Planene fremover

Heihei gullinger ♥

På onsdag drar vi hjem til Norge. Jeg skulle egentlig bo i Spania til slutten av September, men har bestemt meg for å flytte hjem igjen nå. Det er egentlig bare fordi jeg er veldig lei av å være her og det er vel ikke så rart. Har vært her så sykt mye i løpet av dette året og så og si hele sommeren. Savner å ha venner rundt meg, selvom det selvfølgelig er kjempekoselig å være her nede med verdens beste kjæreste. Synes også det er vanskelig å få blogget bra her, siden det bare er meg-meg-meg heletiden. Dessuten har jeg endel jeg skal gjøre hjemme nå, så da er det like greit å flytte hjem. Føles også mye som at dagene og livet på en måte ikke gir så mye mening her, og det liker jeg ikke. Jeg har bestemt meg for å flytte hjem til foreldrene mine for en stund, men vet ikke hvor lenge. Madicken vil veldig gjerne bo litt hjemme og jeg har godt av å spare så mye penger som mulig pga skattesmellen jeg fikk, så det er en veldig smart besluttning. Jeg har uansett endel planer for høsten og da passer det perfekt å bo hjemme.

Jeg har tatt kontakt med en kjøreskole i Oslo og skal starte på lappen rett etter jeg er hjemme igjen. De fleste av vennene mine har tatt lappen og jeg er såå sjalu når de kan kjøre rundt, så det er på tide at jeg får den selv. Har liksom reist så mye nå som jeg har hatt friår, så har på en måte ikke hatt tid til å tenke så mye på lappen. Men ja, nå skal det skje og jeg gleder meg veldig! Har bare øvelseskjørt et par ganger og jeg er virkelig helt elendig, men jeg vet jeg får det til. Sånn er det vel i starten for alle? Så ja, lappen er hvertfall noe jeg skal drive med en del fremover nå. Kommer til å kjøre mye i og med at jeg har mye tid, så forhåpentligvis går det ganske fort ♥

Ellers skal jeg på møte med min gamle rådgiver på vgs, for å planlegge hvilke fag jeg skal melde meg opp til nå til jul. Jeg skulle egentlig startet forrige halvår, men bestemte meg for å vente litt til. Var så sinnsykt skolelei og trengte virkelig dette friåret, for nå kan jeg faktisk med hånden på hjertet si at jeg GLEDER meg til å begynne med fag og pugging igjen. Tror jeg skal melde meg opp på de enkleste fagene nå til jul som jeg klarer å øve til på egenhånd, og så tar jeg muligens nettstudier eller skoletimer på Sonans i de vanskeligste fagene til sommeren. Gleder meg virkelig til å bli ferdig! Forhåpentligvis blir det til sommeren, det hadde vært veldig deilig. Så får vi se hva jeg gjør neste år, om det blir rett på studier eller hva som skjer. 

Jeg har hatt et veldig deilig år nå hvor jeg rett og slett har gjort det jeg vil, men det skal bli godt å komme i gang med litt viktige ting. Jeg kjenner jeg trenger den mestringsfølelsen nå, den har jeg ikke kjent på lenge. Trenger å komme meg litt videre i livet, få tilbake litt rutiner og ha mål, som jeg kan bli stolt av å klare. Kan tenke meg det blir deilig å krysse av forskjellige eksamner på listen og til slutt være ferdig med alt- og ikke minst følelsen når jeg får lappen. Så ja, jeg gleder meg veldig til å komme hjem og sette i gang nå! :)

Hva er planene deres denne høsten? Noen som skal noe spennenede?

54 kommentarer
    1. Det lyder dejligt for dig, Andrea. Kan godt forstå du gerne vil have kørekort og færdigt din eksaminer, så du kan være helt fri og komme videre med livet. Det bliver spændende at se med i fremtiden. 🙂

    2. Du burde heller ta de vanskeligste fagene nå før jul og så de litt enklere til sommeren igjen! Eksamen før jul er som regel litt lettere enn den til sommeren.

    3. Det hørtes ut som en bra plan! 🙂 blir sikkert kjekt å komme igang! Skjønner veldig godt at du har blitt lei “sydenferie”-livet, det ville nok de fleste ha blitt. Fornuftig av deg å dra hjem til Norge. Håper du kan svare på spørsmålsrunden snart, har gledet meg i to uker nå 🙂 vet vi er mange som sjekker bloggen din flere ganger om dagen i håp om et nytt innlegg så håper du får mer blogglyst snart 🙂 klem

    4. Det høres ut som en god plan, Andrea 🙂 Tror du kommer til å like skolen mye bedre nå som du er motivert!

    5. Jeg har nettopp startet på Helsearbeiderfag på Vg2. Synes det er veldig vanskelig og mye informasjon, men satser på at det blir bedre da jeg skal ut i praksis på spennende steder. Ønsker deg lykke til Andrea! <3

    6. Face it Andrea. Videregående kommer du aldri til å fullføre. Du er snart 20 år, og du har kun fullført første året på gym, og det med ræva karakterer. Og så skal du fullføre resterende i løpet av ett år. Jeg tror du skal konse på vippeextensions og tannbleking i stedet. Og litt cafe-besøk innimellom.

    7. Djisuuus: Haha, tuller du med meg? For det første er det bare et par fag jeg ikke fikk karakter i på vg2, så jeg har de fleste karakterene der. Og for det andre, hva i all verden vet du om karakterene mine på vg1? Jeg fikk rundt 4,7 i snitt, og det er ikke dårlig. Synes forresten synd på deg som har behov for å skrive slike anonyme kommentarer 🙂 Og tro hva du vil, så får vi se hvem som tar feil 😉

    8. Martine: Hehe, det er sant 😀 Ja jeg skal få fikset det veldig snart. Og ja jeg vet bloggingen ikke har vært på topp den siste tiden, men håper bloggmotivasjonen kommer ordentlig tilbake i Norge. Da har jeg jo mye mer jeg kan blogge om 🙂 Setter stor pris på at du leser bloggen min, klem til deg <3

    9. Blir kjæresten din igjen eller drar han også tilbake til Norge?:)
      Masse lykke til med studiene og lappen når den tid kommer! 😀

    10. Snittkarakterene blir brukbare når man tar bort de fagene du fikk 0,0 i. Jeg vil anta at matte var en av de.

    11. Har du filmet inn spørsmålsrunden enda? Eller må vi vente til du er i Norge? Hva tenker du å studere oghvor?

    12. Djisus: slutt å være sånn! Vil du trekke ned på Andrea? Syns ikke DU at det er bra at andrea fortsetter til hun får vitnemålet? Hæ? Jah, fordi du suger på skolen? 😉 er det derfor? At du er misunnelig fordi hun har mulighet til å ta seg i nakke og ta vitnemålet? Jah, du naver sikkert da 😉 lykke til med navingen!
      Stå på, andrea! 🙂 om noen prøver å si at du ikke klarer det, så motbevise dem 😉

    13. Elisa: Snittet mitt skal du ikke bekymre deg over. Det er godt over 5, matte inkludert. Andrea kommer nok til å fortsette med å poste bilder av Sushi-biter med kommentarerer om at dette er syyyykt godt og sinnsykt fin restaurant. Og sikkert i Michelin-guiden også. Outfitbilder og Nelly-reklame vil det bli mye av. Vitnemålet hennes kommer det ikke bilder av på bloggen. Sonans sponser ikke bloggere såvidt jeg vet.

    14. Det er sant! Sikkert lettere å blogge mer i Norge 🙂 Ville også bare si at du er veldig flink til å blogge! Selv om du selv kanskje føler at du ikke har noe interessant å blogge om, så syns jeg det er kjekt å lese uansett. Inspirerende å se dagens antrekk, og deilig å kunne drømme seg litt vekk (til syden) når du skriver om å sole deg og hvordan du har det i syden. Ble også veldig positivt overrasket over å få svar på kommentaren min! Det var veldig hyggelig!! 🙂
      Det er forresten helt sykt å lese hva en viss person over her kommenterer til deg, håper virkelig du ikke tar det personlig. Når man er så flink at man kan ha bloggen sin som en jobb, har et bra liv og ser bra ut, så blir det vel litt for mye for noen, og misunnelsen tar over. Blir helt flau på vegne av denne personen.. som tydeligvis er så utrolig misfornøyd med sitt eget liv. I stedetfor å kommentere stygge ting her burde personen heller ordnet litt opp i sitt eget liv.

    15. Så flink du er som vil starte med skole igjen! Jeg går påbygg nå, 1 uke og er allerede utslitt, uffamei.. Masse lykke til med lappen, er det noe så bare spør! Jeg har oppkjøring om 42 dager (herregud teller jeg virkelig) haha <3

    16. Djisuuus: Du synes tydeligvis bloggingen til Andrea er spennende nok til at du tar deg tid til å både lese og kommentere – så hvorfor rakker du ned på innholdet? Hvis du synes det hun skriver er så innholdsløst er det jo bare å finne noe annet å lese. Du har helt tydelig et behov for å framstå som suveren og vellykket, men resultatet er heller at du virker smålig og usikker.
      Andrea, derimot, er knalltøff som deler tankene sine om framtidsplaner og mestringsfølelse med bloggleserne. Det krever mot å snakke om et såpass sårt tema. Du har all min støtte, Andrea!

    17. Det er helt feil at du skal ha eksamen til jul. Jeg har selv tatt opp fag som privatist og da hadde jeg muntlig eksamen i november i fjor og juni i år. Muntlig eksamensdatoene er litt forskjellig, men siste muntlig eksamen er rundt slutten av november eller første uken i desember. Aldri 1 uke eller mindre før jul.

    18. Høres ut som du har en god plan på hva du skal gjøre, og blir spennende å følge med! Denne høsten skal jeg studere i NY i 4 mnd, så det gleder jeg meg veldig til!

    19. Bra du har fått tilbake motivasjonen med tanke på skole og liknende! Og det er bare å glede seg til lappen er på plass, loooove it.
      Jeg skal flytte til Wales i september, for å studere business management! 🙂

    20. Det er deilig å ha mål i hverdagen ja! Du har nok hatt veldig godt av friåret, virker som du er motivert til start igjen nå 🙂 Selv er jeg ferdig med 4 års studier, og leter fremdeles etter jobb. Bor hjemme for tiden og vet ikke hva som skjer fremover og har lite mål og mening med dagen annet enn å søke på jobber, som blir utrolig hardt etterhvert når jeg får avslag eller bruker laang tid på søknader uten engang å få svar.. I tillegg vil kjæresten jeg skal flytte dit han bor i England for å få meg jobb, men jeg vil ikke bo der, så det er trøbbel og krangling, og han mener vi MÅ bo i England ettersom vi møttes der.. Kjenner jeg blir smådeprimert, gråter plutselig uten grunn om kveldene, føler jeg ikke er god nok for noen.. Vil bare så gjerne, som du sier, få rutiner i hverdagen, nye utfordringer, vite hvor jeg skal bo de neste årene, osv..
      Livet er ikke alltid en dans på roser som går etter planen, og du er ikke alene, vit det 🙂

    21. Hei! Jeg kommer til å slutte å lese denne bloggen, men ville gi en siste kommentar. Hvor lang tid tar det å svare på en spørsmålsrunde? 1 time kanskje 2? Jeg jobber mellom 7,5-8 timer hver ukedag og annenhver helg. Du tjener sikkert dobbelt så mye som meg for å gjøre ingenting. Jeg tar vare på mennesker som trenger hjelp og gir omsorg til alle rundt meg, men du klarer ikke å ta vare på leserne dine engang? Du lever i en fantasi verden uten like og har så få bekymringer at du kan bo i Spania så lenge. Du klarer ikke engang og ha ansvar for hunden din som du reiser vekk fra så lenge. Det kunne jeg aldri gjort, et oppegående menneske holder ikke på slik! Åpn øynene dine. Jeg donerer penger til Hope for Paws 1 gang i måneden, 300 kr fast og 1000 kr på julaften. Gjør du slike ting? Våkn opp!

    22. Suzanne: Ja, du er virkelig som sendt fra himmelen. Det finnes hundretusenvis av mennesker som gjør mer for samfunnet enn det du noen gang kommer til å gjøre. Skal man begynne å klage på arbeidet ditt av den grunn? Det vil alltids finnes mennesker som bidrar mer, men det gir ingen grunn til å henge ut andre mennesker. Samboeren min jobber 8 timer hver dag utenom helg han og, og gjør masse frivillig arbeid på fritiden, det gjør han ikke til en Gud. Det du gjør er helt normalt, ikke ekstraordinært.

    23. Silje, du skjønte ikke mye av det innlegget du kommenterte. Som Andrea ville ha sagt: Syyyyyyyyykt lite. Eller kanskje: Sinnsyyyyykt lite.

    24. Det låter som en bra idé! Även om det är skönt med semester och bara få vila så blir man ju rastlös efter ett tag. Jag förstod inte riktigt det där med skolan, går du ännu på gymnasiet? Pluggar du hemifrån?
      Själv så flyttar jag hemifrån nu i höst och ska börja plugga juridik i Schweiz. Är supertaggad 🙂
      Älskar din blogg förresten, du verkar vara en toppentjej! Kram

    25. Masse lykke til Andrea, dette klarer du! 🙂
      Jeg skal gå nettstudier i ett år, ta lappen og finne en deltidsjobb 🙂

    26. Blir 23 denne høsten, skal gå mitt siste år på rettsvitenskapen – og blir forhåpentligvis jurist til sommeren. Ellers jobber jeg 4-5 dager i uken i en butikk og har verdens skjønneste lille voffs som skal få noen fine fjellturer i høst.Tok lappen når jeg var 18, når jeg klarte det da, lover jeg at du også får det til. Jeg var virkelig elendelig. Lykke til:D

    27. Takk for at enkelte er så oppegående at de forstår poenget mitt her. Jeg var egentlig ferdig å kommentere, men jaja er aldri feil med noen diskusjoner 🙂 Silje? Har jeg på et punkt i min kommentarer prøvd å legge meg frem som noe Gud? For det første finnes det ingen Gud i mine øyne. Men poenget her er at mennesker kan bedre seg uansett hva. Denne bloggeren virker å heller fremme seg som en slags mote guru og leve i en fantasi verden. Jeg tviler på at Andrea leser avisen en gang. Hører vi i noen innlegg om viktige ting i denne bloggen annet enn ferier, dyre klær, eksklusive restauranter osv? Hvor er de viktige tingene i livet? Det koster ikke mye og av og til ofre noe for andre mennesker. Greit nok at hun skriver en blogg og ofrer tiden sin der til våre håpefulle unge, men hvor i alle dager er innleggene hun lover? Man må vise interesse, og virkelig vise at dette er noe jeg vil og jobber hardt for eller er jo det ikke noe poeng i og ha en blogg. Jaja, kunne mast i timesvis men takker så høflig for meg. Og Silje tar en Gud/Jesus og sier like gjerne AMEN! 🙂

    28. Så bra Andrea!! 🙂 Jeg holder på med mye av det samme som deg nesten. Jeg går siste året som i praksis, så til sommeren tar jeg fagbrev som barn- ungdomsarbeider, holder også på med slutten av lappen, og det er så deilig å kunne “krysse av” masse ting på listen, som forbikjøring osv 😀 Det har tatt lang tid, men vet det blir verdt det!

    29. Åh, du får ha masse lykke til med lappen og skolen! Bare lurte på en ting angående russetiden.. Jeg er russ til neste år, men har sluttet på skolen og har tenkt å ta 2. og 3. året som privatist. Men har hørt at russelappen blir delt ut av russestyrene på skolen, noe som gjør det litt vanskelig for meg å få den i og med at jeg har sluttet? Bare lurer på hvordan du gjorde det egentlig 🙂

    30. Godt å høre at du er på vei ut av bobla di. Det må jo unektelig være kjipt å være den eneste i gjengen som ikke “gjør” noe. Men jeg får også litt vondt av deg. Fra et “luksusliv” på tjuvholmen, og hjem til mor og far. Men godt du endelig hat skjønt det da. At livet dreier seg om mer enn resturantbesøk og øyevipper. Tror egentlig folk begynner å bli lei av å lese om det også. Mer spennende med jenter som gjør noe med livet sitt og har ambisjoner. Lykke til.

    31. “Suzanne”, jeg antar du selv skriver resten av kommentarene som er “sååå enig” i alt du sier under andre navn. Om du føler at du ikke får noe ut av å lese denne bloggen, hva i all verden gjør du her? Klikk deg ut og problemmet er løst. Å påstå et menneske du ikke kjenner engang lever i en slags fantasi verden blir for drøyt. Det her er en livsstil-blogg, hvor hovedtemaene ganske åpenbart er skjønnhet/mote og da mener jeg man skal ta det for hva det er, – lett underholdning. Om du vil lese om krigen i Syria går du vel ikke inn på en blogg som denne, du går og leser en avis eller slår på nyhetene. Forventer du at hun skal tilpasse innleggene sine etter temaer som du liker å lese om? Du har et valg når det gjelder hvilke internett sider du går inn på. Andrea tvinger deg vel ikke til å komme her og lese om “fantasilivet” hennes som du har et så stort problem med? Om du til daglig jobber innen omsorg er det bekymrende at du viser så lite respekt ovenfor medmennesker. Hun kan ha det helt forferdelig uten at du har noen kjennskap til det, denne bloggen reflekterer jo ikke alle momenter av hennes liv og hva som foregår i hennes hode. Det er veldig lett å sitte og skrive kommentarer som dine på et tastatur men det handler om å ha en smule empati.
      Ellers, Andrea, masse lykke til med eksamen og alle planene fremover. Håper alt går din vei 🙂

    32. Wow, for et praktfullt mønsterbarn du må være Suzanne! Foreldrene dine må virkelig være stolte av deg, hehehe.
      Stå på videre Andrea! Folk som Suzanne og Djisuuus er helt latterlige. Voks nå opp, mener jeg! Lykke til videre med eksamener osv 🙂 Ha en fin hjemreise, flotte deg! 🙂

    33. Blir so lei å lese alle stygge/frekke kommentarane her. Det er sjuuukt mange som sluttar på skulen fordi ein er lei, eller fordi miljøet ikkje er bra. Eg er ein av dei. Eg slutta etter jul tredjeåret, rett og slett fordi eg fekk ildt i magen av å skulle gå på skulen. Kvidde meg skikkeleg kvar dag pga dårleg miljø og lærera som ikkje burde ha jobba som lærera. Da er det mykje bedre å slutte, ta ein pause, gjere heilt andre ting, også heller begynne igjen! Er jo absolutt ikkje noko problem å få studiekompetanse som privatist, det gjer folk kvar einaste dag! Så da kjemme du til å klara lett Andrea!! 🙂 Om ein får studiekompetanse som 19 eller 21 har ingenting å sei. Ein skal bruke resten av livet på å studere og jobbe uansett, så det hastar ikkje 🙂

    34. Ser bloggen din blir mindre og mindre populær.. Godt at folk har skjønt det. Å kun “blogge” om Nytt fra nelly, restaurantbesøk og sydentur til gran canaria er ikke mye inspirerende i lengden.. :p virker mer trist i grunn.. Det eneste du gjør er å gjøre alt annet enn fornuftige ting.. Men godt du skal flytte hjem til mor og far, håper skattesmellen fikk deg til å endre litt tankegang! Ps: det er sært at du må svare på alle negative kommentarer.. Du ber om det selv.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg