Uforutsigbart

Hei!

Noe jeg har tenkt endel på i det siste, er hvor uforutsigbart livet faktisk er. På både godt og vondt! Om bare et år kan livet ditt være helt eller veldig annerledes enn det er akkurat nå. Ganske rart? Om du tenker 1 år tilbake i tid, har det skjedd noen store forandringer? Kanskje du har blitt singel, kanskje du har funnet drømmegutten eller kanskje du har mistet kontakten med besteveninnen din- Eller noe helt annet? Selv var jeg blitt singel for et år siden og hadde ingen verdens planer om å få meg kjæreste igjen på lang tid. Jeg ble tilfeldigvis kjent med Julia og siden ingen av oss hadde noe å gjøre, bestillte vi reise sammen etter bare å ha kjent hverandre i 2-3 uker. Jeg ville til Hellas eller et av stedene i Spania jeg har vært på før, i mens Julia foreslo Gran Canaria. Hun hadde vært der mange ganger og snakket om hvor gøy det var å feste der. Jeg hadde aldri vært der før og hadde for å være helt ærlig veldig lite lyst til å dra dit. Men etter mye overtaling fra Julias side ble jeg til slutt med på å bestille en GC-tur. Så en uke etterpå dro vi, og da vi var ute en kveld satt tildeldigvis gutten som ikke lenge etterpå ble kjæresten min på nabobordet på samme bar. Hvor tilfeldig er egentlig ikke det? Hadde jeg ikke møtt Julia, hadde jeg ikke dratt til Gran Canaria og da ville jeg aldri møtt kjæresten min. Om det var tilfelle så hadde jeg kanskje hatt en helt annen kjæreste nå? Er så merkelig å tenke på, haha. Og for et år siden kunne jeg nok aldri i verden sett for meg at jeg nå bor på Gran Canaria, med den 24 år gamle kjæresten min? Livet altså.. Men det er kanskje nettop disse uforutsigbarhetene som gjør det spennende.. Bare noen tanker fra meg, kanskje fler synes det er litt spennende å tenke på? 

Topp fra Nelly (utsolgt) // Shorts fra Runway Dreamz // Solbriller fra Celine

Kjærleik ♥ 

Har livet ditt forandret seg noe på 1 år? Når du tenker nøye gjennom det kommer du nok på noen forandringer, store eller små :)

60 kommentarer
    1. Wow. Så bra innlegg! Det er nesten skummelt hvordan sånne tilfeldigheter snur livet vårt helt. Men det er ofte bare fint 🙂 Ååh du er så pen btw! Haha. Ha en fin kveld videre

    2. Så sant det du skriver! Jeg hadde ikke sett for meg at jeg skulle ha en seks år eldre kjæreste (og kjæreste i det hele tatt da) for 1 år siden! Men det har jeg altså den dag i dag, og jeg har ikke mistet venner, derimot fått fler og sterkere bånd til noen 🙂

    3. For ca. 1 år siden kom bestevenninnen min fra barneskolen flyttende tilbake og vi er nå blitt bedre venner enn noen gang (ferdig med videregående nå). Vi har også bestilt oss en liten “verdens reise” sammen: hongkong-cairns-sydney-los angeles-seattle-reykjavik! Dette hadde jeg aldri trodd for 1 år siden.

    4. Gått fra å ha en bestevenninne til en fiende. Fått verdens beste kjæreste, og er dessverre mest sannsynlig gravid, som igjen endrer alt.

    5. Hvorfor sletta du komentaren din? Er det så hemmelig hva kjæresten din driver med? Er bare nysgjerrig, for vil selv flytte til GC og da lurer på hva slags jobb han har der borte.

    6. For et vakkert innlegg <3 Det er så sant også, livet er uforutsigbart, på både godt og vondt. Det handler om å nyte det man har og gjøre det beste ut av alle situasjoner 🙂

    7. Hadde aldri dratt til Trondheim om jeg aldri hadde møtt kjæresten min.. eller vurdert å studere der! Sprøtt hvordan livet tar deg på helt nye reiser, men det er så sykt kult også 😀

    8. For et år siden ble jeg og venninen min utsatt for det politiet kalte for forsøk på overgrep.. Jeg trodde aldri jeg skulle klare å komme over denne hendelsen uten hjem fra psykolog, men her sitter jeg ett år etter og har det helt fint, tenker selfølgelig på det, men vi vant rettssaken og han skal i fengsel. Trodde heller aldri at jeg skulle bli utsatt for noe slikt.. Man vet aldri hva som skjer i livet…

    9. har mistet kontakten med de to bestevenninnene mine, men kanskje det var for det beste når hun ene bare spedte negativitet og trykte meg ned..

    10. Skummel hund. Et glefs så er ansiktet ditt borte. Jeg hadde aldri turte å dytte ansiktet mitt bort i den stygge kjeften der om jeg var deg. Hunder er uforutsigbare, de kan glefse til for no reason egentlig..

    11. Så interessant, jeg har også tenkt mye over det. Lillebroren min på 8 fikk kreft i høsten 2013. Det er vel egt det som har forandret seg. Jeg synes det er veldig vondt og synes det er urettferdig st lille gullet mitt skulle bli rammet av det.

    12. Vet dette kanskje ikke har så mye med innlegget å gjøre, men har du noen gang vurdert å selge noen av designerveskene dine? 🙂 Hvor pleier du å kjøpe vesker hen?

    13. For ett år siden på denne tida hadde jeg ikke unge! Da gikk jeg gravid, hadde sommerferie og gikk å veeeeentet. Kan si det sånn at livet har forandret seg VELDIG i løpet av ett år, ja. <3

    14. I løpet av det siste året har det skjedd ganske mye faktisk! Men har egentlig ikke tenkt over alt før nå, når jeg leste dette innlegget… Jeg gikk ut fra VGS, og begynte helt alene på høgskole, ble kjent med masse nye mennesker, flyttet fra mamma og pappa og sammen med kjæresten min! 🙂

    15. Så koselig da! Hehe 🙂 rart å tenke på ja. For et år siden var jeg på mitt verste i depresjonen min, ble henvist tilBUP og alt mulig, var et stort mobbeoffer og hadde mistet alle vennene mine. Idag har jeg blitt kvitt depresjonen min, er lykkelig(rett og slett), fått tilbake aløe vennene mine og bare smiler av tanken på livet. Depresjonen klarte jeg å bli kvitt helt selv ved, noe jeg er super stolt over meg selv for! Livet er rart å tenke på, vi får gjøre det som vi vil, angre lan vi gjøre senere i livet <3

    16. Hei:-)
      Artig å lese, for over 3år siden møtte jeg også mannen i mitt liv på GC. Vi var på jentetur og de var på guttetur. Nå er vi samboere i nytt hus og venter barn:-D. Er så gøy hvordan livet utarter seg:-D

    17. Mye har forandret seg. Jeg har fått min første kjæreste, jeg har mistet bestevennina mi til stoff og jeg skal snart flytte ut 🙂

    18. Liker veldig godt når du skriver sånne type innlegg, dette var kjempe bra. Livet mitt har forandret seg masse i løpet av det siste året. En av mine nærmeste venner tok selvmord og livet ble helt forandret. Så møtte jeg drømmegutten på en fest, og nå kan jeg endelig føle meg lykkelig igjen <3

    19. Det har skjedd en STOR forandring, ja. Det er ikke så positivt.. Jeg fikk diagnosen utmattelsessyndrom, som betyr at jeg ikke får trene eller orker være med på noe.

    20. Hadde det ikke vært for kjæresten min når jeg var 17 hadde jeg aldri begynt å spille World of Warcraft. Og hadde det ikke vært for World of Warcraft så hadde ikke jeg møtt kjæresten min som er fra England som jeg skal flytte sammen med om få måneder. Jeg orker nesten ikke å tenke på det en gang. Og jeg møtte drømmekjæresten på et SPILL! Det er sykt.

    21. Hadde det ikke vært for at jeg dro på den ene leiren, som endra hele livet, vet jeg ikke hvor jeg hadde vært nå, jeg hadde sikkert slitt og hatt det ganske vanskelig..

    22. Godt man ikke vet synes jeg 🙂 På denne tiden i fjor var det ikke så lenge siden morfaren min ble diagnostisert med kreft og vi visste ikke om han ville overleve. Nå et år etter, er det allerede 5 måneder siden han døde..

    23. Er ikke store forandringene fra i fjor for meg, annet enn at vi (jeg og kjæresten) har flyttet sammen fra foreldrene våre og jeg er endelig ferdig med 4 år på vgs 🙂

    24. er det ikke sånn at dyr som har ett blått og ett annet farget øyet, ofte er døv på det øret som det blå øyet er på? er sånn med katter i hvertfall, vet ikke om det er sånn med hunder 🙂

    25. Er jeg crazy om jeg synes hunden var litt sånn kjekk? Haha! Neida, men den var skikkelig fin, og litt tøff med ett isblått og ett brunt øye! 🙂 Ps: Tror nok ikke det er noe fare for at den glefser over trynet ditt nei, som det var meldt bekymring om lenger oppe her. Dyr er snille så lenge vi er snille mot dem <3

    26. For et år siden hadde jeg nettopp funnet ut at jeg var gravid. I dag sitter jeg med verdens beste sønn på 4 mnd i dag og en fantastisk kjæreste som har støttet meg hele veien og som er fantastisk med sønnen vår <3 i tillegg er vi på tur å kjøpe vår første leilighet sammen! Det er helt sykt hvor mye som har skjedd på 1 år!

    27. for et fantastisk innlegg!! Jeg har fått mange nye venner og det føles ut som jeg mister kontakten med en del pga at vi skal starte i forskjellige klasser på ungdomsskolen:(

    28. På 1 år har jeg flyttet fra Tønsberg til Bergen, fått meg kjæreste, truffet min nye bestevenninne som jeg nå bor med, fullført et år på høgskole og begynt med frivillig arbeid 🙂 Så ja, mye har forandret seg, haha <3

    29. Mm, møtte kjæresten min i Gran Canaria i fjor, en eller to uker før du møtte din der 🙂 Var jeg som tipset deg om Riders på insta 🙂 Jeg hadde heller ingen planer om å få meg kjæreste, men sånn ble det og det er jeg glad for! 🙂

    30. For et år siden hadde jeg akkurat blitt ferdig med videregående og hadde ingen anelse hva jeg skulle gjøre med livet mitt! Da jeg var på ferie i Thailand forelska jeg meg i en gutt fra Australia, hvor jeg nå (sammen med kjæresten derfra) bor og studerer! DET hadde jeg aldri sett for meg!

    31. Det er utrolig merkelig hvordan ting endrer seg! Akkurat nå føles det ut som om alt går mot meg, men ting er nok mye bedre om et år, om så ikke noen dager 🙂

    32. Iløpet av ett år har jeg flyttet til et annet sted med han jeg var sammen med, for så å flytte hjem igjen og blitt singel. Jeg har også blitt forelsket på nytt, og er gravid med ei lita jente i magen med han jeg er forelsket i, og termin er om kun 10 dager! 🙂 Så her har det skjedd veldig store forandringer på ett år, kunne aldri sett for meg at ting ble slik for ett år siden for å si det sånn.

    33. Livets tilfeldigheter <3
      Livet mitt har riktig nok ikke forandret seg noe særlig det siste året. Jeg har blitt et år eldre, og et år nærmere fullført utdannelse. Ellers er det meste som før 🙂

    34. Helt utrolig hvor mye som forandrer seg på ett år! For meg har jeg opplevd tidenes forandring på livet for å si det sånn. På godt og vondt. For ett år siden hadde jeg aldri trodd jeg skulle miste en av foreldrene mine (som døde dette året), har fått meg en ny bestevenn, og fikk nesten min første kjæreste… Etter alt som har gått har jeg klart å bestått 2. året på VGS!

    35. for 1 år siden var det 1 uke til jeg skulle reise til Australia, jeg gledet meg så mye, men var samtidig veldig nervøs. I Australia fikk jeg verdens beste venner, en fantastisk familie, bodde i paradis og elsket livet mitt. Har aldri vært så lykkelig noen gang. For 1 måned siden kom jeg hjem. Nå er jeg deppa, savner Australia og livet mitt, og føler meg veldig ensom. På 1 år, har jeg fått et ekstra liv på andre siden av jorden som jeg tenker på hver dag, men som jeg ikke får være en del av lengre. Det gjør så vondt. Så ja, livet mitt har forandret seg en god del…

    36. For et år fikk jeg plutselig kontakt med ekskjæresten, som jeg ikke hadde snakket med på nesten et år. Den dag i dag er vi kjærester nok en gang, noe jeg aldri hadde trodd for et år siden. Jeg er veldig glad for det.

    37. Hehe, liker og tenke på det jeg og 🙂 for 1 år siden drev jeg ikke med hest i det hele tatt. nå har jeg min egen<3 rart å tenke på. for det var en stund jeg hadde det ganske vanskelig. og da sa mamma at jeg skulle få lov til å velge en ting til jeg ville gå på på fritiden. hun sa jeg kunne velge hva jeg ville. jeg hadde alltid hatt lyst til å begynne med hest, men mamma hadde alltid sagt nei:( ble veldig glad da jeg fikk begynne på ridning<3 jeg begynnte jo først på ridning, så ble jeg fórrytter samtidig som jeg gikk på ridning, så ble jeg fórrytter for to hester + rideskole, også var jeg ofte med mamma i stallen, for hun hadde også to hester på fór 😛 og nå har vi vårt eget gull<3 jeg har det mye bedre nå, og er faktisk glad for at jeg hadde det vanskelig i den perioden, for det var hvert det;)

    38. Livet mitt har forandret seg mye ja! For et år siden var jeg lykkelig og drev på med en gutt jeg hadde hatt utrolig god kontakt med lenge. For nøyaktig ett år siden fant jeg ut at jeg var gravid, men mistet fosteret senere på sommeren. Barnefaren ble overlykkelig, for etter et stygt “brudd” sa han at han heller ville grave sin egen grav enn å bli pappa til barnet.. Nå strever jeg litt med å prate med folk, og enda mer å komme i kontakt med nye gutter. Men slik er livet, satser på at det psykiske også kommer seg når jeg flytter 🙂 Digger forresten bloggen og utstrålingen din, og du virker som ei super venninne. Skulle hatt en av deg her 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg