Nå har jeg blitt….

En hestejente! Haha, neida.. Men i går dro vi til en stall for å ri, og GUD så gøy det var. Hester er virkelig noen helt nydelige dyr! Red for første gang i Spania for 1 år siden, men det var ikke en så veldig god opplevelse. Jeg var livredd hele turen, vi gikk i helt elendige terreng, hesten min kranglet med alle de andre hestene og den nektet å gå + en gang ble jeg nesten kastet av. Så jeg var ikke sånn supergira på å dra å ri igjen i går, men jeg er veeeldig glad for at jeg gjorde det. Hesten jeg hadde i går var verdens snilleste og lot meg styre og bestemme 100%. Det ble en 2 timers lang tur i nydelige, afrikanske omgivelser! Vi gikk forbi en haug av dyr, som impalaer, sjiraffer og elefanter i mens vi satt på hesteryggen. Jeg gikk til og med på å både trave og gallopere, og det var sååå gøy! Tror vi alle ble litt hestefrelst etter dagen i går, fikk faktisk lyst til å prøve å ri litt hjemme i Norge også. Vi får se om det blir noe av da men, haha. En herlig dag med fantastiske hester var det hvertfall ♥

Haha, kler jeg hesteryggen eller??

Seee så fint det var♥

Snille, fine hesten min! ♥ Noen av dere som rir? 

36 kommentarer
    1. Så gøy! Var nettopp i Afrika selv og re på muldyr, blanding av esel og hest. Synes ikke det var så gøy rett og slett fordi jeg var småredd der jeg satt 🙁 Da de begynte å gå på smale, bratte og utfordrende stier måtte jeg bare gå av, haha!

    2. Åhh, hester er noen magiske dyr! Er snart 20 år, og har ridd fast siden jeg var 6, så begynner å bli noen år på hesteryggen. Er fremdeles det kjekkeste jeg vet om <3

    3. Så koselig! Har hatt egen hest og ridd gjennom mange år. Virkelig noe av det mest magiske som finnes. Hester er vakre, kloke og nydelige dyr.

    4. Så herlig! Jeg har ridd i 9 år og har hatt egen hest i snart 6 år. Det er noen helt fantastiske dyr <3

    5. Hihi, det der såå sinnsykt gøy ut 😀 Jeg har drevet med hest i mange mange år, og har nå min egen store brune 😀 Flotte dyr som er fantastiske å holde på med!

    6. Har egen ponni og stortrives på ponniryggen! Du bør virkelig gjøre det oftere, man føler seg fri 😀

    7. Jeg har ridd siden jeg var 7, og jeg er 19 nå. Virkelig det mest fantastiske jeg vet om! Trenger jeg å lufte tankene mine er det bare å sale opp og dra på tur – det hjelper virkelig. Føler meg også fri som fuglen når vi galopperer i skogen, det er en helt fantastisk følelse!

    8. Hei! Du tar så nydelige bilder og jeg tror du bruker samme kamera som meg om jeg ikke tar helt feil.. Men redigerer du bildene dine noe sted? Fordi det er så utrolig fint lys på alle bildene dine! Lurer også på hvilken linse du har om du har det? Setter kjempestor pris på svar 🙂

    9. Jeg har egen islandshest og har ridd i mange år! Virker helt fantastisk å ri der du rir nå da 😮 Du kledde det faktisk utrolig mye, synes du skal prøve litt hjemme altså, for du kledde det jo skikkelig! <3

    10. Åh, så herlig! Jeg gikk på ridning for noen år siden og jeg har en bestevenninne som eier en hest så jeg får lov til å ri litt på den iblant! Hester er de nydeligste skapningene jeg vet om og det er så herlig å sitte på hesteryggen! Så jeg skjønner veldig godt at du storkoste deg 😀

    11. Har hatt hest på gården siden lenge før jeg ble født, men fikk selv ikke begynne å ri før jeg ble 5 år. Nå er jeg 18, og har ridd mye i løpet av disse årene – helt fantastisk!

    12. Har ridd i 10 år og det er fortsatt like magisk å sette seg på hesteryggen:) Så ut som dere hadde en fantastisk tur! Du kledde hesteryggen godt:D

    13. Ja jeg har ridd i 15 år, du burde ri i Norge også fordi du kommer ikke til og angre! 🙂 Men kos deg videre!

    14. Får skikkelig lyst til å flytte til Afrika og nyte livet når jeg ser alt du skriver om det 🙂 Og det stooore huset med basseng koster vel ikke like mye som det hadde gjort i Norge! Kos deg kjempemye resten av tiden.

    15. Ja rir 4-5 ganga i uka og holdt på med hest i utruli mange år <3 d e så herli å bare ri en tur hvis man vil slipp alt stress eller bare få tenk litt man e virkelig fri å d e så fantastisk å få til ting man har jobba så mye med, at man får til et samspill mellom menneske og en hest e helt magisk <3

    16. Hadde egen ponni før, og red NM i fjor! Var på satsningsgruppa i fjor og i år (trente sammen med landslaget, og satset på Nordisk mesterskap.), men pga. skade rakk jeg verken NM eller nordisk i år, selv om jeg var SÅ nære 🙁

    17. Hei! Så hyggelig å se at hestene var gode og runde uten noen bein stikkende ut (slik det dessverre er mange steder i Afrika og Asia), det gleder meg å se. Veldig bra at du fikk en trygg og rolig hest denne gangen, det er veldig uprofesjonelt å la nybegynnere ri på en energisk og “hotheaded” hest som de ikke vet hvordan de skal håndtere, det opplevde jeg som 12åring og vet det er utrolig ubehagelig. Nå er jeg 19 og har ridning som hobby, har dessverre ikke mulighet eller tid til egen hest, men drar på “helgekurs” på et hestesenter, og rir både dressur og sprang. Har på en måte min “egen” hest der, siden jeg faktisk bodde og jobbet der i et år, og er nå på et relativt høyt nivå innen dressurridning. Anbefaler virkelig å melde deg inn i en rideskole når du kommer hjem! Slik får du ri en hest som passer ditt nivå, og du lærer fort av utdannede instruktører, en time i uka. Det gir en fantastisk følelse av mestring og harmoni når man får noe til sammen med et dyr på den måten, og å merke at hesten begynnner å kjenne deg og å bli glad i deg ikke minst. 🙂 Lykke til!

    18. jeg studerer faktisk Danmark for å bli ridelærer. jeg har med meg min egen hest og trener daglig dressur. Det er en utrolig fin sport/hobby, hvor man kan fokusere på seg og sitt og bare nyte tilværelsen rundt deg! 🙂

    19. Har ridd i flere år og tror jeg aldri kommer til og slutte med det! Å sitte på hesteryggen er noe av det beste jeg vet om <3

    20. Så gøy at du red! Har drevet med hest i snart 7 år, og det er utrolig gøy! du får ri litt her hjemme i Norge også, da! 🙂

    21. Knallgøy! har dreve me hest hele livet, har 3 hester hjemme 🙂 og konkurrerer aktivt me sprangridning me to av dem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg