FREMME

Hei alle søte ♥

Åh gud.. For en reise! Vi dro hjemmefra i 9tiden på morningen og landet i Thailand rundt midnatt norsk tid. Verken jeg eller kjæresten fikk sove på flyet og hvordan jeg klarte å få 10-11 timer til å gå på et fly er fortsatt et mysterium for meg, haha. Alt føles helt uklart nå, jeg er skikkelig jetlagged! Det som gjorde alt så rart var at da vi landet i Thailand var det morgen men for oss var det jo egentlig natt så da blir man jo helt forvirret. Vi kom frem til hotellet i 9-tiden Thailandsk tid (3-tiden i Norge) og selvfølgelig var ikke rommet klart før kl14.00, altså 5 timer senere. Det eneste vi ville var jo å sove fordi for oss var det jo egentlig midt på natten men da måtte vi jo finne på et eller annet. Vi bestemte oss for å ta en Longtail båt til Railey Beach og der var det helt fantastisk! Var så rart å ligge å sole seg midt på dagen når det egentlig er sent på natten i Norge og vi snart hadde døgnet, haha… Etter stranden tok vi båten tilbake til Ao nang og fikk endelig rommet vårt. Så sov vi i 5 timer men da måtte vi opp slik at vi blir vandt til tidsforskjellen. Nå har vi akkurat kommet tilbake til hotellet etter å ha spist og sjekket litt ut nærmiljøet. I dag er jeg så trøtt og fjern at jeg ikke helt har klart å oppfatte så mye av alt rundt meg men i morgen blir det nok myye bedre. Vi tenkte å dra tilbake til Rayley Beach og ligge der hele dagen, deilig! Kjøpte meg forresten nytt kamera før vi dro, et kompaktkamera. Er SÅ fornøyd at dere aner ikke, det er jo faktisk så og si like bra som speilrefleksen min! Bare utrolig mye lettere å ha med seg overalt + at linsen ikke er superzoomet noe som er sykt irriterende med 50mm   Føler jeg kommer til å bli en sååå mye bedre blogger nå som jeg har fått dette kameraet, bare i dag har jeg tatt helt sinnsykt mange fler bilder enn jeg ville gjort med speilrefleksen. Wiii ♥ Nå skal vi se litt serier før vi legger oss til å sove, her i Thailand er vi 6 timer foran dere så nå er det kveld. Vi snakkes igjen i morgen, her er bilder fra i dag:

Haha trøøøøøtt

Flyturen som aldri gikk over… Haha

Fine hotelrommet vårt!

Denne var så snill og søt, haha! 

Uff, tregt nett her men fikk heldigvis opp et par bilder til slutt! Rampette liten nyyydelig ape ♥ Har alltid hatt lyst til å møte en ape, haha! Superskjønne  

91 kommentarer
    1. Så heldig du er,var også i Thailand for snart 4 år siden vil dit i gjen. Håper du får en flott opplevelse så lenge du er der 🙂 Nydelige bilder forresten 🙂

    2. Åh, var i Thailand i jula og reiste med Thomas Cook selv, savner det virkelig når jeg ser bildene dine 🙂

    3. du er såå heldig som er i thailand, er utrolig sjalu på deg haha 😀 Sorry, men må bare si at 50mm linsa er det nærmeste du kommer “normalen” altså at du ser omtrent like langt med øyene, som du gjør i linsa eller hvordan jeg skal forklare det.
      Uansett – det er jo ikke viktig! Kos deg massemasse, fine andrea 🙂 Gleder meg til å følge deg videre, og å se fine bilder med nytt kamera!

    4. Årh så gøyt, kos deg kjempe masse 🙂
      Skal på utveksling neste år og hadde virkelig hatt bruk for et kompakt kamera. Hvilket var det du kjøpte?

    5. Synes at bilde nr 4 som var av deg her var helt sykt nydelig! Du er utrolig pen Andrea, og du kledde flette veldig godt, ikke ofte vi ser deg med det! Kos dere masse videre, her på Sørlandet i Norge er det helt vilt masse snø…

    6. Hvilket flyselskap fløy dere med? Og hvordan opplevde dere det? 🙂
      Skal selv til Thailand snart, så er litt nysgjerrig 🙂

    7. Tror ikke de dyrene pleier å bli behandlet så bra, så du burde ikke betale for å bli tatt bilde av med dem. Bare for å si ifra, altså, prøver ikke å “ta deg” på noe 🙂

    8. Åh så fint det så ut der! *Missunnelig* Dere får kose dere 🙂
      Jeg bare lurer på; Hvor er trekløver-smykket ditt fra? Det var veldig fint!

    9. kos dere kjempemye andrea!! gleder meg til å se mange fine bilder :-))
      du blogger veldig bra for tiden, veldig gøy å lese!

    10. Må si meg enig med Erika, men regner med du ikke visste at det å ta bilder med dyr i fangenskap er noe man skal være forsiktig med.
      http://www.gibbonproject.org/ Fra siden deres:
      “There are numerous gibbons being used as tourist attractions on Phuket. By paying to have your photo taken with a gibbon you are helping these people to reduce the numbers of wild gibbons and cause suffering to this beautiful animal.Gibbons ensure the health and vitality of the rainforests in which they live. Therefore, their survival must be ensured far into the future. Gibbons are threatened by loss of habitat, but also increasingly, by hunting and the illegal pet market. Remember, each cute baby gibbon you see at a market or beach had its mother shot dead by poachers. This loss destroys the family group forever.
      This is where you can help. Don?t have your photograph taken with a gibbon or use the bars they are kept in and don?t buy baby gibbons anywhere. Report any poaching activity seen or heard to the National Park Headquarters or the Natural Resources and Environment Crime Division ([email protected]). You can report it directly to DNP through their website http://www.dnp.go.th/complain/index.asp If we work together we can try and stop this trade.”

    11. Jeg har vært på det samme stedet selv 😀 kos dere masse! Gleder meg til å følge med videre på bloggen din

    12. ÅÅ, misunner deg! Har vært i Thailand syv ganger nå, og jeg håper du får en fantastisk ferie der, akkurat som jeg hadde! 😉 Kos deeg 😀

    13. Hei:) Jeg var i Ao Nang for 2 uker siden, vi besøkte også Railay Beach. Et bra tips: Er å gå inn i handlegaten på Railey- mot slutten av gaten tar du til høyre, så følger du veien oppover til du kommer til en retro liten kaffebar oppi fjell siden. Der får du verdens beste kaffe. På veien opp, er det mange frie små aper som løper rundt!:) Veldig kjekk opplevelse (ta med noen kjeks til apene) 🙂

    14. Å så herlig! 🙂 kva for kompaktkamera har du? Eg kjøpte meg eit nytt frå samsung, og det er så vanvittig bra! Like bra som speilreflekskameraet mitt :))

    15. Vært i Thailand 3 ganger selv, og det er helt fantastisk!! Men ville styrt unna dyr som du får servert i hendene når du er ute å går i gatene, plutselig vil du bli krevd penger fra. Og de doper dyrene ned for at de skal være rolig :/

    16. Du må kose deg kjempe masse!!
      Huden din ser utrolig fin ut på bildene, og øynene ser nydelig ut – kan du lage et sminke innlegg???

    17. Ser gjennom gamle bloggvideoer av deg på youtube, ca 4 år siden. Blir nesten nostalgisk, vi er like gamle og fy som tiden flyr… Uansett, kos deg mye i Thailand! Tiden går fort, plutselig er man hjemme i Norge igjen…

    18. Kos deg masse Andrea, det fortjener du virkelig!<3 Utrolig skjønn ape, jeg elsker apekatter! Når jeg var i Malaga gikk dem fritt og jeg var helt forelsket haha (a)
      Jeg vet at man vanligvis ikke skal spør om slikt, men siden du har sagt at du pleier å lese gjennom mange blogger så hadde jeg blitt veldig glad om du ville lese et innlegg som betyr veldig mye for meg: http://veronicacr.blogg.no/1389663850_kick_it_out_of_the_ne.html
      Nok masing fra meg, gleder meg til å høre mer fra ferien din! Men fokuser først og fremst på deg selv og slapp av og kos deg med din kjære<3 God klem fra meg!

    19. Kan du skrive hvilket kamera du har kjøpt? Skal kjøpe meg et nytt for skal snart ut å reise selv så trenger tips!!!:D

    20. Hvilket kamera har du kjøpt? kunne du kansje skrivd litt om det når du kommer hjem fra thailand?:) kos dere kjempe mye der nede!! 😀

    21. Jeg bruker en app som heter jetlag rooster når jeg er ute og reiser og den funker kjempefint mot jetlag!

    22. Hvordan har du råd til å reise når du selv har gått ut med at du fikk en skikkelig skattesmell? Burde ikke du da fokusere på å nedbetale det? Du vet at du ikke kan regne med å KUN leve på å blogge? Fins mange andre bloggere der ute som kan komme høyt i listene. Du burde virkelig få fart i å gjøre noe fornuftig med livet ditt. Se på Julia.. over 20år og niks nada har skjedd. Mens andre på deres alder har allerede nådd mye lengre. Tenk deg litt om. For akkurat nå lever du i en boble.

    23. The not sleeping during the flight, the iguana out with eyes closed, the picture with the Gibbon, not show a picture of who is with you, can be forgiven, but eat a sausage pizza in Thailand with the rich and varied cuisine where you can choose, this is unforgivable.

    24. Er SÅ misunnelig! Har vært på akkurat samme plassen før, Ao Nang, har så lyst til å dra tilbake.. Hvilket hotell ligger dere på? Vi lå på Ao Nang Villa Resort. Forresten, så anbefaler jeg virkelig å besøke Maya Bay og phi phi islands. Kos dere masse videre <3

    25. Å kose og ta bilde med aper og andre dyr er noe av det dummeste man kan gjøre i Thailand (og andre land). Dyrene er ofte utrydningstruet og blir mishandlet av de som ‘eier’ dem, bare for å tjene penger på turister som vil kose og ta bilder med dem – så dette bør man holde seg laangt unna! Ellers er man jo bare med og ‘støtter’ at dyrene blir mishandlet.

    26. Visste du at Julia har stjålet 52 000 fra Bik Bok når hun jobber der i Molde? Jeg syns det virker som om hun prøver å ligne på deg, hva føler du om det?

    27. Du burde reise til PhiPhi:D Det er så fint der, vet ikke om du har sett filmen The Beach med Leandro Dicaprio, den er spilt inn der:) Anbefales!

    28. Hei! Hvis du skal på Phi Phi anbefaler jeg virkelig å ta turen på stranden på kvelden for å se fire-show. Etter min erfaring er det aller best på Ibiza bar. De kom på 2.plass i Thailand’s got talent, og er superflinke!! Misunner deg veldig som er i Thailand nå. Kos deg 🙂

    29. Hei. Jeg har også vært i Thailand. To ganger, var der i jul og nyttårsaften. Flyturen gikk 11.30timer til meg. Det var så kjedelig.

    30. halloooo! du må aldri betale for å bli tatt bilde av med dyr! de blir ikke behandlet bra og blir tatt vekk fra sitt miljø for at de skal tjene penger på sånne dumme folk som ikke tenker lenger.. tenk litt a….

    31. Så fine bilder av deg! Du så veldig naturlig og pen ut, sikkert fordi du er lykkelig med kjæresten din;) Nyt turen:)

    32. Vær så snill å slutt å støtte slike ting. Om du betaler for å holde apen så støtter du dyremishandling. Apeungene henger seg rundt moren mens hun klaterer i trærne, men krypskytere skyter moren og tar ungern for at folk skal kunne ta bilde med den slik at de tjener masse penger. Du bør heller dra på safari og dermed oppleve dyr i sitt naturlige habitat!

    33. Åååh har de den apen enda! jeg var der du er i fjor jul, altså litt over et år siden! Og jeg holdt også den apa! Haha 😀 Kos deg masse på tur!!

    34. Spør om apa heter Lulu 🙂 Var der for ikke lenge siden, og måtte selvfølgelig stoppe hver gang vi gikk forbi henne! 🙂 Dere må dra til Hong Island! En fantastisk øy som til og med er vakrere enn Tup Island.

    35. Hvordan er dette hotellet?
      Vi skal snart til Ao Nang og har sett på nøyaktig dette hotellet.
      Heter dette rommet forrresten Deluxe – utsikt mot basseng, Deluxe – adgang til basseng eller superior?

    36. Ser at mange har kommentert det allerede, men en god ting kan ikke sies ofte nok: TA IKKE BILDER MED DYR. Unnskyld meg, er du helt tjukk i hue?! Håper noen doper deg ned, fester deg i bånd og dytter deg i armene på alle ekle folk som går forbi.

    37. Hei! Håper du hadde en super ferie i Thailand 🙂 vært der to ganger selv på et halvt år.
      men jeg lurte på en ting, jeg la ikke merke til det men en gang. men når jeg så nøye gjennom bildene dine nå også så jeg på det nederste bilde. Du har en flekk på genseren, tror du kanskje apen tisset litt på deg? :p hehehe

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg