LYKKE

Heeeeii!

Haha, gjett hva jeg ikke har fått rukket å fortelle dere enda.. Jeg skal nemlig reise bort i morgen, og ikke hvor som helst- men TILBAKE TIL SØR-AFRIKA ♥ Å dra tilbake har nesten vært i tankene mine hver eneste dag siden jeg kom hjem, for ja, Afrika gjør faktisk noe med deg. Og heldige meg har denne gangen med meg min beste Fanny (nei, ikke bassa, selvom hun også er best) haha! Sånn er det med to bestevenner som heter Fanny, alle rundt meg inkl bloggleserne blir forvirret over hvem av dem jeg snakker om. Fanny gleder seg nesten mer enn meg, selvom jeg egentlig ikke tror det er mulig. Afrika føles ut som en fantastisk drøm, så å kunne ta med en av mine nærmeste tilbake dit og dele 2 ukers eventyr, blir amazing. Vi skal kose oss som bare det, forhåpentligvis få blitt litt med på forskjellige utflukter og vi SKAL hoppe fallskjerm. Fanny har ikke gjort det før, men har tydeligvis ønsket å gjøre det hele livet, så det passer jo helt perfekt. Flyet går ca kl 17.00 i morgen til Paris, så er det 3-4 timers ventetid på flyplassen før vi flyr videre ned til Johannesburg. Er ikke der før 10 på morningen på tirsdag, så det tar sin tid. Men heldigvis har jeg jo med meg en venn jeg kan plage, så det skal nok gå veldig fint. Om noen lurer så skal jeg tilbake akkurat dit jeg var, på den samme gården. Emilie og Linn venter på oss der, jentene jeg var med forrige gang, så det er superhyggelig! Gleder meg masse til å se alle igjen, spesielt løvevennene mine. Regner med at bebissene har vokst endel på en mnd, så det skal bli så morro å se dem :)

Åååh, verdens beste minner! Klarer nesten ikke å vente til i morgen. Dette blir fantastisk :)

30 kommentarer
    1. heldig!! Jeg lurte på om du kunne lage en video av rommet ditt, siden du har flyttet hjem, ikke sant?

    2. Anonym: Nei jeg er ikke det 🙂 Jeg ville aldri reist til vest-afrika eller noen av landene som ligger nærme. Men man må huske på at Afrika er et kontinent, med store avstander fra de forskjellige landene. Sierra Leone (et av landene som er rammet av Ebola), er faktisk nesten like langt unna Sør Afrika som Oslo, det er kun snakk om 30 mil lenger til Oslo. Dessuten har flyplassene i Sør-afrika gjort store forandringer i sikkerheten sin, som gjør at ingen reisende fra ebolarammede land slippes inn. Det er jo selvfølgelig litt ekkelt å være på flyplasser og sånt, men det er nok såpass liten sansynlighet for at jeg kan bli smittet at jeg ikke trenger å beskymre meg 🙂

    3. Anonym: Jo, hun går på BI. Men tydeligvis har hun ingen obligatoriske dager hun må være på skolen eller innleveringer disse to ukene, så det skal visst gå veldig fint 🙂

    4. Så gøy! Men tenker du ikke noen ganger på, med all den elendigheten som er der, at du hadde gitt litt “mer” til Sør-Afrika om du hjalp mennesker/skoler diverse, enn bare dyr? Ikke det at dyr ikke er verdt noe altså, men det er jo litt fælt å dra dit for å bare være på en løvefarm når du faktisk kunne gjort en stor forandring på den tiden du skal være der nede? Eller har jeg misforstått, skal du gjøre andre ting enn bare å være med løver…? skjønner bare ikke helt hvordan man bare drar ned til sør-afrika for å være med dyr.. og så sliter mennesker – BARN ikke minst!
      Og et til spm, hehe. hvordan kommer det til å gå med eksamnene du skal ta til jul? Blir vel ikke så mye lesing der nede? Jeg tar selv opp fag dette året, men kunne aldri reist før jeg var ferdig med eksamener osv.. Vi er forskjellige da 🙂
      God tur i såfall, og håper du svarer på spm mine :):)

    5. Hmm, du er fortsatt som en liten uansvarlig unge.. Jeg som trodde det hadde gått opp for deg at du ikke kan fortsette å leve i den rosa bobla de. Hva skjer med eksamen og billappen da? Haha forstår ikke at foreldrene dine ikke sier noe til deg! Sikkert der du har det i fra.. Gleder meg til den dagen du ikke kan leve på bloggen.. For å se hvem som hadde rett.

    6. Herregud Silje – folk må da få gjøre hva de vil med livet sitt. Skole er ikke en NØDVENDIGHET i Norge i dag, men et valg. Om jeg hadde hatt mulighet (og råd til det) hadde jeg selv reist verden over, sett og gjort mest mulig, og DERETTER gjort hva som måtte gjøres (skole, hus, bil++). Hva om du dør i morgen? Vil du da være glad for at du satt med den jævla rævva di på skolebenken 24/7? I think not.
      Ikke glem at livet er sååå mye mer enn skole og forpliktelser. Vi har allerede vunnet i lotto ved å være født i Norge. De fleste har alt de trenger og mer til. Ikke la livet suge deg opp……: LEEEEV!!!

    7. Silje: Den dagen jeg ikke kan leve av bloggen, vil jeg ha mye penger i banken + kjøpt min egen leilighet, altså kommet en god vei i livet 🙂 Og dette er snakk om 2 uker. Jeg kan lese like godt til eksamener i Afrika som jeg kan her hjemme i Norge. Og jeg har en kjøretime i uken, altså går jeg glipp av to kjøretimer. Er ikke værre enn at lappen evt kommer to uker senere enn den egentlig hadde gjort, har ikke hastverk. PS: foreldrene mine sier nok noe, men om du ikke visste det er jeg myndig og tar mine egne valg 😀

    8. Så heldig du er! Kos det masse i Afrika! 😀
      Men forresten, bare for å nevne det så leste jeg artikkelen i VG om hva toppbloggerne tjener, og jeg ble ganske satt ut av inntekten deres. Selvfølgelig, dere lever jo av underholdning og reklame, men at dere får inntekter på opptil 1 000 000 for å skrive sponsede innlegg om Handelsportalen og Nelly, det er helt vilt. Men herregud, hadde jeg kunnet leve av blogging og hatt en kjent blogg, så hadde jeg ikke takket nei, men det er alikevel helt sinnssykt. Det er faktisk helt vanvittig at pengefordelingene er så skeive.

    9. Så heldige! Er ganske sjalu nå merker jeg. Er nødt til å levere eksamen innen neste uke så jeg får bare se til å jobbe med det, men kos dere masse, Andrea. Nyt det:)

    10. julie: Nå må du tenke på at Caroline Berg Eriksen som tjente over en million også jobber utenom bloggen med f.eks tv og slikt. Hun har nok ikke tjent det der på kun bloggen sin, det skjønner vel de aller fleste 🙂 det er ikke bare sponsor avtaler og gaver som gir inntekt vet du!

    11. Var en kommentar til andrea, ikke deg elin;) vi ønsker alle å kunne leve livet og reise rundt. Jeg unner selvfølgelig andrea det. Men trodde hun fortstod at nødvendige ting som lappen og skole er viktigere og bør komme først. Jeg mener at når man bestemmer seg for å ta eksamen og billappen, står man på i de ukene som er og får det overstått. Så kan heller reising være en premie med god samvittighet. I mine øyne er ihvertfal dette umodent.. Man kan ikke alltid gjøre som man vil, noen ganger bør fornuften ta overhånd uansett hvor mye enn vil feste, reise eller sove til klokka 2 på dagen.. Men ønsker deg lykke til Andrea:)

    12. Så utrolig morsomt og få den muligheten. Driver du med hjelpearbeid ?
      😀
      Silje
      foreverlaursen.blogg.no

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg