Hvordan jeg lager grøten min

Hei babes!

Kom hjem for en times tid siden etter en heftig underkropps økt med PTt’en min, og guuuuri så fælt det var i dag. Tror aldri jeg har trent bena og rompa SÅ hardt før.. Ble knebøy, stående utfall og hipthrust i dag. Stående utfall var hele ti repetisjoner på hvert ben x 4 + at jeg hadde 7kg vekter i hver hånd. Grusomt, haha.. Men føles så fantastisk deilig nå da 🙂 Gruer meg til i morgen, er 99% sikker på at jeg kommer til å være så støl at jeg ikke klarer å gå, haha! Da jeg kom hjem lagde jeg meg grøt som jeg nesten alltid gjør etter trening, og tenkte at jeg kanskje like gjerne kunne ta litt bilder i mens jeg laget det. Har fått veldig mange kommentarer om jeg kan vise hvordan jeg lager grøten min, og selvom det er kjempelett, så skader det vel ikke med et lite innlegg om nettopp det. Here we go:

Mager cottage cheese // Chiafrø // Havregryn // Banan // Vann (eller melk)

♥ Hell havregryn (jeg bruker ingen spesiell mengde, bare fyller skålen ca 1/4 full) og en spiseskje chiafrø i en skål // Ha i vann eller melk (her har jeg heller ikke noen spesiell mengde- konsistensen skal bli grei, verken for tykk eller for tynn). // Når du er fornøyd med mengden vann og gryn, setter du skålen inn i microen på ca 2 min og moser en banan som jeg har gjort på bildet over i mens du venter. 

På bildet øverst til venstre ser du grøten ferdigkokt, etter ca 2 min i micro. Nå tilsetter jeg den moste bananen + den mengden cottagecheese jeg ønsker (dette er jeg veldig glad i, så det blir masse i min grøt). Rør godt og så pynter du grøten med det du vil ha på! Jeg tok sukkerfritt blåbærsyltetøy og blåbær på, men det er en haug av muligheter. Du kan ha på bær, frukt, nøtter++, egentlig hva enn du har lyst på 🙂

Tadaaa!! Ser kanksje ikke så veldig deilkat ut, men det smaker helt NYDELIG. Både jeg og Madicken spiser denne grøten flere ganger i uken 🙂 Det er utrolig mettende og du får i deg masse sunt og godt ♥ Prøv! Ellers lurer jeg på om det er noen av dere som har tips til en spennende grøtvariant?

22 kommentarer
    1. Hei 🙂 Du viser ganske ofte innlegg med kjoler, men kan du en gang vise hvilke sko du bruker til kjoler/på fest?

    2. Ååå jeg liker SÅ godt når du har sånne mat-tips-innlegg! 😀 Kunne du kanskje kommet med et tips til sunn lunsj man kan ha med på skolen? Eller som man bare kan ha med seg når man skal en plass?
      Elsker bloggen din! Du er så flink og så er du så utrolig pen! Misunner utseendet ditt!

    3. den så veldig god ut! må prøve chiafrø. du må forresten koke grøten på melk, du aner ikke, den blir såå mye bedre! jeg pleier å koke gryn på melk og tilsette litt stevia vanilje og kardemomme. når den har kjølt seg litt ned, topper jeg den med masse kanel, en banan i skiver og peanøttsmør! hvis du har blåbær er det også kjempegodt å ha på:-) ellers så er eple, cottage cheese, mandler og rosiner himmelsk! hadde også en periode der jeg hadde helt dilla på valnøtter, frosne bringebær, banan og cottage cheese/vaniljekesam med litt sukrin gold og kanel:-)

    4. nam, havregrøt er og blir min favorittfrokost (og lunch!) det er så uendelig mange gode varianter! min favoritt er å koke havregryn med vann, kardemumme, kanel og vaniljeessens. når grøten er ferdig kokt tilsetter jeg vaniljeprotein (blandet i en shaker med litt vann) og egg/eggehvitter og rører mens det fortsatt står på varmen. egget gjør at grøten får en skikkelig kremete og tykk konsistens etter en liten stund på svak varme. absolutt å anbefale 😀 topper ofte med frossne jordbær (tint i mikro med litt sukrin) eller banan. ps. grøten er skikkelig god kald også! super lunsj på skolen 😉

    5. Liker å koke grøten i kjele, det er virkelig ikke så vanskelig som det høres ut og det smaker så mye bedre! Bare tar litt melk i en kjele, og litt havregryn oppi (ikke for mye, den eser veldig ut) og når det begynner å bli varmt, tar jeg oppi most banan og koker til grøten er ferdig! Tar sikkert 5min, virkelig ikke lenge. Det er så utrolig godt, spesielt med kanel eller hvis du også tilsetter frosne bjørnebær med bananen 😀

    6. Jeg har MANGE favoritter, jag kan dele 😀
      1. Mos en banan, hell grøten over og bland sammen. Topp med kanel og hakkede mandler
      2. Kok opp grøten din med ett egg for ekstra proteiner. Det er viktig å røre jevnt hele tiden sånn at egget ikke blir til eggerøre oppi kjelen. Topp med kiwi
      3. Legg frosne blåbær i vannbad og når de er tint rører du grøten inn i dette
      4. Nytt vannbad med bringebær, gjør det samme som nevnt over. Topp med mango

    7. Havregryn kokt med vann i kjele, og tilsetter 1 egg når grøten er ferdig som jeg rører inn. Oppå har jeg banan i skiver, blåbær og sukrin gold 🙂

    8. Jeg lager alltid grøten min med mandelmelk fra alpro og sweet drops med vanilje smak (fra helsekosten! anbefales virkelig, gir kjempe god smak og ingen kalorier), også tilsetter jeg bare det jeg føler for den dagen. Men jeg koker aaalltid grøten i kjele, blir såå mye bedre! Spesielt hvis du tilsetter banan og/eller egg på slutten av koketiden, mm:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg