Face your fears

Heii!!

Åh, er dere KLAR over hvor irriterende det er å være blogger når man ikke får blogget? Internettet har vært så og si helt dødt de siste 3 dagene. Disse tre bildene i dette innlegget tok 7(!!!!) timer å laste opp… Jeg blir helt gal, for jeg har jo så mye jeg kan blogge om her nede og får jo ikke gjort det. Er jo forsåvidt ikke rart at internettet er så elendig, vi er jo ikke bare i Afrika, men også langt ute i ingenmannsland i Afrika, haha. I dag er det forresten 1 uke siden jeg kom til campen og jeg må si det føles ut som jeg har vært her i en evighet. Vi er står jo opp før 7 hver morgen, så dagene er veldig lange her. Det er også akkurat en uke til jeg skal hjem igjen og det gleder jeg meg veldig til. Det er nemlig 1 år siden jeg og F ble sammen neste helg og i tilegg bursdagen hans, så da skal vi virkelig kose oss! Har en liten overraskelse jeg har planlagt til han, så det skal bli morro 🙂 

Som jeg har skrevet tideligere, så vet dere jo at jeg har vært veldig redd for de store løvene. Det er vel egentlig bare instinket mitt som sier “Kom deg laaangt bort, fort!!”. Selvom de bare er tenåringer, så er de virkelig sinnsykt store. Men i dag bestemte jeg meg for å komme over frykten min og ble med inn i den store innhengingen hvor de bor. Med en gang var jeg virkelig dødsredd, for det føles veldig farlig og feil å være innesperret med 3 store løver. Men det gikk virkelig så bra! De andre norske jentene hjalp meg med å overkomme frykten min på maks 5 minutter, og etter det hadde jeg hånden min inne i en løvemunn resten av tiden der inne. De er nemlig veldig rampette og elsker å småbite. Alt handler vel egentlig bare om å vise dem hvem som er sjefen og ikke være redd, for de synes det er veldig gøy å prøve å “ta” de nervøse. Det var virkelig helt fantastisk å kunne sitte ved siden av disse vakre dyrene- kose og leke, uten å være livredd. Fant også ut at tennene ikke var så skumle og spisse som jeg hadde trodd.. Hehe.

Haha, sååå tøff! Denne løven heter Nikita og er den yngste av tenåringene. Hun er faktisk bare 6 mnd, de vokser SÅ fort! I går fikk vi forresten se de største, voksne løvene for første gang. Herreguuud, det var en utrolig opplevelse! For noen gigantiske, vakre dyr. De andre jentene stakk hendene inn for å kose med de, men så tøff var ikke jeg desverre. Føler at man egentlig aldri helt kan stole på ville dyr og jeg ville ikke ta noen sjanser, løver er jo faktisk kjempefarlige. Plutselig biter de liksom av deg hånda.. Menmen! Jeg koser meg hvertfall veldig mye nå og vi har en haug av spennende utflukter i vente. Jeg skal blant annet kaaanskje hoppe i falskjerm, om jeg tør. Noen av dere som har gjort det? Har veldig lyst til å ha gjort det, men egentlig ikke å faktisk gjøre det, haha. Vi snakkes senere, girls ♥ 

37 kommentarer
    1. Åh, så heldig du er Andrea! For noen utrolige vakre dyr. Har så lyst til å se de i virkeligheten selv 🙂 Åh, høres kjempe spennende ut med fallskjerm! Jeg syns du absolutt burde gå for det. Skjønner at du er redd, men jeg tror man blir mye tøffere om man presser seg litt ut på sånne ting! 😀

    2. Hopp i fallskjerm! Du vil ikke angre, ihvertfall ikke med Pretoria klubben de bruker å dra til… De er AWESOME! Ikke vær så pysete 🙂

    3. Du måå hoppe i fallskjerm! FOR en opplevelse! Jeg gjorde det selv tidlig i sommer, og var dødsnervøs før vi dro opp i luften, men når du kommer opp blir du i en slags boble så du bare kobler helt ut, og når du hopper utfor er det bare å NYYTE det! Det kommer du virkeliiig ikke til å angre på 🙂 Det er ihvertfall min opplevelse!

    4. Hei! Nydelige bilder 🙂 Tenkte bare på en ting… venter fortsatt i spenning på videobloggen med svarene fra spm. runden! Er den spilt inn enda? Hvis ikke er det jo en god ide å spille inn den hvis det blir flere dager som er litt kjedelige der nede? 🙂 Klem <3

    5. DO IT!! Once in a lifetime experience liksom. Kommer du noen gang hoppe fallskjerm i norge? Tenk hvor fint det vil være å seile over afrika 🙂

    6. Jeg har forresten veldig lyst til å dra til cheetah experience noen timer(?) fra der du er. Du har bidratt til å få tilbake lysten. Må spare noen penger og det å reise alene virker skummelt. Kunne nok også tenkt meg å være der du er, men finner ikke noen informasjon på hvor mye det vil koste.. 🙂
      Kanskje du vil være med til cheetah experience med meg 😉 geoparder, løver mm der 🙂 der får du sjansen til å sove med ett par av de store geopardene en natt, hvor kult er ikke det :p

    7. Guud, så heldig du er! Skjønner at du gjerne vil hjem igjen også, men du burde virkelig prøve å nyte det så lenge du kan 😀 Hadde vært en kjempeopplevelse å se de voksene løvene i et område som dette!

    8. Så søtee! Jeg er helt lik når det kommer til det med å hoppe i fallskjerm, haha. Har skikkelig lyst til å gjøre det, men er så redd for at jeg kommer til å bli så nervøs at jeg kaster opp eller hvem vet, tisser på meg når jeg skal ut, haha herregud. Eller at man er der oppe og plutselig får helt panic og bare “neei vil ikke likevel” også får man enten ikke gjort det – som er kjipt, eller at man ikke har noe valg og må hoppe haha. Uff, men definitivt en ting man burde gjøre hvis sjangsen er der! 😀

    9. Jeg hoppet i fallskjerm i Afrika, Namibia. Heelt fantastisk! Om du har muligheten ville jeg absolutt gjort det. Man er redd i ca 3 sekunder, akkurat i det man hopper ut, men en helt syyk opplevelse. Hvis du har mulighet for film og bilder burde du ta det også. Helst ha en kameramann ved siden av.

    10. du tror bare at løvene er bamser og modeller til bloggen din???..nei, du tar bare feil av så mye.
      Du er 110% bærte+oslojente som lever det overfladiske livet alle andre jen?er med penger gjør?.

    11. Det blir kanskje litt feil å skrive at løver faktisk er kjempefarlige? De er ikke farlige med mindre de føler seg truet. De kan være farlige for oss ja, hvis vi gjør dem usikre eller sinte osv, men løver er ikke kjempefarlige.

    12. så herlige bilder 🙂 Du bør virkelig hoppe i fallskjerm, er så verdt det. Har selv gjort det to ganger og kan si det er en amazing opplevelse du ikke bør gå glipp av 🙂

    13. Jeg er halvt sør afrikansk, så jeg skjønner godt hva du mener! Selv om jeg har blitt vandt til alle dyrene, og klimaet. Jeg drar dit annet hvert år, og skal dit nå igjen 17. desember. Hvor har du vært? Bare i “ingenmansland”? Eller har du dratt til Cape Town, Johannesburg, Durban, East London, Jeffrey’s Bay? Er så mye å oppleve der nede, håper du vil tilbake dit.
      Hvis du vil ha noe mer informasjon, eller kontakt.. Hehe, så er facebooken min: Renate Pamela Cale

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg