GOD NATT

Hei igjen!

Må bare si dere en ting og det er at å bare være hjemme dagen lang er SÅ kjedelig. Dere mener jeg lever drømmelivet men gud, disse månedene hvor jeg ikke har gått på skole må være noen av de kjedeligste månedene i livet mitt. Hver dag våkner jeg i leiligheten og lurer på hva jeg skal gjøre. Merker ikke forskjell på hverdag og helg, ikke noe variasjoner og ingenting man må til som skole og jobb som gjør at tiden og dagene går fort. Skal love dere man ikke blir lykkelig av å ha det slik i mange måneder, heller deprimert. Dette er deffinitivt ikke et liv jeg orker å ha så altfor mye lenger så jeg tenker at etter jul skal jeg prøve å få meg en jobb. Kanskje ikke fulltidsjobb men deltid, jeg får se det ann. Egentlig bare for å få litt rutiner tilbake i livet mitt og erfaring med på kjøpet er vel ikke akkurat noe dumt å ha. Vet ikke helt hva jeg kunne tenkt meg men kanskje å jobbe i klesbutikk som jeg liker klærne til? Kanskje dere har forslag til et sted jeg kunne likt å jobbe? Kan likegodt være frivillig arbeid, lønn er ikke så farlig. Vet hvertfall at jeg er drittlei av å være hjemme dagen lang så noe må jeg få gjort snart. Wellwell, bare noen tanker jeg fikk lyst til å dele med dere.. Nå skal jeg hoppe til sengs, snakkes i morgen 


Genser fra Zara (kjøpte denne i dag) og bukse fra Wildfox ♥

98 kommentarer
    1. Må bare si du strålen andrea : ) du ser helt fantastisk ut! Tror en jobb i en bra klesbutikk kunne vært noe for deg 🙂 stå på

    2. Er ikke hele poenget ditt med friår at du skal ta skolen på egenhånd? Burde jo kanskje begynne å lese litt skole? Du har vel eksamen en gang du også 🙂 tror det blir vanskelig å lese seg opp på x antall fag på noen måneder. Pluss at det er 3. klasse eksamen som jo kommer til å telle ganske mye..Det kan jo være en grei ting å gjøre hvis du kjeder deg veldig mye!

    3. Det er veldig forståelig! Hvis du får deg en jobb, så vil du nok føle det bedre! 🙂 Hva med å sette av to dager i uken hvor du står opp et fast tidspunkt og jobber med skolearbeid (for du skal vel ha eksamen selv om du ikke går skole?) frem til ettermiddagen, og så ta resten av dagen fri? Så får du gjort unna skolearbeid og samtidig vært strukturert. Du vil nok føle deg veldig vel da! Pluss at du gjør det bedre på eksamen når du leser jevnt. Tipper du skal ha mange eksamener? Du elsker jo å trene, så bare prøv å sett opp en struktur for hverdagen som passer for deg. 🙂

    4. Ja du kunne søkt bikbok f.eks herregud du hadde fått jobb med en gang fordi folk hadde storma på bare for å se deg haha. syntes litt synd på deg sånn du har det nå, jeg tror ikke du har drømmelivet selv om du har penger?. ting er ikke lykke og folk bør forstå det. men serr vet du hva du kunne gjort du kunne jo dratt til afrika og hjulpet fattige barn for veldedighet! tenk for en opplevelse da 🙂

    5. Hei, Andrea!
      Jeg ble ferdig med videregående i juni, men når høsten kom, visste jeg dessverre ikke hva jeg ville studere. Når jeg leser det du skriver kjenner meg igjen i mye, for det var sånn jeg hadde det de to første månedene. Og jeg er så enig, det er ingen drømmesituasjon!
      Jeg endte opp med å tenke etter hva jeg ville studere videre, så nå jobber jeg frivillig på et aktivitetssenter for rusmisbrukere, psykisk syke og flyktninger. Det er givende, lærerikt og det gir meg muligheten til å finne ut om det kunne vært noe for meg senere i livet.
      I og med at du tjener penger på bloggen, og derfor kanskje ikke trenger en jobb med lønn, vil jeg definitvt anbefale frivillig arbeid 🙂 Finnes jo mye å velge mellom i Oslo!

    6. Skjønner akkurat hva du mener! Tok et ganske ufrivillig friår fra skolen i fjord, og man blir så deprimert fordi man ikke har noen rutiner! Man står opp og skjønner liksom ikke helt hva som er meningen med livet! Helg og ukedager er samma, og man bryr seg lite om når man står opp/legger seg! Jeg oppfordrer deg til å skaffe en jobb! Hva med dyrebutikk? Så kunne du tatt med Molly på jobb! Du er jo ganske glad i dyr du? Lykke til med eksamene, og eventuell jobbsøkning 🙂

    7. Altså, bare fordi du har grei inntekt 800-1mill? i året betyr ikke det at du er rik. Det virker nesten som du tror at du er milliardær, men du har på langt nær muligheten til å kjøpe deg alt du vil, så hvorfor i all verden jobbe frivillig og si at penger ikke er viktig?
      Hadde du hatt bil, leilighet, hytte etc uten lån hadde jeg sett greia, men det er jo heller ikke tilfellet. Bare et tips, og kanskje på tide med en reality sjekk. 🙂

    8. Jeg er også 18 år, har droppa ut av vgs, men tar fag som privatist. Det er drittkjedelig! Skulle ønske jeg klarte skole, men klarer det dessverre ikke. Du er heldig som kan leve slik uten å ha en ordentlig “jobb”, må jeg si.
      Men kjenner meg igjen i de andre problemene dine. Livet er ikke alltid en dans på roser.
      🙂

    9. Studerer på universitetet, og kjenner meg igjen! Hard disiplin må til for å klare skolen! Men i blant blir jeg så trøtt og mister skolemotivasjon, så skjønner hva du mener!
      Kanskje du bør lese skole? Motivasjonen kommer tilbake, og bare hold ut! Universitetet er bedre, for da kan du selv velge hva du vil studere! 🙂

    10. Andrea Badendyck, du burde slutte å klage over at livet ditt er kjedelig. Du valgte selv å slutte på skole og du har selv valgt å ikke jobbe! Det blir bare for dumt å sitte å sutre over at du er deprimert når du selv har valgt ikke å gjøre noe som helst

    11. Du trenger jo ikke sitte hjemme hele dagen likevel! 🙂 du kan begynne dagen med en god treningsøkt, stå opp tidlig å føle seg litt effektiv! så kan du gå hjem, vaske leiligheten og gjøre slike ting. Og du tar vel fag som privatist? Da kan du dra bort på et bibliotek og lese et par timer, virkelig gjøre en innsats for å få gode karakterer! Så kan du handle inn masse ingredienser og kanskje eksperimentere litt på kjøkkenet? invitere venner eller familie på middag, eller bare lage noe godt for deg og din søster. Og så er det selvfølgelig mye bloggarbeid du kan gjøre, mailer med sponsorer og planlegge innlegg fremover. Det er så mye kjekkere bare du kommer deg ut av huset! Sitt deg på en kafe, bestill deg en kaffe og lag deg en plan for resten av året hvilke blogginnlegg du vil skrive og hva du trenger. Det er jo snart jul også! Må jo begynne å planlegge 🙂
      masse du kan fylle dagene dine med, tror bare det viktigste er at du kommer deg ut av huset. man blir helt gal av å gå hjemme hele dagen, med kun sine egne tanker

    12. tim du er idiot, slutt å plag nydelige andrea med stygge kommentarer og dårlige råd. elsker deg Andrea <3

    13. Du kan jo jobbe frivillig for en organisasjon som jobber med omplassering av dyr? Det virker jo som det er noe som hadde passet deg 🙂

    14. Hei Andrea.
      Vil først og fremst si at du er en utrolig flott jente, og jeg kjenner meg godt igjen i mye av det du skriver, ettersom jeg hadde det slik en periode jeg også. Men nå er alt mye bedre ettersom jeg klarte å fullføre videregående og har skaffet meg 2 jobber. Det gir dagene litt mer mening når du har forpliktelser og noe å våkne til, for å si det på den måten.
      Jeg tror absolutt det vil hjelpe deg mye å skaffe deg en jobb med noe du kunne trives med! For eksempel: klesbutikk, parfymeri, resepsjonist, hotell etc. uansett hva det er, skal jeg love deg at det gir deg mer mening, enn å våkne opp om morgenen å ikke ha noe å gjøre.
      Du kunne jo også brukt tiden på å gå lange turer med hunden din, lese deg opp til eventuelle eksamener, laget video av leiligheten osv om du er hjemme. Men om du skaffer deg jobb kunne du spart pengene til å kjøpe deg egen leilighet når du blir eldre, eller brukt pengene du tjener på å ta lappen? Er aldri dumt å tjene litt ekstra penger, ettersom penger kommer og går, er det greit å spare litt. Jeg vet at du sikkert har penger nå, men det betyr desverre ikke at de alltid kommer til å være der. Bare et lite tips 🙂
      Noe jeg vertfall sliter litt med den dag i dag, er at jeg får mye fravær fra jobb fordi jeg tar kjøretimer, noe som koster mye penger og tar veldig mye tid, så vil absolutt anbefale deg til å bruke tiden på å ta lappen nå som du både har mye fritid og penger.
      Ønsker deg lykke til, med hva enn du finner på!

    15. Hvis jeg var deg hadde jeg nok reist litt mer til spennende nye steder. Jeg mener siden du først har tiden og økonomien til det. Gå ut i verden og opplev ting hvis du kjeder deg! 😀

    16. Hvorfor droppa du ut fra skolen? kan du skrive en innlegg på hvorfor du går ikke på skolen?? hadde vært fint å delt det med oss som er dine faste lesere.

    17. Kjenner meg SÅ igjen.. Fulførte vgs i vår og går også på sonans nå, men nå som jeg har hatt ferie nesten en mnd og har halvannen mnd med ferie igjen… blir sprø. Skjønner ikke hvorfor du slutta på skolen, jeg savner vgs og hele den tiden, alle folkene jeg så hver dag og det å ha noe skikkelig å gjøre hver dag 🙂

    18. Jeg kjenner meg så godt igjen i det du sier! Jeg selv går ikke på skole og jobber heller ikke. Går bare hjemme dagen lang. På førsten var det utrolig deilig, men nå er det vanvittig kjedelig å ikke kunne ha rutiner i hverdagen. Man blir litt deprimert ja! Skal faktisk skaffe meg jobb selv etter jul! Lykke til da 😀

    19. Selv om du ikke trenger pengene, er det jo greit å få betalt for arbeidet man gjør også! Steen og strøm har jo masse fine butikker, kunne du ikke tenke deg å jobbe i en av butikkene der? 🙂 Eller liker du kanskje ikke noen av de? Du er så utrolig vakker, og arbeidsplassen som får deg som ansatt er heldig 🙂

    20. Jobbe frivillig for dyrebeskyttelsen, gjør det selv og det er utrolig givende ! Anbefales på det varmeste 🙂

    21. Jeg gikk faktisk ut av videregående i våres. (Ullern vgs faktisk). Visste ikke hva jeg ville studere så derfor tok jeg meg et friår. Jeg hadde trodd at jeg ville likt å jobbe i en klesbutikk eller en interiørbutikk eller noe i den duren. Men, jobb kan man ikke akkurat plukke selv, det handler om at man søker på rett sted til rett tid. Jeg søkte kjempemange steder, og hadde en god del arbeidserfaring fra før av siden jeg hadde hatt en deltidsjobb ved siden av skole. Så fikk jeg napp – hos et bakeri. Ikke et hvilket som helst ett, men united bakeries. Jeg tenkte “gud, så gøy å jobbe på café. Lage kaffe til kunder og se at de blir fornøyde”. Akkurat slik tenker jeg i dag også etter å ha jobbet der i over 3 måneder. Før på deltidsjobben telte jeg ned når jeg skulle jobbe 8 timer. “Nå er det bare 5 timer igjen, 4 timer” osv. Meeeen det er utrolig viktig at man får seg en jobb der timene går fort og hvor man har mye å gjøre.
      På café er det utrolig mye å gjøre til en hver tid, det er et kjempegodt miljø der og selvom det kan være stress i rushen er som regel alle kundene veldig hyggelige og arbeidsdagen flyr av sted!
      Tenkte det var viktig å fortelle dette til deg da jeg selv tenkte at klesbutikkjobb eller noe i den duren hadde vært gøy, men tror man blir veldig fort lei ettersom at timene går utrolig sakte. I tillegg er café jobb kjempekoselig og gøy! Man lager jo veldig mye av maten og kaffen selv ,og det er gøy at man selv ser at andre liker kaffen din eller smørbrødet du lager til dem!
      Hadde jeg vært deg hadde jeg virkelig vurdert å jobbe på café! Trenger ikke nødvendigvis være united bakeries, men bare rett og slett en café. Føler egentlig at jeg bare skriver dette uten at det noen gang kommer til å nå deg, men jeg håper virkelig på at du leser gjennom denne kommentaren 🙂

    22. Du kunne ha jobbet frivillig for en organisasjon som f.eks. har fokus på mennesker som sliter med rus og div. Dette er utrolig givende samtidig som du lærer mye! Stå på 🙂

    23. Hei, lurte på ein ting, jeg kjøpte lik kjole som du har fra Rebecca Stella, men den er aalt for trang på armene. Lurer på om den er trang på deg og? 🙂

    24. Bare søk et sted, du er kjent blogger og kommer til å få jobb drit lett. Ellers anbefaler jeg deg å begynne å lese til eksamen. Lykke til.

    25. Siden du er opptatt av dyr så kanskje foreningen for omplassering av dyr i oslo eller liknende hadde vært noe for deg?

    26. Jeg er frivillig i Røde Kors! Jeg er leder i Ungdom og depotleder i Hjelpekorpset. Anbefaler deg å melde deg inn i Røde Kors 😀

    27. Har du sluttet med privatist? Det maa jo vaere noe aa jobbe med hvis du tar opp flere fag.
      Mote og klaer er jo noe du interesserer deg for, saa kanskje det er for deg. 🙂 Kanskje resepsjonist-jobb ogsaa er noe. Du kan ta vekterkurs og faa jobb gjennom Nokas eller G4S, da kan du jobbe i forskjellige kontor-resepsjoner og arbeidsvillkaarene er bra, og lonnen er grei (160ca i timen i begynnerlonn), sikkert bedre enn butikk. Dagene er varierte og du slipper aa staa paa bena hele dagen. Ogsaa litt mer voksent og ser bedre ut paa CVen til du skal ha karrierejobb senere. Du faar en fot innenfor kontor-miljoet, og snakker daglig med folk som jobber der.
      Ellers, tenk paa studier – bli ferdig med skolen og begynn aa studer, som norsk har du den store fordelen men aa slippe aa betale skolepenger! Jeg betaler 37000 i aaret i UK, som blir ca 150 000 naar jeg er ferdig til sommeren. Men, da har jeg en master-utdanning som vil folge meg gjennom livet. Jeg tror ikke man vil sitte i 30 aarene og ikke kunne ta fatt paa karrieredrommen fordi man ikke gadd aa ta en utdannelse, og vaere stuck i dead-end jobber hvor du ikke kan utvikle deg (som butikkjobber). Det er gull verdt.

    28. 1. Ta opp fag, DET opptar utrolig mye av tiden din. Start på Bjørknes f.eks? Anbefaler virkelig Bjørknes!
      2. Ta lappen!

    29. Tror det er lurt å få en jobb ja. Kanskje du kan jobbe i dyr beskyttelsen eller et eller annet med dyr eller i en klesbutikk. Men hvis du vil at tiden skal gå fort nå før du får jobb kan du sikkert besøke skolen og møte venner eller du kan trene du har jo god tid til det nå

    30. Burde du ikke gjøre skolearbeide selvom om du ikke går på skole ? Trodde du tokk 3. året som privatist jeg.

    31. Kanskje du vil trives som støttekontakt for noen? Det er jo en hyggelig jobb, man går på kino, spiser ute eller gjør andre aktiviteter med en person som trenger det:) Det er vel 2-3 timer hver uke, også føler man seg veldig bra når man gjør noe fint for andre! Bra erfaring.

    32. Herregud, hva med å kanskje lese litt på de fagene du skal ta opp? Du må ikke tro du klarer å stå på eksamen ved å lese på eksamen dagen før. Tenk på de fattige i verden. For et meningsløst liv.

    33. Det å ha rutiner og noe å våkne opp til er SÅ utrolig viktig for å få livet til å gå rundt, så du burde definitvt skaffe deg jobb hvis du føler det sånn. Personlig synes jeg at du ville passet perfekt inn i en klesbutikk! Hvis du søker på Bik Bok, Vero Moda, Gina Tricot som deltidsansatt vil du nok få flere arbeidstimer enn om du søker på f.eks Høyer…Er vel veldig liten sannsynlighet å få jobb der uansett, men hvis det er noen, så er det deg! hahah 🙂 Det er jo bare å sjekke litt rundt om noen interessante søker jobb? Ville forresten prøvd meg som heltidsansatt, for da blir du automatisk mer ettertraktet vil jeg tro… Er så mange som er ute etter deltidsjobb….Men lykke til, ihvertfall! <3

    34. Hei, Andrea:) Jeg leser bliggen din hver dag og synes du er en fantastisk jente! Jeg håper du ikkje tar det jeg nå kommer til å skrive på feil måte, og håper du kan ta deg tid til å svare på kommentaren min. En toppblogger som deg tjener utrolig mye i mnd og jeg personlig mener dette blir for mye. Jeg skal IKKE si at jeg vet noe om hvor mye tid det brukes på blogging, men å tjene mellom 50 og 150 tusen kr i mnd blir helt feil! Jeg vet at det ikkje er du som bestemmer og du kan godt få si at jeg bare er misunnelig (tror ikkje akkurat noen ikke vil tjene så mye). Det er egentlig ikke dette som er mitt hovudpoeng men greit å ta med. Jeg føler at du svever på en rosa sky hvor du kan kjøpe deg alt du vil og gjøre alt du vil. For meg gjør det meg ingenting at min lønn er mindre enn din, men det at du skal bli så utolig høy på deg selv og se ned på andre bare fordi du er rik og populær føler jeg blir veldig feil. Du er bare et helt vanlig menneske med noen ekstra fordeler og jeg oppfordrer deg på det sterkeste at du vertfall gir mine argument en tanke. Jeg kjenner deg ikke, men føler likevel at du har mistet bakkekontakten. Du svever ikke så høyt enda og du kan fortsatt “reddes”. Som sagt det skal ikke så mye til, jeg vil bare se den litt mer omtenksomme og snille Andrea. Ikke den som kommer med spydige kommentarer og føler selv hun ligger så langt oss andre “normale”. Det er faktisk ikke greit!
      Det kan godt vere at du skriver slikt fordi du som en offentlig person får mye hat, og at dette er din måte å reagere på, men tenk deg litt om før du seier slike ting. Du er fantastisk (akkurat som alle andre), men ikke perfekt. Husk det!
      Hilsen jente 20

    35. Åå, så trist! Du finner sikkert en drømmebutikk! Kanskje du kan søke som hjelp på zara eller noe? 🙂 Eller kanskje en sminkebutikk ? Da kan du jo vise frem ting du får osv samtidig!
      Eller så kan du jo som det ble skrevet over her dra til utlandet og hjelpe frivillig, har hørt at det er helt sinnsykt gøy!

    36. Det virker kanskje litt rart, for det er slike ting folk ikke er flinke nok til å si til fremmede, men du er fantastisk vakker. Kjenner jeg blir litt misunnelig på utseendet ditt 🙂
      Utenom det synes jeg du har en fin blogg!

    37. Hei Andrea!
      Jeg har eksamen i morgen og har nesten ikke øvd noen ting, så er kjempe stressa. Du BURDE lese deg opp til eksamen, det er lett å utsette og utsette men når dagene nærmer seg blir man sinnsykt stressa. Jeg har skole til 16.00 hver dag og jobb etter skolen og skolearbeid, syns egentlig ikke du burde klage.. Skjønner det er kjedelig å være hjemme hele tiden, men er det en ting du burde, særlig DU som ikke går på skole eller har undervisning i noen fag – du BURDE lese til eksamen.. Lover deg at du kommer til å sitte stuck på eksamen å tenke “faen hvorfor begynte jeg ikke å øve tidligere?” .. bare et tips 🙂

    38. Så flott du ser ut om dagen! Kan du skrive flere innlegg om hvordan treningen og kostholdet ditt går? 🙂

    39. Hvorfor kan du ikke bruke pengene vi blogglesere bidrar til at du får ved å hjelpe den stakkars jenta som må selge hunden sin fordi den er syk? Da kan hun i tillegg beholde hunden. Vis at du ikke er en overlegen egoist som bare skal bruke pengene på dyre vesker og klær. For deg er de pengene bare lommerusk uansett. (Så du delte linken til finn annonsen på Facebook)

    40. Det er så utrolig mye du kunne gjort – du kunne for eksempel gjort noe for noen andre og meldt deg til frelsesarmeen. Eller dyrebeskyttelsen. Røde kors? Å føle at man er verdig for noe, at noen trenger deg er faktisk bedre enn å sitte hjemme og lure på hva man skal gjøre. Og du sier at lønn ikke er så viktig for deg, da synes jeg hvertfall at å gjøre noen for noen andre er noe du sterkt bør vudere. At noen er avhengig av deg og trenger deg er en av de bedre følelsene i livet, enn å bruke penger på utallige merkeklær og andre luksiriøse ting. Det livet varer ikke for alltid, noe jeg regner med du er fullstendig klar over.. Jeg mener ikke å være nedlatende og frekk, men jeg synes at det er så mye du kunne gjort for noen som faktisk trenger det. Helt ærlig fordi jeg synes det er trist at du sitter hjemme og ikke vet hva du skal bruke dagene dine til.

    41. 1) Å ha mye makt kan misbrukes lett. Du har en del makt til å påvirke rundt deg, så det er viktig å være forsiktig.. men, hva med å bli politisk aktiv? Skjønner at dette kan være vanskelig i for hold til å ta valg og meninger ovenfor publikum, men det er også viktig å vise interesse. Og du må jo selvfølgelig være politisk interresert for å være aktiv- vet ikke hvordan motivasjonen står til for det?
      På denne måten kan du støtte lokalforeningen din, med mye fritid kan du bli veldig flink. Noe som gjør at du kan lære andre. Jeg nevnte at makt kan være farlig og misbrukes lett, derfor ser jeg at dette kan være vanskelig.
      2) Jeg syns du virker som en kreativ person. Selvfølgelig virker det spendende å jobbe på en butikk som Acne eller Zara, men tenk å skrive om det. Ikke skrive om det på måten du gjør nå, men i et blad.
      Du får kanskje ikke være med å skrive innlegg i magasiner med engang, men virker det ikke spendende å se hvordan et motemagasin virker? Evt. være frivillig hos Costume noen måneder for å se hvordan det er. Mye å lære og oppleve!
      3) Bistand blir ofte misbrukt, dessverre. Du som er glad i reise og har både penger og fritid, samtidig mange lesere å inspirere.
      -Hva med å bli med på et prosjekt. F.eks i Plan, eller andre hjelpeorganisasjoner. Her kan du reise til de landende det gjeller. Få et annet syn av livets sider og hjelpe andre. Se hva pengene går til. Være med å bygge skoler for fattige. Ikke bare samle inn penger for å kjøpe mat til de fattige, slik at de er avhengige av vår hjelp, men hjelpe de på egne ben. Slik at de kan dyrke mat selv, holde bedrifter, ha et sted å bo og gå på skole.
      Og hvordan går det forresten med fagene du skal ta som privatist? Er det ikke eksamenstider nå?

    42. Flott at du er en selvstending 18 åring som tjener mer enn en 48 åring, men bruk for guds skyld pengene dine på noe fornuftig. Barn sulter daglig og det eneste du tenker på er utsikten fra balkongen din. Du nevner du ikke en gang trenger å få betalt for jobben? Jobb for Røde Kors! Kanskje du kan bidra og støtte de litt økonomisk, du som er så rik og ikke trenger en jobb for å tjene penger som du har nevnt. Du må får guds skyld tro at jeg er sjalu, men det er jeg overhodet ikke. Jeg er kanskje sjalu på inntektene dine, men ikke på måten du bruker pengene dine på. Hadde jeg vært deg, hadde jeg heller spart opp penger for å kjøpe bolig en å bruke 21.500? på å betale husleie hver måned. Latterlig. Selvfølgelig er det ditt valg, men tenk at du bare er 18 år. Tror du du kan leve på bloggen resten av livet? Tenk deg om 20 år. Uten utdanning, uten noe som helst. Du er vant til denne levestandarden. Bruk de pengene du tjener nå på noe fornuftig. Når du en dag velger å forlate bloggverden, og begynne å jobbe vil du aldri tjene så mye som nå da du ikke har utdanning en gang. Tenk fornuftig!
      Hilsen Kamilla, 20

    43. 1) Gjøre skolearbeid og sikre deg en fremtid
      2) Ta lappen
      3) Få deg en jobb
      4) Slutt å klag, du som valgte dette selv

    44. Ref min forrige kommentar, hvis du er interessert i å jobbe i resepsjon og å ta vekterkurs (trinn 1 må tas før du kan få jobb), så holder G4S kurs i Oslo den 2-4 desember, 11-13 desember, 16-18 desember, 6-8 januar og 13-15 januar. Det koster 6,500, men du er nesten garantert jobb, fordi de trenger vektere! Bare ta med CVen mens du er på kurset og gi den inn, så får du kanskje intervju dagen etter. De betaler også trinn 2 og 3 når du har fått jobb. (http://g4s.websys.no/course/list/no?kmID=1380)
      NOKAS sine kurs koster 6000,- og det holdes i Oslo den 17 desember, 28 januar, 18 februar osv.. Så litt sjeldnere. (http://www.nokas.no/Produkter/Vekterkurs/)
      Men det er en fin jobb hvor du har faste arbeidstider, og det er fleksibelt hvor du vil bli plassert. 🙂

    45. Du er utrolig heldig når du vurderer å skaffe deg jobb bare for å ha noe å gjøre. Jeg er nødt til å jobbe for å overleve, og ville gjerne ønsket å være i din posisjon. Jeg jobber 10-12 timer hver dag for å overleve og for å spare penger til psykologistudiene. Jeg sier ikke at du ikke fortjener det eller at det ikke er kjedelig å ikke ha noe å gjøre, men jeg synes du bør sette pris på at du er i den situasjonen du er i. Håper virkelig at siden du har så god økonomi at velger en jobb som frivillig.
      Jeg må også bare si at jeg synes du virker som en veldig snill og omtenksom person, bare sett pris på det du har!

    46. Hva? Trodde du gikk på skole på nettet eller noe. Uansett, skjønner godt at du kjeder deg når du ikke har noen konkrete arbeidsoppgaver som fyller dagen. Da føles kanskje hverdagen litt tom og, til tider, uten mål og mening? Hva med å lese om noen studier og vurdere om det er et fag du kunne tenke deg å lære mer om, eventuelt studere? Synes også at ditt eget forslag om å begynne å jobbe etter nyttår, er godt.

    47. Du kan jo eventuelt ta lappen da, den er jo veldig grei å ha senere i livet. Selv om du kanskje ikke trenger den nå, er jo dette den perfekte tiden å ta den på. Siden du ikke trenger å bekymre deg for det økonomisk, og ser jo ut til at du har tid. Så god tid kommer du nok aldri til å ha senere i livet, og da blir nok lappen mer en byrde du må få deg når du begynner å etablere en familie o.l.

    48. DENNE BUTIKKEN MÅÅ DU BARE SJEKKE UT!
      Det er en suuperfin og lekker butikk som heter Oscarsgate 54! (det er det som også er adressen)
      den tror jeg hadde passet perfekt til deg! Det en utrolig koselig dame som driver det, men hun har en annen jobb på dagtid. Hun selger klær (mest dameklær), superfine kopper og puter (litt ting og dekorasjoner). Det er også to små sittegrupper rundt kassen, hvor man kan sitte å spise kaker og drike kaffe (hun selger også litt kaker, og sånt)
      Det er deffinifift hvert å dra å se! tror du kommer til å finne deg utrolig mye fint der også! Hun har masse fine pelsvester og skjerf! sikkert masse fint til den nye leiligheten! Klærne koster somregel fra 700,- og oppover!
      VIRKELIG VERDT Å TA TUREN FOR Å SE!
      Du kan søke på http://www.oscarsgate54.no så får du mer informasjon.
      Det ligger ca. mellom skovveien og slottet

    49. Hvis lønn ikke har noe å si så kunne jo et alternativ være å jobbe for veldedighet? Kanskje ikke en drømmejobb for tenåringsjenter, men man får iallefall veldig god samvittighet av å gjøre noe godt for noen som trenger det 🙂

    50. Ettersom du sa det godt kunne ha vært frivillig arbeid, hvorfor ikke arbeide i hjelpeorganisasjoner eller diverse 🙂 Finnes mange jobber der du kan arbeide for verden blir bedre for en sjel eller to! Du får i allefall fylt opp aktiviteter i uken, og ikke minst forbedret samvittigheten 🙂

    51. Har du prøvd å lese til fagene du tar som privatist eller? Når du har fullført vgs kommer du til å være overlykkelig for at du gadd!

    52. Hei Andrea!
      Jeg anbefaler deg veldig å begynne å jobbe på sykehjem. Jeg har jobbet der i 1 år nå, som deltid og trives veldig godt. Er like gammel som deg og går på skole i tillegg. Det å hjelpe andre som trenger hjelp er en veldig god ting og du får god samvittighet når du kommer hjem og vet du har hjulpet noen andre som trenger det mer enn deg selv. Itillegg er lønna ikke værst! Bare ett tips. Og btw, det handler ikke bare om å tørke gamle folk i rumpa;)

    53. du kan jobbe frivillig med dyr, det hadde jeg gjort hadde jeg hatt tid og ikke trengte å tjene noe særlig penger 🙂

    54. Skjønner veldig godt at du vil ha noe å gjøre! Hvis jeg skal sette meg i din situasjon, om det blir riktig, ville jeg jobbet med frivillighetsarbeid, siden du ikke skal jobbe for pengenes skyld 🙂 Eller så hadde jeg brukt fritiden min på å reise! Men siden du er ute etter jobb, så kanskje dratt til et land, f.eks. Afrika og jobbet med dyr? Tenk for en opplevelse! Håper du finner ut av hva du ønsker! Lykke til 🙂

    55. Anbefaler deg på det sterkeste og arbeide med skole. Så mye bedre og jobbe masse med skole å bli ferdig med det, enn å bruke flere år( dermed mister du førstegangsvitnemål). Vanskelig å gjøre alt alene, du burde begynne.

    56. hvis du ikke bryr deg så mye om lønn, så burde du jobbe på dyrebeskyttelsen!! de trenger mye hjelp og siden du har så mye tid til overs kan du like gjerne gjøre noe som hjelper andre <3 og du er jo glad i dyr

    57. Jeg har samme joggebukse, men er utrolig misfornøyd! Den er kjempe pen, men den rakner rett og slett i sømmene overalt. Og den er skikkelig nuppete? Har du samme problem med din?

    58. Jeg har tatt et friår, og gud så kjedelig det er, skole ruler!…. Wait what? Men til sommeren håper jeg å få kommet tilbake på skolebenken, det er ganske greit å gå på skole når man først har muligheten til det. Ikke alltid like kult å stå opp kl 5 om morningen for å få på jobb også være syk i en mnd…æsj nei takk xD Herlige bilder, huden din ser så god og fluffy ut hihi <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg