Joggings med lillegull

Heihei!

Tentamen i dag gikk supert. Skrev om noe så fantastisk morsomt som språkbruk i Norge, om språkbruk har noe sammenheng med identitet, slanguttrykk og “kebabnorsk”. Haha, ble en artikkel på ca 2 og en halv side og jeg håååper på en 5 er 

 Ellers kom jeg akkurat hjem fra en joggetur med lille Molls! Er det noe den hunden der elsker, så er det å løpe. Strak motsetning til Shandie som så vidt rører på seg når vi går tur og KUN vil snuse. Når jeg går tur med Molly har hun aldri tolmodighet til å gå, vil bare løpe og løpe. En liten energibombe det der! Så da tenkte jeg i dag å ta på treningstøy og løpe litt med henne, siden hun er så glad i det. Og jeg VET at man ikke skal tvinge valper med på joggeturer, men Molly er snart 6 mnd og hun elsker jo å løpe. Jeg holder meg til hennes fart og ønsker, om hun vil gå, så går jeg. Og og om hun vil løpe, så løper jeg etter henne. Er ikke sånn at jeg drar henne etter meg liksom! Var iaf veldig gøy å ha en liten treningsvenn, kommer deffinitivt til å gjøre det igjen snart. Molly var helt i himmelen, haha♥

Jakke fra Abercrombie // Tights fra Nike (lik med nikemerket bare litt lenger ned HER)

Noen fler som i blant trener med hunden sin?

 

 

 

 

– ANDREA BADENDYCK

72 kommentarer
    1. Åååå du og Molly er så pene skule ønske jeg hadde motivasjon til og løpe men har ingen å løpe med dere er flinke

    2. Altså, den eneste grunnen for at man ikke bør gå for mye på tur/løpe med valper er fordi da har de lettere får å utelukke hoftedysplasi (jaaa skrev det feil), men det gjelder stort sett bare store hunder, så det er nok null problem å løpe med molly:) men ikke aaalt for ofte… Man vil naturligvis ikke at hun skal få det. Selvom det ikke er vanlig for små hunder:) men det er hva jeg tenker da, så får du gjøre opp en egen mening!:) elsker bloggen din Andrea, stå på!!

    3. Vil også ha pomeranian! Dere er kjempe søte❤ men jeg lurte på en ting.. Hvem tar alle bildene dine?

    4. 1. Molly burde ikke trenes aktivt med (joa du kan jo la henne løpe rundt på et gress osv) før hun er 1 år. Da har mesteparten av skjelettet vokst slik det skal 😉 Hun har større risiko til å få “hipdisplacement” da hun blir eldre. Har selv en Pom som er nå 1 1/2 år og da han var liten løp han vilt rundt i hagen.. Selv da var jeg redd for at han skulle få det.
      2. Litt ekkelt å holde hunden som en kanin. Du holder liksom på tissen :O

    5. Du må IKKE løpe med henne enda!! Hvertfall ikke langt. Valper skal bare ha småturer. Dette fordi at skjelettet ikke har vokst ordentlig. Håper du venter til hun minst er 1 år! Ellers kan hun få varige skader i beina!!!!

    6. Det at hun løper istedet for å gå er fordi du ikke har lært henne å gå pent i bånd. Sånn er alle hunder som ikke har lært å gå i bånd. haha

    7. Kjempesøt Molly er! Det burde da gå bra å løpe med henne i og med at hun er en liten hund og de utvlikler seg mye fortere en en stor hund. Så jeg tror da at det går fint å løpe litt med henne! Elsker bloggen din foresten! :))

    8. Jeg la igjen en komentar på bildet ditt på ig der jeg sa at det ikke var lurt å ta med valpen på løpetur. Dette er ikke fordi hun ikke vil løpe! Absolutt ikke. Har hatt valp selv. De er jo helt rabiater, aldri tom for energi! Men valpen vil bare løpe og løpe og tilslutt, uten og ville det eller mene det selv, kan valpen løpe på seg en skade. Det er bare ikke alle som vet det, så jeg tenkte å si ifra. I og med at det ikke er så åpenbart. Håper du ikke blir “sint” på meg. Prøver bare å hjelpe å komme med råd :):):)

    9. Du burde ikke løpe med en så ung hund enda, selvom hun vil det selv 🙂 ikke ment som kritikk mit deg, men regner med at du bare vil det beste for hunden din 😉

    10. hei! håper du kan svare på dette 😉 meg og veninna mi skal til London i sommer og da skal vi shoppe! vi skal innom primark, jeg har aldri vært der før, men du blant mange har anbefalt det! Hvordan er det? Har hørt det er veldig veldig mange folk? er det slik at man må stå i kø i flere timer eller? hahha

    11. Herregud for et rot det var bak deg da! :p Håper ikke du er hjemme til deg selv. Og herregud, så søt molly er! 😀

    12. hahahah, dette er ordentlig rosa blogger ass! Rosa jakke på jogge/ gåtur med minibikkje. Men veldig bra blogging den siste uken 🙂 Liker antrekkene dine :))

    13. Jeg lurer på en ting, setter veldig pris på det om du gidder å svare 😀
      Ser ut som at du er så sinnsykt flink med å spise sunt hele tiden, har du egentlig noen sånn veldig dårlige dager? Der du kanskje angrer litt siden du spiste noe mer usunt og slikt 🙂 Jeg kan holde meg til veldig sunn mat en periode men så er jeg ikke har jeg ikke alltid så veldig bra viljestyrke da xD Alltid så virker det som om at alle andre klarer alt de har lyst til og klarer å nå målene sine og slikt og da føler jeg meg så teit og kjip og dårlig. Jeg har blitt veldig opptatt av de små kvisene som dukker opp nå og da, så jeg vil hovedsakelig ikke spise sjokolade og alt det usunne pga. de kvisene jeg får haha!

    14. så nå har vel bloggen din OG blitt en blogg hvor du bare poster trening , sunn mat og bilder av hunden din. da velger ejeg å ikke klikke meg inn lenger, dette bir for ensoformig for meg.

    15. Hvorfor i helve**e kaller du bikkja di for MOLLS?! Det er ikke noe kortere enn Molly når det er det hun heter, faen er greia med det å ha kallenavn på dyret sitt når dyret har et kallenavn fra før av – det egentlige navnet?! Hadde bikkja heti Mollyanasadahuforhwiuo så hadde jeg skjønt det. Ler hver gang du skriver “molls” og ikke molly.

    16. Hei! så pen du er! men det er en ting jeg lurer helt ekstremt på! er du og axel/alex? forsatt sammen? 😀

    17. Hei vakre vakre Andrea:)
      Jeg kjøper en Pom nå til sommeren, venter på kullet<3 Og lurte på hvor selen Molly går med er fra? Så søt og så veldig behagelig ut for henne å ha på:)
      Og stå på med trening! Du er så flink, og jeg kan mye om hunder, og det er ABSOLUTT bare morro for Molly å være med på:) Så lenge du gjør som du skriver, som jeg vet du gjør selvfølgelig! Men til andre som måtte lese kommentaren, viktig å se på hundens respons og lytte til det, vil hunden gå, så er det det man gjør, vil den løpe, run like the wind;)
      STÅ PÅ ANDREA<3 (med alt)

    18. nydligste <3 Men jeg så på videoer av deg på youtube, ha ha ble veeldig fan av deg og en ting jeg lurer på er du og aksel sammen?? ha ha så på ukens spørsmål foresten du er flink til og forklare <3 du og aksel er såå søøøtte, ( hvis dere er sammen da)) ??

    19. Ja, jogde en tur med valpen min på tirsdag.. Hun er født i september, så tror detgår greit å springe litt med henne 😉 ( yourksher terrier )
      Hvor har du kjøpt den selen som molly har på på bilde?

    20. Hei!
      Jeg skal kjøpe meg en Pomerainian også lurte jeg på om en ting: Hvor lange turer orker Molly og gå med deg?
      Du har en veldig fin Blogg!
      Hilsen Rinesa

    21. Molly er en pomme. Altså en liten hunderase. Hun er ikke ferdig utviklet før hun er mellom 9-10 måneder, før dette er leddene hennes myke, og om hun da løper/jogger kan hun ende opp med store skader! Så for all del, IKKE ta med den lille valpen din på joggetur! I værstefall kan hun måtte bli operert og det er liten prognose på så små hunder, ettersom det er et omfattende kirurgisk inngrep!

    22. Når skal du svare på den spørsmålsrunden om trening? hadde vært kjempefint om du gjorde det! du er utroooolig inspirerende ogmotiverende Andrea! 🙂

    23. Hei Andrea! Håper du ser dette!
      Jeg lurte på om du kan lage en video der du svarer på spørsmål du har fått..?
      1. Hvem tar alle bildene dine?
      2. Tjener du mye penger på bloggen din, seden det er såpass populær?
      3. Hvor mye kostet hunden din?
      4. Kan du legge ut bilder av hverdags sminken din?
      5. Hvilken serie er favoritten din på tv?
      6. Hvor vil du egentlig bo?
      Her er en del spørsmål jeg vil vite. Jeg blir veldig glad om du leser dette! Håper på et svar! Klem

    24. Så koselig 😀 Så lenge det ikke blir for ofte er det ikke noe galt i å gjøre det som du gjør, men valper må man ofte begrense – de vet ikke alltid deres eget beste 😉 Om du gjør det 1-2 ganger i uken går det altså helt fint, men resten av turene i løpet av dagen og uken bør du “tvinge” henne til å gå rolig 🙂 Noe som også er fryktelig viktig er å varme opp og kjøle av. Turen skal alltid begynne med å gå, for så rolig løping og deretter den farten hun ønsker – utrolig viktig med tanke på ledd og skjelett. Nå er ikke dette en rase som, så vidt jeg vet, er mye plaget med HD og andre lignende lidelser, men veldig greit å ta forhåndsregler likevel =) Kos dere på joggetur dere! =)
      ♥ Lizbethosnes.com

    25. Jeg kommenterte tidligere der oppe, og du svarte på en måte på spørsmålet mitt på det nyeste innlegget ditt. Vet ikke om du var klar over det, men isåfall så var det veldig hyggelig av deg. Tenkte faktisk litt først at det hadde vært veldig egoistisk aktig av deg å ikke svare på et lite spørsmål men du beviste meg veldig feil! Ha en fin dag søta 🙂

    26. Hei:)
      Sprekk og fin du her. Og hunden din er helt nydelig:)
      Har selv hund og han er ikke så mye eldre enn molly. Han er en energibombe av en hund, og er overalt hele tiden, men jeg tar han ikke med meg ut på joggetur enda, dette på grunn av at skjelettet ikke er ferdig vokst når de enda er så liten. Ser noen skriver ovenfor her at du kan løpe noen ganger i uken, men du skal helst holde hunden unna løpeturer helt til den blir ca 1 år, da kan du begynne med noen turer i uken. Du merker ikke at du gjør denne feilen før den blir voksen og kan få store problemer med føttene pga at de ikke er behandlet på rett måte. Ville ikke si dette for å være frekk eller noe, men vil bare at molly ska vokse fint og fredelig, uten noen plager når hun blir eldre:) stå på videre med blogging, så håper jeg du tar rådene ovenfor og mitt råd:) ikke løp flere turer med henne før hun blir ca 1 år

    27. Som mange allerede har nevnt her, så er det ikke lurt å jogge med en valp. Ja, hun syns helt sikkert det er gøy å løpe, men hvem valper syns ikke de? Er jo noen propeller hele gjengen da. Løpe fram og tilbake, hoppe rundt, faller og reiser seg opp igjen og løper på nytt.
      Du burde lære Molly at å gå pent er også morsomt. Og ikke minst bra for det myke skjelletet hennes, som er veldig sårbar nå. Hun er fremdeles bare 7 mnd gammel. Vent helt til hun er ett år ihvertfall, før du begynner å ta henne med på små og korte løpeturer.
      Ingen vil ha en hund som får problemer senere i livet, det koster flesk og er tidskrevende for både deg og hunden din. Håper du tar til deg det vi sier til deg her!

    28. Du ødelegger hoftene til hunden, å siden hunden er så liten må du minst vente ett år… Men din hund, ødelegg den om du vill 😉

    29. Ikke for å kritisere deg, men du vet at valper IKKE skal mosjoneres? ¨
      Fikk tydelig beskjed om dette av oppdretterne jeg kjøpte hunden min av, som har drevet profesjonelt hundeoppdrett i 30 år!
      Ville ikke tatt med en så liten valp på joggetur, det er ikke bra for hunden, uansett hvor glad den er i å løpe!

    30. Ikke løp med henne på asvalt hvertfall da, belastningskader på den lille er vel ikke noe du vil oppnå håper jeg. Aller best om hun får løpe uten bånd om du absolutt må jogge med henne.

    31. jeg løper ikke med hunden min for den er bare 5 månter go kan ikke løpe enda. vamper kan jo ikke løpe for da da kan de få for bye be få for bye belastning på bena go de små potene kan bli ødelakte.

    32. Så nydelig og fotogèn hund ! Holder egentlig ikke så mye på med å lese andre blogger, men da jeg så din, og andre sine her merket jeg at jeg ihvertfall skal lese din hver dag ! 🙂
      Stå på ! <3

    33. Jeg er enig med ‘hey’. Dette blir for ensformig for meg også…. Synes det er flott at du trener og alt det der, men det blir litt kjedelig når vi hele tiden får lese om trening og kosthold og det. Noen liker det sikkert men ikke jeg, så jeg velger også å ikke klikke meg innom så ofte lenger.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg