Vår nye, lille venn

Hei!

I dag var vi som sagt hos Tara (animal shelteret her nede), fordi vi ville bli fosterfamilie for en voffs. Stedet lå veldig øde til, oppe i fjellene, men vi fant frem til slutt. Vi ble tatt i mot av en englesk dame som driver stedet frivillig og hun tok oss med bort til hundene. Ble veldig glad av å se hvordan de hadde det! De var sammen ute å lekte i en stor gård, der er de stort sett hele dagen. Var jo selvfølgelig litt redd for at det skulle være masse hunder plassert i små bur på rekke og rad, men slik var det heldigvis ikke. Etter å ha hilst på hundene de hadde der, valgte vi til slutt en jente som heter Roxy. Vi valgte henne fordi hun virket veldig rolig og snill, ikke vill og ulydig som mange av de andre hundene. Det er selvfølgelig ikke rart at de er sånn, de fleste der har jo aldri hatt noe ordentlig familie som har lært dem rett og galt. Hundene var veldig glade, snille og imøtekommende alle sammen- var så koselig å hilse på dem!

Ellers virker det som at et par av leserne mine ikke helt skjønner hva det betyr å være fosterfamilie, så da kan jeg forklare det. Vi har hunden imidlertidig til den får et permanent hjem, lærer den å bli trygg på mennesker og lærer den de viktigste tingene en hund må lære. Vi gjør den på en måte klar for å bli en god familiehund! Og ja, en hund har det selvfølgelig mye bedre i et hjem hvor det kun er fokus på den enn i en kennel med 100 andre dyr. Det føles fantastisk å kunne gi Roxy et godt hjem ♥ Hun ble funnet vandrende på gaten, forlatt og utsultet.. Veldig trist å tenke på! Hun har vært på kennelen i ca 1 år nå, uten at noen har villet ta henne til seg. Hun er snart 2 år, så hun er en ung hund som fortsatt har muligheten til å få et langt og fint liv. Vi har ikke hatt henne lenger enn et par timer, men jeg merker at hun allerede er tryggere. Hun er veldig snill, rolig og overraskende lydig. Hun virker også veldig smart! Gleder meg til tiden fremover med henne, å få sett den sanne personligheten og se henne gjøre fremskritt :)


Vi stoppet opp på veien for å knipse et par bilder, SE så fin utsikt!!! Genseren min er fra By timo, skjørtet HER (adlink) og sko fra Toms.

Her har dere noen fler av de søte hundene! Alle så glade og imøtekommende ♥

Så har dere vår lille engel:

Haha, se så nydelig! Et blått og et brunt øye ♥

Nå ligger hun og sover søtt på teppet, sliten etter en lang kveldstur.. Vi snakkes i morgen alle sammen :)

46 kommentarer
    1. Trodde du kom til å velge den minste lille søteste, ble glad når jeg så du valgte en så annerledes hund enn det du er vandt til!

    2. Flott gjort av dere, synes det er så bra at det finnes folk som gir dyr en sjanse! Og utrolig fint gjort av dere å ta til dere en hund som venter på et nytt hjem:) Hadde jeg bodd i utlandet kunne jeg ha tenkt meg å gjort det samme 🙂 Så nydelige hunder! Jeg er sikker på at du og kjæresten vil ta godt vare på Roxy:) Hun er heldig som får bo hos dere!

    3. åh, så utrolig flott gjort av dere! 🙂
      Skjønner det er tidlig, men har dere tenkt noe på å ta henne med til Norge? 🙂 At dere blir hennes nye familie, ikke bare fosterfamilie? 🙂
      Dere får uansett kose dere masse med henne, hun var super skjønn <3

    4. Så herlig gjort av dere! Håper dere får det koselig sammen med hunden, og at den trives! Blir så rørt av slikt som dette <3

    5. For en nydelig hund! kjempe fint gjort av dere, dere kommer til å gjøre en stor forskjell i hundens liv. Fantastisk 😀

    6. Så nå skal hun knytte seg til dere og ha det godt sammen med dere helt dere drar hjem til Norge.. Hva skjer med henne da? Leveres hun tilbake til usikkerheten og det som har vært?? Er dette så gjennomtenkt og godt for henne?

    7. Håper du har tatt vaksiner og sånn… Plutselig har en hund rabies og du blir smittet!
      Når du kysser den-den kan ha skabb,lopper,lus osv osv

    8. Hei andrea, jeg lurer på noe, jeg har selv fått en løs hund fra Spania! Og de hundene man får knytter seg veldig fort til deg, så det jeg lurer på er om du skal levere hunden tilbake når du skal flytte tilbake til Norge?

    9. Ragnhild: Hei! Det er ganske tidlig å svare på.. Vi er jo fosterfamilie, så det er mye mulig at hun vil få et nytt hjem før vi drar fra øya. Ellers kan jeg nok se for meg at jeg blir såpass glad i henne at jeg prøver å få henne med meg til Norge. Er vanskelig å si om jeg kan ha henne selv, men jeg kunne hvertfall sørget for at hun får et trygt hjem i Norge 🙂 Så ja, vi får se!

    10. Ååå, så utrolig nydelig hund! Veldig annerledes, og det er så fint å ha en hund som er litt spesiell, og som ikke er prikk lik alle andre! Men jeg lurer på noe, er det sånn at du kommer til å ta med deg hunden for å prøve å få en eier for den i Norge, eller skal du finne en eier i Spania? Og du er vel klar over at du kan knytte deg helt ekstremt til den? Tar du vare på den selv da? I hvertfall synes jeg dette var skikkelig fint gjort av deg!

    11. åå, for en søt hund! utrolig omtenksomt av dere! synes virkelig dette sier hvor snill du er, og hvor mye du tenker på andre! masse lykke til med hunden fremover!:)

    12. Et blått og ett brunt? Har hørt det kan være den da er blind på det blå. Fint dere gjør dette!😊

    13. emma: Ja, enig! Hun er en veldig annerledes hund, spesielt øynene er et fint særpreg 🙂 Altså, nå har vi bare hatt henne i en dag så det er vanskelig å si. Men jeg kan se for meg at jeg kommer til å bli veldig glad i henne og at jeg muligens kommer til å prøve å finne et hjem til henne i Norge 🙂 Er liten sjanse for at jeg beholder henne selv, i og med at jeg har en hund fra før og store hunder krever mer tid som feks mange lange turer. Dessuten reiser jeg mye når jeg bor i Norge, så da ville det nok vært litt uansvarlig av meg å ta henne selv. Det beste hadde jo vært om noen jeg kjenner kunne adoptert henne, hun hadde sikkert fått det fantastisk i Norge 🙂

    14. åh så utrolig søt! veldig fint gjort av dere, hun kommer sikkert til å ha det så mye bedre hos dere i den perioden hun er sammen med dere! 🙂

    15. Det sies i gammel indianertro at hunder som har et blått og et brunt øye kan se ‘mellomverdenen’ – at de har en sjette sans 🙂

    16. Hvis du som lurer på hvor Molly er hen så LES INNLEGGENE på bloggen! Andrea har skrevet om hvor Molly er!

    17. Så nydelig! Så utrolig herlig og godt gjort av dere, eller hva jeg skal si. Er det kjæresten din som kommer til å ha Roxy når du reiser igjen? 🙂 Og når kommer du tilbake når du har vært i Norge en stund?

    18. Herregud, så søt hun er! Og så utrolig flott gjort av dere, det står det respekt av! Jeg har selv meldt meg som fosterhjem hos Dyrebeskyttelsen flere ganger, og har også sagt at jeg kan bli med og hente/fange inn katter med bil, men jeg har aldri blitt kontaktet. Så da skaffet jeg meg en liten kattepus selv:)

    19. Så utrolig søt hund! Syntes jeg ser litt shäfer trekk i henne, både på hodet og kropp. Ellers har hun jo fargene og ørene til en mops, så kanskje det er noe av det også? Var en veldig fin blanding ivertfall!

    20. Dear Andrea, i admire you so much!! You have a wealthy and good life and it is so beautiful to see that you are adopting a dog and giving it the chance to have a good life as well.. very inspiring of you! you are a good human!

    21. Jeg fikk faktisk tårer i øynene av å lese og se på bildene! For et fantastisk flott menneske du er, Andrea! Så utrolig bra gjort av dere å være fosterfamilie og for en skjønn hund dere har i hus nå! Smelter av å se på henne. Jeg er sikker på at hun kommer til å få det så fint hos dere 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg