LYKKE

Hei!

Herregud, så mye som har skjedd siden mitt siste innlegg… Jeg fikk en kommentar kort tid etter at det siste innlegget ble lagt ut av en jente, som fortalte meg at det samme skjedde med hennes 11 år gamle hund i sommer. Men til tross for at alle dyrlegene anbefalte avlivning, ble hunden operert og er nå helt frisk og fin. Da begynte jeg naturligvis å stusse litt, i og med at vi helt til dette trodde at alt håp var ute for vår kjære Shandie. Dyrlegen som hadde undersøkt henne anbefalte jo avlivning og ikke operasjon på en så gammel hund siden det tydeligvis var veldig risikabelt. Men etter den kommentaren så begynte jeg å google litt rundt, og det viste seg at de fleste hunder overlever livmorbetennelse. Kom nesten ingenting opp når jeg googlet livmorbetennelse og avlivning, så det synes jeg jo var veldig rart. Vi elsker jo hunden vår og om det er en sjangse for å redde henne, føles det jo HELT feil å avlive henne. Vi bestemte oss for å ta det opp med dyrlegen som skulle komme kl 11 dagen etter og avlive henne, sånn at vi kunne høre litt om prognosen ved en slik operasjon på en 12 år gammel hund. Dette var da en annen dyrlege enn hun som hadde undersøkt Shandie dagen før og hun virket ikke like bestemt på at avlivning nødvendigvis var det riktige valget. Hun fortalte at prognosene faktisk var veldig gode selvom Shandie er gammel, men at det selvfølgelig er en risk for at hunden ikke overlever.

Men vi hadde jo faktisk ingenting å tape på en operasjon, for om hun så ikke hadde overlevd den, var jo det andre alternativet å avlive, altså å dø uansett. Selvom Shandie er gammel, er hun fortsatt en hund med god livskvalitet, veldig sosial og vi vet at hun nyter livet. Om hun hadde vært en hund som bare ville ligge i fred fra oss hele dagen, ikke hadde matlyst og ikke ville ut, hadde selvfølgelig å avlive henne vært det beste alternativet. Om hun ikke har noe glede av å leve, skal man selvfølgelig la henne få gå. Men siden det ikke er slik i dette tilfellet, og at Shandie faktisk kunne bli helt frisk etter operasjonen, kom vi frem til at vi skulle prøve. Takk gud for det! Siden dette var veldig akutt og at livmoren kunne sprekke når som helst, tok dyrlegen med Shandie til sykehuset med en gang. Lille gullet fikk fjernet livmor og eggstokker, og heldigvis var operasjonen vellykket. Gjett om vi var overlykkelige.. Hele familien har jo vært i sorg og forberedt oss på at vi bare har noen timer igjen med henne, så det har vært veldig mye følelser i spinn de siste to dagene. Shandie kom hjem fra sykehuset i går kveld og har faktisk vært i overraskende god form. Hun sover selvfølgelig mye, men det er veldig bra. Jeg er så utrolig lykkelig nå, har hatt det helt forferdelig vondt. Jeg er så takknemmelig for bloggen, for det er alltid en eller annen av dere som har vært i en situasjon jeg kommer i, hva enn det er. Mye mulig at denne kommentaren om hun som hadde opplevd det samme med sin hund, men oppererte den, faktisk reddet Shandie sitt liv. Så tusen hjertelig takk til deg ♥ 

Uff.. Disse bildene tok jeg i går, 20 minutter før dyrlegen skulle komme. Selvom jeg hadde et lite håp om at operasjon kunne vært en mulighet, så trodde jeg for å være helt ærlig ikke det fordi den andre dyrlegen var så bestemt på avlivning. Var så trist å sitte ute med henne, se henne nyte den friske luften og tasse litt rundt, og tro at livet hennes om bare en halvtimes tid var over. Se så nydelig hun er forresten, verdens søteste lille fjes ♥

Noen bilder fra i dag. Hun har på seg en sykehusgenser, slik at hun holder seg unna stingene på magen. Er så glad for at vi bestemte oss for operasjon og at Shandie var sterk nok til å klare den. Forhåpentligvis har vi et par fine år igjen sammen med verdens beste venn og det gjør meg så glad. Nå som jeg har vært så nær å miste henne, skal jeg virkelig sette pris på å ha lillegullet tassende rundt i huset. Bare å høre pusten hennes og kjenne hjerteslagene, er en ubeskrivelig følelse for meg. Tusen takk for alle støttende og koselige kommentarer på forrige innlegg, det betyr utrolig mye for meg! Dere er verdens snilleste ♥

84 kommentarer
    1. Så bra det ordnet seg! Akkurat samme diagnose fikk vår 9-10 år gamle hund i fjor sommer, var så lei meg! Men alt gikk bra med ho, takk og lov 🙂

    2. Hunden min er knappe 1 år, og fikk påvist livmorsbetennelse. Vi fikk aldri noen beskjed om avlivning, kun at hun måtte inn å fjerne livmoren. Så utrolig godt å lese at alt ordnet seg, og at hunden din klarte operasjonen 🙂

    3. ÅHH! Hunden min måtte bli avlivet for 1 mnd siden 10 år gammel og det var det verste 🙁 Var ikke samme diagnose da, og han var veldig syk og påvirket av sykdommen, så det var nok for det beste. Men så herlig å høre at dere kjempet for Shandie og at hun fikk en ny sjanse <3 God bedring til hun!

    4. Så bra det ordnet seg. Vi mistet vår kjære firbente beste venn på lørdag. Vi sitter igjen med itrykket av at dyrlegen som behandlet hunden vår ikke viste helt hva hun gjorde… Vi hadde en litt spesiel rase(Engelskbulldog) den tåler ikke narkose så godt, mamma prøvde å gi beskjed men før vi viste ordet av det lå han i narkose og stoppet å puste 🙁 Jeg tror aldri jeg har grått så mye i hele mitt liv. Der fikk vi virkelig se hvor fort livet kan snu, nyt hvert minutt med dem du er glad i, du vet aldri når det snur!
      Ble en lang komentar, men uansett ønsker jeg deg og din hund masse lykke til ! <3

    5. Hvilken hunderase er det? For en vakker liten skapning!:-) vurderer å anskaffe meg hund, men er usikker på rasen. Denne så veldig fin ut!

    6. Stine Lise: Tror grunnen til at dyrlegen anbefalte avlivning først og fremst var fordi Shandie er såpass gammel. Det er en veldig stor operasjon og gamle hunder tåler narkose mye dårligere enn unge hunder:) Hun hadde også en veldig alvorlig livmorbettenelse, fordi den var lukket og da kom ikke puss og blod ut. Altså bare vokste og vokste den for hver dag, og som jeg skrev kunne den sprekke når som helst! Men bra at alt ordnet deg for hunden din også <3

    7. Hannah: Åh nei.. Så forferdelig trist:( Er alltid vondt å sitte igjen å tenke at dyrlegen gjorde en feil og at kanskje hunden kunne vært reddet. Tenker litt det samme selv nå, at hvis vi hadde hørt på dyrlegen som undersøkt henne, ville Shandie vært død nå. Men heldigvis gjorde vi jo ikke det og nå får hun leve videre alikevell <3 Tusen takk og jeg håper det går bedre med deg etterhvert. Skjønner du er utrolig lei deg, man blir så sinnsykt glad i hunden sin. Er så vondt at alle en dag må dø 🙁 Klem til deg <3

    8. ååh så godt å høre! det er helt utrolig hvor glad en hund kan gjøre et menneske, og vi trenger hver eneste lille pelsdott på jorden så lenge som mulig. er helt sikker på at hunder gjør verden til et bedre sted!

    9. Når border collie tispa vår var 11 var vi gjennom det samme. hun hadde livmoren full av puss i mange uker før vi i det hele tatt skjønte at noe var galt. Til slutt kom pusset ut og vi trodde først hun skulle ha valper og fortet oss til dyrlegen. der fikk vi konstatert at det var livmorhalsbetennelse, og at det var enten avlivning eller opperasjon. Valget ble så klart opperasjon tvert, og hun ble trillet inn. Hun klarte seg heldigvis helt supert og vi hadde henne i hele 3 år før hun måtte avlives pågrunn av alderdom. Og små hunder lever jo gjerne enda litt lenger, så er sikker på at dere kommer til å ha stor glede av Shandie i mange år fremover! 🙂

    10. Jeg ble så glad på dine vegne at jeg begynte å gråte. Nettopp fordi jeg var nødt til å avlive min fantastiske 3 år gamle hund i Mai pga nyresvikt som gjorde han aggresiv mot mennesker. Det er så vondt, og jeg lyver om jeg sier at det ikke gjør vondt den dag idag. For det er nettopp det det gjør! Så jeg er utrolig glad på dine vegne, og takkgud for en veterinær som var villig til å ta en operasjon på din søte hund og ikke minst at den for at den var vellykket!
      Kos deg masse videre med hunden, og nyt hver eneste dag! plutselig er de borte for godt ..

    11. åh, så fint å lese!! <3 satt og gråt og gråt når jeg leste innlegget ditt i går, har selv en gammel hund og det var så vondt å lese.

    12. Ååå, så fantastisk!! Dette var superkoselig å lese! Så utrolig glad på deres vegne! 😀
      Kos deg masse med gullene dine nå!

    13. Så bra at det ordnet seg med fine hunden din! 🙂 Fikk så vondt av å lese innlegget ditt i går 🙁 Har selv en katt jeg har hatt i 10 år og begynte med en gang å tenke på hvis noe sånt hadde skjedd med henne! Så veldig glad på deres vegne <3

    14. Åh, nå ble jeg glad på dine vegne! Shandie er så nydelig, var skikkelig trist å lese innlegget ditt igår.. Helt utrolig med sånne små tilfeller som gjør at alt forandrer seg. Hadde ikke jenta tatt seg litt tid til å skrive den kommentaren hadde mest sannsynlig Shandie vært død nå..! Hun føler seg vel som en helt nå, haha. Ønsker dere masse lykke videre <3<3

    15. Jeg vil råde deg en ting, en ting du sikkert nå har skjønt er
      Veldig viktig!! I en situasjon hvor legen anbefaler avliving så vil jeg alltid anbefale deg å kjempe litt i mot hva dyrlegen sier. Mitt søskenbarns hund , pomeranian, på under 5 måneder brakk benet og til og med da anbefalte legen å avlive hunden fordi det virket som det var det beste, tvert imot!!! Hunden ble operert og vi måtte bære henne så og si nesten hele tiden til benet var blitt bedre. Den hunden Idag er verdens gladere hund benet hennes er i perfekt stand! Veldig glad for at hunden deres fortsatt lever❤️

    16. Vår 12 år gamle hund fikk også “påvist” betennelse i livmoren for ca. et år siden. De anbefalte at vi skulle avlive henne, men vi opererte henne likevel (hun er jo tross alt 12 år og kommer ikke til å leve sånn veldig mye lenger, men vi tok sjansen fordi vi ville selvfølgelig at hun skulle ha muligheten til å leve ett par år til). Hun er nå frisk og har ikke hatt plager siden.

    17. Åååå nå ble jeg glad!! Så utrolig bra dere gjennomførte operasjonen!! Virker nesten som at dyrlegene tviler med en gang hundene er gamle.. Såå glad på deres vegne <3 <3

    18. Så bra at det gikk bra 🙂
      Jeg hadde en ganske lik opplevelse med vår hund som var 10 år. Hun fikk konstantert livmorsbetennelse, og valget falt naturligvis på å operere henne. Operasjonen gikk greit og alt sånn, men det gikk dessverre ikke mange månedene før vi måtte avlive henne fordi hun var så dårlig. Ingen fant egentlig ut av hva som var galt, men livet sto dessverre ikke til å redde.
      Men håper virkelig at ordner seg for hunden din og at hun har mange år igjen å leve 🙂

    19. Hunden min hadde også livmorsbetennelse for 4uker siden! Hun har også brystkreft, og hele Luna hadde vondt. Jeg forberedte meg på det værste, for jeg ville selvfølgelig ikke at hun skulle ha vondt! Nå etter noen uker med masse frem og tilbake på tilstanden, løper hun nå lett rundt med halen i været. Det å miste en hund, din beste venn er tungt, men nå har jeg hvertfall flere måneder igjen med henne, hvor jeg vet at hun ikke vil være her for alltid. Veldig takknemlig! Lykke til du også!

    20. Herregud, så utrolig godt å høre! Venta spent på neste innlegg hvor keg trodde det akulle komme noe heelt annet enn dette! Er såå glad på deres vegne 😊 Nyt tiden med henne!

    21. Åhh herreguuud <3 <3
      Nå ble jeg skikkelig lettet på dine vegne! Helt fantastisk, dette gjorde virkelig dagen min!!

    22. Det var utrolig godt å høre at det gikk bra til slutt 🙂 er et dyremenneske og hater å se og høre om dyr som har det vondt 🙁

    23. Skjønner ikke at du klarer å se så glad ut med hunden 20 minutter før hun skulle dø:/ Hadde jeg aldri klart, bare grått:p

    24. Dette var virkelig en gladnyhet, kjenner jeg blir kjempe glad og lettet av dette! Du har et hjerte av gull, Andrea 🙂
      Shandie er helt fantastisk nydelig, gratulerer med noen fine år til med henne 🙂

    25. Åå dette innlegget gjorde meg så utrolig glad. Håper hun får flere lykkelige år å leve! Har selv hund og kan ikke forestille meg følelsen engang av å miste henne.
      Shandie er så urolig søt ❤️❤️ Hvilken rase er hun?

    26. Du kan se at Shandi er en sterk hund og til tross for alvorlighetsgraden av deres tilstand og operasjonen stemningen er utmerket, jeg er sikker på at din utvinning. Det er også lurt å holde en tilførsel av spise 100% frisk gjennom hans utvinning, når kjæledyret mitt syk jeg vil forberede hjemmelaget mat, kylling med ris og grønnsaker eller biff, må maten holdes i perfekt stand, jeg også legge til en boks med gourmet gold, vel kjæledyret mitt er en katt.

    27. Jeg vet dette ikke har noenting med dette innlegget å gjøre, men jeg ønsker å fortelle deg hvor fantastisk jeg synes du er! Du er forbildet mitt innen bloggverdenen! Du er en så varm og jordnær person, og nettopp derfor tror jeg du er rett person å spørre i dette tilfellet her.
      Jeg vil nemlig informere deg om denne videoen jeg har laget. Jeg ønsker å få dem ut blant så mange så mulig, da jeg håper den kan hjelpe mennesker som ikke har det så bra. Siden du har en såpass stor blogg med så mange lesere daglig hadde jeg satt kjempe pris på om du ville delt videoen i et innlegg, slik at flere får hjelp av den.
      Jeg har selv vært der, så langt nede, og forteller om dette i videoen. Det er en video om min historie. Historien om angsten som er blitt en del av min hverdag. Er du langt nede selv, eller kjenner du noen som sliter, klikk på linken. Alt jeg ønsker er å hjelpe noen. Omså det kun er én person føler jeg at jeg har lykkes.
      http://www.vektlofterjenta.com/2014/03/04/angsten-som-er-blitt-en-del-av-min-hverdag-min-historie/

    28. Herregud så bra 😀
      Vi måtte avlive vår hund for snart ett år siden fordi hun var så gammel og begynte å surre og kræsje i ting.. En helt forferdelig følelse, har aldri grått så mye i hele mitt liv!
      Hunder er virkelig en god venn 😀

    29. Åh Nå ble jeg SÅ glad ;D Blir så lei meg når dyr må avlives, men jeg er helt enig i beslutningen deres ettersom hun enda har så mye livsglede, og tenk at det gikk bra! Synes det var litt dårlig av den andre dyrlegen og ikke engang ha dette som et alternativ når det faktisk gikk bra!
      Kos dere masse masse med den lille skjønningen <3

    30. Så utrolig bra!! Jeg skrev en kommentar på det forrige innlegget, min hund fikk det også når hun var 12 år! Hun fikk flere antibiotikasprøyter istedenfor operasjon da, det er jo mye mindre risikabelt. Men kanskje det haster veldig med Shandie, slik at antibiotika er utelukket? I alle fall sørg for å være veldig obs neste gang hun har løpetid, og med én eneste gang dere eventuelt merker noe som helst antydning til at hun spiser/drikker mindre eller er slapp, så ta henne med til veterinæren og be om antibiotikasprøyte. Da får de tatt betennelsen før det går for langt 🙂 Som jeg skrev i min forrige kommentar, så kom betennelsen tilbake neste gang hunden min fikk løpetid, men etter antibiotika den gangen har den aldri kommet tilbake. Hun er nå 15 år og fremdeles kjempesprek 🙂
      Veldig glad for at det ordnet seg for dere også!! Synes det er litt merkelig at så mange dyreleger bare avskriver hunder fordi de er gamle..

    31. Begynte å grine som en unge av forrige innlegget, haha. Så dette var så utrolig godt å høre og herregud for en fantastisk hund.

    32. Åååå så utrolig godt å høre!! Veldig glad på deres vegne <3 <3 Man blir så utrolig glad i dyrene sine at det gjør så vondt bare å tenke tanken på at de forsvinner en dag....

    33. Sitter her med tårer i øynene! Leste innlegget igår å tenkte på det hele dagen.. “Kanskje det er akkurat nå det er hennes siste minutt.. Tenk hvor forferdelig familien har det osv.” Må virkelig si jeg er utrolig glad på deres og shandies vegne!! Det er alltid verdt et forsøk! Har katt selv og greier ikke tanken på at hun en dag skal dra fra meg.. 🙁 har alltid vært veldig glad i dyr, spesielt hunde og katter. Jeg hadde en katt for noen år tilbake. Hun var som min beste venn på godt og vondt. Hadde jeg ingen å snakke med var hun alltid der. En dag var hun ute på dagen som hun brukte, å vi var inne i stua. Vi hadde vært ute å ropt på henne flere ganger uten hell. Jeg satt i stua og skulla bare reise meg da jeg så ute vinduet. Jeg var overhode ikke klar for det synet som ventet meg.. Det går ein vei rett utenfor huset mitt, å der lå hun, full i blod. Hjertet mitt stoppet. Det var som om noen stakk en kniv rett i magen min. Jeg fikk sjokk å begynte å gape. Resten av familien min spurte hva som var galt. Jeg greide ikke å si et ord og løp ut døren og satte meg på huk ved siden av katten min. Jeg begynte å stryke henne og jeg skjønte at hun var død. Det føltes ut som hele livet mitt gikk i grus. Jeg lå hjemme å gråt i flere dager. For min aller beste venn og en del av familien var borte. Det ville aldri bli det samme igjen.
      Dette ble en veldig lang historie men ville bare dele den. Det er ofte godt å snakke om det❤️ Så til slutt vil jeg igjen bare si at jeg ble utrolig glad på deres vegne!! Håper alt går bra med shandie❤️❤️

    34. Glad på deres vegne, det er ingenting som kan måle seg med båndet man har til hunden sin! <3 Min egen lille var gjennom en risikabel operasjon i fjor på denne tiden og husker så godt ... Og husker hvertfall da hun kom hjem, litt stakkarslig, verdens søteste i sykehus"kjole" <3

    35. Så utrolig bra! Ble veldig glad av å lese dette, og jeg er så utrolig glad på deres vegne over at det gikk så bra! 😀 Det er aldri noe særlig å miste noen, så det at dere kan utsette det litt lenger er jo helt fantastisk 😀

    36. Herregud så glad jeg ble av å lese dette. Nydelig hund<3 Den lyser godhet:) Håper voffsen får noen lykkelige år til å leve, noe den helt sikkert gjør <33

    37. Så utrolig bra <3<3 blei veldig veldig glad nå! Tror det anbefales å høre med flere forskjellige dyrleger før man tar en beslutning! Dyrlegene har så utrolig mye forskjellige meninger 🙂

    38. Jeg har selv hatt en Cairn Terrier som ble 10 år gammel da hun fikk kreft i den ene puppen og slet veldig med skader i foten.. Det var ikke annet enn å dra til dyrlegen dagen etter, det var helt grusomt.. Det gikk nesten et helt år før jeg sluttet å gråte i dusjen, i senga på kveldene osv.. Jeg tenker fremdeles på henne, innerst inne, men jeg prøver å la hverdagene gå som normalt igjen. Det gjør godt å sitte igjen med at vi tok vare på henne da en tidligere familie ikke hadde behandlet henne like godt.. Vi fikk hun da hun var ca 4 år gammel, så vi hadde henne ikke så lenge før hun gikk bort.
      Nå har vi 2 stk. Cairn Terriere, den ene er 2 år gammel og den andre er snart 10, hun også… Gruer meg helt sinnsykt til den dagen hun ikke klarer mer og må forlate meg :'( Jeg har hatt henne nesten halve livet mitt og hun har alltid vært min aller beste venn fra dag 1. Ville bare fortelle at jeg skjønner hvordan du har det og synes det er helt grusomt å skal si farvel til noen for siste gang. Kondolerer så mye, det gjør vondt i hjertet av å lese om Shandie.. Jeg føler liksom at jeg “kjente” henne litt, siden jeg leste bloggen din veldig mye før. Rest in peace Shandie <3
      Lykke til videre, du kommer deg gjennom dette også! Selv om det må gjøres med mye smerte og over lang tid. Vær sterk 🙂 <3

    39. Jeg beklager, jeg leste ikke innlegget ditt nøye og godt nok! Så bra det er at dere kunne ta en operasjon på henne! Det ble jeg veldig glad for å høre 🙂 Likevel synes jeg det var godt å kunne fortelle deg historien min og selv om hun ikke forlater dere enda, så vil alltid den tid komme.. Den triste tiden, så nyt hvert eneste øyeblikk dere har med den flotte hunden deres!! <3 Jeg gleder meg til å komme hjem til min lille terrier, hun skal få en laaang tur i dag!

    40. Ååå, så godt å høre!! Begynte å gråte når jeg leste forrige innlegg, det var så utrolig trist.. Men så ufattelig bra at hun enda er i live, og har det godt! Husk å nyte tiden med hun, hun er jo så nydelig og virker utrolig god <3

    41. Dette var en skikkelig GLADNYHET! 🙂
      Jeg har en liten hund selv, og tanken på å miste han er helt ubeskrivelig. Jeg gråt når jeg leste forrige innlegg, fordi jeg satt å kjente på følelsen av å miste han. Jeg gråt også når jeg leste dette innlegget, fordi det var så utrolig herlig at alt gikk bra til slutt!
      Det lønner seg forøvrig å høre litt rundt med forskjellige dyrleger når man har bestemt seg for å avlive dyret sitt. Jeg måtte avlive hesten min nå i høst, og der var det mye forskjellige meninger om avliving var det beste valget.

    42. Uff, får helt tårer i øynene av det!! Hunden min hadde også livmorbetennelse når hun var 9år og ble fraktet til “sykehuset” midt på natten, fordi det stod mellom liv og død. Den natten er virkelig en av de værste nettene i hele mitt liv. Så utrolig fint at det gikk bra med Shandie. Utrolig hvor mye et lite dyr, faktisk kan bety 🙂

    43. Ååå nå begynte jeg faktisk å gråte, for en rørende historie. Jeg har en hund som har heldigvis mange år igjen , jeg skjenner at jeg skal klemme hun ekstra godt i kveld<3

    44. Hei! Har lest bloggen Din men har aldrig kommentert. Nå må jeg gratulere til operasjon av hund. Har selv mistet elskede katter fra den ene dagen til den andre (beslutt om avliving) så jeg kjente med igen. Godt å lese. Lykke til på reisen!

    45. Shandie er så nydelig! Utrolig glad på deres vegne. 🙂 Er hun en cairn terrier/west highland terrier? Jeg har en cairn terrier-gutt, med akkurat samme ansikt bare han er beige i fargen. Han er bare 5 år da. Og verdens herligste naturligvis 🙂

    46. Hunden min er 12 år og hadde livmorbetennelse i fjord vinter, men nå lever hun og har det bare bra <3 Det var bra det gikk bra med deres hund også <3

    47. Min 16 månder gammle tispe måtte ta samme operasjonen nå på torsdag. Vet ikke hvor tøft dere hadde det første døgnet, men min har gråter å skreket. Hun fikk epudural, så det er mye av grunnen til alt styret.
      Men jeg er veldig glad for at det kom nå mens hun var så ung og ikke like “gammel” som deres!
      Syns dere gjorde et riktig valg!
      Så masse god bedring!

    48. For rundt 1-2 år siden ble hunden min akutt syk. Han fikk påvist en kronisk sykdom i ryggraden pga mangel av hormoner. Han begynte å gå bakover på grunn av at hjernen ikke samkjørte med bakbeina. Dyrelegen sa at det beste alternativet var å avlive han, men så sta som jeg er var ikke det en tanke engang! Jeg forventet at de skulle gjøre alt de kunne for å hjelpe han på bedringens vei! Etter mye krangling og gråting hjemme, var resten av familien enig i min beslutning. Etter behandling med medisin og oppfølging ble han helt fin! Selvfølgelig har han en kronisk lidelse, men ingen ubehag eller smerter. Han har aldri vært en hund som har vært interessert i jente hunder, så etter mye om å men fant de ut at hormonenr han manglet, har han manglet hele livet og han trengte bare litt ekstra hjelp fra lege til å fungere. Den dag i dag er han kjempe frisk, uten medisiner og like blid som alltid. Han har vært min beste venn siden dag en, å har alltid vært på min side! Om foreldrene mine kjefter på meg, avviste han dem helt til han så vi var venner igjen. Nå er han 12 år, og leve alderen for hans rase er 8-10 år.
      Pointet med denne kommentaren var egentlig at man bør alltid få flere dyrelegers vurdering! Og man må alltid søke opp litt ting selv. Jeg er kjempe glad på deres vegne at alt gikk bra med hunden deres. Dyr sitt liv er like verdifult som ett menneske. De fortjener rettferdighet, respekt og kjærlighet. Like mye som vi fortjener det. Håper rehabiliteringen går fint for shandie! Det står stor respekt til familien din og ikke minst deg som undersøkte før dere tok ett valg! Vi trenger flere dyre elskere i denne verden 🙂

    49. Skjønner at tanken på å miste hunden man har vokst opp med er veldig trist, men jeg blir så lite forståelsesfull når du sier du har “hatt det forferdelig vondt”.. Hunden er gammel, og selvfølgelig er det bra at hun ble reddet, men det hadde ikke vært verdens undergang. Man merker at du ikke har vært gjennom mye sorg her i verden når å miste hunden din er det værste som har skjedd deg. Men det er jo bra for deg, sikkert.

    50. Ååååhh.. Jeg ble så trist inni meg da eg leste innlegget ditt om at den skulle avlives:( men nå er jeg så glad på dine vegne!! Så bra at den overlevde operasjonen:):) Dere har en nydelig fin hund Andrea❤️Håper dere får mange fine år med den! Så glad på dine vegne nå, får ikke sagt det nok! Ble helt rørt når jeg leste dette innlegget. Kos deg med Shandie-fineste hunden din😍 elsker bloggen din! Klem ❤️

    51. Så bra at alt gikk bra med hunden din 🙂
      Hunden til mamma hadde og livmorbetennelse, den er 7 år gammel. Dyrlegen hadde stengt om sommeren så hunden måtte vente til etter de hadde åpnet… Var nok bare flaks at hun levde lenge nok til å få operasjon. Hunden hadde feber og hadde ikke vert seg selv på veldig lenge. Etter hunden hadde blitt operert var hun som en helt ny hund. Leken og glad og energisk. Som sitt gamle jeg. Og det er jeg kjempe glad og takknemlig for! 🙂
      Til Emilie lenger oppe: Teit kommentar. Har du ingen empati? Virker ikke sånn. Og hva erfaring har du med sorg forresten? HÆ?

    52. Hei!
      Jeg og har en hund, hun er 13 år og hun tok en veldig stor opperasjon for ikke så lenge siden, hun oppererte vekk en veldig stor kreft klump på magen, da var vi forberedt på det verste for siden hun var så gammel så kunne det hende hun ikke overlevde narkosen, men i dag er hun frisk og fin og løper lange fjellturer! Så selvom hunden er gammel er det alltid et håp! 😀 Så bra at alt gikk fint med den søte lille hunden deres <3

    53. Åh, så fantastisk bra!!!! Jeg er så vanvittig glad for deg og familien din med dette, du aner ikke♥ Nyt skatten deres i forhåpentligvis flere gode og friske år:)

    54. Så godt å høre at alt ordnet seg allikevel og at operasjon av Shandie gikk bra og var vellykket! Ble veldig glad på dine vegne nå, og hun er jo en så fin hund! Utrolig søt også <3

    55. Nå er jeg utrolig glad på dine vegne Andrea!! Jeg har også vært nær ved å miste noen, men det var katten min da. Jeg løp til henne hver dag jeg kom hjem fra skolen og klemmer henne! Hun hadde sykt flask, men hun er sterk:) Hun lever fortsatt, noe jeg er glad for, men det var for en annen grunn det med at hun kunne dø!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg