BANGKOK

Hooola!

Herregud… På onsdag satt vi på hotellrommet og lurte på hva vi skulle gjøre de to siste dagene. Flyet hjem gikk nemlig fredag morgen og vi ville gjøre et eller annet gøy før vi dro. Vi bestemte oss for å dra til Phuket bare noen timer etterpå, haha. For det første fordi det er 3 timer med taxi og når flyturen hjem er såpass lang som den er, så er det hvertfall deilig å slippe de 3 timene TIL flyplassen. Også selvfølgelig fordi vi hadde lyst til å se Phuket som er et mye større sted enn der vi var med mye mer som skjer. Så da dro vi etter å ha booket hotell og pakket ned alle tingene våre. Hotellet i Phuket var superfint og vi tenkte vi kom til å ha en super siste dag der før hjemreisen.

Deretter en gang sent på kvelden kom egentlig ganske en helt tilfeldig idé opp i mitt hode: Hvorfor ikke dra til BANGKOK når vi først er i Thailand? Jeg googlet Bangkok og ble supergira da jeg så hvaslags flott storby det var og masse shopping. Sjekket også ut flypriser fra Bangkok og hjem på Norwegian og fant noen veldig billige biletter. Etter å ha overtalt kjæresten i ca 10 min (mehe) så fikk jeg viljen min og vi booket fly til Bangkok fra Phuket, hotell og nytt fly hjem fra Bangkok. Selvom vi kun fikk halve torsdag, hele fredag og hele lørdag fant vi ut at vi skulle gjøre det. Flyet til Bangkok fra Phuket tok tross alt ikke mer enn en drøy time! Så ja, kjære lesere- Nå ligger jeg i hotellsengen min i Bangkok, haha. Vi dro til flyplassen 12 timer etter at ideén poppet inn i hodet mitt- snakk om impulsiv!

Dagen i dag rakk vi ikke gjøre så mye mer enn å dra på et stort, fint kjøpesenter. I morgen har vi planer om å stå opp tidlig for å få mest mulig ut av dagen! Vet ikke om noen av dere har vært i Bangkok? Vil veeeldig gjerne isåfall ha tips til den beste shoppingen, hvor designerbutikkene ligger, gode resturanter og evt annet som jeg kan ha nytte av 

Sushiii♥

Det eneste som ble med meg hjem i dag. Superfine solbriller fra Celiné ♥

73 kommentarer
    1. Du er i Bangkok, en fantastisk by full av unik historie og kultur. Hvorfor ikke besøke alle de fantastiske kulturskattene og verdensarven som er der? Materialistiske ting vil du kjøpe og bruke til de slites ut og du må kjøpe noe nytt. Minner og inntrykk har du for alltid. Dette er sjansen din til å oppleve thailand, ikke bare kjøpe fine vesker og spise sushi på en dyr restaurant!

    2. Bangkok er en av mine favorittbyer, og jeg vet det er subjektivt hva man liker, men opplev litt når du først er i en så fantastisk by! Det finnes mengder av templer og markeder som er uforglemmelige. Første gang jeg var der var da jeg var 4 og det jeg husker best er templene. Opplev litt! Kulturen er noe du kommer til å huske og kan fortelle om senere i livet (som folk faktisk synes er interresant). Vesker og merkeklær er ikke akkurat minneverdig

    3. Har vært i Bangkok før ja, men bare to netter for å dra videre til Pattaya. Så jeg vet desverre ikke stort om noen restauranger og shoppingsentre osv. Men dere finner vel ut av det 🙂 kos deg videre!

    4. Du har vel andre ting å gjøre på ferie enn å shoppe vel? Man drar ikke til Thailand eller Bangkok for å shoppe vet du vel, det er det man har London og New York for! Jeg anbefaler å sjekke ut den fantastiske kulturen der nede og bare dra på sightseeing for å få opplevd mest mulig av det som faktisk er verdt å oppleve. Designerbutikker og sushi er ikke det viktigste som bør stå i hodet ditt når du er på et slikt sted, det er jo det eneste du driver med uansett hvor du er.

    5. Herregud, så negative folk er. Hvem drar vel ikke på shopping når man har muligheten? Kjempefine briller, håper du koser deg masse! Du er utrolig nydelig 🙂

    6. Liv: Lol.. Nå har jeg faktisk vært på solferie i Thailand i 2 uker med verken shopping eller sushi og opplevd masse. Har sett masse natur, kultur og vært på fantastiske øyer. Om jeg nå da vil bruke 2 dager i en storby på shopping er det opp til meg 😀

    7. Central World Shopping Mall i Bangkok har maaasse forskjellige amerikanske og kjente butikker, anbefaler å sjekke ut det!

    8. Var i Thailand for noen uker tilbake, da var jeg i Bangkok på Rembrandt Hotell, helt nydelig service! Om du er interessert i designerklær, vesker osv BURDE besøke CENTRAL LADPRAO, her har de alt fra Chanel, Gucci, Prada osv. På dette senteret er det også en etasje med bare mat, så ikke bekymre seg. Og ovenfor dette centeret igjen er det også et stort kjøpesenter hvor det er mer vanlige kjeder som Forever 21, H&m, osv.
      Kos deg masse, masse!

    9. Jeg er halvt thai, og vi bruker å dra til Thailand vært år. Så jeg anbefaler virkelig å dra til en plass som heter Siam square. Jeg tror det er sånn man skriver det. Men der har de mange fine butikker. Vet ikke så mye om merke butikker fordi jeg har bare vært to ganger, men det er mange fine butiker der 🙂 Håper du får det fint resten av ferien din! <3

    10. SIAM PARAGON: zara, mango + dyre ekslusive butikker som kanskje faller i smak
      CENTRAL WORLD SHOPPING MALL: topshop, miss selfridge, stradivarious(?) osv
      verdt å sjekke ut:D

    11. Jeg har vært i Bangkok flere ganger ! En virkelig flott by 🙂 Hvis du er på utkikk etter god shopping så vil jeg anbefale Siam Paragon der fins alle de moderne merkebutikkene – og du finner varer til en rimeligere pris 🙂 Rett bredside av dette kjøpe senteret finnes et enda større kjøpesenter som heter MBK (mabukong) her er det veldig mye “jalla” butikker med absolutt vært og se !!!! For og komme dere rundt i byen vil jeg anbefale og ta Skytrain, litt for at det i seg selv er en turistattraksjon, men også fordi det tar evigheter og komme seg rundt i Taxi – da veldig mange av gatene er enveiskjørt og taxisjåførene må kjøre evigheter for og komme seg rundt et kvartal. Skytrain er veldig enkelt og forstå og det er gode “kart” med tuber dere kan ta 🙂 et annet tips er og smake på maten fra vognene som de selger rundt omkring på gaten… Det er virkelig herlig mat 🙂 kos dere de siste dagene og NYYYYT Bangkok !!!!

    12. var litt uheldig med shopping der selv, men syntes de har helt fantastiske templer der, finere enn de jeg har opplevd i phuket, hua hin etc:)

    13. jeg var i bnagkok for 2 uker siden og anbefaler deg å dra på et kjøpesenter som heter siam paragon. det er en av Asias storste kjøpesenter, der har du 5 etasjer med butikker. 2 etasjer med bare merke butikker som hermes, lv osv 🙂

    14. SJEKK UT
      SIAM PARAGON (lukseriøst, merker av bestekvalitet, men litt dyrt-tror zara og mango er der og, er ikke så dyrt på de)
      SIAM SENTER (alt mulig,mange sminke butikker, blant annet sephora-så har
      de forever 21 , pull and bear, levis, jaspal, vs og litt sånn, billigere, men bra)
      OG SIAM DESCOVERY veldig varierende, noe lukseriøst som marc jacobs og sånn, så har de addidas og converse og annet diverse
      det er et til senter som har skøytebane inne og nike butikk tror jeg…og kenzo
      OG THE FLOATING MARKED

    15. Du bør virkelig dra på kjøpesenteret terminal 21 et stort kjøpesenter i bangkok med masse fint 😀 Eller dra på fornøyelsespark 😀

    16. Skal du fly med Dreamlineren til Norwegian fra Bangkok til Oslo igjen? Da kan du belage deg på å være der noen dager ekstra i hvertfall! Det måtte vi, og for min del så gjorde det ingenting- noen dager ekstra i verdens fineste land er jo supert:-D

    17. Hei, jeg var i Thailand i sommer, og selvfølgelig i Bankok!
      Shoppingen er helt fantastisk, alt er så billig! Hvis du er ute etter merker så vil jeg anbefale kjøpesenteret Paragon! Det er veldig stort, og der selger de det meste av klær og eksklusive ting! Ellers vil jeg anbefale å dra på de litt mer “lokale” senterene, der de ofte har skatter til en veldig billig penge, som f.eks Union Mall. Der har de små boder overalt med masse klær i alle slags stiler. Noe jeg synes er veldig spennende er astiatisk sminke, og det har de masse av i Bangkok!

    18. Du har ALT for mye penger, eller så bruker du dem feil. Du sier at billettene var veldig billige, men at du i det hele tatt på den alderen har rå til å bare ta deg så dyre spontane vendinger i ferien din, tyder på et overflod av penger. De fleste ungdommer på din alder har knapt rå til å dra på en ukes ferie.
      Du lever jo som Serena og Blair fra Gossip Girl, jo. Og det er IKKE et kompliment!

    19. Når du er trøtt av shopping på kvelden, så foreslår jeg at dere tar turen til øverste etasje på Lebua Hotel. Dette er et svært hotell de brukte i Hangover filmen, så mange drar dit pga det. Men det er en helt fantastisk fancy bar på toppen der. Det er ganske stivt med relativt dyre drinker, og ikke lov med sandaler/stygge sko. Men syykt verdt det!
      Det er en superkul “attraksjon” med verdens fineste utsikt! Anbefales:)

    20. Siam Paragon, Terminal 21, Fashion Island og mange andre merke butikker i Sukhumvit (hjerte av Bangkok)!

    21. Jeg var i bangkok i høstferien og var på en helt sinsykt god indisk resturang på et hotell, husker desverre ikke hva den heter men det er et av bangkoks beste indiske og det ligger på et ganske stort hotell. andbefaler IKKE det shoppingsentere hvor det er etasjer etter hvilke land osv du er i, det var veldig dårlig og mye spess der haah

    22. Håper du går på en skikkelig smell en dag og skjønner at alle de materalistiske tingene dine ikke har en dritt å bety den dagen du blir dødssyk eller opplever en skikkelig krise. Det er virkelig ikke fortjent i det hele tatt å ha råd til det du har i den alderen. Jeg er misunnelig på alt du har mulighet til å oppleve, men er også veldig takknemlig for at jeg har vokst opp i en familie som har lært meg at penger go dyrt design ikke er det viktigste i livet. Tvert i mot.

    23. I bongkok har de verdens søteste cafe! ❤️ Unicorn cafe , garantert verdt å stikke innom <3 🙂

    24. Ville bare si at du må passe litt på for det er veldig mye stjeling og slikt i bankok. Byen er på en måte kjent for det. Broren min ble frastjålet mobil og penger. De er utrolig gode lomme tyver så pass på!

    25. Mbk senteret, veldig billig (der går thai folket og handler mest) anbefaler å dra dit og ta toget som går over trafikken for å komme seg fram
      Siam paragon, mase dyre butikker (ca samme pris som i Norge) og en del andre butikker som mac, h&m, benefit osv
      Nabo kjøpe senteret har også mye fint, som forever 21 og mase fine små butikker

    26. Siam Paragon & Central World er helt klart noe for deg! Hvis du bare er ute etter merkeklær og ektevare så…

    27. The Mall er det største kjøpesenteret i bangkok og du finner utrolig mange designerbutikker der, de har til og med en egen STOR avdeling i den nederste etasjen med bare sminke fra all slags merker som: Too faced, mac, lancome, gosh osv. Så anbefaler dere å dra på The Mall :))

    28. siam paragon!! ser mange har skrevet det her allerede. her er det Jimmy Choo, Gucci, Dolce & Gabbana, Mulberry, Prada, Armani og flere!

    29. Nesten to uker uten shopping?! Siiiikt, skjønner deg kjempe godt assa!! La jenta få shoppe dyre vesker, og spise sushi! Det er det viktigste i verden!!!! <333

    30. Jeg anbefaler uten tvil kjøpesenteret MBK! Det er helt sinnsykt stort og har alt du kan tenke deg. Var der en helg og overnattet på hotellet som faktisk er knyttet til kjøpesenteret, og på de dagene jeg var der fikk jeg ikke gått gjennom alle butikkene jeg ønsket engang. Virkelig verdt det

    31. Ååh, jeg digger Bangkok! Favorittsenteret mitt er definitivt Siam Paragon. Var på et par andre også som jeg egentlig ikke vet navnet på, men her er noen du kan sjekke ut:
      – Terminal21 (Et ganske nytt kjøpesenterkompleks som har tatt kjente elementer fra flere byer! Blant annet Tokyo, Paris og London. Inne i senteret kan du finne double deckers og San Francisco-broen)
      – Gaysorn Shopping Mall (luksusvarer og mange internasjonale designermerker)

    32. Hei! Jeg kan vel så og si jeg kjenner Bangkok etter å ha bodd der i seks måneder. Jeg anbefaler i hvertfall Siam områdene, som nevnt ovenfor. Siam Paragon, Siam Center, Siam Discovery og Central World er det utrolig mange designerbutikker. Mbk, Platinum og Union mall er bodeshopping med masse forskjellig. Hvis du vil teste ut marked, så er det en kjempe stor marked på Chatuchak som bare er på lørdager og søndager både dag og kveld, men litt forskjellige. Det finnes såå utrolig masse shoppingssteder, men det er i hvertfall de mest kjente.
      Når det gjelder restauranter så finnes det jo utrolig masse her også. Hvis du vil se utsikten av Bangkok anbefaler jeg Baiyoke byggningen, som også er Thailands høyeste byggning. Men en fin og romantisk restaurant må vel være på Lebua State tower med utsikt over hele Bangkok (norske priser og der hangover 2 ble spilt inn). Jeg har blogget litt om oppholdet mitt i Thailand på bloggen min, så bare å sjekke litt ut der. 😀

    33. hei. hva er det du gjør med bildene dine? huden din ser ut som en blanding av plastikk og brunost. veldig kreativ bilderedigering, hahaha.

    34. Hei Andrea, jeg kom hjem fra bangkok for 5 dager siden og jeg hadde det supert i bangkok, myyyee shopping!
      designerbutikkene finner du på siam paragon senteret som ligger 100 meter unna MBK senteret, spørr noen om veien, det er lett å finne frem. Siam senteret er et annet stilig senter med mye bra butikker, de har sephora, victoria secret, forever 21, shu uemura, makeup store og mye mer.
      På chitlom senteret finner du topshop og topman og det er heller ikke noe langt fra de andre sentrene.
      kos deg 😀

    35. Anbefaler deg å sjekke ut byen, historien og kulturen og ikke bruke all tiden på shopping. Er så mye fint du kommer til å huske for alltid, ikke bare det materalistiske og overfladiske du får ut av en shoppingtur.
      Også når du først skal bruke så mye penger på en ferie, hvorfor drar du til alle stedene der alle andre i hele verden har vært? Om du vil oppleve krystallklart vann, ORDENTLIG snorkling og fin natur i Thailand burde du dra til små øyene utenfor kysten, typ Koh Phangan, Koh Phi Phi (Koh Samui er også fint, men litt mer befolket dermed også litt mer forurenset)
      Anbefaler deg å dra til Singapore for shopping, om du ikke vil dra til London, New York osv.
      Også er du så mye finere om du ikke redigerer bildene dine så utrolig mye! Smoother ut huden og alt det der, bare tull. Hvem prøver du å imponere egentlig?

    36. Jeg kommenterer ALDRI blogger, men akkurat nå kjente jeg at jeg ble en smule irritert på dere som har så utrolige sterke meninger om hvordan Andrea bruker pengene sine, og om hvordan hun velger og utnytte ferien sin.
      Først og fremst så er Andrea et av de heldige eksemplarene som tjener gode penger på bloggen, så hvorfor skal vi andre sitte og surmule fordi hun er heldig? Og hvorfor skal vi bry oss om hvordan hun velger og bruke pengene sine? Jeg er ganske sikker på at hadde alle ungdommer på hennes alder tjent like mye som henne, så hadde sikkert 50% brukt pengene på drit. (Ikke at jeg vet, eller har noe med hva Andrea har i inntekt, men jeg regner med at det er en god del mer enn hva andre 18/19åringer gjør).
      Jeg skjønner veldig godt at Andrea velger og bruke penger på reiser osv, når hun har penger til det! Alle vil jo oppleve mest mulig? Jeg kan selvfølgelig innrømme at jeg kunne ønske jeg hadde like mye penger, men jeg sitter jo ikke og er sur på Andrea for den grunn! Det handler om og være glad på andres vegne, folkens. Det er en egenskap mange av dere dessverre mangler, virker det som.
      Husk at Andrea er en ungdom hun også, og hvilke ungdom liker ikke og være litt spontan i blant og shoppe litt?
      Kos deg videre på ferie, Andrea! 🙂

    37. Så moro 🙂 Kos dere!
      Lurte på en liten ting; hvorfor redigerer du bildene av deg selv så sykt mye? :O

    38. Hei !
      Central Mall er et veldig bra kjøpesenter!
      Anbefaler på det sterkeste å ta skytrainen til elva og ta båter opp til tempel omerådene, men pass opp for lommetyver hvis du tar en offentlig båt, helt ekstremt hvor mange de er! Det er nesten et “must” og besøke Wat Po om du først er i bangkok! Verdens lengste liggene buddha i bare gull! Bare husk å ha et skjerf eller skjal i veska for å dekke deg til skulderne, visse vakter kan være veldig strenge på det! Etter man har vært der, er det perfekt å ta en tuktuk til ChinaTown(veldig bra) eller Little Italy. Da vil man komme veldig nærme lokalbefolkningen og er en veldig fin opplevelse.
      I Bangkok finner man også Asia`s beste og største zoo. Hvis man drar dit bør man bergene litt lengre tid, men absulutt verdt det!
      Hvis du er intresert i Victoria Secret, finner man en ganske bra på flyplassen, den ligger på omeråde der Europa flyene går til!
      Håper du fikk noen bra tips! 🙂

    39. Om man drar på ferie utelukkende for å shoppe ny sminke og nye merkeklær, må jeg le litt. Aner du hvor mye kultur og historie det er i landet du akkurat har vært i? Skal man på en overfladisk shoppingferie er det rart å dra helt til Thailand 😉

    40. Marte: Lol, les bloggen før du kommenterer a 🙂 Jeg var i Thailand i 2 uker før jeg dro til Bangkok hvor jeg bare var to dager. De to ukene før det brukte jeg kun på å utforske thailand, alle øyene, kulturen osv og null shopping :*:* Ville selvfølgelig aldri dratt til Thailand for shopping, da hadde jeg heller dratt til london 😉

    41. Hei Andrea!
      Jeg har søkt meg frem på bloggen din og funnet frem disse innleggene fra du var i Thailand. Jeg reiser til Bangkok i morgen, og lurte på om du kunne gi meg noen tips til hvor den beste shoppingen er? 😀 Alt fra merkeklær til normale butikker. Veldig gjerne kjøpesentre! Orker ikke disse “jallabutikkene” langs gatene.. :-p Ellers blir jeg kjempeglad om du har noen andre tips og anbefalinger til meg 😀 Håper du tar deg tid til å svare 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg