OMG

Hei!!

Endelig funker internett, etter å ha vært borte i 3-4 dager. Hurra! Må nesten starte med å fortelle dere hva jeg gjorde i går, jeg hoppet fallskjerm!!! Hadde aldri i verden trodd jeg skulle tørre det, men joooda. Det var helt sinnsykt skummelt da vi skulle fly opp- for det første var flyet kanskje 1 meter bredt og 3 meter langt og for det andre var det ingen dør. Så vi satt på gulvet i flyet, lenket fast til en profesjonell hver, og så rett ut på bakken laaangt under oss. Plutselig var det klart for å hoppe og da var det bare rett ut. Veninnen min var ute på 2 sekunder og så kanskje 5 sekunder etterpå var det vår tur. Jeg la meg ut med ansiktet ned mot bakken og bena under flyet, og så slapp han jeg hoppet med taket. Da var det fritt fall i ca 20-30 sekunder før vi slapp ut fallskjermen. OMG!! Det er det sykeste jeg har gjort i hele mitt liv. Fritt fall var helt crazy, vi snurret rundt og det gikk ekstremt fort. Alt var så surrealistisk at jeg faktisk ikke var redd engang. Vi hoppet fra hele 6000 meter høyde, det er HØYT. Så blåste fallskjermen opp og da ble alt mer stabilt og gikk mye saktere. HERREGUD. Alt i alt tok det vel 4-5 minutter før vi landet på bakken, men det føltes ut som 30 sekunder. Å hoppe fallskjerm er det beste jeg noensinne har opplevd og jeg fikk lyst til å gjøre det hver dag til jeg dør, haha. Var helt sinnsykt gira, glad og full av adneralin da jeg landet! Dere MÅ gjøre det om dere får muligheten, det var virkelig en helt ubeskrivelig opplevelse. Han jeg hoppet med hadde Go-pro som han filmet greia med fra start til slutt + at det var en “kameramann” som hoppet med oss. Så vi skal faktisk få det på film neste uke! Desverre er jeg i Norge da, men snille Yadie skal sende filmen til meg i posten. Gleder meg så utrolig mye til å se, allerede nå føles det nesten bare ut som en drøm. Skal selvfølgelig legge ut filmen her på bloggen også, det blir morro :)

Her har dere meg, haha!

Landing.. Gikk kjempefint og rolig, klarte faktisk å lande på bena!

Glaaade! Han jeg hoppet med hadde hoppet noe med 3000 ganger, så følte meg ganske så trygg med han :)

Hahhaa, superfornøyd Andrea! Herregud, tror jeg satt å smilte for meg selv i hele går. Beste jeg har opplevd og deffinitivt noe jeg skal gjøre igjen, så fort som mulig! I morgen skal jeg desverre hjem til Norge igjen, og det gruer jeg meg til. Har hatt det helt fantastisk her og jeg vil veeeldig gjerne dra tilbake til Ingwe Wildlife Center en annen gang. Tror det kommer til å bli veldig rart å komme hjem, for her har jeg jo hatt en fullstendig annerledes hverdag enn hva jeg er vant til. Kommer virkelig til å savne løvene, dagene, felleskapet, jentene og selvfølgelig Yadie som eier gården. Satser på at internettet holder seg så jeg kan skrive et lite avskjedsinnlegg før jeg drar i morgen, men ellers snakkes vi i Norge uansett :)

25 kommentarer

Siste innlegg