SUNNE SJOKOLADEKULER

Hei!

Tenkte å blogge om noe helt genialt, nemlig sunne proteinsjokoladekuler. Dette lager jeg og søsteren min flere dager i uken, når vi vil ha noe godt kveldssnack. Smaker usunt men er ikke én usunn ingrediens i de! Ikke dårlig, hæ?  Er også smart å erstatte disse kulene med shaken etter trening, om du vil ha litt variasjon. Sjokoladekulene er også ganske mettende pga havregrynet, som er trege carbs. Det du trenger for å lage disse fantastiske kulene:

♥ Proteinpulver med sjokoladesmak 

♥ Kokosmasse // Sukrin // Havregryn // Mager kesam // Kakaopulver // Melk

Bland 35 gram proteinpulver og 35 gram havregryn. Så tar du i 1 ts kakaopulver, 2 ss sukrun og 2 ss mager kesam. Til slutt tar du så mye melk du trenger for at det skal bli så deigete at du kan forme kuler, normalt 2-3 spiseskjeer. Prøv deg fram 

Slik ser det ut når det er ferdigblandet. Så bare former du runde kuler ca på størrelse med mine og ruller disse i kokosmasse 

Slik er det ferdige resultatet! Jeg fikk 12 stk. Smaker nyyydelig, ALLE burde prøve ut ♥

Skal du teste ut disse? Liker dere at jeg deler slike oppskrifter?

 

 

 

 

– ANDREA BADENDYCK

73 kommentarer

Siste innlegg