. Det har jeg gjort hver DAG i ca. 1 og 1 halv måned, hvor lang tid skal det ta for å få en flat mage? … Har du noen tips? Hvor mye veier du?

    61. Hei!:) det er ikke meningen av kommentere stygt, bare så det er sagt. Bilde du skaper av å “ha fin kropp” i hodet til unge jenter er ikke bra! Jeg syns heller du kan skive innlegg om grunnlag for trening og motivasjon, men du og mange andre bloggere skaper bare dumme bilder om hva drømmekroppen er, og hvordan er pen kropp skal se ut. Jeg ville heller fokusert på bygge muskler enn å ha helt syltynn mage. Det er mange jenter som tar fra sånne ting og ødelegger seg selv 😉

    62. Skjønner ikke hvorfor dere mener hun må ta hensyn til gud og hvermann som leser bloggen, folk får TENKE SELV for en gangs skyld. Herregud…

    63. Tok det lang tid før du ko i gang med treningsrutinene dine?
      Har du noko spesielt program du følger?
      Har du tips til motivasjon?

    64. Sånn HELT seriøst andrea, så er det faktisk ikke en eneste forskjell å se. Skulle vært større resultater om du hadde spist så sunt og trent flere dager i uken i sånn ca 3 mnd.

    65. kan du legge ut før og etter bilder av hvordan lårene dine har forandret seg? det er det eneste jeg er ute etter akkurat nå, help til å få mindre lår, har så sinnsykt store 🙁

    66. du har fått utrolig fin kropp 🙂
      jeg har slik kropp som du hadde før nå, og ønsker og få slik kropp som deg. Så jeg gleder meg til det innlegget om hvordan du spiser osv 😀

    67. Bra resultater! Men må si at du har mistet en del av de kvinnelige formene det ser ut til at du hadde før, ikke mye timeglass og midje som synes, bare helt rett.

    68. Wow dritbra gjort! Sliter med hoftene mine selv, kan du legge ut øvelser du har brukt for hver kroppsdel hvis du skjønner 🙂 særlig for hofter og lår. Kan du skrive litt om hvor ofte du har spist usunt, en sjokolade, eller taco, pizza osv. Føler jeg ødelegger alt ved å spise litt godis en gang i uka.

    69. Det jeg ikke forstår er hvordan du finner en eneste god grunn til å legge ut et slikt innlegg på bloggen din, når du tydeligvis ikke en gang er enig med deg selv om hvorfor du driver med dette. Du har gått ned så så mange kilo og trodde ikke det var så enkelt å slanke seg, men du gjør ikke dette for å slanke deg? Du gjør dette for livsstilsendring? Vet du hva jeg foreslår? At du tar et oppgjør med deg selv og hvorfor du trener og spiser som du gjør før du sender i vei et ugjennomtenkt innlegg til mange tusen 12-13-åringer som ikke forstår at det å veie 53 kilo ikke nødvendigvis betyr å se ut sånn som du gjør. For meg er det også uforståelig at du legger ut et slikt innlegg etter alle de negative tilbakemeldingene du fikk på ditt forrige inspo-innlegg. Hvorfor kan du ikke bare holde dette for deg selv? Nyte resulatene, matvanene og treningsrutinene dine alene? Er det ikke nok at DU er fornøyd?

    70. Åå, så fin du har blitt! Drømmekroppen! Har selv kommet godt i gang med en sunnere livsstil i det siste, jeg har ikke holdt på lenge nok til å se noen resultater på kroppen enda. Men derimot så har jeg merket at jeg har mye bedre humør, dessuten har selvtilliten min blitt bedre ettersom jeg aldri lenger trenger å få dårlig samvittighet etter at jeg har spist noe ettersom det nå er sunt i tillegg til at jeg vet at jeg innen få måneder selv kommer til å se resultater! Ååå som jeg gleder meg! Men hvis du kunne begynne å blogge litt mer om kostholdet ditt og trening hadde det vært supert! For eksempel noen middagstips, sunn snacks og hva du har trent? Hadde satt stor pris på det 🙂 Lykke til videre, Andrea! Dette innlegget var til stor motivasjon for meg! Takk for det! 😀

    71. kunne ikke sagt det bedre selv :
      Det jeg ikke forstår er hvordan du finner en eneste god grunn til å legge ut et slikt innlegg på bloggen din, når du tydeligvis ikke en gang er enig med deg selv om hvorfor du driver med dette. Du har gått ned så så mange kilo og trodde ikke det var så enkelt å slanke seg, men du gjør ikke dette for å slanke deg? Du gjør dette for livsstilsendring? Vet du hva jeg foreslår? At du tar et oppgjør med deg selv og hvorfor du trener og spiser som du gjør før du sender i vei et ugjennomtenkt innlegg til mange tusen 12-13-åringer som ikke forstår at det å veie 53 kilo ikke nødvendigvis betyr å se ut sånn som du gjør. For meg er det også uforståelig at du legger ut et slikt innlegg etter alle de negative tilbakemeldingene du fikk på ditt forrige inspo-innlegg. Hvorfor kan du ikke bare holde dette for deg selv? Nyte resulatene, matvanene og treningsrutinene dine alene? Er det ikke nok at DU er fornøyd?

    72. Til dere som spør hvordan man får mindre lår og mage:
      Det er ikke mulig å punktslanke seg. Dette betyr at man ikke kan bestemme hvor på kroppen man skal ta av seg. Du trener, og du mister fett der du sist la på deg. Dersom du ønsker f.eks mindre lår, må du ikke ta lårøvelser – dette fører bare til at musklene her blir større, ergo du får større lår. Med andre ord har Andrea vært heldig, hun la sist på seg på lårene og magen utifra bildene, derfor har hun også redusert fettet på disse områdene 🙂

    73. Hei Andrea,
      hva er vitsen med å legge ut bilder som viser hvordan du har blitt tynnere, når det IKKE er en slankegreie for din del? Det virker bare veldig ulogisk…

    74. Heregud jeg ser ikke så bra ut som du gjør på før bildet engang, du har fått meg til å inse at jer bør spise mindre! takk

    75. Hva er greien med dere folkens? Dette er Andrea sin blogg og hun har lov til å legge ut akkurat hva hun vil. HVIS dere skulle ha noe som helst problemer med dette, så vær så snill, la vær å lese bloggen da.. Er det så vanskelig? Det er virkelig INGENTING å henge seg opp i.. Hun har vært kjempe flink og jeg ser fremgang!! Hun er stolt over resultatene sine og må derfor få lov til å dele dette. Når ble forresten trening og sunt kosthold dumt? Uansett hvilken alder vi snakker om, så har et hvert menneske godt av litt fysisk aktivitet og spise mat som er bra for kroppen. Om hun veier 53kg, hva er gale med det? Hun er ikke spesielt høy, hun har et godt forhold til mat, OG SÅ lenge dette gjøres på en sunn måte så ser jeg ingen grunn til å hisse seg sånn opp. ÅRH, blir så provosert av enkelte mennesker som skal henge seg opp i ALT BLOGGERE GJØR

    76. Kan du skrive om hva slags type pålegg du spiser på brødskive/knekkebrød også?
      spiste du i det hele tatt sjokolade? eventuelt hvilken og hvor mange ganger?
      middag?
      hvor mange måltider om dagen?
      hvor mye treninng?
      hva trente du?
      hadde hjulpet 🙂

    77. Kan du legge ut før og etter bilde av lår/rumpe?? siden dette er områder jeg spessielt vil jobbe med….

    78. Oj, den fine magen jo!! Hadde vært en stor inspirasjon for oss vist du la ut hva du spiser og hvordan du trener 🙂 Hvem har vell ikke lyst på finere mage og lår til sommeren!? Stå på Andrea, digger deg og bloggen din!

    79. utrolig bra gjort! stå på! hadde vært fun å hørt hvordan du har fått det ti. Hva du har spist, hvordan du har trent, hvor ofte trent, hvor lenge du har holdt på, hva som var vanskelig, hva som var lett osv 🙂

    80. Åå, så sykt bra motivasjon. Skulle virkelig jeg hadde din mage. Det er magen jeg sliter med på selvtilliten, og skulle gjerne vært flat og ikke ha det magefettet…. I DAG skal jeg ut å løpe på grunn av deg, Andrea! Thank you <3

    81. Gått ned i vekt og veier 53kg.. + beina dine begynner å syns, og lite antydning til magemuskler. Bra jobaa! Imponerende! Fortsatt å motivere folk til sykdom.

    82. Først skryter du av hvor mange kg du har gått ned og hvor mye bedre det er. Deretter har du bilder av deg selv LIGGENDE, dvs: de fleste får tynn mage og ribbbeina stikkende ut da, før du avslutter det hele med å si at du ikke ser på dette som noe slankegreier men for å være sunn og ha god helse? Wow! En med god helse er ikke opptatt av å være så tynn som mulig, men av å være god mot kroppen sin. For all del, det er bra du har lagt om kostholdet ditt og har begynt å trene, men for all del; ikke bli noen fitnessdiva nå Andrea. Det virker ikke helt som om du har heelt greie på det her, eller kanskje du har det, men du klarer iallefall ikke å formidle det på en god måte. Dette kan påvirke mange i heeelt feil retning.
      Husk at du har mange yngre lesere da! Selvfølgelig er det din blogg og du kan skrive hva du vil, men du må huske på den sjuke innflytelsen du har på leserene dine. Du vil vel ikke at 12 åringer skal gå rundt å være super kroppsfiksert bare fordi “toppbloggeren Andrea Badendyck” er det? Nei, vær så snill. Motiver gjerne for et sunt kosthold, men de bildene av deg liggende i senga og suger inn magen kan du gjerne holde for deg selv.

    83. haha dør av å lese alle de negative kommentarene. du må få skrive akkurat det du vil! og du skrev jo selv at du spiser til du blir mett, og trener regelmessig og spiser sunt. hvis yngre jenter lar seg påvirke av dette på en negativ måte, så gir ikke det mening. syns det er kjempe gøy å lese om dette, og håper du skriver et mer utfyllende innlegg om det:) du gir hvertfall meg inspirasjon! ikke til å sulte seg gjennom hverdagen, men til å holde en sunn og god livsstil:)

    84. Ingen tvil om at det har gitt resulatater å spise sunt og å trene, men tenk litt på hvilke signal du sender til de som leser bloggen din. Du er et forbilde for mange, spesielt unge jenter, og da er det viktig å tenke på at du påvirker leserne dine på alle måter uten at det kanskje var hensikten. Du kan såklart skrive om at du har et sunt kosthold og gi tips til oppskrifter som er sunne osv, men å skrive hvor mye du veier eller at det er lett å slanke seg når du allerede er så vakker og slank blir etter min mening enda verre for de som kanskje sliter litt med dette på en eller annen måte. Hvis du gjør dette for treningens og helsens skyld kan du heller skrive treningstips og tips om mat.. Vil tipse deg om å lese artikkelen om Linnea Myhre i Stella, der er et eksempel på hvor stor påvirkningskraft bloggere kan ha.

    85. Leste noen av kommentarene og jeg blir UTROLIG provisert av de som sier negativt om hva Andrea har oppnådd her. Dette er hardt arbeid og det er noe hun selv ønsker! En sunn og god livsstil er noe helt annet enn å ”slanke seg for å se spinkel ut” og det er absolutt ikke det hun skal få ut av treningen heller. Det å miste noen kg fordi man har begynt å trene aktivt og lagt om kosthold er jo utrolig flott, og selvfølgelig skal hun få lov til å skrive om det! Dere må alle huske på at det er HENNES blogg og ikke deres, der hun kan skrive det HUN ønsker å føler for. Selvfølgelig ja, hun har yngre lesere, men i det siste har jeg sett at det kommenteres at alt er feil hos alle som legger ut noe som ikke passer en selv som leser, og det synes jeg blir like feil. Hvis dere synes det er ”feil” at hun legger ut bilder der hun viser frem noe hun har jobbet hardt for å oppnå, og mener hun er en ”pinne” her, så er det like mye feil å kommentere stygt. Da er det jo nettopp DERE som er med på å skape fokus og kroppspress. Hvorfor er det sånn at ”rosabloggere” skal få pes for å vise seg frem slik når ikke treningsbloggere gjør det da de sprader rundt i bikini på treningssenteret for å vise resultater? Det får meg til å lure litt, og det sier mye om misunnelse og det å ikke unne andre godt. Dere som tar dere tid til å gå innom bloggen til Andrea burde være positive til hva hun legger ut, for det er jo henne vi liker, det er jo nettopp DERFOR vi leser bloggen ikkesant? Det er HENNES liv, ikke deres, og det er HENNES liv alle er interessert i å lese, og ikke hva dere VIL at hun skal blogge om. Ikke misforstå, for selvfølgelig går det an å komme med påminnelser, ønsker og konstruktiv kritikk, men det bør skrives med måte. Ikke synk like lavt som dere selv ”synes” at bloggen dere kommenterer på har gjort, selvom jeg langt i fra synes at noen av bloggerne har sunket lavt i det hele tatt. De er flotte, og det er med god grunn at de har kommet så langt som de har gjort. De ser bra ut, de har en utrolig bra personlighet og et interessant liv. LIV – som i deres liv. Det er jo nettopp det vi har så lyst til å lese.
      Så Andrea – Kjempe flott! Du har trent og gjort det utrolig bra og burde være dødsstolt. Slike resultater må man alltid jobbe for, og det beste med å jobbe er når målet nåes og man kan sette evt. nye mål. Det beste med en økt er å kjenne på kroppen etterpå at man har vært i aktivitet og trent! I tillegg får man så utrolig mye bedre humør, selvbilde og livsstil. Gjør akkurat som du vil, legg ut det DU vil og ikke la deg påvirke av de få som kommenterer dårlig, for det er ikke sant i det hele tatt. Magen din ser DØDSbra ut, og det vet jeg at alle andre synes også! Stå på, du er super Andrea! Håper Molly også har det kjempe bra, hun er jo så fantastisk søt. Min Millie (Pomeranian 2 år) er blitt så utrolig fin nå hahah, er så sykt glad i henne, og hun gjør meg alltid så glad! Kos deg i dag og kos deg masse med treningen videre! Det er jo nå treningen for alvor begynner å bli morsom!! 😀 <3

    86. Dette er absolutt ikke vondt ment, men plis ikke bli noe fitnessdiva nå, Andrea! Superflott at du har lagt om kostholdet ditt og blitt strammere, men du sender ut feil signal til mindreårige lesere. Jeg vil tippe at over halvparten av leserene dine er i 12/13/14- års alderen, derfor håper jeg at du holder deg til vanlig blogging. Kan godt være at du har peiling på trening, kosthold osv, men du formulerer det på en umoden og utydelig måte. Ønsker deg lykke til videre med bloggingen, og håper at neste innlegg blir litt mer gjennomtenkt. Leser allerede andre sine fitnessblogger, og ønsker ikke at din blogg skal bli til en “wannabe fitnessblogg”. DU er flott akkurat som DU er!!

    87. wow! Nå fikk jeg masse motivasjon, har litt samme type kroppen som du hadde for 75 dager siden og vil veldig gjerne gjøre noe for å se bedre ut! Spiser dritt HELE tiden, men klarer liksom ikke stoppe… Bor hjemme og foreldrene mine er sånn passe sunne, men føler det går alt for mye i spaghetti, pizza i helgene osv. rett os slett mat uten næring! Er 15 og vet at det er nå det gjelder å starte et grunnlag for hvordan kroppen min skal være resten av livet… så på tide å sette igang! Men ar også et annet “problem”… Gikk på cheerleading en kort stund, men var utrolig fit da, problemet var bare at jeg følte selv at puppene mine ble mindre. Vet du om det stemmer at pupper blir mindre når man trener? Tror du at hvis jeg har et godt kosthold og trener i tillegg vil puppene mine “krympe” ettersom vekten avtar?

    88. Dette var sååå inspirerende! Eneste inspoen jeg har sett som har fått meg til å føle at jeg kan klare det! Før og etterbildene dine er bare helt sykt bra!! Gleder meg til innlegget!!

    89. Herregud, blogg om på det du har peiling på. Overlat fitness bloggingen til eldre sunne bloggere som har peiling på dette.

    90. Det ga meg skikkelig mye inspirasjon!
      Kan du si hva slags øvelser du brukte for å bli tynnere rundt hoftene?

    91. Grunnen for at navlen er midt på magen, kun på det ene bildet, er fordi hun trekker inn og “oppover” magen sin. Når en strammer og suger inn samtidig 🙂

    92. ååh, drømmekropp! Sliter selv med store hofter, hvordan fikk du trent dem mindre? Trenger virkelig hjelp! Jeg leter etter øvelser overalt på nettet, men alt jeg finner er hvordan på mer veltrent og flatere mage..

    93. Ja, et innlegg om dette er veldig ønskelig. Å se resultatene dine er inspirerende og gir meg en hel del inspirasjon så takk for det. Gleder meg allerede til innlegget;-) P.S du er fin uansett!!

    94. syns du var så mye finere før. Når skal jenter lære seg at det ikke er fint å se ut som beinrangler der hoftene er på nippet til å spidde seg ut av huden. Dritekkelt og stygt, får vondt av å tenke på det

    95. JAAA! Skriv innlegg om det! Holder også på å trene , målet før sommeren er å få mindre hofter å det funket jo kjempe bra hos deg så!

    96. Det er bra du prøver å motivere oss lesere, men jeg synes kanskje du skal tenke deg litt om… Å legge ut detaljer om vekt blir å gå litt langt. Tenk på alle oss som veier eller ser ut slik du gjorde før, da for du, i vært fall meg og sikkert mange andre, i å tro at vi burde slanke oss. Sier ikke at dette kommer til å skje med meg, men det kan være slike inlegg kan føre til anoretiske tanker hos mange lesere i tenåringsårene. Just saying… :):)

    97. Oii, fikk skikkelig lyst til å trene nå! Dette var en stor inspirasjon! Og for en sykt fin kropp du har 🙂

    98. Super Inspo!
      Elsker det faktum at du har et sunt forhold til kroppen din, og at du ikke slutter å spise! Elsker deg!

    99. Så flott du er (og var), Andrea! Kan se at du har oppnådd resultater, både når det kommer til det å miste fett og det å bygge muskler. Likevel må jeg, som flere andre før meg, påpeke at innlegget ditt virker lite gjennomtenkt, både når det kommer til dine motiver for endring av trene- og spisevaner, og til vurdering av din egen påvirkningskraft. Spesielt tatt i betraktning at du fikk så voldsomme reaksjoner på ditt inspo-innlegg for kort tid siden.
      Jeg greier ikke helt å forstå om du gjør dette for å gå ned i vekt, for å bygge muskler, for å få mer energi, eller hva det er du ønsker å oppnå. Du motsier nemlig deg selv i løpet av teksten. Du skriver først at du ikke hadde trodd det var så lett å gå ned i vekt, og like etter skriver du at du ikke forsøker å gå ned i vekt. Da skjønner jeg ikke helt hva vekten din har å gjøre i dette innlegget. Greit nok å legge ut bilder av resultatene dine, da kroppen din er et sunt forbilde. Men det å legge ut hva man veier derimot, er en farlig måte å forsøke å inspirere på. Vekten din sier ikke noe om du er sunn eller ikke, da den ikke sier noe om hva slags fettprosent du har, hva som er muskler, og hva som er benbygning. Høyden er også en faktor som påvirker om 53 kg er sunt (og hvordan det ser ut) for en kropp. Jeg f.eks. veier også 53 kg, men jeg er 174 høy. Uavhengig av hva som er fett, muskler og ben er dette for lite for en som er så høy som meg. Det er viktig å påpeke her at jeg forsøker å øke både fettprosenten og muskelmassen min for å legge på meg, slik at jeg også kan forbedre min selvtillit, være sunnere og oppleve de samme godene som du får ved din trening (bortsett fra å miste vekt, selvfølgelig).
      Det jeg prøver å komme frem til her, er at måten du har ordlagt deg på i dette innlegget kanskje ikke er den beste måten å forsøke å inspirere på. Det å inspirere andre ved hjelp av bilder av kroppen din hadde holdt ? vekten din kan villede de som ikke forstår seg helt på trening, kropp og kosthold. Det blir lett å tenke at dersom du veier 53, vil man se ut som du gjør ? noe som overhode ikke stemmer (dette er jo jeg et eksempel på selv). Regner med at du rett og slett bare har vært uheldig med ordvalget ditt her, og at du selv vet dine motiver for livsstilsendringen din. Som konstruktiv kritikk vil jeg bare foreslå at du skriver et innlegg der du klargjør for leserne dine det som i dette innlegget kan fremstå som forvirrende og villedende.
      Lykke til videre, håper du fortsetter å få de resultatene du ønsker, og at du fortsetter å inspirere oss lesere ? helst på en sunn og litt mer gjennomtenkt måte enn i dette innlegget!

    100. morsomt hvor mye navlen din flyttet seg, haha <3
      jeg er 12 år, og lurer på åssen du ble så tynn så fort?

    101. No offence, du ser virkelig dødsbra ut og jeg er glad på dine vegne hvis du føler deg bedre sånn du ser ut nå. Men dette innlegget syntes jeg var for drøyt. Jeg forstår det kan være slitsomt å måtte ta hensyn til yngre lesere, men det er SVÆRT få bloggere som velger å skrive vekten sin, ikke en gang fitnessblogger. Vekt har ingenting å si, for det avhenger jo av om du har mye muslelmasse eller fett. Men dette er det mange unge lesere som ikke forstår og jeg syntes ikke du understreket dette nøye nok. Å velge å skrive om trening og kosthold er greit, men da må du også ta forhåndsreglene og tenke på hva slags konsekvenser et slikt innlegg kan få for dine yngre lesere. I andre sammenhenger som alkohol og tobakk syntes jeg du burde få gjøre som du vil, men en stor del av dine lesere er meget unge og har mest sannsynlig ikke tilgang til treningssenter. At du legger ut bilde av magen din liggende med utstikkende ribbein får mange små jenter til å tro at det er slik man må se ut for å være vakker, noe man absolutt ikke må. Dette er konstruktiv kritikk og jeg håper du tar det til deg og skriver et mer ansvarlig innlegg neste gang du velger å skrive om slanking, trening og kosthold. Et innlegg som dette oppforder nærmest til anoreksi.

    102. de første bildene står du, de fra nå ligger du, selfølgelig ser magen bedre og sprekere ut da.. ta heller å legg ut bilder i samme posisjon da… btw, fin piercing

    103. åå du er så flink! hadde blitt superglad om du la ut et slikt innlegg om hva du spiser, unngår og hvordan du trener, har lyst til å få bedre mage, lår og kropp generelt selv! 🙂

    104. Det er jo bare bra at du er sunn og mer fornøyd med deg selv og sånn, men å ikke kalle det en slankegreie og så skrive i kg hvor mye du har gått ned.. unødvendig.

    105. du trenger f ikke og ligge på senga fordi da blir magen alleredde flat så ta den innover så beina syns 🙂 fordi du er jævlig fake faen

    106. Du er for tynn, Andrea! Du har vært super flinkosv. men du er blitt alt for tynn.. ikke noe fint når ribbeina vises slik…

    107. Bør du ikke fortelle at treningen din er sponset?? Så på Julia Nyland sin blogg at du og noen til er med på PT timer..som dere får såklart… 🙂

    108. ja vær så snill å skriv et sånt innlegg! har veldig lyst å starte en ny livsstil, så fortell hva du har trent, hva du spiser, hvor ofte osv… tror det hjelper mange!

    109. Det er utrolig flott at du trener og holder deg i form Andrea! Unner deg som alle andre virkelig all suksess, og du har en veldig bra blogg. Det skal du vite og få skryt for! Jeg er på alderen din, og føler bloggen din stort sett hver dag. Men jeg reagerer samtidig litt på disse innleggene. Jeg vil bare si ifra at du bør passe på. Skillet mellom spiseforstyrrelser og vanlig sunnhet har blitt veldig samlet. Du mister fort kontrollen og du merker det ikke selv. Jeg har vært der og er der fortsatt. Jeg vil først bare si at det ikke gjør noe at du trener og spiser sunt, men på en blogg som din vises ikke hele “sannheten” altså hele dagen din. Vi får ikke innsyn fra hele dagen og ser ikke hva du spiser eller gjør. Du er et forbilde for mange, og jeg syns kanskje du ikke burde poste slike bilder på bloggen hvertfall. Du har all grunn og lov til å være stolt, men jeg vet selv at jeg blir trigget til å selv gå ned igjen etter en vektoppgang fra spiseforstyrrelsen. Du så/ser fortsatt sunn og frisk ut, du er rett og slett utrolig vakker. Men Andrea, du har så stor påvirkningskraft, kanskje uten at du også egentlig selv vet det. Kroppsfokuset i 2013 er ekstremt. Hva med å oppfordre ungdom til å leve et liv hvor de kan bli mer fornøyd med seg selv? Du er en som faktisk kan få det til!
      Vil bare fortelle min historie; Det startet egentlig uten at jeg la merke til det selv. Etter sommeren 2011, kuttet jeg ut alt av søtsaker, godteri og brus. Jeg trente/trener fortsatt ganske mye og spiller fotball, håndball samt egentrening. Det ballet på seg og etter jul nektet jeg på å spise alt jeg syntes var usunt. Det var ikke fett, ikke sukker og så få måltider som mulig. Jeg trodde jeg hadde kontroll, sa jeg hadde det, men sannheten var at jeg ikke hadde det. Kiloene raste av og jeg ble glad. I starten, men det forandret seg når foreldrene mine reagerte og jeg ble tatt med til behandlig. Jeg som alle andre med anorexi nekter å spise, hater å gå på vekta og se at man gikk opp. Jeg tenkte mat 24/7, reint slit og et helvete. Jeg er 162 høy og veide 47 kg en periode. Til å trene så mye, hadde jeg en del muskler fortsatt, selvom de sakte forsvant. Det var derfor en type falsk BMI som ville vært lavere dersom jeg ikke trente like mye. Jeg ble nesten tvunget til å følge kostliste, og måtte begynne å spise. Det er normalt å føle at når man begynner å spise mer igjen, så er man sulten hele tiden. Jeg begynte å overspise, og har ¨nå gått opp masse :'( Jeg hater meg selv og sliter med å føle meg konfortabel. Eneste som holder meg oppe er treninga mi, fordi jeg syns det er gøy! Ved at jeg begynte å gå ned i vekt, ble veldig mye ødelagt. Det sosiale blir preget av mat tankene, og venner reagerer på at man ikke spiser rundt dem. Jeg har msitet mye. Og for å si det slik så er jeg kanskje større akkurat nå enn det jeg var før jeg beynte å kutte ned. Men det er virkelig slitsomt. Og det gjør det vanskelig å se alle bilder av vakre kropper og føle at uansett hvor mye jeg trener så føles det ikke ut som om jeg kommer dit. Jeg fulgte bloggen din, på grunn av outfitene dine og det generelle i hverdagen. Jeg fulgte ikke bloggen din fordi den også er en del av resten av treningsbloggene. Det er tungt å komme inn på bloggen man følger å bli lei seg på grunn av min historie.
      Jeg dømmer deg ikke, men håper du kan trekke frem bakgrunnen for all treningen du plutselig har startet med. Vær den rollemodellen du har all mulighet tl å være.
      Jeg lover deg hvertfall at anorexi er et helvete, noe jeg ikke vil at noen skal ha fordi det er etr slit. Noe ingen fortjener. Hverken min verste fiende.
      Mvh Mia 16, som håper jeg fikk frem budskapet uten å gjøre deg sur eller lei deg.

    110. Kan du skrive om hva du gjør og hvilke øvelser du gjør for å få sånn hofter? Jeg har så og så helt normal kropp, det eneste er at jeg har mye ”fett” på hoftene og jeg aner virkelig ikke hvordan jeg kan få det bort? Håper du kan hjelpe meg, det å gå i bikini og skifte i gymmen er på grunn av hoftene mine. Jeg har så lyst til å bli fornøyd med kroppen min!

    111. du sier jo at du er veldig fornøyd med å ha gått ned så så mye, også sier du til slutt at det ikke handler om slanking for deg i det hele tatt? haha

    112. Veldig fint at du er fornøyd med resultatene dine, men du trenger jo absolutt ikke å gå ned i vekt i det hele tatt! Du er like flott på før-bildene som på etter, kjære deg.
      Misforstå meg rett, men det kan være lurt å tenke litt på hvordan man legger frem denne type innlegg, det er dessverre utrolig lett for mange usikre jenter å tolke slikt feil..

    113. Hei, eg slite veldig med at eg har utrolig store hofter i tillegg til at eg har veldig mye fett på de, så eg lurte på om du hadde noen tips til korleis eg kan bli kvitt det?

    114. Sykt bra resultater !<3 sykt inspirerende <3 men om du kunne ha skrevet om hva mat du har unngått og hvordan du trener? 🙂 stå på:)<3

    115. Hei Andrea – flott at du har lagt om på kostholdet ditt og har blitt sunnere! Jeg unner deg fremgangen din! Men, jeg blir litt i overkant av hysterisk i det du skriver om vekt og legger ut for mange bilder. Det er så alt for mange unge jenter der ute som ser opp til deg, og da må du bare være varsom og bruke fornuften før du poster masse detaljer rundt det. Som en lengre oppi her skrev, så er det svært svært få bloggere som oppgir vekt og tall – nettopp fordi dette kan føre til et forvrengt kroppsbilde hos usikre 14-åringer bak dataskjermen. Kanskje tenker de at “det er slik man må se ut” og at deres kropp ikke er bra nok. Vil du virkelig dette? Skulle ønske du tenkte deg godt om og spurte deg selv kritisk om nettopp disse tingene før du trykker “publiser”…..

    116. vær så snill å kom med et innlegg der du skriver hvordan du har trent magen din! driver å trener selv, men har ikke vært så vellykka. Magen ble veldig fin!

    117. Hei! Hvordan har du fått så mindre hofter? har du noen tips som bra øvelser eller noe? og har noe tips til hvordan man kan holde et sunt kosthold selvom resten av familien er ganske usunn haha!

    118. forstår at du synes det er fint og være fit, og å holde seg sunn er fint!! Det er veldig bra å trene og å holde seg sunn, men ikke frekt ment( liker bloggen din og leser den ofte) men å legge bilder av så mye mage og skrive om vekt er feil!! Det er mange unge jenter som leser dette nå og tenker de er ikke gode nok! Sier ikke at dette innlegget gjør at folk får spiseforstyrrelser, men det påvrker!!! Synes du heller burde legge vekt på å trene og spise for å være sunn og ha god helse! Isteden for å legge vekt på vekten…. Håper du skjønner at fett og vekt ikke er alt!

    119. Nei, dra meg no baklengs inn i fuglekassa! Du er jo drit lekker og sykt sjarmerende jente 😉 Må si det er behagelig å ha noe så nydelig å hvile mine sarte øyner på 😀

    120. Det at folk sier at det er et kroppspress er noe som kommer ut av det blå. Bare si til dere selv at hvordan kroppen ser ut kan være det samme, så la Andrea gjøre hva hun vil, dere andre som er tapere som rakker ned på andre fordi dere føler at det er ett kroppspress. Bare tenk at det ikke er det, så er det ikke det.

    121. Hmm. Du hadde jo finere mage før, med muskler… Ikke slank deg mer nå, da ser du sykelig tynn ut… Pass på.

    122. Kjempebra at du føler deg vell, men vet ikke om det er så lurt å legge ut sånne bilder. Både for din egen del og for alle de jentene som leser bloggen din. Det kan væreen fin motivasjon, men også en måte å ødelegge selvtilliten til andre på.

    123. Ville bare si at for meg inspirerte du meg veldig med disse bildene, og jeg håper du kommer med et innlegg om hvordan du trener og spiser. Ikke at jeg skal kopiere dette da dette er individuelt for hver enkelt selvfølgelig om det er slanking de er ute etter. Men du viser at med ståpå vilje og enkle grep kan man forandre ganske mye 🙂 Takk Andrea!

    124. Kunne du laget et innlegg der du skriver hva du spiser til frokost, lunsj og middag? Og kunne du skrive øvelsene du gjør itilleg til å ta bilde mens du gjør dem?

    125. Er enig med mange av de over her som forsøker å bevisstgjøre deg på hvilke usunne signaler du sender ut til dine unge lesere. Skulle ønske du tok deg tid til å svare på kommentarene, men kanskje har du ingenting å stille opp med?

    126. Kan du lage en blogg om treningskjema( om hva du trente på de forskjellige dagene og hva du spiste) 🙂

    127. Ja, gjør det! Skriv et innlegg om hva man brude spise, ikke spise og hvor ofte man burde trene! Pliis! Hadde blitt kjempeglad!

    128. dt man ser er egentlig at du bare har blitt tynnere, samtidig trekker du magen inn som gjør at du ser enda tynnere ut, ikke spesielt mer muskler! siden du ligger på noen av de bildene og trekker magen innover er det jo tydelig at det er viktig for deg og vise ribbebeina. det er vell ikke så veldig bra for de yngre leserne dine. man skal jo heller ikke skrive hva man veier, for det er jo helt forskjellig fra person til person og de yngre har jo ikke noe erfaring med vekt osv, så de tenker jo gjerne at de må veie like mye osv fordi du gjør det!

    129. ALLE DERE BURDE LESE ET INLEGG AV ANNA RASMUSSEN (mammatilmichelle.blogg.no) DER HAR HUN SKREVET OM SLANKING OG BARN!!! DER SKRIVER HUN OM KOR VIKTIG DET ER Å VÆRE GODE FORBILDER FOR BARN!! SPESSIELT DU ANDREA…

    130. Kjempefint at du trener og spiser sunt, men det kan være lurt å være litt forsiktig med hva du skriver om vekt og slikt på bloggen din. Spesielt du som er toppblogger med så mange unge lesere.. Mange leser det du skriver og skal herme etter deg, og gjerne gjøre det enda litt bedre – selv om det slettes ikke er nødvendig i det hele tatt. Du er flott akkurat slik som du er Andrea. Jeg leste bloggen din i fjor på denne tiden også jeg, og jeg synes du var vel så fin da, som nå! Det er jeg sikker på vi er flere om å mene! 🙂

    131. Herreguuud, du ser kjempebra ut! Gjerne skriv noe om hvordan du trener, så vi kan sammenligne med våre egne vaner! 😀 spesielt det du har gjort for å få bort “sidene”!

    132. Fint. og bra du føler deg mer opplagt osv, men ting kan fort gå over styr. Du trenger ikke gå mer nedi i vekt. Jeg tenkte også sånn som deg, å endte på sykehus. . Man tror man har kontroll, å så vips. Forsiktig med deg selv:-) du er nydelig

    133. Pass på deg selv så du ikke tar det for langt. Jeg begynte som deg – men plutselig en dag kollapset jeg. Ante ikke hva som skjedde, skulle jo bare bli litt tynnere? Anoreksi/ortoreksi skjedde. Grusomt stygg historie. Jeg strøk nesten med. Du er ung og har hele livet foran deg – jeg vet du er et forbilde og eksponerer deg selv for mange tusen lesere, men tenk virkelig etter på hva du holder på med. Pass på så ikke sunn blir syk… Lykke til videre med bloggen! 🙂

    134. du er ikke enæringsfysiolog da burde du kansje ikke uttale deg om hvordan har et sunt kosthold er. Overlatt dette til ekspertene

    135. hva trener du? jeg skal også begynne å trene snart.. hva spiser du til middag, noe sunt? jeg vil helst gå ned i vekt

    136. Fint du vil trene bort flesk og alt det der (som du ikke har eller hadde), men det er finere med hofter, enn null hofter. Men gjør hva du vil. Finere før 🙂

    137. herregud. hva blir det neste? det er dette som kommer til å bli husket om 500 år. vi er blitt en genrasjon hvor bare utseendet er viktig, hva skjedde med å LEVE?

    138. Wow..Utrolig bra Andrea! Har lenge villet gå litt ned i vekt jeg også, men vet ikke hvor jeg skal starte.. Jeg er ikke tykk, men eg er misfornøyd med kroppen min. Mister alltid motivasjon for jeg forventer å se resultater fortere enn jeg kan.. Hadde vært utrolig kjekt om du hadde laget et innlegg om hva du spiser og gir oss som trenger det litt ekstra motivasjon!!

    139. Du har fin kropp, men du sier imot deg selv når du kun legger ut bilder av magen. Hvis du skal bli markert for å vise magemusklene måtte du trent styrke og spist en god del i hele vinter for å bygge muskler, og begynt med deffing nå før sesongen. Uten muskler blir du bare alt for tynn, og det er ikke noe fint!

    140. hva faen er det med kommentarene? Ville ikke kalt Andrea mager, synes hun er tynn og pen! Mager er når bein stikker ut over alt. bra jobba Andrea 🙂 Du er ett godt forbilde!

    141. så morsomt at du legger ut magebilder hvor du LIGGER..
      Husk hvor mange tenåringsjenter og tom yngre enn det og, du på virker nå Andrea.. Du har et ansvar.

    142. Hei Andrea! Jeg lurte på om du i det treningsinnlegget også kunne skrive om hvor høy du er! For ja.. jeg er 1.76 høy, og veier 60 kg, og jeg leste på nettet at det er normal vekt til høyden min (egentlig litt lite), men når du sier at u nå veier 53 kilo blir jeg litt “redd” om du skjønner. Forresten elsker jeg bloggen din kjempemasse! Du er et bra forbilde 🙂

    143. Hei, du har gitt meg inspirasjon:) jeg lurer veldig på hva du har trent, og sånn sirka hvor mage dager det tokk for deg og se din forandring? Ps. Elsker bloggen din, du er super<3

    144. kan du ikke skrive om hva slags mat du spiser! hvordan mat kjøper du når du blir sulten og går på butikken? frokost? middag osv? ….og når du får lyst på søtt?

    145. motivarsjonen fikk du opp på meg nå ! kan du forte deg å skrive hva du gjorde? jeg skal til syden 3.juli å vil ha så fin mage til det!. <3

    146. ånei hun la ut bilder av at hun er tynnere, nå må jeg slutte å spise og slanke meg masse og trene for å veie 53 kilo fordi jeg er jo bare en DUM TENÅRING SOM IKKE KLARER Å TENKE SELV, JEG VIL JO BARE VÆRE SÅNN SOM BLOGGERNE, VIL JEG IKKE??? NEI.
      Dere skjønner det at jeg har en mamma og pappa som har lært meg opp til å ha dømmekraft nok til å vite hva som er riktig eller feil for meg å se opp til. Det er nemlig ikke Andreas jobb å passe på hvem som KANSKJE kan ta seg nær av hva hun skriver. Dere takket gladelig JA til å lese og se alt på denne bloggen idet dere klikket dere inn.

    147. Hadde vært supert om du la ut et sånn innlegg, for jeg sliter med og få magen min mindre, selvom jeg trener flere ganger i uken med håndball, jogging og litt styrke. Spiser heller ikke så utrolig usunt, men ikke bare sunt heller,hehe. Skjønner ikke hvordan forbrenningen min fortsatt kan være så lav. Så please legg ut et sånt innlegg om hvordan du har gjort det !!:)

    148. Du skriver at dette ikke er for å slanke deg, men allikevel skriver du at du er “SÅ fornøyd med å gå ned fra 59 til 53 kg!” Når skal dere toppbloggere slutte å være dobbeltmoralske? Og gå ned fra 59 til 53 kilo? Hallo, du er jo undervektig, jente!! Skjønner ikke hvorfor det ikke er noen bloggere som har et SUNT forhold til trening og mat, og ikke overdriver med proteinshakes og vektnedgang osv. Dere blir bare bitt av basillen, og skjønner ikke at det er lov å kose seg, samtidig som man har et sunt kosthold og trener bra.

    149. Likte best før bildene, fordi der hadde du mer midje! Nå er du på en måte litt firkantet, og det syntes ikke jeg er så fint.

    150. Jeg lurer sånn på hvordan du har fått vekk det lille ekstra på hoftene!? Dette ødelegger hele fasongen min, og sliter med å få det vekk! du er nydelig!<3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg