Svar på spørsmål om restylane

Hei babes!

På det innlegget jeg skrev for 2 ukers tid siden anngående restylane, ble det veldig mange spørsmål. Så istedetfor å svare på samme spørsmål flere ganger, og for å sørge for at alle får sett svarene, tenkte jeg å like gjerne ta et eget innlegg ♥

Hvor mye koster restylane? Der jeg tar det tror jeg det koster 2800 kr for 0,5 ml og 3600 kr for 1,0ml. Vet priser avhenger veldig fra sted til sted, noen er billigere og andre er dyrere igjen. Anngående slike behandlinger så er det veldig viktig at den som gjør det er sykepleier og har restylane serfikat, dette burde du forsikre deg om før du går med på behandlingen. Det er ikke verdt det å risikere et stygt restultat eller få noen slags reasksjoner, bare for å spare et par hundrelapper. Så om et sted er unormalt billig, så ville jeg nok vært litt i tvil om å dra dit. 

Vet du om noen bra steder i Oslo å ta restylane? Selv tar jeg på Oslo hudpleieklinikk, som har flere klinikker i sentrum. Her er det litt dyrt, men samtidig føler jeg at jeg er i veldig trygge hender og resultatet blir alltid bra. 

Går det ann å ta restylane når man er 16 år? Det tror jeg ikke. Hvertfall ikke der jeg tar det, der er det 18 års grense. Kan være det finnes noen useriøse klinikker hvor 16 går fint, evt med foreldrenes tillatelse. Dere får google 🙂

Hvor mange stikk får man ca? Det avhenger veldig av hvem som gjør det på deg. Noen tar ikke så mange stikk, men hun jeg pleier å gå til tror jeg stikker hvertfall 20 + ganger. Det er viktig å ta mange stikk overalt med bittesmå doser, slik at restylanen blir godt spredd og at det ikke bare blir et par klumper.

Når det står at prisen feks er 2500 kr for 0,5 ml, er det bare for “en” leppe eller fordeler de det oppe og nede? Du kan bruke de 0,5ml som du vil. Enten bare oppe, bare nede, like mye i begge eller feks 0,2ml oppe og 0,3 ml nede. 

Jeg har hørt at med restylane så blir leppene skikkelig harde og det er ikke noe godt for kjæresten din å kysse med deg? Haha, nei, det har ikke jeg lagt noe merke til. Altså hvis leppene dine er proppfulle med restylane er det jo mulig de blir litt harde, men hvis du bare tar vanlig mengde som jeg gjør, så er de like myke som de er naturlige. Jeg har aldri hørt at noen har lagt merke til restylanen av å kysse meg, hehe 🙂

Er det mulig å betale for 0,5 ml restylane men bare fylle på 0,25 ml i ønsket område? Ja, det er ikke noe problem. Jeg har tidligere kjøpt 1,0 ml, men bare brukt ca 0,7ml av sprøyten.

Hvor lang tid tar behandlingen? Først før du på bedøvelseskrem, den sitter vel på i 10-20 min. Deretter vaskes denne av, og da er leppene dine helt numme og rare. Dette er selvfølgelig for at det ikke skal gjøre så vondt! Selve behandlingen med stikk tar vel ikke mer enn 1-2 minutter lange minutter (haha), alt etter hvor rask sykepleieren er.

Hva er egentlig restylane? Restylane er en gel basert på hyaluronsyre, som er et stoff som allerede finnes naturlig i kroppen. Det er ikke skadlig på noen måte og er en veldig trygg filler. Det er heller ikke permanent, og kroppen vil normalt bryte ned restylanen etter 6-12 mnd. 

Gjør det vondt å ta restylane? Ja, det gjør litt vondt. Men det er deffinitivt verdt det! Anbefaler å lukke øynene, ikke se på sprøyten og feks klemme på en ball (mange har dette tilgjengelig). Det jeg synes er litt kjipt med restylane, er egentlig tiden etter behandlingen. Behandlingen går jo veldig fort, så det er ikke noe stress, men leppene blir veldig ømme og vonde i minst 48 timer etterpå. Det er faktisk umulig å feks lage trutemunn (lol) og noen ganger sliter jeg med å snakke, visse bokstaver som man bruker leppene for å lage blir ekstra vanskelige. Så tiden etterpå er faktisk det jeg synes er værst!

Hahaha, her kan dere få se restylane in action! Den brutale sannheten, lol. Dette er fra i sommer, som var forrige gang jeg fyllte på. Bjørnis var med og tok bildene, bare fordi jeg hadde så lyst til å se hvordan det så ut. Ser ganske så ekkelt ut ja, og nei, jeg er ikke så altfor fornøyd på bildene under behandlingen- haha. Øverst til venstre har jeg på bedøvelseskremen, øverst til høyre er vi i gang med stikkingen, nederst til venstre tørker hun bort blod og nederst til høyre er leppene mine dagen etter behandling. Jeg pleier forresten alltid å bare ta 0,5 ml, men har prøvd 1,0 ml to ganger. Er bare så redd for å ta for mye, så prøver å holde meg på den sikre siden med 0,5 ml, hehe. Håper dere fikk svar på litt dere lurte på :)

25 kommentarer
    1. Jeg så fanny har laget ny sang med Martin tungevaag! Jeg huSker da du var mye med henne! Er du fortsatt venn med henne?<3

    2. Hei, jeg har nettopp startet en blogg og jeg lurte på om du ville ta en titt innom den?
      nataliaotto.blogg.no
      Utrolig fin blogg du har også!

    3. Du, blir det noe avsmak på maten etter å ha pumpet sånt inn i leppene? Kunne godt å tenkt meg mer trutmunn med tanke på at det ble lettere å røyke sneiper, men er litt redd at grandiosaen skal smake kunstig.

    4. Vurderer å spare til restylane, er så misfornøyd med de flate leppene mine! Forresten, når kommer svaret på den spørsmålsrunden du nevne i en sminkevideo?

    5. Kan ikke du vær så snill å skrive et innlegg om tennene dine og Invisalignet, og hvor mye tennene har flyttet seg? 🙂

    6. Kan du skrive et innlegg om hvordan du er så brun hele året og hvilke produkter du bruker? Blir så sinnsykt bleik på vinteren 🙁

    7. Når du skriver at du tar 0,5 ..er det 0,5 i hver leppe du mener eller fordeler du 0,5 på begge liksom? 🙂

    8. Litt kvalm at du til stadighet skal nevne og reklamere for modifikasjoner av kroppen som dette her. Fullstendig unødvendig med en enorm påvirkningskraft. Det er klart folk lurer på dette om restylan og sånn, men det er virkelig ikke din jobb å måtte svare på disse spørsmålene. Om 16-åringerkan ta det? Det er jo helt sykt. Ta deg selv i nakken og ta ansvar for den påvirkningen du har. Det finnes en mengde bloggere som klarer å være gode uten å fokusere på kropp og utseende på denne måten. Å normalisere kroppsmodifisering som dette er usunt.

    9. jeg hørte at man ikke så resultater første gangen? og at man måtte ta restylane flere ganger for å få resultat, er det sant?

    10. med tanke på innlegget om høst/vinter depresjon, så er det noe sikkert halve befolkningen har. er nok ekstra ille nå, fordi du nettopp har vært ute å reist. jeg får alltid sykt reisedepresjoner, føler meg helt tom, vondt i magen og nedenfor og gråter masse. alltid rart å tenke på etter 2-3 uker når ting går litt bedre. du må bare passe på å være travel. press kalenderen din full, så du ikke har tid til å tenke på kulden og mørke, eller de bra dagene i Afrika. eneste løsningen jeg har funnet iallefall. prøv å tenk på alt det positive i livet ditt, hvor heldig du faktisk er, da spiller været og mørke en veldig liten rolle, og du har iallefall en reise å se frem til! :)))))))))

    11. Jeg har alltid syntes du har vært utrolig fin med restylane, i forhold til veldig mange andre som tar alt for mye! Det ser ut som om du tar “perfekt” mengde, kjempefint 🙂

    12. hver gang jeg spør deg om noe, får jeg aldri svar. hvorfor er du så useriøs iforhold til caroline berg eriksen og kristina andersen? har aldri opplevd dette med de. skjerp deg 🙂 du blir en mye bedre blogger, og det bli mye kjekkere for oss lesere når bloggeren svarer.

    13. Veldig fint. Du kler det veldig godt! Tror du aldri har skrevet et utdypende innlegg om når du tok silikon, eller tar jeg feil? Kan du isåfall gjøre det?:) Vurderer å ta det selv, og du har så sinnsykt fine pupper! Så vil gjerne høre din historie!

    14. Jeg har tatt restylane i 4 år nå, og er kjempefornøyd. Jeg tar også alltid bare 0,5 eller 0,6, det ser mest naturlig ut, duck lips er ut! Det verste er døgnet etter injeksjonene, for meg er det aldri vondt, men man hovner jo opp og ser helt idiot ut det første døgnet, kan jo ikke gå utendørs når man ser ut som homer simpson;)
      Og til deg som lurte på om du må ta det flere ganger for at det synes, svaret er nei. Det gir resultater etter første gang:) Det eneste er at restylanen ofte varer i flere måneder lenger når du har gjort det flere ganger, jeg måtte ihvertfall fylle oftere i begynnelsen enn jeg må nå.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg