To flinke frøkner

Wohooo!! I dag var jeg og Madicken på Elixia allerede kl 9.45, klare for en god morgenøkt. Først var det klart for en runningtime på 30 min med intervaller, og så trente vi ben og rompe etter det. Å trene er virkelig den beste starten på dagen man kan få, burde vel egentlig starte hver dag sånn! Får masse energi og endorfiner ♥ Håper jeg ikke blir noe støl til i morgen, for da er det pt-time kl 11.. Og hun dreper meg ganske hardt, så det er fint om kroppen ikke er vond fra før, haha. Ellers: Husker dere at jeg skrev på bloggen at jeg tror snøen kommer snart? Wellwell, hadde vist rett, for i dag snødde det i Oslo for første gang:

ÅÅ, så koselig. Snøen gjør vinteren så mye bedre, lyser opp og gir masse stemning. Tviler på at den holder seg, men vi får satse på at det blir liggende snø så fort som mulig! Etter trening møtte jeg Henriette for å spise en deilig lunsj/frokost på en café som heter Persille:

Perfekt etter-trening måltid! Denne gangen tok jeg masse sunne ting i salaten, til tros for at jeg ikke visste om jeg likte det engang. Her har vi både linser, quinoa og bønner blant annet. Det ble overraskende godt, og jeg tror kroppen min ble glad! I morgen reiser jeg til Sverige på hytta med mor og far, og blir der til søndag. Naturligvis ikke så altfor morsomt for meg å være alene der, men morfar feirer 86 års dagen sin på lørdag, og jeg har veldig lyst til å få være med på feiringen. Desverre kunne ikke Madicken bli med, heller ikke Ulrik som bor i Bergen, så da ble det bare meg. Har ikke sett besteforeldrene mine siden august nå, så er virkelig på tide. De er såpass gamle at jeg aldri kan vite hvor lenge jeg har dem, så derfor er jeg livredd for at det skal gå for lang tid i mellom hver gang vi sees. Trist at de bor nesten 3 timer unna oss, men sånn er det jo bare… Gleder meg hvertfall masse til å se mine skjønne besteforeldre igjen og ha en hyggelig feiring ♥♥♥

26 kommentarer
    1. Ville anbefalt deg å ta bekkenet frem under knebøy! Jeg fikk vondt i rygg og kne pga feil teknikk. Klarlte ikke å la vær å si ifra hahah! 👍😊

    2. Hvor mange kilo tar du i knebøy? Og husker du hvor mange kilo du begynte med da du startet å trene knebøy? Kos deg masse i Sverige, det er så viktig å ta sette pris på familien sin! ♥

    3. Håper du får en fin helg i Sverige. Er trist når man innser at besteforeldrene blir gamle.. Sliter med dårlig samvittighet om at jeg burde besøkt og ringt mine besteforeldre mer enn jeg gjør.. Uff, det er vanskelig når de bor langt unna..
      Et lite tips angående knebøyen din: du bør skyve bekkenet ditt mer frem og gå dypere for å aktivere rumpa mer. Og hvis du har litt bredere grep på stanga får du dratt skulderbladene litt mer sammen (og dermed brystet frem) slik at balansen blir bedre. For på bildene ser det ut som du nesten skal tippe fremover.. Tror du kan løfte mye mer hvis du retter litt på teknikken 🙂 Men jeg er ingen ekspert, bare noen tips som jeg har tatt til meg selv og fått god effekt av 🙂

    4. Så flinke dere er til å trene! 😀 Jeg elsker også å trene, men nå som jeg er midt i eksamensstress blir det bare skippertak her og der når jeg har tid

    5. Så flink du er! Kunne du skrevet et blogg innlegg om hvile øvelser du tar, eventuelt legge ut treningsprogrammet ditt?:) Og så lurte jeg på om du hadde en kostholdsplan? Du ser virkelig bra ut for tiden! Stå på:-D

    6. så flinke 🙂 du burde kanskje be pt gå gjennom knebøyteknikk med deg sånn at du får det til riktig, så slipper du å skade deg også aktiveres musklene mye mer. et tips er å ha en liten sånn ”kasse” eller lav benk bak deg så skal du tenke deg at du skal sette deg på den(med rett rygg) da blir teknikken plutselig mye bedre fordi du legger vekten på hælene også går du lenger ned i tillegg

    7. Å være flink handler om å kontinuerlig jobbe for en bedre kropp, altså typ min 4 ganger i uken + kosthold. Haha, den knebøyen der ser ikke bra ut i det hele tatt. Ligner typ en frosk 😛

    8. Vet du hva det verste med brunfargen din er? At den er så sykt jevn og fin, og ikke et sneev rart. Blir ørlitt misunnelig siden jeg blir kjempebrun noen steder og blekere andre steder.. Hahahha!
      Jeg synes du er så flink til å blogge for tiden jeg! Det gjør ikke noe at det ikke er 4 innlegg om dagen hver dag liksom, fordi innholdet gjør meg glad. Bloggen din lyser opp hverdagen min ! Takk for det 🙂

    9. Ikke slemt ment eller noe, men når du utfører knebøy bør du passe på at overkroppen din ikke lener seg formye frem, slet med samme problmet selv, og ble rådet av min PT til å trene med belte, siden jeg har veldig svai i ryggen, vet ikke om du å har det, men knebøyen blir værtfall ikke riktig utført om du lener overkroppen for mye frem 🙂

    10. Jeg har (som du kanskje allerede vet ut fra mine kommentarer i ny og ne) lest bloggen din en god stund. Har alltid likt bloggen din veldig godt og har vært innom daglig, men jeg må bare si at du virkelig har forbedret deg i det siste! Du skriver veldig engasjerende og morsomt, samtidig som det er mye informasjon og fine bilder. Digger det! Du har alltid skrevet bra, ellers hadde jeg ikke lest bloggen din daglig, men det er virkelig noe som har skjedd den siste tiden. Du blir bare bedre og bedre <3

    11. du burde se en del videoer på youtube om hvordan man skal ta knebøy. Eller få noen til å vise deg, for de du holder på med er helt feil.. 😮

    12. Du kan være glad de bare bor tre timer unna, mine bor en 12timers flytur unna.. Haha:-) Håper du får en koslig helg, ta vare på tiden du har med dem! Som du sier, man vet aldri når det er siste gang!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg