Frokost tips: Havrepannekaker

Heihei!

I dag startet jeg dagen med noe så godt og sunt som havrepannekaker. Sikkert mange av dere som vet om denne oppskriften fra før men neppe alle, så da tenkte jeg å tipse om den. Utrolig lett å lage, mektig og sunt ♥

Ser det ikke godt ut?! Jeg orker sjeldent mye frokost så jeg kuttet ned på orginaloppskriften. For å få to pannekaker blandet jeg litt ca 0,7 dl havregryn, 1 egg og 1 spiseskje med sukrin i en bolle. Så stekte jeg det som vanlige pannekaker i en panne, tar maks 5 minutter tilsammen. Hva du vil toppe disse herlighetene med er helt opp til deg! Jeg brukte cottagecheese, bananskiver og friske blåbær på. Drysset også bittelitt skukrin på toppen, nam ♥ Annet dere kan ha på er feks masse bær, syltetøy, brunost, phiadelphia.. Ja masse, kun fantasien setter grenser 🙂 Smaker like godt som de ser ut ♥

Noen som har spist dette før? Tips til topping?

 

 

 

 

– ANDREA BADENDYCK

62 kommentarer
    1. Bringebær og en dæsj med vanilje kesam! Burde også teste ut vanlig mager kesam med funlight saft! SYKT DIGG!!

    2. Det er helt utrolig godt!! Pleier å lage sånne selv:D Jeg har en litt annen variant som faktisk er enda sunnere med tanke på at man dropper ut mye:
      2 egg (kan bruke 1)
      4 DL havregryn
      2 ss vann
      1 ss sukrin
      og så mye melk som du trenger for å få en røre!
      Det er døøødsdigg! Så herlig Andrea, jeg så resultatene som du la ut tidligere idag og du ser dødsbra ut! Du burde være såå stolt av deg selv, for trening gjør liksom noe med en. Man får et mye bedre selvbilde, og man blir ofte i så mye bedre humør i tillegg til økt overskudd. Stå på, du er råbra! 😀

    3. jeg synes sånne pannekaker er kjempegodt med peanuttsmør og syltetøy! peanuttsmørret burde være så “rent” som mulig, altså mest peanutter og ikke så mye sukker og sånt. Peanutsmørret fra Green Choice er utrolig godt, og man kan kjøpe det på de litt større matbutikkene som Ultra, Meny og Centra.

    4. du forstår at den frokosten tilsvarer ca 150 kcal(70kcal havregryn, 70 kcal egg, 0 kcal sukrin), noe som er ca 1/4 av hva en daglig frokost skal bestå av! det er ikke sunt å sulte seg ned i vekt Andrea…

    5. Ser veldig godt ut! 🙂 Har prøvd det samme med fiberkli i steden for havregryn, men de ville ikke sitte sammen i pannen og de bare falt fra hverandre. Hvordan gjorde du det???

    6. Dette er kjempe godt! Vil anbefale å legge til litt melk i oppskrifta di, då blir pannekakene saftigare og litt meir “pannekake aktig” 🙂

    7. Har du ingen væske i?
      Jeg lurte på om du kunne tipset meg om noen nettsider å bestille klær fra. Hvilken nettsider bruker du som oftest? 🙂 Håper virkelig på svar, det hadde jeg virkelig satt pris på.

    8. pleier å blande 2 dl havregryn, 2 egg og litt melk om nødvendig og litt kanel.. de blir supergode med smør og sukrin på!!

    9. Åh, det så herlig ut! Anbefaler deg å prøve og lage bananpannekaker, er helt addicted selv! Alt du gjør er å mose en banan, og blande inn et egg, litt havregryn og kanel (blir to små pannekaker). Stekes vanlig og toppes med mager vaniljekesam og blåbær. Yummiyummi 🙂

    10. “du forstår at den frokosten tilsvarer ca 150 kcal(70kcal havregryn, 70 kcal egg, 0 kcal sukrin), noe som er ca 1/4 av hva en daglig frokost skal bestå av! det er ikke sunt å sulte seg ned i vekt Andrea…”
      Du vet at en banan inneholder 87 kcal? Så må du jo regne med noen kcal i blåbærene og cottage cheesen. Så du kan vel legge på ca 100 kcal til i konklusjonen din.. Så frokosen til Andrea består vel rundt 250 kcal og ikke 150 kcal.

    11. Når jeg lagde dette smakte det bare egg, og luktet det i tillegg. Jeg fulgte oppskriften. Var det slik med andre også?

    12. jeg er like høy, og veier det samme som andrea ca…spiser ca 2500 kcal om dagen, og ca 500 til frokost, så uansett er vel ikke 250 så mye. Antar alle er forskjellige, og hun må få bestemme hva hun skal spise selv..men MIN mening er at alle er begynt å skal tenke på at minst mulig kalorier er sunt, og noen ganger må man faktisk spise mer enn å spise seg mett for at det skal holde..

    13. Hei Andrea! Jeg har lest bloggen din helt siden du kom opp på topp 20. Jeg synes du er en av de peneste personene jeg noen sinne har sett og jeg har fra første gang jeg leste bloggen din hatt et veldig bra inntrykk av deg, men jeg har virkelig mistet mye av respekten min for deg. Dette etter at du la ut bilder av drømmekroppen og jenter som var perfekte. Tenk på alle de yngre som ser opp til deg og som vil være som deg. Vedder på at mange av de også vil bli så tynne og begynne å slanke seg, bare fordi du, deres forbilde vil det. Kanskje jeg tar feil, men jeg synes det var helt sykt og det kom som et sjokk på meg, du var en av de siste toppbloggerne jeg kunne tenke ville gjøre dette. Det er selvfølgelig greit å trene, det gjør jeg også! Man vil jo ha en sunn og godt oppbygd kropp, men å legge ut bilder av anorexia tynne jenter synes jeg blir litt trøyt. D er jo helt sykt pen og virkelig definisjonen på perfekt! Håper du tar dette til deg som konstruktiv kritikk. Du har sikkert fått mange kommentarer på dette, men jo flere, jo mer tenker du kanskje over det.

    14. Pleier også å lage sånne pannekaker bare at jeg bruker å ha cottage cheese,kanel,egg og havregryn. super godt!

    15. Kan du svare på all kritikken du har fått angående de bildene! D bet de med de helt sykelig tynne jentene!!!,!

    16. så klart resultater på hoftene Andrea! :-)))
      men guud, som du holdt inn magen på de etter bildene!
      DU lurer bare deg sjæl Andrea…..

    17. Hei! vil bare si at jeg elsker bloggen din Therese!♥ Har laget meg en egen blogg nå, og lurte på om du kunne ta en titt! Har laget meg nytt design, vil gjerne høre meninger!

    18. Hei! vil bare si at jeg elsker bloggen din! Har laget meg en egen blogg nå, og lurte på om du kunne ta en titt! Har laget meg nytt design, vil gjerne høre meninger!

    19. “du forstår at den frokosten tilsvarer ca 150 kcal(70kcal havregryn, 70 kcal egg, 0 kcal sukrin), noe som er ca 1/4 av hva en daglig frokost skal bestå av! det er ikke sunt å sulte seg ned i vekt Andrea…”
      Her er det mye feilinformasjon. Vil bare påpeke at et daglig inntak av kalorier for en normal kvinne er på rundt 2000 kcal.

    20. Siden jeg håper du leser kommentaren min, velger jeg å poste den på dette innlegget i tillegg til det forrige:
      Så flott du er (og var), Andrea! Kan se at du har oppnådd resultater, både når det kommer til det å miste fett og det å bygge muskler. Likevel må jeg, som flere andre før meg, påpeke at innlegget ditt virker lite gjennomtenkt, både når det kommer til dine motiver for endring av trene- og spisevaner, og til vurdering av din egen påvirkningskraft. Spesielt tatt i betraktning at du fikk så voldsomme reaksjoner på ditt inspo-innlegg for kort tid siden.
      Jeg greier ikke helt å forstå om du gjør dette for å gå ned i vekt, for å bygge muskler, for å få mer energi, eller hva det er du ønsker å oppnå. Du motsier nemlig deg selv i løpet av teksten. Du skriver først at du ikke hadde trodd det var så lett å gå ned i vekt, og like etter skriver du at du ikke forsøker å gå ned i vekt. Da skjønner jeg ikke helt hva vekten din har å gjøre i dette innlegget. Greit nok å legge ut bilder av resultatene dine, da kroppen din er et sunt forbilde. Men det å legge ut hva man veier derimot, er en farlig måte å forsøke å inspirere på. Vekten din sier ikke noe om du er sunn eller ikke, da den ikke sier noe om hva slags fettprosent du har, hva som er muskler, og hva som er benbygning. Høyden er også en faktor som påvirker om 53 kg er sunt (og hvordan det ser ut) for en kropp. Jeg f.eks. veier også 53 kg, men jeg er 174 høy. Uavhengig av hva som er fett, muskler og ben er dette for lite for en som er så høy som meg. Det er viktig å påpeke her at jeg forsøker å øke både fettprosenten og muskelmassen min for å legge på meg, slik at jeg også kan forbedre min selvtillit, være sunnere og oppleve de samme godene som du får ved din trening (bortsett fra å miste vekt, selvfølgelig).
      Det jeg prøver å komme frem til her, er at måten du har ordlagt deg på i dette innlegget kanskje ikke er den beste måten å forsøke å inspirere på. Det å inspirere andre ved hjelp av bilder av kroppen din hadde holdt ? vekten din kan villede de som ikke forstår seg helt på trening, kropp og kosthold. Det blir lett å tenke at dersom du veier 53, vil man se ut som du gjør ? noe som overhode ikke stemmer (dette er jo jeg et eksempel på selv). Regner med at du rett og slett bare har vært uheldig med ordvalget ditt her, og at du selv vet dine motiver for livsstilsendringen din. Som konstruktiv kritikk vil jeg bare foreslå at du skriver et innlegg der du klargjør for leserne dine det som i dette innlegget kan fremstå som forvirrende og villedende.
      Lykke til videre, håper du fortsetter å få de resultatene du ønsker, og at du fortsetter å inspirere oss lesere ? helst på en sunn og litt mer gjennomtenkt måte enn i dette innlegget!

    21. Har et tips til deg på en annen pannekake som jeg er blitt hektet på!
      Ta en boks cottage cheese i en skål, så bruker du den tomme cottage cheese boksen som mål. Fyll den opp med havregryn og bland det inn i cottage cheesen. Til slutt tar du to egg i boksen, og fyller opp med melk til den er full. Så heller du også dette i ilag med cottage cheesen og havregryn. Jeg pleier å ta litt kanel for å få litt mer smak, men dette er helt opp til deg. Så steker du de som vanlige pannekaker, er veldig mektig og tykk røre, så jeg pleier å lage de litt små. Anbefaler litt svak varme over litt lengre tid. Topper med kesam og frosne bringebær! Helt sykt nydelig!!

    22. Alle dere toppbloggere skryter så jævlig av de havrepannekakene og hvor gode de er. De smaker jo dritt?!

    23. Åh, nam, dette er faktisk noe av det beste jeg kan spise for tiden 😀
      Jeg pleier og bruke 25 g havregryn, 1 egg, 1 ts kardemomme, kanel og sukrin. Så blir det litt mer smak, og fortsatt like sunt.
      Jeg testet også ut et par nye varianter for litt siden. En av banan, og en med kesam. Se her: vhttp://aninekristin.femelle.no/2013/02/25/god-morgen-4/ og her: http://aninekristin.femelle.no/2013/01/29/bananpannekaker/
      Ellers så MÅ jeg faktisk tipse deg om en slags yoghurt JEG fant på for litt siden, siden du har blitt så sporty! 😀 Se her: http://aninekristin.femelle.no/2013/02/07/sunn-frokost/ Den er HELT AMAZING 😀 <3
      Lang kommentar. Men du er kjempeflink Andrea! 🙂 Stå på! Du ser helt fantastisk ut!

    24. Jeg veier også 53 kg, men er mye lavere og større enn deg. Jeg spiser bare sunn mat og ligger relativt lavt i kalorinivå. I tillegg trener jeg 5 ganger i uka, men jeg klarer ikke å gå ned i vekt! Veide 48kg i sommer, men da hadde jeg så og si sultet meg ned dit og det ønsker jeg ikke! Så hvor lang tid brukte du på å gå ned til 53 og håper du kan lage ett innlegg om hva du spiser og hvordan du trener 🙂

    25. http://andreabadendyck.blogg.no/1309310739_nyt_livet.html
      http://andreabadendyck.blogg.no/1309310739_nyt_livet.html
      http://andreabadendyck.blogg.no/1309310739_nyt_livet.html
      Hehe, Andrea! Les dette innlegget og tenk deg GODT om angående det forrige innlegget ditt…. Det er flott at du har bestemt deg for å endre dine holdninger til usunn mat og liknende, men absolutt ALT i det forrige innlegget ditt går i mot hva du selv har skrevet i det innlegget. Som du ser har jeg også lagt ved linker. Jeg synes du burde ta et ståpunkt og holde fast ved det! Ikke si i mot deg selv og bli en av de useriøse, kroppsfikserte rosa-bloggerne. Enten du liker det eller ikke, så er du et forbilde og en som har stor påvirkningskraft på andre, spesielt yngre lesere. Jeg håper du forstår hvor vi som har reagert på det innlegget, kommer fra. Ellers liker jeg bloggen din svært godt og for meg som er 18 år gammel klarer jeg å ta mine egne valg uten å bli så lett påvirket av alt rundt meg. Stå på Andrea. Ta dette som konstruktiv kritikk og ikke noe annet. Og til de som slenger drit til deg, ikke ta deg nær av det. Men som sagt, jeg håper du forstår hva jeg mener..

    26. Prøv med laks på pannekakene! Høres kanskje rart ut, men det er supergodt 🙂 Gjerne med litt naturell smøreost under. Om du også tar litt kanel i røren setter det smak.

    27. Nam!
      Du andrea, kan du ikke ha enten bildevisning eller video av rommet ditt? har så lyst å se åssen det er blitt nå, og tips til klesskap, for ser ut som om du har et skikkelig fint et!:)

    28. Jeg lagde det i dag tidlig, og jeg brukte litt rismelk for at de ikke skulle bli så tykke. Jeg trengte ikke bruke sukrin eller sukker siden rismelka er så søt i seg selv, hehe 🙂 Godt og mektig var det iallefall 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

Siste innlegg