SMIL

Topp fra Nelly (utsolgt) // Bukse HER (adlink)

God ettermiddag dere! I dag er det “bloggdag”, som jeg skal begynne med en dag i uken. Bloggdagen går ut på å lage ferdig innlegg som jeg kan poste senere i uken, svare på mail og kommentarer. Om dere vil komme med noen tips til innlegg dere kunne tenkt dere å lese, så setter jeg selvfølgelig pris på det! Ellers skal jeg også på trening med en veninne i kveld og det skal bli skikkelig deilig. Skal melde meg inn på Elixia og krysser fingerne for at jeg snart kan få tilbake de gode vanene mine. Er bare så mye vanskeligere å spise riktig når man bor hjemme og ikke kjøper sin egen mat, får servert middag osv. Menmen, jeg skal nok få det til uansett ♥ Ellers tenkte jeg å begynne å øve litt på teorien til lappen i dag- hvilken nettside er den beste for å teste seg? Tenker jeg bruker en uke hvor jeg leser boken 1-2 ganger og tar tester på nettet om igjen og om igjen til jeg klarer det ganske greit. Vet mange bruker lang tid på teorien fordi de er redd for å ikke bestå, men tenker at det ikke er værre enn å prøve etter 1 ukes pugging. Klarer jeg det ikke, er det jo bare å prøve igjen litt senere! Har også hørt at testene på nettet er mye vanskeligere enn den faktiske prøven, men vet ikke om det er riktig.

Kom gjerne med noen tips, da blir jeg glad :)

63 kommentarer
    1. Hei! Jeg brukte teoritentamen.no og lastet ned appen på mobilen så jeg hadde den 1 uke før jeg tok prøva. Det var veldig greit for da klarte jeg den med en gang 🙂 Lykke til! <3

    2. Perfekte deg Andrea! Jeg elsker deg og bloggen din viiiirkelig! Du får nok sånne kommentarer hver daag og jeg vet iikke om du leser gjennom kommentarer.. men ihbertfall, skal du vite at alle på skolen min snakker om hvor pen du er! Hver gang venninene mine ser deg i byen skriver de melding til meg med en gang og sier at du er enda penere i virkeligheten! Du er en engel på jord<3 verdens beste!!!!

    3. jeg bladde bare gjennom boken og tok heller så mange tester på nettet som mulig. I tillegg plukker man jo mye opp når man øvelseskjører, så det også er god trening:) øv på hvor det er lov til å parkere, hva de forskjellige strekene på veien betyr og skiltene, så går det nok fint. Jeg syntes at prøvene på nett var vanskeligere enn den egentlige prøven, så ikke fortvil om du ikke får de til 🙂 lykke til!

    4. Hei! Vil gi deg et tips om å lese igjennom boken en gang, så øve på sammendragene i hvert kapittel samt de gule boksene som ofte står i kapitlene, så pugge bremselengde, stoppelengde osv slik at du kan regne ut det på prøven. Deretter f.eks ta tester på teoritentamen som er ganske bra, men er ganske vanskelige. Selv bestod jeg ikke en eneste gang på de testene på nettet, men bestod ved første forsøk på selve prøven. Jeg leste først igjennom boken, så tok testene, men så øvde jeg bare i boken slik jeg forklarte over, og pugget bremselengde-utregning osv + pugget skilt, og det funket veldig fint for meg 🙂

    5. Jeg brukte teoritentamen.no som funket veldig bra, syntes ikke teorien var så vanskelig etter noen forsøk der:-) lykke til!

    6. Åå så fin du er:) lykke til med teoripugging! Har du forresten tatt ut navlepiercingen eller ser det bare sånn ut på bildene?

    7. Hei 🙂 Jeg tok teorien i begynnelsen av september, og først leste jeg boken så kjøpte jeg en mnd på teoritentamen.no fordi det var så billig og bestått garanti! angrer ikke et sekund på det. De første gangene jeg tok teorien på nettet så hadde jeg supermange feil, og det har og flere som jeg kjenner hatt, men det går inn tilslutt ! 😀 Lykke til vertfall!

    8. Jeg kjøpte boken, men tror jeg leste to sider før jeg ikke orket mer, haha.. Tok prøver på teoritentamen.no helt til jeg alltid “bestod”, det tok omtrent to dager. Så dro jeg og tok teorien, fikk bare 2 feil, så det er ikke så stress som folk skal ha det til spør du meg

    9. Jeg brukte bare teoritentamen.no og det gikk fint. Syntes det var myyye lettere og bare lese der enn å lese i boka! Man får forklaring til oppgavene på teoritentamen så det er bra 🙂 Klarte den på første forsøk etter en ukes pugging! Lykke til!

    10. anbefaler absolutt teoritentamen.no
      Der får svar på hvorfor riktig svar er riktig svar, og hvorfor galt svar er galt svar.. I tillegg burde du også lese på det største kapittelet i teoriboken! 🙂

    11. Jeg tok lappen for snart 2.5 år siden, men når jeg tok den så brukte jeg teoritentamen.no som jeg ser mange har nevnt over her, jeg brukte også noe som het prove.no (?), i tillegg til at jeg leste boka. Nå var jo jeg en av de som var livredd for å stryke, så jeg tok pørver i hytt og pine, til jeg bestod ca. 90% av gangene om ikke mer. haha. Følte ikke at boka hjalp meg så mye når det kom til det å bestå selve prøven. 🙂

    12. Jeg brukte teoritentamen.no i en uke etter å ha lest boka en gang, og det virket bra for meg. Til meg var den ordentlige prøven mye vanskeligere enn teoritentamen, men jeg besto på første forsøk 🙂 Lykke til!

    13. Hei! Jeg brukte også teoritentamen.no. Jeg lastet også ned appen på mobilen sånn at jeg kunne holde på med prøven på bussen og sånn.
      Det er sant det de sier, prøven på teoritentamen er myyye vanskeligere enn selve prøven! Så hvis du får til den på teoritentamen.no så får du garantert det til på trafikkstasjonen 😉 Lykke til!

    14. Kan du ikke blogge om veskene dine om pris osv, og legge ut bilder av dem? 🙂 Vil gjerne se samlingen din!

    15. Jeg tok teorien med en gang jeg ble 17 og et halvt år i April, fikk 5 feil! Du burde først lese igjennom hele teoriboken for 2014, har man lyst så får man det til! Jeg har lese og skrivevansker/adhd så for meg tenkte jeg at dette ikke skulle gå, men jeg fikk lest igjennom hele, og derifra tar du en uke på teoritentamen.no! Da klarer du det 🙂 Prøven er myyyye lettere en på teoritentamen, så om du klarer den gjennomsnittlig bra der så går det så fint så!
      Anbefaler også å ta teoriprøven på de første dagene i uken som feks Mandag, Tirsdag. Mange sier det ikke er sant, men jeg prøvde på en Mandag. KJEMPE lette spørsmål, ikke noe om bremselengde og ingenting! Ble så overrasket, og alle venninnene mine som har klart teorien tok den på en mandag/tirsdag de også og sa den var kjempe lett.
      Kan hende du ikke gidder å lese alt dette da, men en venn av en venn av meg tok teorien på fredager for da sluttet han tidlig på skolen, og han måtte ta den 7 ganger (fredag hver gang) til han tilslutt prøvde på en tirsdag, og bestod med en gang. Rart det der, haha! Jeg har oppkjøring på 18 års dagen min som er på fredag, er sååå nervøs! Hadde betydd utroolig mye for meg om du ønsket meg “happy b day” Andrea!! I wish 😀
      Håper du får en kjempe fin kveld videre <3 you look stunning

    16. Det stemmer at den egentlige teorien er mye lettere. Spesielt fordi spørsmålene er mye mer konkrete og alternativene er korte og presise. De på nett er ofte lange og uoversiktlige.
      Jeg ble anbefalt teoritentamen.no av kjørelæreren min, men var ikke fornøyd med den. Så derfor kjøpte jeg på prove.no og den var jeg fornøyd med, i alle fall i forhold til den første.
      Også er det lurt som du tenker å ikke utsette den. Da fortsetter man bare med det, og det kan ta lengre tid enn det ville å fått stryk for å ta den igjen. 🙂
      Lykke til!

    17. Jeg leste ikke boken, tok kun tester på prove.no
      Etter jeg hadde fått mellom 1 og 0 feil 10 ganger på rad så tok jeg teorien dagen etter og bestod med kun 3 feil. Har hørt at prove.no er 97% lik den ekte teoriprøven. Jeg synes den var så og si helt lik, bare at spørsmålene var omformulert.

    18. teoritentamen.no er den siden som har spørsmål veldig likt den vanlige teoriprøven, bare en del vanskeligere. Selv leste jeg boka en gang, pugget mye på skilt, og tok tester noen ganger pr. dag, og leste på det som sto under svarene (selv om de var riktige eller feil). Du lærer mye av det!

    19. teoritentamen.no 🙂
      Leste boka en gang også kjøpte jeg ukes pass også tok jeg prøven til jeg fikk det riktig mange ganger, også tok jeg prøven 🙂

    20. teoritentamen.no burde du prøve! øvde effektivt i tre dager, og bestod. Riktig at den er vanskeligere, så om du består på den er du nesten sikret å bestå selve prøven 😉

    21. Mitt tips er å lese boken GRUNDIG én gang og evt. markere det du mener er viktigst. Deretter bør du lese gjennom et par ganger til. Når du føler du kan det viktigste, kan du begynne å ta de forskjellige prøvene på nett. Jeg brukte for det meste teoritentamen.no og tok testene 15-20 ganger. Fikk alltid mellom 3-6 feil på teoritentamen, men besto teoriprøven med NULL feil! Synes den var MYE lettere enn de på nettet.
      Lykke til! 😀

    22. Jeg tok bare testen om og om igjen på nettet helt til jeg bestod hver gang! Det tar lang tid ja, men det er tusen ganger bedre enn å lese i boka OG jeg klarte det på første forsøk 🙂 Holder du på lenge nok bør det ikke ta mer enn 1 uke før du kan ta testen 🙂 Lykke til!

    23. Jeg åpnet ikke boken engang, låste meg inne i to dager hvor jeg øvde masse på teoritentamen å bestod 🙂

    24. Jeg Leste først boken 1 gang, før jeg tok tester på prove.no, etter å ha tatt noen tester så jeg der hva jeg trengte å øve mer på, leste de kapitlene om igjen og tok deretter prøven mange ganger på prove.no. Bestod med glans, og på veldig kort tid: )

    25. jeg tok lappen for 2 år siden, men regner med at det er ca samme greie nå. altså, jeg tror prøven varier veldig. jeg hadde bestått teoritentamen over 80 (!) ganger på rad med 0-2 feil. på selve prøven fikk jeg faktisk 3 feil, men bestod jo fint da. poenget er at jeg syns prøven i virkeligheten var vanskeligere, men har hørt mange syns den er lettere enn teoritentamen. jeg orket ikke å lese så mye i boken, syns det var superkjedelig. kjedelig å ta testen så mange ganger også, men følte jeg lærte mer av det. ta den på mobilen og gjør det hele tiden. mens du er på bussen, mens du venter på middag, i reklamepauser, før du skal sove osv. men jeg anbefaler å stå flere ganger på rad, det holder nok ikke med en (eller du kan jo selvfølgelig ha flaks). kort sagt; mitt tips er å ta teoritentamen så du har bestått en del ganger på rad – med få feil. men du må nok ikke bestå hele 80 ganger, jeg var bare sykt stressa. hehe. lykke til!

    26. Åh, fine deg! Jeg anbefaler teoritentamen.no! Det var den siden jeg tok tester. Det er helt riktig at det er mye vanskeligere på nett enn vanlig! Jeg fikk 17 feil på nettet, så dro jeg ned til statens vegvesen og tok teorien og da fikk jeg akkurat 7 feil så jeg besto. Så du skal ikke helt tro på det som står på nettet, men det er greit å kunne ha minst mulig feil for det. Jeg øvde vel kanskje i 2 uker og besto første gangen jeg tok teorien 🙂 Du får ha masse lykke til!

    27. Anbefaler teoritentamen.no på det sterkeste! Du betaler for et medlemskap i en valgfri periode, så tar du prøven om og om igjen du til du til slutt har 0-2 feil. Prøven er helt lik den på vegvesenet, så jeg anbefaler siden!
      Der får du også svarene begrunnet uansett om du svarer feil eller riktig.
      Jeg besto med 1 feil.
      Lykke til!

    28. Teoritentamen.no er helt klart den beste. Jeg lastet ned appen en uke før jeg tok teorien. Skumleste boken, og tok mange tester. Fungerte veldig bra, bestod med en feil.
      Det som er viktig å lese på i boken er alle de ulike skiltene.
      Lykke til <3

    29. Du har alltid så fine hvite tenner!
      kunne ikke du skrevet et innlegg om tannblekingen du bruker, de du har brukt tidligere, hvilke som var bra og ikke og hvordan du holder på resultatet? 🙂 hadde blitt kjempeglad !

    30. Leste ikke engang, rettet på folk jeg satt på med bare. Tok heller ingen tester på nettet. Tok den bare for å se hvordan jeg lå an. Besto på 1 forsøk, så er ikke så vanskelig som folk skal ha det til 🙂

    31. den er myyye lettere på den faktiske prøven enn di som er på nettet 🙂 jeg hadde 15 feil på nettet men prøvde meg på den ekte testen dagen etter, og da klarte jeg teorien med akkurat 7 feil!

    32. Teoritentamen! Fikk nesten helt like spørsmål der som på den ekte teoriprøven, anbefales! Jeg kjøpte ukespass og øve innimellom mens jeg leste boka 🙂 Besto på første forsøk!

    33. Jeg leste ca. halve boka før jeg fant ut at dette fungerer ikke! Så jeg bestilte meg teoritentamen, og tok prøven MED forklaring på svarene, og tok prøven OM, OM, og OM igjen i en mnd. og den satt som et skudd da jeg tok den hos veitilsynet!

    34. kjørelæreren min anbefalte meg å bruke teoritentamen, det var den siden som var mest lik de spørsmålene du får på vegvesenet! Teoritentamen.no er det beste!! Jeg leste ikke noe i boka, kun tok prøver på nettet, leste kun på det jeg syns var vanskelig! Jeg øvde på skilt når jeg øvelseskjørte, sa og forklarte hva skiltene jeg kjørte fordi var og betydde. Gjorde det også sammen med kjørelæreren min.
      LYKKE TIL!!!

    35. teoritentamen.no – tok 62 prøver to uker i forveien før jeg tok selve prøven, besto med 0 feil på 10 minutter 🙂

    36. Jeg brukte teoritentamen.no, det er desidert den beste! Og det stemmer at den er vanskeligere enn den ordentlige prøven, noe som er veldig bra 🙂 Kan også tipse deg om at det ikke er så viktig å lese igjennom hele boken, ha den heller fremfor deg når du tar testen på nettet, og hvis det er noen spørsmål du er usikker på så leter du det frem i boken 🙂 Det var sånn jeg gjorde, og det hjalp veldig. Til slutt trenger du ikke boken engang!

    37. Teoritentamen.no! Jeg har tatt 3 teoriprøver(snøscooter, moped og bil) og alle gangene har jeg brukt teoritentamen for øving 🙂 Jeg har klart alle på første forsøk med få feil, spørsmålene på teoritentamen er veldig lik de som du får på trafikkstasjonen! Lykke til Andrea, dette klarer du!

    38. Både til scooterlappen og til billappen så øvde jeg på teoritentamen.no. Anbefaler det på det sterkeste! Spørsmålene er faktisk vanskeligere der enn på den virkelige prøven, så for min del stemte den påstanden godt ja haha. Øvde akkurat en uke, (kjøpte det “øveabonnementet” som er en uke, og tok prøven en uke etter, og besto med bare 2 feil! Samme med scooterlappen:-) Så ja jeg annbefaler teoritentamen, og klarer du det ikke er det ikke verre enn å prøve igjen som du selv sier! Stå på, dette klarer du 😀

    39. Leste nesten hele boken og tok masse tester på teoritentamen.no.. Det er den beste siden! Morsomt at jeg faktisk besto når jeg ikke hadde lest hele boken og kunn bestått 1 test på teoritentamen.no! Jeg besto på første forsøk og det gjør nokk du også! Har troen på deg:) dette klarer du lett!!

    40. Jer bruker veldig lang tid på å lære teori, men jeg las boka en gang, gjikk gjennom et kurs på nett, så etter det bestillte jeg sånn pakke på teoritentamen.no en helg, og når jeg da hadde gått gjennom den mange ganger uten noen feil, bestemmte jeg meg for at om jeg klarer den mandagen utn noen feil, skulle jeg reise å ta teorien, jeg prøvde et par ganger og fikk det ikke til, men fant ut at jeg skulle prøve å ta den uansett, og klarte den med 4 feil 😀 det er egentlig ikke så vansklig så lenge du klarer å tenke logisk, for det meste er egentle ganske logisk.. 🙂

    41. Jeg brukte prøve.no og var veldig fornøyde med det. Fikk også god hjelp når jeg sendte inn spørsmål. Sto med glans på teoriprøven 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg