HEI FRA AFRIKA

Hola babes!

Endelig har vi fått et svakt internettsignal og jeg har virkelig lengtet etter å få oppdatert dere. Nå har vi vært i Sør-afrika i 3 dager, og flyreisen gikk greit. Men det skjedde faktisk noe helt sinnsykt på flyet vårt fra Paris til Johannesburg! Rett før vi skulle ta av så hører vi i høytalerne at vi må vente litt fordi en dame ombord trenger medisinsk hjelp. Så løper det masse ambulansefolk inn, blir litt kaos blant passasjerene og det tar fryktelig lang tid uten at vi hører noe i høytalerne. Det eneste vi hørte var mennesker som snakket med hverandre på fransk, og EBOLA. Eller ja, ebola var det eneste vi skjønte da de snakket. Så da fikk vi selvfølgelig panikk og trodde at damen hadde ebola og det var derfor alle disse ambulansefolkene kom. Så etter ca 2 minutter manner jeg meg opp og spør hun ved siden av meg om damen hadde fått ebola, men så sier hun at damen hadde fått hjertestans. Det var flere ambulanser ved siden av flyet, gardinene til der damen var var lukket igjen og flere ambulansefolk som prøvde å få hjerte til å starte igjen. Etter ca 5 minutter forteller damen ved siden av oss at hun damen de hadde prøvd å redde var død. Fy faen! Det er noe av det sykeste jeg har opplevd, var virkelig utrolig ekkelt. Sier litt om hvor uforutsikbart livet er, at du aldri vet når døden plutselig kommer. Denne damen skulle til Sør-Afrika, men får hjertestans i Paris før flyet i det heletatt hadde lettet. Jeg husker jeg tenkte på familien hennes, at de sikkert enda ikke hadde fått vite at hun var død.. At en person har dødd i samme “rom” som meg bare 5-10 meter bak der jeg satt, er helt grusomt å tenke på.

Flyet ble to timer forsinket pga den traumatiske opplevelsen, og etter 11 timer flytid var vi endelig fremme i Sør-Afrika. Så var det en 3 timers lang biltur før vi var på campen. Var så gøy å kjøre forbi alle stedene jeg kjente igjen og hadde vært forrige gang! Yadie, Emilie og Linn møtte oss ved porten og det var utrolig koselig å se dem igjen. Det var helt sinnsykt rart og fantastisk på en gang å være tilbake igjen! Ikke minst utrolig gøy å kunne ta med Fanny til mitt favorittsted i hele verden. Nå er vi 15 frivillige på campen og forrige gang var vi bare 6, så det er SÅ mange her nå. Vi er kun jenter, fra 7 forskjellige land. Må si det er mye hyggeligere å være så mange, synes det er skikkelig koselig! Ellers fikk jeg jo endelig se bebissene mine igjen, og ja, den følelsen kan nesten ikke beskrives. Det var så vidt jeg klarte å holde tårene tilbake, for å se dem igjen var helt uvirkelig. Ble jo selvfølgelig utrolig glad i dem etter å ha vært sammen konstant i 2 uker, så det var helt fantastisk å kunne kose og kysse på dem igjen. Og de har blitt SÅ store! Herreguuud. De hvite løvene var jo bare små babyer da jeg var her sist, bittesmå, uten en eneste tann i munnen og skikkelig klønete.  Nå har de blitt like store, om ikke større- som Aslan (den brune lille) var da jeg var der sist og SÅ rampette. Skikkelig gøy! Ellers har det blitt født 4 nye babyer siden sist jeg var her, så nå er det hele 7 små som trasker rundt i hagen ♥♥♥ 

Lille familien, haha- så søte! Ganske sikker på at Coco (hunden) tror hun er en av løvene. 

Kjenner dere igjen bebissene? Aslan til venstre og Dakota (jenta) til høyre. 

Emilyn, en av de nye bebissene! Hun er så sinnsykt søt at det går nesten ikke ann. Den minste i flokken og det nydeligste, lille fjeset♥

Lille favoritten min♥ SE så stor hun har blitt! 

Nå er det Carrie Diaries før det er leggetid. Blir så sinnsykt fort trøtt her nede, er nok noe med den intense varmen som har kommet. Det er virkelig sommer her i Sør-Afrika med stor S! Håper vi snakkes snart mine fine lesere og at dere har det bra. Klem 🙂

22 kommentarer
    1. Hørtes ikke ut som en behagelig opplevelse du hadde på flyet! Du har helt rett i det du sier, man vet aldri når den siste dagen har kommet og det er helt sinnsykt å tenke på. Den opplevelsen der glemmer du vel aldri! Men bra dere kom dere trygt frem! For noen herlige og fine løver <3

    2. Kos dæ masse ❤ ikje tænk på bloggen når du e dær, det viktigste e at du bare e dær og har d bra 💋💛

    3. Finnes det ikke sånne større tigre som kan lissom spise deg opp? Kan du pose ved siden av en sånn tiger? Da er du tøff!!!

    4. Hei! Liker du magckon guttene? Da er bloggen min perfekt for deg! Ta en titt å legg gjerne igjen en kommentar:)

    5. oi, for en utrolig ekkel opplevelse på flyet… tror ikke jeg har greid å kost meg på ferie etter det jeg, jeg hadde nok bare tenkt på det :O Håper du greier å kose deg kjempemye 🙂
      Forresten, hvordan blir det med eksamene dine ?

    6. hvorfor gjør du dette? det er til å bli kvalm av. løvene er der KUN for deres underholdning, for at dere skal kose og ta bilder med de. de sitter i bur hele natten og hvorfor det? fordi du skal legge ut bilder av de på bloggen din? får du ikke vondt av å være med på noe slikt? bruke dyr som underholdning på denne måten? skam deg.

    7. Kom over dette med flyet, og for noen år siden når jeg skulle reise til New York med fly fra Frankfurt, så døde en dame på vårt fly. Vi fikk jo ikke med oss hva som skjedde og satt å lov over alt oppstyret helt til en dama bare “a woman just died”. Gud!! Kommer aldri over det. Vi var passe flau da.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg