Starter lørdagen med god samvittighet

Hola!

Gårdagen var utrolig koselig. Etterhvert kom både Fanny og Hanna også så da ble det mye besøk på en lat fredagskveld  Klarte å ikke legge meg før i 6 tiden (på morningen) noe som resulterte i at jeg sov til 14.30, da MÅTTE jeg stå opp. Var fortsatt sykt trøtt og har latet meg helt til nå. Startet dagen med fitline som alltid og to knekkebrød- nå skal jeg trene! Fanny ville gjerne bli med så da drar vi sammen om ca en halvtime. Blir så deilig å få trent for da trenger ikke den dårlige samvittigheten komme om det blir litt alkoholinntak eller usunn mat i kveld. Ellers tenkte jeg å kanskje skrive et litt sånn langt og alvorlig innlegg snart, er det noe spesielt tema dere kunne tenke dere?


Topp fra H&M. Ønsker alle en fantastisk lørdag  

83 kommentarer
    1. vokser du skinnskjegg?? Lurer på fordi det er lys sjukk stripe lamgs kinnet ditt, du så ligtt rar ut å det bildet, er du forkjøla`? god bedering

    2. Du kan skrive om ditt syn på skjønnhetspress! Om hva mange unge tenåringsjenter gjør og betaler for å nå opp til det perfekte skjønnhetsidealet. Om du er for eller imot dette, hva dette gjør med personen og deres selvtillitt og selvbilde. Og i slutten av innlegget kunne du skrive om dine egne erfaringer rundt emnet og hva du synes og føler om dette.
      Hilsen fast leser 🙂

    3. selvtillitt, skjønnhetspress, Når jeg leser bloggen din ser jeg på deg som en “perfekt jente” men ligger det noe bak? Jeg føler at det er et stort press på å se perfekt ut, og du ser perfekt ut… men gjør det deg overlegen på noen måte , eller hva synes du om andre som ikke har råd til de dyreste merkene å lignende?? følte jeg skrev litt uklart men håper du forstår 🙂

    4. kan du skrive om hvordan du fikk motivasjonen til og endre livstilen din og spise sundt og trene? og hvordan du greide og fortsette med treningen og ikke stoppe etter en måned ? du fikk jo den fine forvandlingen på kroppen.

    5. du kan skrive om det å gå ifra kjæresten etter så lang tid. valget, tiden etterpå og hvordan du fant ut at dette var det rette. :/

    6. Liker bloggen din, har fulgt deg lenge!
      Du kan skrive om fremtidsplaner, hvordan det går å ta fagene som privatist siden du ikke går på skole i år osv.

    7. Which Fanny?
      You could write about your future plans and how you want to reach them or write about why you are buying all the expensive brands. I don’t think it’s all about the quality…

    8. Hvordan bloggen har forandret livet ditt, hva du tenker du ikke hadde hatt muligheten til å gjøre hvis du ikke hadde begynt å blogge. hvordan du hadde sett ut, skole, hvor du hadde bodd, forhold med familien osv

    9. kan du skrive et innlegg om kjærlighetssorg, er midt i ett skikkelig heartbreak akkurat nå og det er helt jævlig. Tror nok du forstår hvordan jeg har det, med tanke på hva du har gått gjennom. Elsker bloggen din, har lest den siden du gikk i 10.klasse! woow det gikk akkurat opp for meg hvor lenge siden det faktisk er.. Men uansett, du er verdens vakreste og aldri, aldri glem det <3

    10. Oooh ja, alle elsker sånne personlige innlegg! 😀
      Enten så syns jeg det hadde vært gøy å høre om kjærlighet ( sorg, brudd med langstidskjærste og de å møte en ny)
      Eller kanskje presset til å se perfekt ut og ha de beste klærne. Også med en vinkling inn på det pengepresset dette fører med. Feks så vil jeg ta silikon, vippeekstentions, hårekstentions, gelenegler osv. Samtidig vil jeg ha masser av mekreklær (eller bare klær generelt haha)
      Eller så kan du skrive om skole og fremtid. Vet jeg er helt ubeskrivelig skremt av fremtiden og tipper du er/har vært det eller kanskje du har et godt og avslappet forhold til det. Hadde vært morsomt å høre om! Kanskje denne mer enn no annet siden du allerede har skrevet masse om kjærlighet og kroppspress.
      Gleder meg til å se hva det blir om! 😀

    11. ikke skriv noe så mainstream som “skjønnhetspress” eller noe slikt, er så tåpelig.
      skriv heller om økonomi eller noe i den duren, det virker jo som om du har råd til så ufattelig mye, er nok mange unge personer som ville satt pris på det!

    12. Skriv om hvilket dårlig forbilde du er som slår opp med kjæresten etter så lang tid, og blir sammen med en prikk lik en kort tid etter. Og om hvor fjortis du har blitt etter det. Axel fortjener så forbanna mye bedre enn all den tiden han faktisk brukte på deg

    13. skriv om hvordan klespresset er i oslo, og hvordan miljøet er vær så snill kjære andrea! lurer så mye på hvordan miljøet er i oslo:)

    14. Plis IKKE kropspress osv, da jeg synes man at vi leser det OVER ALT om dagen:(
      Jeg kunne heller tenkt meg et innlegg om fremtid, utdanning, giftemål, hus, barn og familie osv? Det er det jeg synes er spennende å lese om 🙂

    15. Anonym: Haha wow… Ja for et dårlig forbilde som slår opp med kjæresten sin når man har vært sammen lenge, det er vel ikke lov. Og ble sammen med en prikk lik kort tid etter? Det ble slutt mellom Axel og meg i Januar og jeg fikk meg kjæreste i September, det er 8 mnd. Og nei, F og Axel helt forskjellige både utseendemessig og personlighetsmessig. Kanskje tidenes mest tåpelige kommentar? Håper du koser deg videre med det misserable livet du må ha for å komme med en slik kommentar 🙂

    16. Yes! Jeg må bare si tusen takk for begge dine forrige innlegg har hjulpet meg!♥ skriv om noe du vil, men kanskje ikke sånn fag artikkel liksom 🙂 men må bare si at dine to forrige innlegg var kjempe bra! ♥ Takk igjen for den hjelpen du har gitt meg!

    17. Skriv om ditt syn på å ta silikon (brystforstørrelse). Jeg synes det ser ut som at du har gjort det, så det hadde vært fint med en oppklaring. Ikke noe negativt ment altså, du må stå for det du eventuelt har gjort, og har du gode argumenter osv., er det bare spennende å lese din side av saken. Jeg vet jo ikke om du har gjort det heller liksom, bare en spekulasjon 🙂 Klem

    18. Kjære Andrea, nå blir jeg nødt til å kommentere her. Du har selv sagt at du selv mener du ikke skaper kroppspress på bloggen din, ja, du har til og med skrevet at du selv ble påvirket av alt presset og vet hvordan det er. Kan du da forklare meg hvorfor i alle dager du skriver denne setningen: “Blir så deilig å få trent for da trenger ikke den dårlige samvittigheten komme om det blir litt alkoholinntak eller usunn mat i kveld.”?
      Skal man få dårlig samvittighet hvis man spiser usunt en kveld når man ikke har trent? Og er det virkelig sunt å tenke slik at man kan “trene” vekk den usunne maten man muligens spiser senere? Nei, dette synes jeg blir feil. Du har veldig mange unge og lett pårvikelige lesere som overhode ikke har godt av å tenke i slike baner. Ja, jeg vet du ikke har ansvaret for hvordan folk tolker det du skriver og at du ikke kan passe på alt, men jeg ber deg om å tenke litt mer over hva du skriver og legger ut. Jeg selv tok meg i å stoppe opp etter den setningen og kjenne et lite stikk i magen fordi jeg ikke har trent i dag selv om jeg ikke har spist supersunt. Det var en ubehagelig følelse inntil jeg husket at det ikke er slik at jeg MÅ trene og spise supersunt hele tide. det er lov å spise det man føler for i de mengdene man føler for og til de tidene man føler for (selvfølgelig med forbehold da)
      Så Andrea, vær så snill og tenk over hvordan det du skriver kan bli oppfattet. Jeg synes generelt du er relativt flink til det, men akkurat denne setningen stakk litt.
      Kaja

    19. Du lager sikkert ønskeliste til jul, kan du isåfall legge den ut på bloggen? Jeg trenger iallefall litt inspirasjon både til gaver og egne ønsker!

    20. Elsker de personlige innleggene dine, du er så flink til å skrive!
      Men vær så snill å ikke skriv om skjønnhetspress/ kroppspress, det står det om overalt og det er så kjedelig, haha.
      Jeg synes det er mye mer spennende å høre om hvordan man kan løse ulike problemer som kjærlighetssorg, deprimerende tanker, få motivasjon til å trene, bedre selvtillit osv.:)
      Det er i alle fall noe man kan gjøre noe med, presset på å se sånn og sånn ut vil jo alltid være der, og det eneste man kan gjøre med det er eventuelt å få bedre selvtillit 🙂
      Du er den aller peneste jenta jeg vet om og du er utrolig inspirerende 🙂
      Ha en fin helg! Klem fra meg

    21. Du kan jo snakke om hvordan det går med deg nå som du ikke går på skole? Eller hvordan du føler det går da, etter du på en måte droppa ut? 🙂

    22. Skriv gjeeerne om klespress!
      Det er noe helt forferdelig!! Vet ikke om det er så mye å skrive om det da.. Også vet jeg ikke om du har opplevd det selv heller men hadde blitt overlykkelig om du hadde gjort det!! :’)
      Eller valg av VGs. Sliter med det litt! Det er så vanskelig og skummelt ! 🙁 (Btw skal begynne på VGs neste år!)
      Håper virkelige du velger en av de to temaene! Eller begge 🙂 det hadde betydd så mye får meg og det mener jeg! 🙂

    23. Du kan skrive om kroppspress/det å fikse på kroppen osv Føler det er så mye om slikt for tiden men hadde vært gøy å lest din mening om det 🙂

    24. Tror mange lurer på hvordan det går med deg og skolen, hvordan du har tid til å gjøre så mye annet når du faktisk tar opp påbygg, det tøffeste året ved VGS.

    25. — What you gained ? and lost ? by taking a risk.
      — What you learned from a big disappointment.
      — What inspires you, or what makes you crazy.
      — Share a goal and outline how you plan to achieve it.
      — Regrets and how you?ll avoid them again ? funny or inspiring only!
      — Give up something ? TV? Wine? phone? ? and share how you handle it (or don?t).

    26. Hadde vært utrolig hyggelig av deg om du kunne spredd budskapet om en person som trenger hjelp. Min lille nevø som blir 5 måneder den 20. november har allerede vært i gjennom mer enn du og jeg noen gang antageligvis må igjennom. Han har tilbrakt så og si hele livet sitt på sykehuset koblet opp til maskiner som holder han i live, som hjelper han å puste. Han har kjempet en evig tung kamp siden allerede før han ble født. Nixon Christopher er bare 5 måneder, men han har allerede rukket å oppleve hjertestans og åpen hjerteoperasjon. En operasjon han trengte for å kunne overleve, vokse opp og få en utdanning, venner, kjæreste, kanskje en dag egne barn. Han ligger nå til observasjon etter operasjonen, men det var en vellykket operasjon og han har allerede åpnet øynene sine.
      Det som gjør utrolig vondt er at de lever i USA, et land der helsen din faktisk ikke er første prioritet hos staten. Moren og faren til Nixon, som ikke er eldre enn 23 og 25 og som har en 4år gammel datter fra før av har gjeld til langt opp etter ørene. Den gjelden kommer ikke av at de har kjøpt seg ny bil eller nytt hus, skjemt bort datteren sin eller kjøpt det nyeste som er trendy i dagens samfunn. Gjelden er sykehusregninger som har hopet seg opp over fem måneder fordi man ikke ligger gratis på sykehus i USA slik som i Norge. Behandling koster enda mer enn en natt på sykehuset og er du så uheldig at du må opereres så kan du nesten regne med å ha gjeld resten av livet.
      Selv har jeg hjulpet de så mye som en 18år gammel student kan gjøre, så når dette ikke strakk til opprettet jeg ”The Nixon Christopher Fund” slik at andre som har lyst til å hjelpe kan gjøre det, slik at sykehus regningene kan minske litt så de har en ting mindre å bekymre seg over.
      Jeg hadde vært evig takknemlig om du kunne funnet det i deg å spre dette, du som har muligheten til å nå ut til så mange mennesker. Du ville ikke bare ha gjort en god gjerning, men du hadde hjulpet en familie som virkelig trenger det.
      http://www.gofundme.com/596km8
      https://www.facebook.com/groups/475442839243637/

    27. Privatistlivet!! Jeg tok andre klasse om igjen, og går nå på vg3 som 94modell. Tar samtidig opp igjen fag fra vg1 for å forbedre de. Har første eksamen om to dager og er litt stresset, kan ikke tenke meg hvordan det er for deg som skal ta eksamen i alle fagene!

    28. Hei! Siden du har vert så mye i Gran Canaria, lurte jeg på om du kunne lage ett innlegg om hvordan shoppinger er der? Hvor jeg finner de forskjellige butikkene og slik? 🙂

    29. Kanskje du kan skrive om hvordan det har blitt idag, med at man skal være tynn, kjempe pen, mange likes på bilder for å være populær?
      Eller om hva du mener om jobb og utdanning. 🙂

    30. Jeg vil gjerne høre om videregående MK linja, og kanskje litt om åssen det er å være privatist?

    31. åå kan du lage et innlegg om kostholdet ditt, treningsplan og resultater fra da og nå? Vet du har gjort det før men vil gjerne ha noen fler tips. Kanskje hvordan du fikk så bra kropp/hvor mange dager det tar for å få resultater? 🙂

    32. hadde vært kjekt med et innlegg om fremtidsplaner, hva du frykter i fremtiden/gleder deg til, ensomhet eller noe jeg tror hadde vært utrolig spennende var feks ” historien til bloggen”. på en måte hvordan livet ditt forandret seg etter du fikk blogg! du hadde vel kanskje ikke hatt egen leilighet, masse dyre klær osv om det ikke hadde vært for bloggen? eller du kunne vist litt bilder fra sånn 2009-2010, det er alltid så koselig og se <3

    33. Litt ukult at du bare svarer på de negative kommentarene… Synes du burde ta de fine mer inn til deg, og heller sette pris på de fine kommentarene enn å bruke tiden på å svare på de dumme!

    34. Du kan gjerne skrive om det å gå fra en kjæreste som man har hatt et langt forhold til, og så hvordan det er å finne en ny? Men mindre det blir altfor personlig. Jeg lurer bare på hvordan det er å finne en ny som plutselig blir viktig i livet, og alle de tingene man pleide å gjøre med exen, og nå ikke.

    35. Der var det enda en på minnelse om at jeg må komme meg ut av rommet å inn på et treningssenter! trolig bra at du ikke bar etrener litt og så stopper igjen (er så mange som gjør det). Må bare få i meg litt mer motivasjon først;)

    36. Du kan skrive om S.I.L.I.K.O.N som du faktisk har tatt. 🙂 En jente i klassen min kjenner venninna di, og hun sa du hadde tatt det. Ikke prøv å lat som at via p-piller gikk du fra b til e/f eller hva enn du har. Tror du leserne dine er dumme?

    37. Du som er dne 77 kommentaren? Uten navn, skrevet 18112013 kl 1934
      “Du kan skrive om s i l i k on som d ufaktisk har tatt”
      Kjenner jeg har lyst til å suge fingrene til den som har skrevet det fordi jeg kjenner dette er sjalusi! Andrea du r verdens beste beste beste beste 🙂

    38. Hei! Hadde vært kjekt om du skreiv litt om det å ta vg3 som privatist!:) hadde satt stor pris på det, ettersom jeg selv skal ta det. Er sikkert flere som lurer litt på hvordan det er, å hvor mye du må øve på ting osv.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg