SLITEN

Hei!

Etter skolen i dag dro jeg rett på trening. Før eide jeg virkelig ikke noe som het kondisjon, om jeg løp på level 10 klarte jeg maks 2 min av gangen og fikk superhold og måtte ta pause. Haha, uff.. Men i dag overrasket jeg meg selv! Pleier å løpe intervaller med høyt og lavt tempo men i dag bestemte jeg meg for å teste ut utholdenheten min. Klarte å løpe på nivå 10 i 30 minutter (tilsvarer nøyaktig 5km) uten en eneste pause eller å kutte ned på hastigheten. Det var skikkelig gøy å se at jeg holdt ut så lenge, superstolt med tanke på kondisjonen jeg hadde da jeg ikke trente!!! Yeeey, mestringsfølelse JA. Etter løpingen tok jeg forskjellige arm-øvelser, rumpe + lår øvelser og avsluttet med mage. Deilig!  

Men nå er jeg av en eller annen grunn sinnsykt sliten, faktisk så sliten at jeg tar meg en powernap.. Haha. Skal rydde leiligheten og begynne å finne ut hva jeg skal selge i dag så blir en effektiv lonerkveld, deilig det og! 

 Sjekk den deilige etter-treningsmaten min!! Den består av en liten skål med cottage cheese, sunn müsliblanding og blåbær // To rugsprø knekkebrød med et tynt lag phidadelphia light (perfekt erstatning for smør) og røkelaks // Jordbær ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 

 

 

 

– ANDREA BADENDYCK

75 kommentarer
    1. Om noen er intressert så har jeg to billetter til Justin Bieber til salgs, 650 kr pr stk.
      Kontakt meg på 95189909, førstemann til mølla, orker ikke noe budrunde!

    2. Du vet at du ikke blir sunnere av å erstatte smør? Smør skal du faktisk spise mye av om du skal være sunn for det hjelper deg å holde på forbrenningen, så det er jo bedre å bruke smør enn kremost, hah. Bare et lite tips 😉

    3. Kjempe bra jobba, Andrea! Stå på:D Du har virkelig motivert meg til å trene mer, så tusen takk<3

    4. Kan du lage en egen kategori med alt som handler om trening og kosthold? da hadde det vært mye enklere å finne frem 🙂

    5. ET TIPS!!!
      man får ikke noe utbytte av treningen hvis man trener kondisjon og styrke på samme økt! Tenkte du ville vite det 🙂

    6. Herlig! Hvor lenge har du “trent opp” kondisjonen din? Jeg har vært så “dum” å meldt meg på Sandefjordsløpet som er 26.mai, så jeg har en del jobb foran meg..Kondisjonen min er nå i null! Haha
      Men det å se resultat sånn må jo være kjempegøy!

    7. Så flink du er Andrea ! Du er min motivasjon for trening, jeg elsker når du skriver om det 😀 kos deg! Kan dessverre ikke komme i mrg, bor i Tønsberg og må danse i 5 timer på danseskolen min, Hehe :)) god helg!

    8. nei herregud da, selvfølgelig får man utbytte av treningen dersom man trener kondisjon og styrke på samme økt! men kommer an på hvordan økta er satt sammen da. hvis man vil holde muskler, men ned i fettprosent er det gunstig å trene styrke FØRST, og korte, intensive intervaller ETTER. grunnen er at under styrketrening/intervaller mobiliseres fettsyrer som deretter frigjøres i blodbanen. for å forbrenne de frigjorte fettsyrene mest effektivt, bør intervaller kjøres etter styrketreninga.
      Kilde: http://bodywork.blogg.no/1341227214_fettforbrenning_deres.html

    9. Etter at du begynte å trene, hvor mye mindre har puppene dine blitt? Jeg har endelig fått ordentlige pupper jeg er fornøyd med men er ikke så fornøyd med kroppen. samtidig er jeg redd for å begynne å trene fordi jeg er redd jeg kanskje mister puppene? Jeg satt utrolig stor pris på om du svarte på dette så fort som mulig:) du er en kjempestor inspirasjon for meg, jeg elsker bloggen din!

    10. så herlig! Må bare si at du har virkelig fått opp treningsmotivasjonen min. Jeg gikk på håndball, fotball og ridning før men har måttet slutte pga av skader i beinene mine.Jeg ga virkelig opp, jeg klarte ikke å gå for jeg presset beinene mine for hardt. Nå har jeg begynt på treningssenter med tips og treningsprogram fra fysioterapaut, så nå trener jeg 3 ganger ++ i uken der pluss gruppetimer med x-fit osv. Fortsett med det du gjør du gir skikkelig mye inspirasjon! 🙂

    11. Du har bare trent vekk puppene stygge hore, håper du får anoreksi og dør er så lei av det stygge falske smilet ditt

    12. Elsker at du er blitt Så sunn og skriver om trening osv! Er virkelig inspirerede! Ikke slutt med det:)

    13. Å du aner ikke hvor mye motivasjon det var å høre, Andrea! har selv veldig dårlig kondis, og har det på akkurat samme måte du hadde det før… Lurte på hvordan type intervaller du løper, 2 eller 4 min? Og hvilket nivå løper du da? 🙂 Liker veldig godt innleggene dine om trening og kosthold, håper du fortsetter å blogge masse om det fremover:D

    14. Dette har blitt til en fitness blogg. Synes det er kjempe bra på dine vegne at du trener osv, men likte bloggen din bedre før du skrøyt av deg selv og dine treningsvaner i hvert innlegg:/

    15. hvordan gikk du frem med kondisjonstreningen for å få såpass god kondis i forhold til det du hadde før? Har du bare trent kondisjon helt til du har vært utslitt hver gang elns? hvis du skjønner hva jeg mener, haaha 🙂

    16. jeg anbefaler deg lese mer teori. du kan ikke bygge muskler med kunn 200-300 kalorier… ja, magen er definert pga mindre fett, men beina dine og rumpen blir ikke bedre av kardio

    17. Du bør ikke trene så mange muskelgrupper på en treningsøkt, det ender bare i at du istedenfor å bygge muskler så minsker musklene, du bør holde deg til to muskelgrupper en dag og to nye neste dag. Trente på samme måte før men fikk rettet på det etter assistanse fra personlig trener. 🙂

    18. Hei! det er så motiverende at du blogger om trening! ikke slutt med det! kan du legge ut økter og øvelser som du gjør? med repetisjoner og sett – uten å pynte på. 🙂 Trener selv 4 – 5 ganger i uken men merker nå at jeg trenger andre typer øvelser siden jeg har gått litt opp for kreavititet.

    19. Det er kjempebra, da har du løpt 10 km/h sikkert derfor det heter level 10. Men trener du ute og?

    20. Du er av en eller annen grunn sliten? Du har nettopp skrevet at du har løpt kjempelangt og virkelig pushet deg. Ikke rart at du er sliten.

    21. Hei, lurte på om du kan legge ut litt av hva du skal selge snart? Har lyst og se, så vet jeg om jeg skal komme innom eller ikke! 😀 syns forresten du er veldig flink med blogging fortiden, og du har motivert meg veldig til og spise å trene. Jeg trente veldig mye fra før men spiste ikke så sunt, og nå som jeg har kuttet ut godteri og drittmat føler jeg at resultatene kommer mye fortere! Haha, elsker bloggen din, fortsett sånn:)

    22. jeg vedder på at du ikke løp på nivå 10 i 30 minutter uten å stoppe. Det er nå du først har begynt å trene ordentlig, og spiser “sunt”, du har ikke fått SÅ god kondisjon på så kort tid as.

    23. Andrea, can you please make your instagram account open again? I do not have one and it was so nice a little update in between when you are not updating your blog so much and it always made me more interested to go to your blog.

    24. eeh… du skjønner vel at “nivå” ti vil si at du løper ti kilometer i timen? Er jo akkurat et… level! Haha

    25. Hahah til de over som sier at de ikke tror at hun har klart 5 km på 30 minutter.. Jeg dro søstra mi som ikke har trent på årevis med på trening, og hun klarte og 5km på 30 minutter.. Jeg er ganske sikker på at andrea klarte 5km på 30 minutter, det er ikke noe langt eller fort i det hele tatt..

    26. Herregud, så ekle noen av dere som kommenterer er. Blir helt flau, jeg.
      Synes du er flink, Andrea. Gratulerer med bedre kondis! 😀

    27. Hei Andrea du er pen, vakker, snill og omsorgsfull 😉 elsker bloggen er her sikkert 4 ganger om dagen og skjekker om det er flere innlegg!!!
      Bare lurte på om du hadde lyst til og besøke min blogg og legge igjen en kommentar;)
      Jeg er helt ny og vil vise vennene mine at jeg har en kommentar av deg <3
      Håper på svar;)<3

    28. Så flink du er! Må bare få sagt at folk som rakker ned på deg og treningen er nok bare lei av alt og i hovedsak misunnelig. Vet selv hvor tungt det er å gå fra 2min så puse til 30min i strekk og det er tyngre en det hørest ut 🙂 synst du er kjempeflink på alle fronter både med treningen og kostholdet 🙂 ser kjempefine resultater!

    29. hei Andrea! syns du skal lese dette innlegget som du selv har skrevet for en stund siden. ( http://andreabadendyck.blogg.no/1309310739_nyt_livet.html ). Som du selv sier “men det kan veldig ofte føre til nedsatt selvtillit hos leserne.” og “Jeg er sånn selv også selvom jeg er blogger, jeg blir påvirket av andre.” hvorfor skriver du så mange innlegg om trening og kosthold når du vet at du hadde denne oppfatningen av slike innlegg selv? jeg har ikke noe imot at du trener og spiser sunt, jeg lure bare på hva som får deg til å ville bli en av de mange syltynne bloggerne som du selv skrev om?

    30. Kan du plis lage et innlegg om kostholdet, hva du spiser, hvordan du trener og sånt! hadde satt stor pris på det, for jeg vet ikke selv hvordan jeg skal starte 🙂

    31. skjønner ikke hvordan så mange av dere ikke tror på at andrea løp i 10 km/t i 30 min uten å stoppe. det er bare en liten oppvarming for min del, og jeg er ikke mer enn vanlig trent. kan holde det gående i godt over en time for den saks skyld. forteller litt om kondisjonen til mange av dere lesere….

    32. DU inspirerer meg veldig, Andrea! Tusen takk for det 🙂 Gjennom bloggen din gir du meg et lite avbrekk i hverdagen hvor jeg kan få tenke på litt andre ting 🙂 Beundrer deg for at du tør å dele personlig ting som når du går gjennom vanskelige perioder. Når jeg selv har det vanskelig tenker jeg tilbake på det, og det hjelper å vite at også andre kan være litt “nedfor”. Så tusen tusen takk 🙂 Etter lest om treningen din, og de gode og sunne måltidene, fikk du meg til å ville dra ut å trene, og spise noe sunt og godt etterpå!
      Ha en BRA dag 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg